Kuinka päästä mustasukkaisuudesta ?

Ei enää tytöntyllerö

Tarkoitus oli kirjoittaa omasta mustasukkaisuudesta miestäni kohtaan, ja siitä kuinka hän on mustasukkainen minun exälleni edelleen.
Kun luin näitä kirjoituksia täältä, alkoi ahdistaa entistä enemmän.

Siksipä jätän valittamatta ja kysyn:
Onko kukaan päässyt eroon mustasukkaisuudesta ? Jos, niin kuinka ? Onko terapia ainoa vaihtoehto ? Onko käsiinne sattunut hyvää kirjallisuutta aiheesta ?

9

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toomuchhateinlife

tutustu tunnelukkoihin

www.tunnelukkosi.fi/testi.php

mustasukkaisuuden taustalla on yleensä hylkäämisten tai kaltoin kohtelun tai vajavuuden tunnelukkoja...niitä vaan avaamaan, itse tai terapeutin kanssa...täytyy sanoa että on auttanut kun ymmärtää itseään paremmin ja hyväksyy epävarmuutensa ja oppii tuomaan sitä eri tavalla esille....

ole rohkea!

• Missy Nöpö

Aina sitä toitotetaan että "sulla on huono itsetunto" mutta kukaan ei kerro miten itsetunnon saisi hilattua terveelle tasolle. Itsetuntoa ei myydä kaupassa eikä sitä saa lääkäriltäkään ruiskeena..

• häivähdys mustaa

Mä olen päässyt mustasukkaisuudesta pois.
      Itsetuntoni parani huomattavasti uuden harrastuksen myötä, myöskin muu elämäntapa.
      Nyt uudessa suhteessa tulee aina pieni mustasukkaisuuden poikanen välillä esille, mutta kun käy ne asiat itsensä kanssa läpi ja muistuttelee siitä, että tämä mies haluaa olla juuri minun kanssani, että ei hän mitään yritä säätää muitten kanssa, niin sillä se menee ohi.

• Hyvä tunne

Mustasukkaisuudesta ei tarvitse päästä eroon, vaan sen kanssa voi oppia tulemaan toimeen. Mustasukkaisuus kertoo, että rakastat tai olet kiintynyt kohteeseesi. Punastuminen, kalpeneminen tai itku ovat oireita, joskus kiivastuminen, joka vahingollisempaa itselleen ja toisille. Minusta ihana tunne selvittyään ja tie jonkinlaiseen viisauteen!

• näinseon

Mustasukkaisuus kertoo huonosta omanarvon tunteesta ja siitä kannattaa päästä eroon.

• Vakinikitön

Niin. Olisiko tähän joku ohje kuinka pääsisi eroon huonosta omanarvon tunteesta?

• koetus

Olen päässyt eroon siitä, vaikka välillä tosiaan joskus se tulee mieleen entä jos sittenkin..mutta se on vain ajatus ja jos siihen ei kiinnity se menee ohi. Enkä osaa sanos onko itsetuntoni sen parempi kuin silloin kun olin mustasukkainen. Vain tietyt elämän realiteetit poistivat mustasukkaisuuden.

• venhukka

Millä ohjeella siis pääsen siitä? Mistä?

• ei enää pojanhupakko

Täytyy itse opetella ajattelemaan,itsetutkiskelu paras keino.
      Ei siihen muita tarvita.
      Joskus mustis ollut vaan ei enää vuosiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      221
      4370
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3339
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1935
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      6
      1533
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1217
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1179
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      96
      885
    8. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63
      755
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30