Eläintenhoitajaksi haluava

eläimetlähelläsydänt

Käyn tällä hetkellä ammattikoulua ja sitä on vielä vuosi jäljellä. Olen kuitenkin miettinyt että opiskelisin lisäksi eläintenhoitajaksi. Kannattaako mun käydä tollanen Maatalousalan perustutkinto jossa voi valita Eläintenhoidon koulutusohjelman. Tietääkseni kestää 3 vuotta paitsi että saisin varmasti hyväksiluettua jonkun verran. Olisiko nopeampaa tapaa opiskella eläintenhoitajaksi ja onko se järkevämpi valinta?
Mitä kaikkea tähän Maatalousalan parustutkintoon ja eläintenhoidon koulutusohjelmaan sisältyy? Haluaisin kaikkea mahdollista tietoa (varsinkin jos joku on opiskelliut näitä Paimiossa haluaisin tietää koulusta)
Kiitos:)

5

2953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläintenhoitajaksi

Itse aloitin eläintenhoitajan koulutuksen tänä syksynä ja tää on ollu kyllä ihan huippu kokemus, meille opetettiin jo traktorilla ajamista ja kyllä itse syosittelen eläinten hoidon koulutus ohjelmaa.

• Mik'

voit käydä tutkimassa eläintenhoitajan ammattia ja sen koulutuspaikkoja/mahdollisuuksia täällä
      http://www.mol.fi/avo/avo.htm
      mene siellä ->koulutustiedot
      valitse sieltä ensin 'tutkintolista'' kohdasta maatalousalan perustutkinto. *Sieltä löydät kaikenlaista eläintenhoitaja ammattiin/koulutukseen liittyvää.

• emeryn

Tuohon maatalousalan perustutkintoon kuuluu paljon ns. "turhaa opiskelua" eläintenhoitajan tutkinnon kannalta.Riippuu tietty varmaan jonkin verran koulustakin ja siitä,haluaako itse erikoistua suur-vai pieneläimiin, mutta itsellä opiskelu koostui n 2/3 kaikenlaisista maatalousalan perushommista (puunkaatoa,traktoreiden korjaustöitä,peltotöitä yms yms.)jolla en kyllä tee hevon h'lvettiäkään pieneläinhommissa:D varmasti saisit noita hyväksilukuja ainakin attoaineista mutta vähän veikkaan kuitenkin että noita pakollisia maatalouden aineita tuskin voi kuitata toisen alan ammatillisilla opinnoilla,valitettavasti :D pakollisena sitten kait kuuluu vielä tuohon tutkintoon esim.kasvituotantoa ja kasvikemiaa yms. Mikäli eläimet on se sun juttu niin lähde ihmeessä opiskelemaan alaa mutta varaudu siihen että 1-2 vuotta opiskeluista menee noihin maatalousopintoihin. Itse lähden nyt opiskelemaan seuraavaksi eläintenhoitajan ammattitutkintoa ja suurimpana toiveena on kyllä ettei tarvi edes vilkasta traktoriin tai moottorisahaan päin :DD

• Minä opiskelen viimeistä vuotta eläintenhoitajaksi Kiteellä ja yhdyn edelliseen, eli meilläkin on kaikkea laidasta laitaan, traktoreista hiiriin. Lisäksi meille kuului Kiteen eläinpuistossa työskentely :)

Itse olen kyllä aika tyytyväinen että opiskellaan noin laajasti, oppii paljon hyödyllistä mitä ei ole ennen tullu mieleenkään!

• lkjhgfdertyu

Haluaisin sanoa, että kun sulla on pohjalla yks koulutus, niin eläintenhoitajan koulutus pitäis kestää 2 vuotta. Eli voit käydä koulun loppuun ja hakee eläintenhoitaja koulutusta jos haluat ja olet sen 2 vuotta siellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4169
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2634
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      40
      2380
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1436
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1426
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      963
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe