2004 vuosimallin volkkarissani on juuri tuollainen umpirauta moottorina.
Mitään en ole koneelle tehnyt , no jakoremppa tottakai.
Ja monet mopomiehet ovat jääneet turbokinnereillään jalkoihin
7 vuoden aikana ,jolloin asentajan neuvoa noudattaen hankin
varianttini 2lt moottorilla.
150000 tulee pian täyteen ilman pienintäkään murhetta.
2 l 115 hv moottori on erittäin vahva.
69
619
Vastaukset
- mopon moottorit
Onhan se mukavaa, että olet tyytyväinen sodanaikaiseen maamoottoriisi. Nykyaikaisten TSI-moottoreiden kanssa ei kannata lähteä kilpasille. Niistä ei ole vielä tehty sitä yksilitraista, jolle saattaisit pärjätä.
- gfhhhjj7
Tsi on pajalla lähes jatkuvasti ja talvelle kukaan ei viitsi istua VW pakastimessa, jotkut asiat vaan tehtiin paremmin ennen.
- herää pahvi
TSI-moottoreita myydään Suomessa 30000 joka vuosi. Jos yhdessä tai kahdessa on ollut vika, ei siitä korjaamo rasitu. Lämpöpäivityksellä TSI ei ole sen kylmempi kuin maamoottorisi.
- VW-diileri hämeestä
herää pahvi kirjoitti:
TSI-moottoreita myydään Suomessa 30000 joka vuosi. Jos yhdessä tai kahdessa on ollut vika, ei siitä korjaamo rasitu. Lämpöpäivityksellä TSI ei ole sen kylmempi kuin maamoottorisi.
HEH HEH....
"Jos yhdessä tai kahdessa on ollut vika, ei siitä korjaamo rasitu."
Tuota et usko itsekkään!
Tämän hetkinen arvio omassa porukassa (siis VW-diilereiden keskuudessa) on, että n. 10% TSI ja/tai DSG Volkkareista joutuu pajalle ensimmäisen käyttövuoden aikana moottori- tai vaihteisto-ongelmien takia. Toinen vuosi tuo sitten n. 20-30% lisää ongelmatapauksia pajalle.
Hieno moottori ja vaihteisto, mutta valitettavasti suunnittelu tai sitten tekninen toteutus on jäänyt kesken. Helppoja myydä ensimmäisellä kertaa, mutta toiste samaa asiakasta ei sitten tahdokkaan nähdä. - ei amispelle
VW-diileri hämeestä kirjoitti:
HEH HEH....
"Jos yhdessä tai kahdessa on ollut vika, ei siitä korjaamo rasitu."
Tuota et usko itsekkään!
Tämän hetkinen arvio omassa porukassa (siis VW-diilereiden keskuudessa) on, että n. 10% TSI ja/tai DSG Volkkareista joutuu pajalle ensimmäisen käyttövuoden aikana moottori- tai vaihteisto-ongelmien takia. Toinen vuosi tuo sitten n. 20-30% lisää ongelmatapauksia pajalle.
Hieno moottori ja vaihteisto, mutta valitettavasti suunnittelu tai sitten tekninen toteutus on jäänyt kesken. Helppoja myydä ensimmäisellä kertaa, mutta toiste samaa asiakasta ei sitten tahdokkaan nähdä.Pariin kolmeen vanhimmista tupla-ahdetuista on vaihdettu kytkin, joka ohjaa ahdinta. Yksiahtimisista tiettävästi yhteen on vaihdettu jakoketju. Mutta liioitellaan oikein kunnolla ja sanotaan että kymmenessä on ollut jotain ongelmia.
Vajaa satatuhatta myytyä autoa, joista kymmenessä ongelmia. Laske siitä prosentti ja mieti miten edes joku muu valmistaja pääsisi yhtä pieneen lukemaan. Voit vaikka liioitella oikein kunnolla ja tuplatakin luvun. - 320tkm
VW-diileri hämeestä kirjoitti:
HEH HEH....
"Jos yhdessä tai kahdessa on ollut vika, ei siitä korjaamo rasitu."
Tuota et usko itsekkään!
Tämän hetkinen arvio omassa porukassa (siis VW-diilereiden keskuudessa) on, että n. 10% TSI ja/tai DSG Volkkareista joutuu pajalle ensimmäisen käyttövuoden aikana moottori- tai vaihteisto-ongelmien takia. Toinen vuosi tuo sitten n. 20-30% lisää ongelmatapauksia pajalle.
