Next-Auto Oy

En suosittele. Saattaa ajattaa pitkänkin matkan katsomaan tekniikaltaan viallista autoa, vaikka kysyttäessä vakuuttaa sen olevan täysin kunnossa. Saattaa jopa syyttää sinua viasta.

78

4909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaako

      Miten niin saattaa, miten saatat sitten soittaa?

    • Rinnakkaistukea

      Olen tainnut kokea saman!

    • ISI NEUVOO POIKAAAA!

      HUOH, hei ei pidä luottaa edes omiin renkaanpotkimis arvioihin niin
      miten voi louttaa jonkun häkkikauppiaan sanoihin "auto kunnossa"?

      No toki voit haastaa käräjille.

      Kyllä se auto löytyy varmaan omista nurkista, sen jälkeen pidä huoli
      käytetyn auton ostamisen maalaisjärkisistä perusteista.
      Katsastus on virallinen auton kunnon tae mutta sehän ei
      käytännössä päde kuin viikkoja ja jos tarkkoja ollaan niin
      ei päivääkään koska auto voi vikkaantua yhden päivän aikana vai eikö voi.

      Eli valitse auto, automalli, merkki...whatewer mitä oletkaan etsimässä.
      Sitten katso että voitko katsastaa auton samalla kun teet autokaupat!
      Jos ei käy niin kato toinen auto.

      Kaikki kusettaa sitaateissa, osa kusettaa tietämättäänkin eli
      se naapurinkin herttainen mummo voi olla myymässä sulle sitä
      corsaansa jossa ei ole koskaan ollut mitään vikaa.
      Sä luotat mummoon ja myöhemmin toteat että autoa ei ole
      koskaan huollettu sen 15 vuoden aikana, kusettiko mummo
      vai olitko sinä vähän heppoisin eväin liikkeellä auton ostamisessa.

      Se on sama melkein missä vaan KÄYTETYN tavaran ostamisessa,
      EDES myyjä ei voi AINA tietää sen tuotteensa kuntoa.
      No miten SÄ voit tietää sen kunnon, no testaamalla tai vaikka
      autojen kohfalla suorittamalla lain vaatimankin katsastuksen.

      Autolle voi myös suorittaa katsastusasemalla vaihtoautotarkistuksen
      mikä vastaa jo enempääkin kuin katsastus, toki se maksaa että
      jokaista jopparin "helmeä" kannata sinne viedä.

      Vastaa itse käytetyn tavaran ostamista ja huomioi riski.
      Kaikesta huolimatta voi tuote hajota, uudetkin hajoaa eli
      miten voit saada takeen itsellesi parhaalla mahdollisella tavalla?
      Lue yllä oleva, eli perusteet kuntoon ennen kaikkea.

      Sitten vasta tulee mm:ssa kestävät automerkit, automallit jnejne.

      • mekkeri

        Niinpä niin, ois kiva tietää millasta auto e-filtteri olis ollu ostamassa. Varmaankin jotain parin tonnin kakskolmesataa ajettua vanhusta ja hämmästy, ku se alkaaki olee ihan finaalissa.


    • semmosta1

      En suosittele! Täysin pommin auton myi, vaikka "piti" olla kunnossa ja korjattu! JA paras vielä että katsasttukkin... ihmettelen vaan onkohan katsastusmies myyjän tuttuja... mutta en suosittele ostamaan tuosta kyseisesti yrityksestä yhtään mitään!

      • Fiat

        Olen täysin samaamieltä,puhua osaa omaansa,täyssin paskaromuja sen AUTOT on !


    • Basti ja Jokke

      Se on hyvä rehellinen firma ei saa haukkua. Ne on meidän kavereita.

    • Nii on

      HEHE :D Paska lafka ei muuta voi sanoa!

    • ostapaskaa

      Kaukana rehellisestä firmasta! Kannattaa varoa!

    • romuja

      Myyjä on pitkän linjan kauppias. Tietää mistä narusta vetelee ostajaa ja osaa olla luotettavan oloinen!

    • jepjep6

      Joo niin tekee, kusetusfirma ei muuta voi sanoa... kannattaa muuten varoa käyttämästä "piraatti" lukijoita :D prkl että pisti naurattaa kun myyjä semmoisen murjasi :DD ainoo että se myyjä käyttää ite täysin samanlaisia "piraatti" lukijoita millä lukee ja nollaa vikakoodit :D

      • jepjep15

        ja hauskinta tässä on vielä se että myyjä sanoo käyttäneensä myyvänsä autot merkkikorjaamolla tai ties missä pajalla, mutta todellisuudessa korjaa ne itse... ja käyttää sitä merkkikorjaamo juttua vaan... tosiasia on se ettei sillä ole näyttää todeksi sitä mitenkään...


    • autoilija

      Myyjä ei todellakaan käytä mitään missään ja oot ihan oikeessa korjaa kaikki
      kotteronsa ihan itte. Ei kait tollasella ns. autotalolla ja tuon hinnan autoja kannata oikeesti mihinkään merkkikorjaamolle viedä. Korjaamon lasku ja auton arvo samat.

    • pettynyt8

      Myyjä sanoi kaukosäätimestä patteri loppu kun vaidoin uuden patterin ei toiminut. myyjä snoi että rikoit keskuslukkosäätimen.Täysi valehtelija !!!! se oli rikki jo testatessa olen sentään vaihtanut pattereita kymmenittäin eikä säädin ole mennyt rikki.

      • autoilija 1

        Niinpä... Ei kannattais näin pienellä paikkakunnalla hoitaa asiakassuhteitaan, niitä viimeisiä noin huonosti. Toivottavasti nykyiset uudet nuoret automyyjät ovat saaneet toisenlaisen opin kuin vanhat pierut.


    • mörkö

      Hänellä tuntuu myös olevan varaa valita asiakkaansa, kun kysyin yhdestä autosta mitä saisi alea jos ostais käteisellä ja hakisi pois, niin vastasi vaan, että tämä ko. minua kiinnostava auto on varmasti sinulle liian kallis.

      Ei vastatarjousta tai muutakaan.

      En asioi heillä, ikinä.

      • autoliikkeellinenkin

        "...kun kysyin yhdestä autosta mitä saisi alea jos ostais käteisellä ja hakisi pois..."

        Sinä oletkin käteispelle, joka kuvittelee liikoja käteisen voimasta...

        Jokaisella itseään kunnioittavalla autoliikkeellä on varaa valita asiakkaansa.


      • autoilija10
        autoliikkeellinenkin kirjoitti:

        "...kun kysyin yhdestä autosta mitä saisi alea jos ostais käteisellä ja hakisi pois..."

        Sinä oletkin käteispelle, joka kuvittelee liikoja käteisen voimasta...

