Millä tavalla kannattaisi hoitaa kodinonnea? Kuinka paljon sitä kannattaa kastella?
Kasvi majailee eteläikkunalla ikkunalaudalla, pitäisikö siirtää vähän kauemmaksi ikkunasta vai onko sen hyvä aivan ikkunan vieressä?
Entäpäs lannoitetaanko?
Tiedoista kiitollinen :)
Kodinonnen hoito-ohjeita?
4
1113
Vastaukset
- saana
kastellaan alustalle ja on valoisassa paikassa.
laitetaan kyllä vettä alustalle melki harvase päivä...ja on tuntunut viihtyvän:)
lannoite vedellä kastellaan juu:)- don
Minäkin olen kuullut että ko. viherkasvia pitää kastella aluslautaselle, jos kastelet päältä kasvi tukehtuu. Olen kuullut myös upotettavan multaosan veteen hetkeksi ja nostettavan kuiville.
Kun hitusen lurpahtamisen merkkejä ilmaantuu, toimenpide uusitaan. Lannoittamisesta en ole kuullut. Kasvi on luullakseni sen varran lyhytikäinen, että se uusitaan määräajoin pistokkaasta, joten siksi aikaa riittää hyvälaatuinen multa, mutta en usko miedon lannoittamisenkaan olevan pahasta. Itse en vaan ole onnistunut ko. kasvin kanssa. Liekkö sopeutumisessa sitten suuriakin eroja!? - Marke
don kirjoitti:
Minäkin olen kuullut että ko. viherkasvia pitää kastella aluslautaselle, jos kastelet päältä kasvi tukehtuu. Olen kuullut myös upotettavan multaosan veteen hetkeksi ja nostettavan kuiville.
Kun hitusen lurpahtamisen merkkejä ilmaantuu, toimenpide uusitaan. Lannoittamisesta en ole kuullut. Kasvi on luullakseni sen varran lyhytikäinen, että se uusitaan määräajoin pistokkaasta, joten siksi aikaa riittää hyvälaatuinen multa, mutta en usko miedon lannoittamisenkaan olevan pahasta. Itse en vaan ole onnistunut ko. kasvin kanssa. Liekkö sopeutumisessa sitten suuriakin eroja!?Kodinonni on sellainen, jota ei saa päästää koskaan kuivamaan kokonaan, muuten se ruskettuu heti. Vanhemmitenhan kasvi ruskettuu joka tapauksessa ja silloin se kannattaa tosiaan uusia.
- Don
Marke kirjoitti:
Kodinonni on sellainen, jota ei saa päästää koskaan kuivamaan kokonaan, muuten se ruskettuu heti. Vanhemmitenhan kasvi ruskettuu joka tapauksessa ja silloin se kannattaa tosiaan uusia.
Juu, sellaisen huomion minäkin olen tehnyt, mutta huonoksi onnekseni en ole koskaan onnistunut pitämään sitä hengissä. Nyttemmin olen haaveillut laittaa akvaarion määrätyille kasveille ja sijoitta kodinonnen sinne, jospa siellä säästyisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154