Hieno moottori ja vaihteisto, mutta valitettavasti suunnittelu tai sitten tekninen toteutus on jäänyt kesken. Helppoja myydä ensimmäisellä kertaa, mutta toiste samaa asiakasta ei sitten tahdokkaan nähdä.Meidän DSG:llä on nyt jettu 320tkm. Voi olla että joskus tulee ongelmia mutta paremmin ainakin on kestänyt kuin edellisten autojen perinteiset automaatit. Vaimon TSI:llä on nyt ajettu ilman ongelmia neljättä vuotta. Yhtään näistä sinun "ongelmatapauksistasi" ei ole osunut kenellekään tietämälleni oikealle ihmiselle, vain netin anonyymeille.
- Näin se menee
320tkm kirjoitti:
Meidän DSG:llä on nyt jettu 320tkm. Voi olla että joskus tulee ongelmia mutta paremmin ainakin on kestänyt kuin edellisten autojen perinteiset automaatit. Vaimon TSI:llä on nyt ajettu ilman ongelmia neljättä vuotta. Yhtään näistä sinun "ongelmatapauksistasi" ei ole osunut kenellekään tietämälleni oikealle ihmiselle, vain netin anonyymeille.
Näinhän se menee monessa asiassa. Varmaa tietoa on siitä, että jossakin autossa on yleisesti sitä ja sitä vikaa mutta kun haetaan niin eipä niitä asianosaisia tahdokaan mistään löytyä.
Jos Suomen myydyimmässä autossa olisi jotain yleistä vikaa, löytyisi asianosaisia joka kylästä. Vaan eipä löydy tässäkään tapauksessa. - Silmät kiinni!
Näin se menee kirjoitti:
Näinhän se menee monessa asiassa. Varmaa tietoa on siitä, että jossakin autossa on yleisesti sitä ja sitä vikaa mutta kun haetaan niin eipä niitä asianosaisia tahdokaan mistään löytyä.
Jos Suomen myydyimmässä autossa olisi jotain yleistä vikaa, löytyisi asianosaisia joka kylästä. Vaan eipä löydy tässäkään tapauksessa.Nekö ei olekaan oikeita henkilöitä, jotka takovat näppäimistöä ja kirjoittavat kokemuksistaan, ei täällä satusetien palstalla, mutta oikeilla autofoorumeilla? Paljon on autoissa vikoja, kun lukee kirjoituksia antaumuksella. Vaan kun oma kantti ei kestä myöntää vikoja niin niitä ei silloin ole, eikä voi olla, eikä voi tulla. Aamen.
Merkkien merkki-tutkimuksessa VW oli haluttu merkki, mutta kun auton oli hankkinut, sitoutuminen autoon ei ollutkaan enää niin voimakasta, eli siihen ei enää oltukaan tyytyväisiä, vaan kärry oli jossain suhteessa pettymys.
Volkkari on niin härski autonvalmistaja, että se mitoittaa autonsa kestämään nipa nappa 100 tuhatta kilometriä. Saksalaiset eivät ole siitä millänsäkään, koska joka tapauksessa vaihtavat autonsa suunnilleen kerran vuodessa. - oikein ymmärsit
Silmät kiinni! kirjoitti:
Nekö ei olekaan oikeita henkilöitä, jotka takovat näppäimistöä ja kirjoittavat kokemuksistaan, ei täällä satusetien palstalla, mutta oikeilla autofoorumeilla? Paljon on autoissa vikoja, kun lukee kirjoituksia antaumuksella. Vaan kun oma kantti ei kestä myöntää vikoja niin niitä ei silloin ole, eikä voi olla, eikä voi tulla. Aamen.
Merkkien merkki-tutkimuksessa VW oli haluttu merkki, mutta kun auton oli hankkinut, sitoutuminen autoon ei ollutkaan enää niin voimakasta, eli siihen ei enää oltukaan tyytyväisiä, vaan kärry oli jossain suhteessa pettymys.
Volkkari on niin härski autonvalmistaja, että se mitoittaa autonsa kestämään nipa nappa 100 tuhatta kilometriä. Saksalaiset eivät ole siitä millänsäkään, koska joka tapauksessa vaihtavat autonsa suunnilleen kerran vuodessa.Sinä ja muut sairaat henkilöt, jotka näitä vikoja keksivät, eivät ole oikeita henkilöitä.
- paikat kunnossa?
oikein ymmärsit kirjoitti:
Sinä ja muut sairaat henkilöt, jotka näitä vikoja keksivät, eivät ole oikeita henkilöitä.
Kukahan tässä enemmän lääkityksen tarpeessa on?
Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, tilulii, tilulii - sinä tarvitset
paikat kunnossa? kirjoitti:
Kukahan tässä enemmän lääkityksen tarpeessa on?
Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, Volkkarissa ei oo koskaan mitään vikaa, tilulii, tiluliiSaman asian jankuttaminen ei ole tervettä, oli asia sitten mikä hyvänsä.