        Jokaisella itseään kunnioittavalla autoliikkeellä on varaa valita asiakkaansa.

        autoliikkeelinen: kylläpäs sinäkin tunnut olevan nokkava. Ei kanna tuo asenne asiakaspalvelussa kovin pitkälle. Luulis nykyisellä taloustilanteella kelpaavan kaikki asiakkaat ilman että tarttee nokkiinsa ottaa tollasta kysymystä. Vai niin että vielä itseään kunnoittava autoliike?! Taida olla ko. putiikin omistaja joka noin vastailet....


      • pilkunviilaaja4
        autoilija10 kirjoitti:

        autoliikkeelinen: kylläpäs sinäkin tunnut olevan nokkava. Ei kanna tuo asenne asiakaspalvelussa kovin pitkälle. Luulis nykyisellä taloustilanteella kelpaavan kaikki asiakkaat ilman että tarttee nokkiinsa ottaa tollasta kysymystä. Vai niin että vielä itseään kunnoittava autoliike?! Taida olla ko. putiikin omistaja joka noin vastailet....

        Tuolla itseään kunnoittavalla autoliikeen tj:llä ei taida suomenkielikään olla hallussa! Kivoja nuo tekstit!


      • käteispelle
        autoilija10 kirjoitti:

        autoliikkeelinen: kylläpäs sinäkin tunnut olevan nokkava. Ei kanna tuo asenne asiakaspalvelussa kovin pitkälle. Luulis nykyisellä taloustilanteella kelpaavan kaikki asiakkaat ilman että tarttee nokkiinsa ottaa tollasta kysymystä. Vai niin että vielä itseään kunnoittava autoliike?! Taida olla ko. putiikin omistaja joka noin vastailet....

        Haha, osuit niin naulan kantaan autoilija10! :D itse next auton automyyjähän se siellä....
        Usein jos käteispelle tulee tinkaamaan noilta autoliikkeellisiltä, niin sitä tinkivaraa kuitenkin noissa sun rotteloissakin on! Kantsii varmaan autoliikepelle vaihtaa alaa tai vaihtaa asennetta. Näinä pvinä luulis rahan kelpaavan, että saat pepsodenthymysi ja kyljystukkasi (toivottavasti olet tajunnut että rasvanen yliotsanvedetty pitkä siimatukka myy!!) kuntoon.
        Hauskaa huomista myyntipäivää!


    • ÄLÄOSTAAUTOA

      Joo eipä tarvitse itekkäänn enää tuolta yhtään autoa ostaa, enkä kyllä suosittele kenellekkään muullekkaan. Jos autoon tulee ongelmaa heti kaupanteon jälkeen niin myyjä ei ota mitään vastuuta. Kannattaa tehdä mustaa valkoisella.. jos ei ole niin kannattaa viedä asia eteenpäin.. itse näin teen ja suositusta odotellessa ja sen täytäntöön panoa vaikka sitten käräjien kautta.

      • oikea-autoliile

        No niinpä. Ei kannata autoa ostaa nyrkkipajasta vaan autoliikkeestä. Ovat luotettavia ja vastaavat myymistään tuotteista! Aina voi kohdalle osua auto jossa on vikaa tai ilmenee oston jälkeen mutta nuo "oikeat" autoliikeet sentään ottavat vastuun tuotteistaan. Kannattaa viedä asia loppuun saakka ettei myyjä pääse enempää huiputtamaan ostajia, siis ostajia asiakkaitahan he eivät tuollaiselle itsensä kunnioittaville autoliikkeille ole!!!


    • Next-Auto Oy

      No niin nyt olemme saaneet päätöksen kuluttajariitalautakunnalta 2005 perustetun Next-Auto Oy:n ensimmäisen ja ainoan valituksen osalta. Helsinkiläinen Jarno R. on ostanut Next-Auto Oy.stä 26.04.2013 Opel Vectra 2,2 Wagon vm-06 6600 eurolla , jolla ajettu 237000 km. Kaupassa sovittiin, että koeajolla syttynyt moottorin häiriövalo, joka johtui kolmos-sylinterin sytytys katkosta korjataan ja lisäksi auto katsastetaan ja vaihdetaan moottoriöljyt sekä suodatin. 24.04.2013 autoon vaihdettiin Hyvinkään Autosportin tositteen mukaisesti puolakampa ja sytytystulpat 477,45€. Lisäksi autoon vaihdettiin 25.04.2013 moottoriöljyt ja suodatin ja kesärenkaat alle sekä otettiin OBD- sekä päästömittaukset autokorjaamo Detroitista Itään tositteenmukaisesti 80,00€. Tämän jälkeen auto vietiin katsastukseen, jossa taka iskunvaimentimet todettiin huonoiksi ja auto hylättiin. 26.04.2013 autoon asennettiin uudet taka iskunvaimentimet autokorjaamo Detroitista Itään tositteen 40,00€ ja auto vietiin uusinta katsastukseen. 07.05.2013 asiakas Jarno R. reklamoi auton moottorihäiriövalon syttymisestä, josta lupasimme korvata 50%, koska katsoimme, että kyseessä on eri vika. Kehoitimme asiakasta tekemään valituksen kuluttajariitalautakuntaan, koska tarjoamamme korvaus ei miellyttänyt. Asiakkaan alettua hattuilemaan pudotimme tajoustamme. Lisäksi asiakas vaati uutta pakoputkistoa, vaikka hänelle esitetyissä työmääräyksissä (edellisen omistajan säilyttämät) selvästi todettiin autosta poistetun pakoputkenkannake joka ei aiheuta toimenpiteitä(merkkihuolto). Tosin edellinen omistaja oli jollain paksulla rautalangalla sellaisen autoon kyhännyt. Lisäksi Jarno R. vaati seisonta-ajan korvausta 50,00€, puhelinkuluja 20,00€ sekä matkakuluja 20,00€. Ratkaisussaan kuluttajariitalautakunta on käyttänyt kuluttajasuojalain 5 luvun 14§ sekä 5 luvun 15§ tekstejä, joiden mukaan Next-Auto Oy ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle, mutta lupauksemme mukaan lautakunta pitää asianmukaisena, että Next-Auto Oy maksaa 20% moottorinvika valon osalta, jonka myös maksamme. Muilta osin asian käsittelyä lähinnä tällä sivustolla jatkamme muissa instansseissa. Tokihan asiakkaalla on vielä myös oikeus viedä Next-Auto Oy oikeuteen. Next-Auto Oy:llä on runsaasti tosite materiaalia siitä missä autojamme on korjattu, joten ajan varaamalla voi tulla niihin tutustumaan, mikäli on mielenkiintoa. Ai niin meikäläisen hiukset lienevät pisimmillään noin 3cm pitkiä ja pilkkatarjouksiin vastaamme edelleen sitä saa mitä tilaa tyylillä.

      • autoliikkeellinen

        Hienoa, että liikkeen edustaja itse noin pilkuntarkasti eritellen kertoo, miten asiat AIKUISTEN OIKEESTI menevät.

        Tsemppiä sinne ja kaupallista vuotta 2014.


