Kuinka päästä mustasukkaisuudesta ?

Ei enää tytöntyllerö

Tarkoitus oli kirjoittaa omasta mustasukkaisuudesta miestäni kohtaan, ja siitä kuinka hän on mustasukkainen minun exälleni edelleen.
Kun luin näitä kirjoituksia täältä, alkoi ahdistaa entistä enemmän.

Siksipä jätän valittamatta ja kysyn:
Onko kukaan päässyt eroon mustasukkaisuudesta ? Jos, niin kuinka ? Onko terapia ainoa vaihtoehto ? Onko käsiinne sattunut hyvää kirjallisuutta aiheesta ?

9

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toomuchhateinlife

tutustu tunnelukkoihin

www.tunnelukkosi.fi/testi.php

mustasukkaisuuden taustalla on yleensä hylkäämisten tai kaltoin kohtelun tai vajavuuden tunnelukkoja...niitä vaan avaamaan, itse tai terapeutin kanssa...täytyy sanoa että on auttanut kun ymmärtää itseään paremmin ja hyväksyy epävarmuutensa ja oppii tuomaan sitä eri tavalla esille....

ole rohkea!

• Missy Nöpö

Aina sitä toitotetaan että "sulla on huono itsetunto" mutta kukaan ei kerro miten itsetunnon saisi hilattua terveelle tasolle. Itsetuntoa ei myydä kaupassa eikä sitä saa lääkäriltäkään ruiskeena..

• häivähdys mustaa

Mä olen päässyt mustasukkaisuudesta pois.
      Itsetuntoni parani huomattavasti uuden harrastuksen myötä, myöskin muu elämäntapa.
      Nyt uudessa suhteessa tulee aina pieni mustasukkaisuuden poikanen välillä esille, mutta kun käy ne asiat itsensä kanssa läpi ja muistuttelee siitä, että tämä mies haluaa olla juuri minun kanssani, että ei hän mitään yritä säätää muitten kanssa, niin sillä se menee ohi.

• Hyvä tunne

Mustasukkaisuudesta ei tarvitse päästä eroon, vaan sen kanssa voi oppia tulemaan toimeen. Mustasukkaisuus kertoo, että rakastat tai olet kiintynyt kohteeseesi. Punastuminen, kalpeneminen tai itku ovat oireita, joskus kiivastuminen, joka vahingollisempaa itselleen ja toisille. Minusta ihana tunne selvittyään ja tie jonkinlaiseen viisauteen!

• näinseon

Mustasukkaisuus kertoo huonosta omanarvon tunteesta ja siitä kannattaa päästä eroon.

• Vakinikitön

Niin. Olisiko tähän joku ohje kuinka pääsisi eroon huonosta omanarvon tunteesta?

• koetus

Olen päässyt eroon siitä, vaikka välillä tosiaan joskus se tulee mieleen entä jos sittenkin..mutta se on vain ajatus ja jos siihen ei kiinnity se menee ohi. Enkä osaa sanos onko itsetuntoni sen parempi kuin silloin kun olin mustasukkainen. Vain tietyt elämän realiteetit poistivat mustasukkaisuuden.

• venhukka

Millä ohjeella siis pääsen siitä? Mistä?

• ei enää pojanhupakko

Täytyy itse opetella ajattelemaan,itsetutkiskelu paras keino.
      Ei siihen muita tarvita.
      Joskus mustis ollut vaan ei enää vuosiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7220
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2607
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      111
      2264
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1628
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1129
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      45
      1044
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      1019
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      961
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      773
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      773
    Aihe