Mene lääkäriin! - sarkastista ironiaa
sinä tarvitset kirjoitti:
Saman asian jankuttaminen ei ole tervettä, oli asia sitten mikä hyvänsä.
Mene lääkäriin!Se oli tarkoitettu irvailuksi. Sinähän pöljä et sitä tajunnut.
- missäVWsielläongelma
ei amispelle kirjoitti:
Pariin kolmeen vanhimmista tupla-ahdetuista on vaihdettu kytkin, joka ohjaa ahdinta. Yksiahtimisista tiettävästi yhteen on vaihdettu jakoketju. Mutta liioitellaan oikein kunnolla ja sanotaan että kymmenessä on ollut jotain ongelmia.
Vajaa satatuhatta myytyä autoa, joista kymmenessä ongelmia. Laske siitä prosentti ja mieti miten edes joku muu valmistaja pääsisi yhtä pieneen lukemaan. Voit vaikka liioitella oikein kunnolla ja tuplatakin luvun.Kannattaa tutustua Volkkaistien "omiin" palstoihin:
http://www.vagarena.fi/index.php
http://www.ultimatevw.com/etusivu/
Joko ne ovat täydellisiä VALEHTELIJOIDEN KLUBEJA tai sitten totuus on taruakin ihmeellisempää! - Sieltä luvut.
missäVWsielläongelma kirjoitti:
Kannattaa tutustua Volkkaistien "omiin" palstoihin:
http://www.vagarena.fi/index.php
http://www.ultimatevw.com/etusivu/
Joko ne ovat täydellisiä VALEHTELIJOIDEN KLUBEJA tai sitten totuus on taruakin ihmeellisempää!Näiden palstojen kautta nuo tiedot on hankittukin. Ne ovat nimettömiä mutta edes uskottavia. Siis keskimäärin joku vika/10000 TSI-autoa. Mutta uudemmissa ei yhtään.
- aika tilastonikkari!
Sieltä luvut. kirjoitti:
Näiden palstojen kautta nuo tiedot on hankittukin. Ne ovat nimettömiä mutta edes uskottavia. Siis keskimäärin joku vika/10000 TSI-autoa. Mutta uudemmissa ei yhtään.
Ovatko kaikki Suomen volkkariomistajat rekisteröityneenä noille foorumeille?
Eivät.
Kirjoittavatko kaikki Suomen volkkariomistajat kokemuksistaan?
Eivät.
Kysymys : Jos noilla foorumeilla esiintyy noin paljon vikoja, niin paljonko niitä on Suomessa kaikkiaan? - Hyvä huomio
aika tilastonikkari! kirjoitti:
Ovatko kaikki Suomen volkkariomistajat rekisteröityneenä noille foorumeille?
Eivät.
Kirjoittavatko kaikki Suomen volkkariomistajat kokemuksistaan?
Eivät.
Kysymys : Jos noilla foorumeilla esiintyy noin paljon vikoja, niin paljonko niitä on Suomessa kaikkiaan?Sinne tulevat kertomaan vain ne, joilla on ongelmia. Sikäli nyt ovat oikeita ihmisiä, eivätkä samoja vikojen keksijöitä kuin täällä. Kukaan ei tule kertomaan, että auto toimii erinomaisesti, vaikka niitä on 99.9% VW:n omistajista.
- prosenttitieteen pro
Hyvä huomio kirjoitti:
Sinne tulevat kertomaan vain ne, joilla on ongelmia. Sikäli nyt ovat oikeita ihmisiä, eivätkä samoja vikojen keksijöitä kuin täällä. Kukaan ei tule kertomaan, että auto toimii erinomaisesti, vaikka niitä on 99.9% VW:n omistajista.
Siis kenelläkään muulla ei ole autossaan ongelmia kuin noilla jotka käyvät kirjoittelemassa Vagarenalle ja UltimateVW:lle? Ihan tässä ollaan huuli pyöreänä tästä huomion kekkaamisesta. Että oikein 99,9 prosenttia?