      • nicenice

        Puolasilta 160e (alennuksineen) ja tulpat päälle.. mistä sä sais 477,45e? Siitä kokolaskusta mitä sulla oli kaikenkaikkiaan se piikki sillä hetkellä sinne firmaan ;)


    • autoliikkeellinen

      Hienoa, että Next-Auto Oy on tällekin palstalle seikkaperäisesti vaivautunut erittelemään yhden riitatapauksen kulkua.
      Näinhän se usein menee, että asiakas kyllä VAATII vaikka mitä, mutta lain mukaan täysin perusteetta. Virhevastuuturva kun ei ole takuu, vaikka asiakas niin kuvittelisikin.
      Tapaus on varsin hyvin verrannollinen suurimpaan osaan valitustapauksista. Tässä tiivistettynä oleellisimmat osat omin kommentteineni, LAINMUKAISESTA ratkaisusta:

      "...tarjoamamme korvaus ei miellyttänyt. Asiakkaan alettua hattuilemaan pudotimme tajoustamme."

      => Asiansa hyvin hoitava ja reiluuteen pyrkivä (=goodwill) autoliike usein tarjoaakin osanottoa vikoihin, jotka eivät lainmukaan edes korvattavaksi kuuluisi. Näin tässäkin tapauksessa. Hyvin usein asiakas ei (todellakaan) tyydy tähän vapaaehtoiseen kädenojennukseen (=goodwill) vaan hattuilu, eli vttuilu alkaa välittömästi ja autoliike hyväntahtoisuudestaankin riippumatta löytyy "huijarifirma" nimikkeillä keskustelupalstoilta.

      "Lisäksi asiakas vaati uutta pakoputkistoa, ...vaati seisonta-ajan korvausta 50,00€, puhelinkuluja 20,00€ sekä matkakuluja 20,00€."

      => On hyvin tavallista, että asiakas kaupan jälkeen VAATII täysin lakien vastaisesti autonsa kulutusosia uusimaan... "firman piikkiin", tottakai. Kuvitellen ilmeisesti, että osti takuunalaisen uuden auton.

      "Ratkaisussaan kuluttajariitalautakunta on käyttänyt kuluttajasuojalain 5 luvun 14§ sekä 5 luvun 15§ tekstejä, joiden mukaan Next-Auto Oy ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle..."

      => Näin. Kuluttajalautakunnassa ollaan (joskus) ihan järjissäänkin ja tehdään puolueettomia, lakiin perustuvia, järjellisiä ratkaisuja.
      Huomionarvoista lienee vielä mainita, että autoliike oli jo osittain tarjoutunut goodwill-hengessä kustantamaan virhevastuiden ulkopuolisia kunnostuksia. Yhtälailla huomionarvoista sekin, että asiakas ei siihen tyytynyt vaan päinvastoin "hyökkäsi" hyvää kauppatapaa noudattaneen autoliikkeen "päälle" hattuilemalla ja asian eteenpäin vieden.
      Lopputulos= olisiko sittenkin kannattanut tuo goodwill-kädenojennus taputella ja hyvästä toiminnasta kiitellä?

      • kin

        99% autoliikkeistä pyrkii toimimaan, kuten tässä Next-Auto Oy.
        Silti asiakas kokee tulleensa huijatuksi.

        Missä on nykyisin aikuisten ihmisten selkäranka, omista velvollisuuksistaan ja vastuistaan huolehtiminen?
        Miten voi olla mahdollista, että ulospäin ihan järjissään olevankin näköiset ihmiset viitsivätkin valittaa joka asiasta ja koettavat olla joka asiassa "vapaamatkustajia" muiden piikkiin omia kulujaan yrittäen työntää?
        Miten onkin syntynyt sellainen käsitys, että käytetyn auton oletetaan olevan uutta vastaavassa kunnossa ja jos ei ole, siinä olisi takuu?

        Erittäin asiallinen, toki oletettavissakin ollu,t ratkaisu kuluttajariitalautakunnalta.


      • taqutaqu
        kin kirjoitti:

        99% autoliikkeistä pyrkii toimimaan, kuten tässä Next-Auto Oy.
        Silti asiakas kokee tulleensa huijatuksi.

        Missä on nykyisin aikuisten ihmisten selkäranka, omista velvollisuuksistaan ja vastuistaan huolehtiminen?
        Miten voi olla mahdollista, että ulospäin ihan järjissään olevankin näköiset ihmiset viitsivätkin valittaa joka asiasta ja koettavat olla joka asiassa "vapaamatkustajia" muiden piikkiin omia kulujaan yrittäen työntää?
        Miten onkin syntynyt sellainen käsitys, että käytetyn auton oletetaan olevan uutta vastaavassa kunnossa ja jos ei ole, siinä olisi takuu?

        Erittäin asiallinen, toki oletettavissakin ollu,t ratkaisu kuluttajariitalautakunnalta.

        Ei kukaan oletakkaan käytetyn auton olevan priimaa, luonnollisesti se on käytetty ja kulunut. Mutta jos jotain sovitaan niin sopimuksista pidetään kiinni. Tämä kyseinen liike ei osaa noudattaa sopimuksia oli ne suullisia tai ei.


      • oikeusjakohtuus

        Vaatimuksethan perustuvat yleensä kuluttajaneuvojan ohjeistamiin asioihin. Neuvoja kertovat kuluttajalle mitä heillä on oikeustavaatia tämmöisessä tapauksessa, ja kuluttajathan toimivat juuri sen mukaan. Niin varmaan toimisi tämä Next-Auton omistajakin?


    • Suosittelen

      Olisi kiva kuulla mitä mieltä ostaja nyt on oikeasti, kun ketjuun on saatu asiallistakin osiota, noi ala -arvoiset rasvapää jutut tuskin ketään kiinnostavat.
      Itse tuntien kyseisen kauppiaan voin todeta hänen olevan reilu ja asiantunteva kauppias, kyllä tämän ketjun lopputulos kertoo luotettavuudesta.
      Olen itese tehnyt kauppoja kahdesti hänen kanssaan ja hinta/laatu ollut molemilla kerroilla kohdallaan.

      Suosittelen!!!!

      • virheitäsattuu

        No eipä tässä voikkun nauraa Hannulan kirjoittamalle jutulle. Paskaa tuo kaveri osaa kyllä puhua, niin puhelimessa kuin näköäjään täälläkin. Olisi erittäin hauska tietää mistä tuo tyyppi repät 50% korvaukset, eipä milloinkaan näin suuresta ollut puhetta... 1/4 oli ainamielessä ja sekin hampaan irvessä.. hyvä että nyt luvannut puolet tulla vastaan, aikaisemmin olikin vain 1/4 ja näköjään nyt tippunut jo 20%... ei jumalauta voi kun nauraaa... no tietää että tästä puljusta yhtään autoa enää kannata ikinä ostaa... voin suositella kaikille muillekkin. Ihan sama oliko eka vai vika riitalautakunnan päätös... kaikkiahan tuo Hannula ei kuitenkaan viitsi edes täällä julkaista.. tuskin oli tuo yrityksen ensimmäinen..


    • Tyytyväinen

      Hyvän Toyotan Next-Auto ainakin meille myi. Netti-Autosta huomasimme, että heillä on ehkä meille sopiva Avensis ja sähköpostitse aloitimme asioinnin. Ei siinä ilmoituksessa kyllä autoa ainakaan liikaa kehuttu, koska oli mielestäni parempi, kuin saattoi olettaa. Vaihto-autosta myyjä pyysi kuvausta auton kunnosta välirahan laskemista varten ja mainitsi kyllä, jos antamani tiedot pitävät paikkaansa, niin myös väliraha pitää. Oulusta ajelimme sitten Hyvinkäälle kaupan tekoon. Paikanpäällä hän kehoitti ajamaan reilunmittaisen koeajon, että Avensis on sellainen, kun on puhuttu, siinä ne melkein oli hänen myyntipuheensa, totesi vain, että tutki hyvin. Minusta ostokokemus oli miellyttävä, siitä oli kyllä kaikki ylimääräinen höpinä pois. Olemme nyt autolla ajelleet kohta vuoden ja olemme tyytyväisiä. Varmaankin, kun vaihto taas on ajankohtainen, niin sinne me menemme. Terveisiä Next-Autoon ja vielä kerran kiitos.

    • Pulju…

      Hyvin ne jutut muuttuu kuukausien aikana. Autokauppiaat tuntuu muutekin kusettavan ihmisiä, pitää myydä sitä autoa kokoajan, millonkaan ei oteta vastuuta myydystä yksilöstä aina koitetaan pestä kätensä pois. Ei sillä yksikään ei menesty jos ei pientä vilppiä olisi olemassakaan. Ei kyllä toi Next autosta sanoa että tämä kaveri yrittää mitään goodwilliä päin vastoin, hyvähän se on täällä myöhemmin jauhaa täyttä paskaa ja koittaa kerää kreeditit itselleen, faktahan on aivan toinen... jotenkin nää pienet puljut on aina hyviä siihen asti kunnes kaupat tehty ja rahavaihtaa omistajaa siihen asti nuollaan asiakkaan persettä mutta kun ne perävalot siitä sitten lähtee.. siihen loppu sitten o vika asiakkaan.. aina keksitään jotain verukkeita jotta päästään kun koira veräjästä, mutta näitä tässä maassa riittää eihän niille voi mitään vai voiko?

      • rosikseen

        Ainii, älkää alako vääntää tän kaverin kanssa, uhkailee rosiksella saman tien... että semmonen autokauppias tämä...


      • Sympatiat

        Millä järjellä autokauppias on syyllinen siihen että käytetty auto kuluu, tai siinä on piileviä vikoja joita mahdollisesti KULUTTAJA on kauppa-/vaihtotilanteessa peitellyt? Autokauppias tienaa hommalla elantoaan, eikä autoille ole mahdollista tehdä perusteellisia tarkastuksia tai 1000km testiajoja, sillä autosta täytyisi vähän rahaa saada myös verojen ja eläkevakuutuksien maksuun. Jostain täytyy vielä saada vuokrarahat ja ylähuulen lisäksi muutakin leivän päälle. Tuskin autokauppias tarkoituksella hakee huonoa mainetta, kuuntelee vittuilua ja selvittää oikeusjuttuja. Käytetty auto on käytetty auto.. jos varman päälle haluaa pelata niin ostaja marssii lasipalatsiin ja tilaa uuden. Tosin niissäkin vaihdetaan moottoreita, turboja ja ties mitä 30tkm ajon jälkeen.. Ainoa luotettava vaihtoehto on liikkua polkuautolla :) vähän kun jaksaa välillä vaihtaa ketjuja ja öljytä laakerit niin on halpaa ajoa!!!


    • luoja

      Joku muukin näköjään ostanut paskaa tästä kyseisesti firmasta...

    • ei ikinä

      Se on ihan varmasti faktaa, että tollaset omanarvonsatuntevat autokauppiaat eivät todellakaan ole rehellisiä nauravat paskaset naurut takanapäin kun saavat kotteronsa myytyä. Todellakin kannattaa ostaa auto vaikka halpakin ihan oikeesti jostain tunnetusta merkkiliikkeestä. Liikkeet kantavat vastuunsa siitä mitä myyvät!

    • pilkun

      Ei millään pahalla mutta kannattaisi varmaan opetella kirjoittamaan oikein nuo yhdyssanat:) Näyttää jo hauskalta kun tavuviivaa käytetään melkein jokaisessa sanassa...

    • ostaopel

      Naurettavaa toimintaa ja paskan jauhamisa, myyjä missään vaiheessa luvannut 50% vastaantuloa, jos olisi niin ei olisi tarvinnyt lähteä tappelemaan kuluttajariitalautakuntaan, hyvä se on jälkikäteen koittaa kerää pisteet kotiin.

      Toisekseen nyt myyjä pitkitkää lupaamansa maksua, milloin kirjanpitäjä tarvitsee alkuperäisen kuittikopion.. ne tositteet myyjä on saanut jo kuluttajariitlautakunnalta, mutta voihan sitä asian käsitellyä näinkin pitkittää. Varmaan seuraavaksi myyjä haluaa firman nimen kuittiin (niinkuin koitti aikaisemman saada ja pyysi) näin olisi päässyt kiertämään veroja ja voinut vähentää koko korjauslaskun omassa verotuksessaan vaikka maksaisikin siitä osan, eikös tämä ole jo veronkiertoa vai miksi sitä voidaan kutsua...

    • ettäselityksenmakua

      Ja tässä on muuten vielä suoralainaus Next-Auton sähköpostista, todellakaan mistään 50% ole koskaan ollut mitään puhetta, ei puhelimessa eikä myöskään sähköpostilla

      >>> "Next-Auto OY" kirjoitti 16.5.2013
      kello
      >>> 11.47:
      >>>
      >>>> Terve. Pakoputkistoon en ota mitään kantaa ja Käyntihäiriöstä
      korvaan
      >>>> 350 eurosta 25% eli 87,50 euroa.
      >>>>
      >>>> Next-Auto Oy
      >>>> Risto H"

      Että semmosta...

    • Onneton kaveri

      2.2 litrainen Opel Vectra 237tkm ajettu :)

      Oletko Jarno seurannut öljynkulutusta?

      Itse olen sitä mieltä, että joissain autoissa tuollaiset viat ovat ns. matkalla sattuvia vikoja.
      Jos moottorivalo on syttynyt ja siitä johtunut vika korjattu, niin ei luulisi olevan valittamista.