- g340+qgrejnoå
prosenttitieteen pro kirjoitti:
Siis kenelläkään muulla ei ole autossaan ongelmia kuin noilla jotka käyvät kirjoittelemassa Vagarenalle ja UltimateVW:lle? Ihan tässä ollaan huuli pyöreänä tästä huomion kekkaamisesta. Että oikein 99,9 prosenttia?
niin se vain on. on olemassa tutkittua tietoa että tyytymätön asiakas rummuttaa tyytymättömyyttään enemmän kuin tyytyväinen asiakas tyytyväisyyttään. suhde taisi olla 2/10, siten että tyytyväinen kehuu korkeintaan kahdelle, mutta tyytymätön pillittää tyytymättömyyttään 10:lle ja ketju jatkuu samassa suhteessa.
tämäkin palsta tukee tuota tutkimusta, mutta toki tällä palstalla toimii myös sanonta "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" - markkinoinnin alkeet
g340+qgrejnoå kirjoitti:
niin se vain on. on olemassa tutkittua tietoa että tyytymätön asiakas rummuttaa tyytymättömyyttään enemmän kuin tyytyväinen asiakas tyytyväisyyttään. suhde taisi olla 2/10, siten että tyytyväinen kehuu korkeintaan kahdelle, mutta tyytymätön pillittää tyytymättömyyttään 10:lle ja ketju jatkuu samassa suhteessa.
tämäkin palsta tukee tuota tutkimusta, mutta toki tällä palstalla toimii myös sanonta "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten"Onpa kirjoittajalla kovasti tuota "tietoutta", liekö tämä nyt se automyyjä? Nuo asiat vaan ei liity tähän keskusteluun juuri mitenkään.
Kysymys oli siitä, paljonko Volkkareissa on ongelmia. Herra väittää, että niitä on vain niillä, jotka kirjoittavat nettiin. Minä taas väitän, että 99% auton vioista on niiden käyttäjien autoissa, jotka eivät kirjoita nettiin, eivät ehkä edes lue nettiä eivätkä välttämättä edes käytä nettiä.
Näiden käyttäjien "tyhjät tynnyrit" eivät kolise, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, etteikö vikoja voisi olla.
Turhaa kaunistella asioita. - että näin...
herää pahvi kirjoitti:
TSI-moottoreita myydään Suomessa 30000 joka vuosi. Jos yhdessä tai kahdessa on ollut vika, ei siitä korjaamo rasitu. Lämpöpäivityksellä TSI ei ole sen kylmempi kuin maamoottorisi.
VW:n lämpöpäivitykset taidetaan tehdä tuoko-kesäkuussa, kun kun ei ole vähään aikaan kukaan valittanut golfin kylmyyttä eikä ole ikkunat jäässä. Luja on 1.8 moottorikin, 315000 km ilman mitään ongelmia. Toimii kun uutena.
- tammikuussa tehtiin
että näin... kirjoitti:
VW:n lämpöpäivitykset taidetaan tehdä tuoko-kesäkuussa, kun kun ei ole vähään aikaan kukaan valittanut golfin kylmyyttä eikä ole ikkunat jäässä. Luja on 1.8 moottorikin, 315000 km ilman mitään ongelmia. Toimii kun uutena.
ja eron huomasi heti
- ihan pihalla
Omistat siis kymmenen vuotta vanhan auton, jolla ohittelet mopoja. Seuraavaksi ostat viisi vuotta vanhan Hondan, jolla ohittelet mopoja. Mikä tässä on uutinen, mitä ajat takaa?
- poks poks poks
ihan pihalla (pihalla on hyvä olla)
tiedätkö miten sikaa pidetään jännityksessä ?
-kerron huomenna ! - jjjlklkll8
Minulla on 2.4 Accord ja kyllä juttu on niin että mopokoneiset tsi:t tulee perä edellä vastaan. 190hv, 0-100 7.9 sek.
- kade89
jjjlklkll8 kirjoitti:
Minulla on 2.4 Accord ja kyllä juttu on niin että mopokoneiset tsi:t tulee perä edellä vastaan. 190hv, 0-100 7.9 sek.
ootpa kova jätkä
- Impreza 6s
jjjlklkll8 kirjoitti:
Minulla on 2.4 Accord ja kyllä juttu on niin että mopokoneiset tsi:t tulee perä edellä vastaan. 190hv, 0-100 7.9 sek.
paperilla voi mennäkin 8s nollasta sataan, mutta paljonko ottaa aikaa kun Sinä kiihdytät. 12s
- 20+16=?
jjjlklkll8 kirjoitti:
Minulla on 2.4 Accord ja kyllä juttu on niin että mopokoneiset tsi:t tulee perä edellä vastaan. 190hv, 0-100 7.9 sek.
No olisihan se nyt helv*tin noloa jos 190hv huntaa ei kulkisi mihinkään kun vertaa 105hv TSI koneella varustettuun kolopalloon.
Mikähän oli edes kirjoituksesi tarkoitus, kun itsestään selvää kirjoittelet?
Kannattaa joskus koittaa kuolan välistä selventää ajatuksiaan niin muutkin kuin sinä ymmärtää tuon 'ulosteesi'. - TSI kulkee
jjjlklkll8 kirjoitti:
Minulla on 2.4 Accord ja kyllä juttu on niin että mopokoneiset tsi:t tulee perä edellä vastaan. 190hv, 0-100 7.9 sek.