      Jos ei mies osaa kiinnittää pakoputkea, niin olet todella hukassa. En tiedä olenko ainoa urpo, mutta minusta on oikeastaan kivaa, että uutta autoa pääsee vähän ropaamaan. Itse tykkään tehdä ostamaani autoon heti oston jälkeen huollon ja vaihtaa nokkahihna, mikäli se ei ole vaihdettu. Näistä puutteista saa yleensä alennusta.
      Paljonko pakoputken klemmari maksaa motonetissä?

      heh heh 2.2 litrainen Vectra........

      • vikaopeli

        Syö.. tuntuu olevan Opelin ihan perus juttu että 10-15tkm palaa öljyä 2-4litraa... bensasta puhumattakaan... Onneks ei tartte enää Opelilla ajaa ;))

        Vähän joo toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä.. maku asia, toiset ei välttämättä halua alkaa heti tekemään autoon isoja remontteja yms... luonnollisesti normaali kulumiset ja harvemmin kaikkea vikaa pystyy pienellä koajolla edes huomaamaan ja niistä huomauttamaan... ihan kiva jos sä tykkään korjailla autoa heti ostamisen jälkeen, jos ei parempaa ajan käyttö ole niin mikäs siinä :)

        Ja ei sinne mitään klemmareita.. jos putken kiinnikeet hapantuneet poikki ja ne on tuettu sinne rautalanka patentilla = täyttää katsastusnormit näköjään, aiheuttaa normaali enemmän heilumista kuin putken omilla kiinnikkeillä.. ja sekin vielä ettei kyseiseen autoon saa edes putkea tarvikkeet.. tuskin putki olisi montaa sataa maksanut motonetissä jo olisi saanut...


    • onneton mies
    • Semmostvaan

      Tervemenoa, mukavia kauppahetkiä.

    • Opelilla minäkin

      No voihan hittolainen. Tarkottiks toi Jarno R. et se on myyny sen Opelinsa ja täysin tietosesti kusettanu jotaa? Tätä ketjua, ku lueskelee, niin tulee kyl mielee, et taitaa Ooppeli-ukko (jok muuten tuntuu kokoajan vaihtelevan nimimerkkiä) olla joteski toisissa taivaissa, ku ei kelpaa ees Kuluttajariitalautakunnan päätös. Minust tää vaikuttaa, et autoliike on alunperinki ollu täs oikeessa, nii et ei kai se, jos Jarno luuli olevansa oikeessa oikeuta autoliikettä mollaamaan. Eikä mikää ihme, jos se menee oikeutee, taitaapi liike olla vahvoilla (voi tulla kallis Ooppeli).

    • entinenopelisti

      Jotkut ei taida olla perillä asioita, nii autohan on korjattu omakustaisesti - vähennetty Next-Autosta saatu "hyvitys" pitkän odottelun jälkeen. Ihmiset vaihtaa autoja kun niihin kyllästyy, mitä sitten?

      Niinno sinusta se voi vaikuttaa miltä tahansa, kun et tiedä tapauksesta ilmeisesti enempää kuin mitä tää paska suomi24 täällä kertoo?

      Kyllä se on hyvä kertoa tutuille ja muillekkin, millaista palvelua on saanut ja mitä on saanut rahalla. Jokainen voi siitä sitten tehdä päätöksen asioiko ko liikkeessa vai ei.

      Kannattaa asiakaspalvelu ammatissa muistaa muutama seikka...

    • maalaismies

      Ei oikein ymmärrys näin maalaisella riitä. Ooppeli mieshän sai rahaa, joka sille ei ees kuuluis kuluttajasuojalain mukaa ja se päätös on varmaa tullu loppuvuodesta ja mies on täällä jo toukokuusta asti sättiny. Aattelin vaa, ku tekstiteeveellä sanottii, et valitus jonot jotain 9kk. Kyllä se taisi pissiä nilkoilleen ja tuskin se siihen Ooppeliin moottoriremonttia teki, vaikka niin paljon öljyä vie ja vielä bensaaki lisäksi. Taitaa vaa olla ammatti valittaja, niitä tääl on paljo ja sen takia mukavaa ajankulua näit on lukeakki.

    • semmostataasen

      Itse asiassa korjaan sun väitteen, se käsittely aika auto asioissa on noin 6kk (koska näitä reklamaatioita sinne sataa, niin heillä on oma yksikkö joka hoitaa pelkästään autoon liittyviä tapauksia. Ja se toinen puoli joka hoitaa muut niin käsittelyaika n. 10kk.

      Landella ei muuta tekemistä kun lukea suomi24 keskusteluja? :D

      Niinno jos siihen ois moottoriremonttia alkanu tekee, ois taas joutunu keskustelee myyjän kanssa joka varmaan ois avonkäsin maksanut 50% jos ei enemmänkin niinku nytkin? :D Ja sit loppujen lopuksi tyytymään 20%... tai sit ei sitäkään...

    • siperia

      Voi voi tämä oikein myöntää, että muiden kuin hänen on maksettava ja siirsi ongelman seuraavalle ja saadaan uusi ketju alkamaan. Siis myönsi julkisesti pissattaneensa, mutta ei hätää, kun kattoo nettiauton myydyistä Opeleista niin löytyy varmaankin ja trafista edelliset omistajat jopas osuu voi ainakin varoa, että sen vanhaa autoa ei osta. Liike tuskin voi tietää viekö öljyä, mutta käyttäjä voi.

      • virhevastuu

        Niinno suomessa onneksi yrityksillä on virhevastuu myymistään tuotteista. Ei ole maalikon ongelma tietää ja tutkia autoa. Myyjän pitäs olla sen verran ammattilainen, että tietää mitä paskaa kauppaa, ja tarvittaessa korjata se.


    • opelisti1

      Tuohan on opeleissa ihan normaalia, että kuluttaa öljyä. Voitelee ainakin kunnolla pytyt ja männät.

      • Itsekin autokauppias

        Kyllähän se on niin, että ensimmäisenä kannattaa kysyä itseltään,
        että millaista autoa olet ostamassa ja voisitko itse antaa sille takuun, että mitään vikoja ei tule.
        Jos vielä mietityttää voit soittaa kuluttajaneuvontaan ja kysyä sieltä millainen takuu tällä autolla tulisi lain mukaan olla,
        Sieltä saat selvän tiedon jonka laki sitten myyjäosapuolta velvoittaa.
        Kuten me kaikki varmasti tiedämme niin autossa on paljon kuuluvia osia jotka voivat särkyä vaikka jo parin minuutin ajon jälkeen varsinkin jos kyseessä
        On vanhempi auto, myös uudemmissa tiedämme kaikki näin voivan käydä.
        Kaikkia vikoja kun ei voi ostaja eikä myyjä tietää/nähdä vaikka ajaisi koeajon tai muuten kokeilisi/tutkisi autoa.
        Tässä esimerkki:
        Olet ostamassa 1000-2000€:n autoa joka on vm.92-99, tämä vanha kaunotar on ajettu jo 240-400tkm. Voisitko itse antaa sille takuun?
        Olet ostamassa 3000-7000€:n autoa joka on vm.2000-2005, tämä auto on hieman uudempi, mutta ajettu jo kuitenkin 270-400tkm. Voitko antaa takuun?
        Olet ostamassa 7000-10000€ autoa joka tulisi olla mahdollisimman uusi, mielellään jopa 06-10 malli. Mutta kaikkihan tiedämme, että tuohon hintaan jos etsit ns. Uudempaa autoa niin se näkyy ajetuissa kilometreissä ja reilusti. Voitko siis antaa tälle 06-10 mallin autolle takuun kun se on ajettu jo reilun250tkm?