Golfilla ei tarvitse edes mennä GTI:hin kun ihan vakioistakin löytyy tuollainen 8 s auto. Ja on ihan 1.4 TSI.
- Myös laatu on paremp
TSI kulkee kirjoitti:
Golfilla ei tarvitse edes mennä GTI:hin kun ihan vakioistakin löytyy tuollainen 8 s auto. Ja on ihan 1.4 TSI.
Accord 2.4 jää pahasti Golf 1.4 TSI:n jalkoihin.
- ööjhjhgfff6
Myös laatu on paremp kirjoitti:
Accord 2.4 jää pahasti Golf 1.4 TSI:n jalkoihin.
Golf kuski näkee vaan kun Accon terä katoaa horisonttiin.
Volkkarin "laadusta" ei kannata paljon huudella, lue vaan autolehtien kestotestejä siellä se volkkari on jonon viimeisenä = laaduton kinneri. - kuolapallo
ööjhjhgfff6 kirjoitti:
Golf kuski näkee vaan kun Accon terä katoaa horisonttiin.
Volkkarin "laadusta" ei kannata paljon huudella, lue vaan autolehtien kestotestejä siellä se volkkari on jonon viimeisenä = laaduton kinneri.ettei vain amiskirjoittajan partakoneen terä lentäisi horisonttiin uuden golffin kuvaa ihaillessa.
- Leon Fr211
ööjhjhgfff6 kirjoitti:
Golf kuski näkee vaan kun Accon terä katoaa horisonttiin.
Volkkarin "laadusta" ei kannata paljon huudella, lue vaan autolehtien kestotestejä siellä se volkkari on jonon viimeisenä = laaduton kinneri.Ja sitten Accord-kusi heräsi ja näkiTurbo Seatini katoavan horisonttiin. Näin tosi elämässä.
- prutprutprut....
Leon Fr211 kirjoitti:
Ja sitten Accord-kusi heräsi ja näkiTurbo Seatini katoavan horisonttiin. Näin tosi elämässä.
Tosielämässä sinä ajelet vielä mopoautolla.
- Mopo-Royce
prutprutprut.... kirjoitti:
Tosielämässä sinä ajelet vielä mopoautolla.
Taas yksi kateellinen skootterikuski. Myy skootterisi ja mene poimimaan marjoja. Sitten jätät parit pussikaljat väliin, niin sinullakin voi olla mopoauton käsiraha. Loput velaksi.
- Historik-golffi
1997 vuosimallin 1.8 golffissa mittarissa melkeen 300 000. mitään ei oo tarvinu tehä koneelle. Normaaleja kulutusosia (jarrupaloja, pakoputkia) on tietysti menny, muttei mitään muuta. Moottoritiellä 120 km/h alueella saa ajokortin hyllylle jos haluaa. Kaikista ei tarvii ohi päästä . pääasia että auto toimii..
- GTI:t...
5.7-6.9s 0-100km/h
- tehoreserviä
Vapaastihengittävät, yksinkertaiset, vähänkään isommat bensamoottorit ovat lähes poikkeuksetta kestäviä. 150 000 km ei ole matka eikä mikään.
- Samoin TSI:t
TSI:t on mitoitettu suurille tehoille ja siksi ne kestävät. Käy katsomassa Rinta-Joupilla yli 200tkm ajettua Audia 1.4 TSI:llä. Se on tätä 90/92kW -sarjaa. Ei uutta häpeä.
http://www.nettiauto.com/audi/a3/4186915 - Älä usko kaikkea
Samoin TSI:t kirjoitti:
TSI:t on mitoitettu suurille tehoille ja siksi ne kestävät. Käy katsomassa Rinta-Joupilla yli 200tkm ajettua Audia 1.4 TSI:llä. Se on tätä 90/92kW -sarjaa. Ei uutta häpeä.
http://www.nettiauto.com/audi/a3/4186915Mistäpä sen päällepäin näkee missä kunnossa se pannu on ja mitä kaikkea siihen on jo matkan varrella tehty.
- koeajettu.
Älä usko kaikkea kirjoitti:
Mistäpä sen päällepäin näkee missä kunnossa se pannu on ja mitä kaikkea siihen on jo matkan varrella tehty.
Tekniikka oli viimeisen päälle priimaa.
- S tronic
koeajettu. kirjoitti:
Tekniikka oli viimeisen päälle priimaa.
Niin? huoltokirjaan ei merkitä koneremppoja tai vaihdelaatikkoremppoja.
- ei tietenkään
S tronic kirjoitti:
Niin? huoltokirjaan ei merkitä koneremppoja tai vaihdelaatikkoremppoja.
Kun ei niitä ole tehty. Edelliseltä omistajalta saa selville.
- joopati juupati
ei tietenkään kirjoitti:
Kun ei niitä ole tehty. Edelliseltä omistajalta saa selville.
Se varmaan auliisti kertoo kaikki että saa kärrynsä myydyksi.
- TSIIIIIIIIIIIIIIIIII
Juuri noin. Siksi en USKALLA ostaa trimmattua,turboahdettua moottoria.
- taas olit väärässä
joopati juupati kirjoitti:
Se varmaan auliisti kertoo kaikki että saa kärrynsä myydyksi.
Jos auto on jo myyty, edellinen omistaja kertoo auliisti kysyttäessä. Omistajatiedot saa autorekisterikeskuksesta.
Toyotien kohdalla saattaa olla toisin, koska vikojen salaaminen apinan raivolla kuuluu merkin omistajien kulttuuriin. - hihiihh ja hohohoohh
taas olit väärässä kirjoitti:
Jos auto on jo myyty, edellinen omistaja kertoo auliisti kysyttäessä. Omistajatiedot saa autorekisterikeskuksesta.
Toyotien kohdalla saattaa olla toisin, koska vikojen salaaminen apinan raivolla kuuluu merkin omistajien kulttuuriin.Mitä näitä palstoja olen lueskellut, niin sama salailutauti näyttää vaivaavan pahasti myös volkkaristeja. Äläkä vain ala selittämään minulle mitään Toyotasta koska en aja sellaisella.
Mitä itse aiheeseen tulee, niin kannattaa tietysti ostaa auto ja sitten kysellä entiseltä omistajalta, että mitä tulikaan ostettua.
- kyllä on kestävä ?
aloittajalla alle 150 000tkm ajettu ja jakopää remppa tehty, sekö on se
kestävä volkkarin kone? kyllä 2.0 L kone pitää kuljettaa vähintään
300 000 tkm ilman jako rempaa. huh huh mitä kiinan pommeja. tojolla
kestää litran koneetkin väh. 200 000tkm ilman mitään huolia jakopään
kanssa.- aloittaja.
Oli suositus,että hinha vaihdetaan 120000 tai 5-vuodessa.
Ei siinä mitään vikaa ollut. 400 euroa meni kuin tuhka tuuleen
ja aikaa 1tunti 45 min merkkikorjaamolla.Vesipumppu vaihdettiin
myös. Nyt tekee mieli piparii. - Lei-puri
aloittaja. kirjoitti:
Oli suositus,että hinha vaihdetaan 120000 tai 5-vuodessa.
Ei siinä mitään vikaa ollut. 400 euroa meni kuin tuhka tuuleen
ja aikaa 1tunti 45 min merkkikorjaamolla.Vesipumppu vaihdettiin
myös. Nyt tekee mieli piparii.pure sinä vaan kaurakeksiä.
- hhhhhg
kyl nuo perinteiset volsun myllyt jopa kestää,meillä 05 touran 1.6 EI fsi vaan se conceptline mopo tehoinen105hv.Sillä LL systeemil ajettu 190tkm.Huollot on n 27-30 välein ja öljyä ei ole tarttenu lisätä kuin ekan 20tkm kohdil puoli litraa.mut sit koris,maalaukses ym sanottavaa.esim edestä puslat jo kolas kierros menos,automaatti ilmastoinnin ohjausyksikkö,takaluukku uusittu maalin puplimisen takia.Tuossa ei ollut määritelty hihnan vaihtoväliä,se vaihdettiin n 115tkm kohdil.Sen verran hyvä kuntoiset olivat,et meidän aikan eli max pari vuotta vielä ei sitä vaihdeta.
- palkanmaksupäivä
Näköjään palstalle on pesiytynyt VW-ryhmään kuuluva työntekijä, jonka ainoana tarkoituksena on dissata kaikki rehellinen VW-ryhmän autoihin kohdistuva arvostelu ja kritiikki.
Näitähän täällä on ollut ennenkin!
Maksaako palkkasi Kesko vai jokin Volkkarin jälleenmyyjistä?? - hiirien piipitystä
Kutsutko rehelliseksi keskusteluksi nimimerkkien takaa tapahtuvaa selkärangatonta huutelua? Kommenttisi kertoo kaiken oleellisen sinusta, puskajussi.
- norsu pelkää hiiriä
Ai tämmönen ääni kellossa? Kehua retostella siis saa täysin rinnoin ja ilman estoja, ja kaikki viat kielletään nimittelysanojen kera, mutta vastakkaiset mielipiteet onkin sitten selkärangatonta huutelua?