        Tajuatko siis ostaessasi, että se raha jolla olet liikenteessä tarkoittaa sitä minkälaisen auton saat.
        Jos sinulla on alle1000€, älä odota mitään vaan jännitä joka hetki.
        Jos sinulla on alle2000€, älä odota vieläkään paljon mitään vaan jännitä.
        Jos sinulla on alle3000€, voit alkaa katsomaan jo hieman erimalleja ja alle 270tkm. Ajettuja(älä kuitenkaan liian uusia, rahaa on vähän).
        Jos sinulla on alle4000€, voit alkaa jo hengittää sillä se raha alkaa riittämään jo ihan ok. Autoon johon voi saada jo jonkinmoisen takuun(huom. Ei ikuisuutta)
        Jos sinulla on 5000-8000€, olet jo hyvässä asemassa. Valinnan varaa riittää jo aikalailla ja takuutakin saattaa jo saada(älä kuitenkaan etsi liian uutta, tuo raha ei riitä uuteen)
        Jos sinulla on 8000-12000€ voit alkaa olemaan todella rauhallinen. Autolla jonka saat on takuu jonka laki määrää tietyin edellytyksin, toki tässäkin voi vielä hajota jotain mitä kukaan ei osaa odottaa ja se ei kuulu myyjän takuuseen kun on kuluva osa jota myyjä ei voi nähdä/tietää etukäteen.
        Kun sinulla on sitten perintö kädessä eli sait mummulta 15->€ voit hymyillä, sinä saat uuden auton :) silloin on takuuta!!


        Että sillai, järkipäässä autoa ostaessa.
        Halpa ei ole aina hyvä, kallis ei ole aina hyvä, uusi ei ole aina hyvä.
        Mieti hetki ennen kuin soitat myyjälle sättiäksesi häntä kun jotain on rikkoutunut, että olisitko sen itse huomannut/huomasitko sen etukäteen?
        Saat varmasti paremman vastaanoton kun et kilju puhelimeen vaan rauhallisesti koitat sopia asian.
        Kuten kaikissa duuneissa, olemme vain ihmisiä jotka myyvät autoja.
        Emme ole autokorjaajia(teemme sen mitä osaamme).
        Emme säädä lakeja jotka koskevat takuita yms. Autojen kohdalla.( jos myyjä/ostaja ei pääse sopuun mennään oikeuteen).


        Aika helppoa eikö?


    • kamux

      Toki,

      tämän takia niitä autoja kannattaa katsoa esim Kamux tai vastaavat isommat yritykset, kenen kanssa ei tarvitse tapella päivän selvistä asioista :) Toki välillä näitten isojenkin yrityksien kanssa joutuu tappelemaan, yleensä sielä kuitenkin tarjotaan järkevää diiliä suoraan, mitä näissä pienissä nyrkkipajoissa ei.. onhan siinä kuitenkin kauppiaan omat rahat kiinni..Tästä syystä harvemmin isommat ottavat myyntiin mitään -99vm autoa millä ajettu se 400tkm.. vaan ne myydään pienemmille jobbareille hävitettäväksi... ja kuluttajaneuvonnan voi jättää omaanarvoonsa ne neuvoo miten nyt sattuvatkin neuvomaan, riitalautakunta sitten tekee ne suositukset mitkä voi sitten riitauttaa oikeuteen..

      • Itsekin kauppias

        Kuka helvetti haluaa edes myyntiin esim. -99 ajet.300-400tkm, ei edes pienet "nyrkkipajat" niinkuin te sen sanotte.
        Nämä paskat tulevat teiltä kuluttajilta kaikki mitä sitten myydään eteenpäin tietämättä siitä mitä olette mahdollisesti pimittänyt.
        Jos kuluttajat=ostajat pitäisivät autoistaan huolta, korjauttaisivat ne ja toisivat ne vasta sitten vaihdossa liikkeeseen niin
        Autoissaan ei voisi olla vikoja kun ne on juuri korjattu ja huollettu.
        Se joka tuo autonsa vaihdossa eikä kerro jostain viasta joka autossa jo on eikä sitä huomaa normaalilla koeajolla jää
        Myös huomaamatta myyjällä mahdollisesti kun auto lähtee eteenpäin, nyt kun se sitten kuitenkin hajoaa jossain välissä niin syy onkin myyjässä
        Eikä siinä kuluttajassa=ostamassa joka sen rikkinäisenä toi.

        Todellisuudessa ne ketkä tässä ovat pahimpia huijareita on juuri kuluttajat/ostajat, heiltä nämä kaikki kaupattavat autot tulevat.
        Myyjät eivät ole niitä uutena ostaneet.


      • Itsekin kauppias

        Lisäksi suosittelen lukemaan tekstit kamux kun niin kehut :)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10890797
        Voitte myös katsoa muutkin liikkeet suomi24 tekstit.
        Huomaatte kuinka aina ihmiset valittavat samoista asioista, tämä siksi kun ne eivät kuulu myyjän vastuun piiriin ja asiakas haluaisi kaiken ilmaiseksi. Eiväthänliikkeetkään saa korvauksia autoista jotka ihmiset itse tuovat vaihdossa rikkinäisenä.
        Tämä jatkuva valitus liittyy kaikkiin autoliikkeisiin Suomessa niin kauan kuin te ihmiset tuotte autonne rikkinäisinä vaihtoon ja
        Peittelette nuo viat minkä vuoksi autosta luovutte.

        On sitten erikseen ne oikeasti luotettavat asiakkaatkin, kunnia heille sillä sen takia myös me saamme positiivista palautetta.


      • Vaihtaj10
        Itsekin kauppias kirjoitti:

        Lisäksi suosittelen lukemaan tekstit kamux kun niin kehut :)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10890797
        Voitte myös katsoa muutkin liikkeet suomi24 tekstit.
        Huomaatte kuinka aina ihmiset valittavat samoista asioista, tämä siksi kun ne eivät kuulu myyjän vastuun piiriin ja asiakas haluaisi kaiken ilmaiseksi. Eiväthänliikkeetkään saa korvauksia autoista jotka ihmiset itse tuovat vaihdossa rikkinäisenä.
        Tämä jatkuva valitus liittyy kaikkiin autoliikkeisiin Suomessa niin kauan kuin te ihmiset tuotte autonne rikkinäisinä vaihtoon ja
        Peittelette nuo viat minkä vuoksi autosta luovutte.