Näyttääpä se sinunkin kirjoituksesi olevan nickin takaa tapahtuvaa kuittailua. - palkanmaksupäivä
Heh heh,
Kiinni jäit, kyllä teidät Volkkarin työntekijät aina tunnistetaan. Olen "käräytellyt" teitä ennenkin tällä palstalla.
Minullahan ei pitäisi olla mitään valittamista Volkkareista, koska olen ajanut sellaisilla vuodesta 1989 alkaen - 8 eri Volkkarilla. Siedän niiden vikoja ja ominaisuuksia, sillä kaikista autoista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Volkkareissa on ominaisuudet olleet vielä :n puolella, mutta täytyy kyllä sanoa, että suurin pettymys oli kaksoisahdettu TSI ja DSG-vaihteistolla varustettu G . Nyt mennään 2.0 FSI vaparilla - käytettynä hankittu, mutta pelaa ja kukkuu.
Minä myönnän Volkkareiden laadun heikentyneen viimeisten 20 vuoden aikana, mutta joillekin se näyttää olevan kova pala. - Ei oo juustoo.......
palkanmaksupäivä kirjoitti:
Heh heh,
Kiinni jäit, kyllä teidät Volkkarin työntekijät aina tunnistetaan. Olen "käräytellyt" teitä ennenkin tällä palstalla.
Minullahan ei pitäisi olla mitään valittamista Volkkareista, koska olen ajanut sellaisilla vuodesta 1989 alkaen - 8 eri Volkkarilla. Siedän niiden vikoja ja ominaisuuksia, sillä kaikista autoista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Volkkareissa on ominaisuudet olleet vielä :n puolella, mutta täytyy kyllä sanoa, että suurin pettymys oli kaksoisahdettu TSI ja DSG-vaihteistolla varustettu G . Nyt mennään 2.0 FSI vaparilla - käytettynä hankittu, mutta pelaa ja kukkuu.
Minä myönnän Volkkareiden laadun heikentyneen viimeisten 20 vuoden aikana, mutta joillekin se näyttää olevan kova pala.Vainoharhaisuutta esiintyy usein tällä palstalla, kirjoittajat tohkeissaan eivät tule huomanneeksi että tänne kun voi kuka tahansa postailla viestejä. Haluaisinpa tietää, miten MINUT käräytetään, sillä en ole sama kirjoittaja, jolle alunperin tölväyksesi osoitit. Ainoa mikä ehkä kärähti, oli oma pääkoppasi kun luulit olevasi niin nokkela.
- rysän päältä
palkanmaksupäivä kirjoitti:
Heh heh,
Kiinni jäit, kyllä teidät Volkkarin työntekijät aina tunnistetaan. Olen "käräytellyt" teitä ennenkin tällä palstalla.
Minullahan ei pitäisi olla mitään valittamista Volkkareista, koska olen ajanut sellaisilla vuodesta 1989 alkaen - 8 eri Volkkarilla. Siedän niiden vikoja ja ominaisuuksia, sillä kaikista autoista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Volkkareissa on ominaisuudet olleet vielä :n puolella, mutta täytyy kyllä sanoa, että suurin pettymys oli kaksoisahdettu TSI ja DSG-vaihteistolla varustettu G . Nyt mennään 2.0 FSI vaparilla - käytettynä hankittu, mutta pelaa ja kukkuu.
Minä myönnän Volkkareiden laadun heikentyneen viimeisten 20 vuoden aikana, mutta joillekin se näyttää olevan kova pala.no shit sherlock, kiinni jäin, tule ja rankaise minua!!!!!!
- palkanmaksupäivä
Ei oo juustoo....... kirjoitti:
Vainoharhaisuutta esiintyy usein tällä palstalla, kirjoittajat tohkeissaan eivät tule huomanneeksi että tänne kun voi kuka tahansa postailla viestejä. Haluaisinpa tietää, miten MINUT käräytetään, sillä en ole sama kirjoittaja, jolle alunperin tölväyksesi osoitit. Ainoa mikä ehkä kärähti, oli oma pääkoppasi kun luulit olevasi niin nokkela.
Ai hel***i,
Teitä on nykyisin siis kaksi urpoa, jotka olette "VW:n palkkalistoilla", vielä toissavuonna teitä oli vain yksi puskista huutamaan palkattu urpo.
Sori, olin väärässä.... - Maksa ite itelles
palkanmaksupäivä kirjoitti:
Ai hel***i,
Teitä on nykyisin siis kaksi urpoa, jotka olette "VW:n palkkalistoilla", vielä toissavuonna teitä oli vain yksi puskista huutamaan palkattu urpo.
Sori, olin väärässä....Otapa huomioon, että itse olet samanlainen urpo joka huutelee puskista.
Ja toisekseen, minun kirjoituksiani et MITENKÄÄN saa tulkittua "VW:n palkkalistoilla" olevan kirjoittamaksi, koska minun kirjoituksessani kritisoitiin VW:tä. Tosin tämä suolipalsta on nykyään niin sekaisin, että enää ei pysy kärryillä kuka on vastannut kenellekin. - VW:n palkkalista
palkanmaksupäivä kirjoitti:
Ai hel***i,
Teitä on nykyisin siis kaksi urpoa, jotka olette "VW:n palkkalistoilla", vielä toissavuonna teitä oli vain yksi puskista huutamaan palkattu urpo.
Sori, olin väärässä....nyt ei ole lääkitys kohdillaan. jossakin vaiheessa päänsisäiset äänesi tulevat vahvistumaan, joten tarkista lääkitys ennen kuin siirryt epäilystä toimintaan!!!!
- Könönen
Eilen lähti perheestämme maalimalle 2.0 (aeg) moottorilla varustettu golf. Paras moottori / vaihteisto (ebp) yhdistelmä ikinä! Simppeli, riittävän voimakas, mukava ajaa.... Kaikki kohillaan!
- Ei mobedia ikinä
2 lt Golfin moottori josta aloittaja kirjoittaa olisi saanut jäädä tuotantoon.
Aivan uskomaton mylly. - Ikivanhaa tekniikkaa
Ei mobedia ikinä kirjoitti:
2 lt Golfin moottori josta aloittaja kirjoittaa olisi saanut jäädä tuotantoon.
Aivan uskomaton mylly.Ei sellaisilla kulutus- ja teho/vääntölukemilla autoja myydä. Nykypäivänä 1.2TSI:stä saa saman suorituskyvyn mutta kulutus on litrakaupalla pienempi ja moottori miellyttävämpi ajaa ja kestävämpi.
- Kone kestää
2 lt Golf paras auto ikinä. Väri musta A1.
- oikeat hinnat huollo
1.6 golf 4 2005
jakohihnojen vaihto (2kpl) ja jarrunesteiden vaihto
195eur yhteensä sis työt ja osat. En alkanut itse enää vaihtamaan.
Ei tarvinnut vesipumppuja tai muitakaan vaihtaa vain hihnat,koska ajettu alle 20tkm.
Paljonkohan autoliikkeiden yhteydessä Kuopiossa ottavat samasta? - Itsellänikin on...
Minulla on tuollainen farkku IV-Golfissa, vm 2003. Olen ostanut käytettynä 5 v sitten ja nyt lasissa reilut 200.000 km ilman ongelmia.
Nämä wanhan ajan vaparibensakoneet ovat parasta mitä tällä hetkellä on! Venttiilejä vain 8 kpl, ei särkyviä ahtimia eikä vikaherkkiä antureita sille, ei liikavääntöä joka rikkoisi lootan tai kytkimen. Suurin vääntö riittävän mukava ja se tulee alhaisilla kierroksilla eikä tätä konemallia tarvitse kuulemma huudattaa. Kulutus sekarundissa 7,5 kieppeillä ei paha jos ei pihikään. Lämpöä tulee runsaasti ohjaamoon ja nopeasti, kovillakin pakkasilla lämppäri puskee kuumaa ilmaa kabiiniin.
Koska tämä pelaa ongelmitta, aion pitää muuten kauan enkä vaihda ainakaan tsi-koneiseen Golfiin, mieluummin sitten tdi webastolla jos vaihdon aika joskus tulee. - historiaaaaaaaa
Kyllä ahtimen (turbon) lastentaudit on jo onnistuttu poistamaan, onhan turbo (ahdin) kehitetty 1900-luvun alussa. Toriparlamentin jäsenet vanhoissa coroloissaan ja ladoissaa voivat tietenkin olla erimieltä, mutta jätä heidän kommenttinsa huomiotta, sillä onhan haaveilemassasi dieselissäkin turbo (TDi).
- Japsit kestää todist
Ahtimet kestää esim subarulla mutta esim 2014 TM lehti testasi vw 1,4 tsi golfia ja ahdin oli likellä loppuaan jo 60tkm kohdilla . Se siitä vw laadusta. Lueppa huvikseen lehti ja nöyrry vielä vuosienkin päästä noille varmoille tiedoillesi , satusetä.
Viekäkään ei vw laatu kestä.
- asentaja 49v
Tää pieni kone on kestävämpi kun 2-3 litran koneet. Tässä on suuremmat varmuusluvut. Kaikki on vahvistettu kestämään enemmän ja enemmän.
- Totuus kirvelee he h
Asentaja on nyt yli 50 v ja edellern väärässä he heh.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau373921Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433130Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343036Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4692717Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1871986Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281498- 381385
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212