        On sitten erikseen ne oikeasti luotettavat asiakkaatkin, kunnia heille sillä sen takia myös me saamme positiivista palautetta.

        Kannattaakohan näihin enää edes mitään kommentoida.... Näytti asiat ja autojen
        viat sitten kääntyvän ostajan viaksi:) Auton vaihtajathan ne niitä rikkinäisiä autojaan tuovatkin vaihtoon ja hyväuskoiset autokauppiaat niitä sitten eteenpäin kunnossaolevina myyvät. Voi voi teitä autokauppias parkoja!!!!


      • voivoivoivoi
        Vaihtaj10 kirjoitti:

        Kannattaakohan näihin enää edes mitään kommentoida.... Näytti asiat ja autojen
        viat sitten kääntyvän ostajan viaksi:) Auton vaihtajathan ne niitä rikkinäisiä autojaan tuovatkin vaihtoon ja hyväuskoiset autokauppiaat niitä sitten eteenpäin kunnossaolevina myyvät. Voi voi teitä autokauppias parkoja!!!!

        Niinpä, sanoppas muuta tähän enään :) Voi autokauppias parkoja ;(


    • Osoite mikä?

      Onkohan kyseinen autokauppias muutanut firmansa minne?
      Myymälän kyltit poissa ja osoite on kerrostalo osoite..
      Ekologinen myyntitapa ilmeisesti myydä autoja mäntyjen alla.
      Voi sitten jatkossa auton ostajalla olla vaikeata saada automyyjä vikoja tai muita asioita hoitamaan..kun liike on nopeastikin vaihtuva seuraavan männyn alle.

      • Itsekin autokauppias

        Älä täällä ihmettele vaan soita hänelle ja kysy.
        Hieman omatoimeliaisuutta vois olla ;)
        Kuluttajasuoja ja laki pätee vaikka yritys möisi autoja missä,
        Joten siinä ei varmaan epäselvää.

        Ettei vaan kyseessä olisi sama tyyppi joka kokoajan yrittää mustamaalata ko. Yritystä, täyttää pian rikoksen ja syytteen kriteerit.


      • bankrupt

        bankrupt?


      • uhkauksia
        Itsekin autokauppias kirjoitti:

        Älä täällä ihmettele vaan soita hänelle ja kysy.
        Hieman omatoimeliaisuutta vois olla ;)
        Kuluttajasuoja ja laki pätee vaikka yritys möisi autoja missä,
        Joten siinä ei varmaan epäselvää.

        Ettei vaan kyseessä olisi sama tyyppi joka kokoajan yrittää mustamaalata ko. Yritystä, täyttää pian rikoksen ja syytteen kriteerit.

        minkähän rikoksen tai syyteen kriteerit tässä täytetään? :D


      • laitonuhkaus
        uhkauksia kirjoitti:

        minkähän rikoksen tai syyteen kriteerit tässä täytetään? :D

        taidetaan täyttää kohta laittoman uhkauksen kriteerejä... :D


      • viisplusviis
        Itsekin autokauppias kirjoitti:

        Älä täällä ihmettele vaan soita hänelle ja kysy.
        Hieman omatoimeliaisuutta vois olla ;)
        Kuluttajasuoja ja laki pätee vaikka yritys möisi autoja missä,
        Joten siinä ei varmaan epäselvää.

        Ettei vaan kyseessä olisi sama tyyppi joka kokoajan yrittää mustamaalata ko. Yritystä, täyttää pian rikoksen ja syytteen kriteerit.

        Eikö täällä saa kirjoitella ihan mitä haluaa täysin valvomatta. Vaikka tuntuisi, että välillä osaa kirjoittajista pitäisi valvoa ja tarkkailla lääkitystä.


    • tarkastaja osmo

      Kyllä niillä ainakin luottotiedot on kunnossa molemmilla niin firmalla, kuin omistajallakin

    • Next-Auto Oy

      Terve taas. Onhan se tottakai imartelevaa, kun vieraat ihmiset on noinkin huolissaan meistä. Totta on, että Next-Auto Oy:n sekä omistajan Risto Hannulan luottotiedot ovat oikeinkin hyvässä kunnossa. Tämä kerrostalo osoite on kuitenkin 2011 valmistuneen 4h k rivitaloasunnon osoite, joka myös maksettu, vaikka en kyllä ymmärrä mitä mihinkään vaikuttaa se, että asuuko maassa tai kuussa vuokralla tai omassa pääasia, että pärjää omillaan. Palataan taas, kun on riittävästi ihmisillä murheita.

    • Osoite mikä?

      Ehkä tämä "vieras" oli auton ostaja,joka teki turhan matkan tyhjän hallin pihalle..
      jossa ei ole uuden ositteen tietoja, ei edes puhelinnumeroa..!!!
      Hienoa palvelua oikein hyvän luottotiedon omaavalta firmalta ja henkilöltä.
      (eikä kerro tässä vastauksessaan missä niitä kotteroitaan nyt myy..)
      Kerrostalo ,joka onkin rivitalo..?
      En ole puhunut sinun asumisesta mitään vaan YTJ rekisterin mukaisesta firmasi osoitteesta,,lukemalla asiat kunnolla, ymmärtää oikein...
      Rikos ja syyte kriteeri??hohhoijaa,eka viesti minulta, joten asia taitaa olla aivopieru.

      Siis missä OSOITE essa ne uuden karheat laatuautot on nähtävillä?

      • perättömätuhkaukset

        Ei noita uhkauksia kannata ottaa todesta, perättömiä uhkauksia voi aina heitella ilmaan. Ehkä se on tapana uhkailla oikeudenkäynnillä jokaista "hankalaa" asiakasta... eri asia sitten johtaako syytteet mihinkään :D

        mutta toisaalta, kertoohan se luotettavasta firmasta jotain jos vanhassa osoitteessa ei ole mitään mainintaa ja yritys tekisterissä ei ole kuin kotiosoite.. pitänee varmaan itsekkin tarkastella asiakastietoa tässä jokupäivä mitä sieltä löytyy (kaikkihan ei siellä heti näy)...


      • Kummaaa
        perättömätuhkaukset kirjoitti:

        Ei noita uhkauksia kannata ottaa todesta, perättömiä uhkauksia voi aina heitella ilmaan. Ehkä se on tapana uhkailla oikeudenkäynnillä jokaista "hankalaa" asiakasta... eri asia sitten johtaako syytteet mihinkään :D

        mutta toisaalta, kertoohan se luotettavasta firmasta jotain jos vanhassa osoitteessa ei ole mitään mainintaa ja yritys tekisterissä ei ole kuin kotiosoite.. pitänee varmaan itsekkin tarkastella asiakastietoa tässä jokupäivä mitä sieltä löytyy (kaikkihan ei siellä heti näy)...

        Joo, ihan sama missä myyjä asuu!!! Tai omistaako kämppänsä tai ihan mitä vaan asumisestaan kirjoittaakaan!!! Mutta missä vaiheessa vanhoja auton rotteloita tai uusia on saanut rueta myymään asunto-osakeyhtiön pihalta? Toimistoa voi kotoa
        käsin pitää mutta jossainhan sen myytävän tavarankin on oltava näkösällä...


      • Hyväkauppa
        Kummaaa kirjoitti:

        Joo, ihan sama missä myyjä asuu!!! Tai omistaako kämppänsä tai ihan mitä vaan asumisestaan kirjoittaakaan!!! Mutta missä vaiheessa vanhoja auton rotteloita tai uusia on saanut rueta myymään asunto-osakeyhtiön pihalta? Toimistoa voi kotoa
        käsin pitää mutta jossainhan sen myytävän tavarankin on oltava näkösällä...

        :D onkohan teillä elämää kun jaksatte täällä valittaa, ottakaa hyvät ihmiset puhelin käteen ja soittakaa niin asia selviää.
        Itse soitin ja sovin auton näytön, ei tarvinnut etsiä lainkaan tai ihmetellä.
        Autot varmasti nähtävillä asiakkaille jotka ovat autoista kiinnostunut, itse kävin juuri yhden ostamassa kyseiseltä myyjältä eikä ongelmia ollut lainkaan vaan
        Sovitusti hoidimme kaupan ja olen ollut tyytyväinen.


    • Busalema

      And what next?

    • Ostanut

      Itse ostin juuri heiltä Opel astran -05 ja olen ollut hyvinkin tyytyväinen.
      Auto oli juuri sellainen kun oli sanottukin ehkä jopa hieman parempi, eivät jättäneet mitään pieniäkään virheitä kertomatta ennakkoon.
      Katselin aikaisempia tekstejä ja ihmettelin ettei voi olla kyse samasta liikkeestä/henkilöstä, mutta sitten huomasin, että eihän se olekaan sillä yrityksessä on kuulemma yrittäjä vaihtunut viime vuonna eli 2015.
      Voin suositella jos haluaa rehtiä ja hyvää palvelua, lisäksi saa vielä aika edullisesti.

      • onneaopelista

        Ostit siis tämän kolariauton:
        http://www.nettiauto.com/opel/astra/7770009

        ...jonka toki kauppias rehdisti myös on ilmoituksessaan ilmoitellut:
        "Auto on ollut poissa rekisteristä vuonna 2011 hetken eli ns. kaksikilpinen."
        ...ja tottakai 2.kilpisen pitäisi olla edullisempi, kuin kolaroimaton vastaava. Onneksi olkoon!


      • Ostanut
        onneaopelista kirjoitti:

        Ostit siis tämän kolariauton:
        http://www.nettiauto.com/opel/astra/7770009

        ...jonka toki kauppias rehdisti myös on ilmoituksessaan ilmoitellut:
        "Auto on ollut poissa rekisteristä vuonna 2011 hetken eli ns. kaksikilpinen."
        ...ja tottakai 2.kilpisen pitäisi olla edullisempi, kuin kolaroimaton vastaava. Onneksi olkoon!

        Ei, en ostanut kyseistä autoa vaan itselläni on ihan yksikilpinen Opel.

        Rehelliseltä kuulostaa kyllä tuokin auto kun asioista on kerrottu niinkuin kuuluukin, hienoa toimintaa.


      • onneaopelista
        Ostanut kirjoitti:

        Ei, en ostanut kyseistä autoa vaan itselläni on ihan yksikilpinen Opel.

        Rehelliseltä kuulostaa kyllä tuokin auto kun asioista on kerrottu niinkuin kuuluukin, hienoa toimintaa.

        Valehtelet tai koko kertomuksesi on keksittyä.
        Kyseisestä autoliikkeestä on myyty "Itse ostin juuri heiltä Opel astran -05" vain tuo mainittu http://www.nettiauto.com/opel/astra/7770009 ja se on 2.kilpinen kolariautosta korjailtu yksilö.

        En koskaan ole ainakaan ääneen sanonut, että taitaapa olla itse yrittäjä itseään mainostamassa, mutta nyt olisi aika lähellä sekin. Vaatii näet melkoista sattumien ja kaaosteorioitten sumaa että yksittäinen auton ostaja tietää kertoa "kuulemma yrittäjä vaihtunut viime vuonna eli 2015" ikäänkuin tällä aiempia, kyseiseen liikkeeseen kohdistuneita "ei niin mairittelevia" kommentointeja vähätellen, suorastaan täysin aiheettomina pois pyyhkien.

        Kuulostaapa todella rehelliseltä ja hienolta toiminnalta.


      • HaamuOpelko
        Ostanut kirjoitti:

        Ei, en ostanut kyseistä autoa vaan itselläni on ihan yksikilpinen Opel.

        Rehelliseltä kuulostaa kyllä tuokin auto kun asioista on kerrottu niinkuin kuuluukin, hienoa toimintaa.

        Sama toteamus kuin edellä, joten osoita "Ostanut" toki väitteet vääriksi. Tuosta pienliikkeestä ei ole lähiaikoina, kuten väität kaupan tehneesi, myyty kuvauksen kaltaisia muita kuin juurikin tuo 2.kilpinen. Vai oliko tarinasi vain tarina?


      • Ostanut

        Kyllä itse ostin viime vuoden puolella heiltä Opel Astrani, myyjä kertoi aloittaneensa yrittämisen huhtikuussa 2015. Ikävää on jos on noinkin epäluuloisia ihmisiä, mutta oikein hyvää jatkoa myös teille. Itse olen tyytyväinen, toivottavasti myös muut asiakkaat.


    • Anonyymi

      LeasePlan / Car Next = erittäin huono kokemus eli en osata mitään tuolta.

      Työsuhdeautoni oli LeasePlanilla rahoitettuna. Sopimuksen päättymisen lähestyessä ilmaisin mielenkiinnon ostaa auto perheeseen. On olemassa ns. ”Etuostomahdollisuus” jota CarNext markkinoi edullisena ostona. Paskat! Pyysivät minulta 29.600€ siten että heidän kulunsa olisivat olleet 0€ eli ei fksauksia tms. vaan auto olisi jäänyt meille, he olisivat laskuttaneet sen. Hinta oli huono eli kieltäydyin. Nyt sitten 1kk sen jälkeen auto heillä myynnissä hintaan 28.000€! En saanut vastausta miksi hinta on nyt halvempi kuin mitä tarjosivat minulle. En halua koskaan asioida CarNext kanssa, toiminta ei täytä reilun pelin tunnusmerkkejä. Pitäköön autonsa ja tunkkinsa.

      • Anonyymi

        Olet erehtynyt yrityksestä ikävä kyllä Next-Auto Oy ja CarNext eivät ole sama yritys.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe