E-pillerit aiheuttavat keskenmenon?

h´äippä

Olen jutellut asiasta monen ihmisen kanssa ja heille on käynyt aivan samoin kuin minulle.
Ensimmäinen raskaus ehkäisyn (e-pillereiden) lopettamisen jälkeen on mennyt kesken. Toinen raskaus tärppää. Voiko siis olla että e-pillerit aiheuttavat sen ensimmäisen keskenmenon?
Meitä tällaisia äitejä on tuttava piirissäni 4 ja tiedän että heitä on varmasti enemmän kuin tiedän, keskenmenoista ei kuitenkaan ole helppo puhua eikä sitä tule otettua puheeksi ns. kahvipöytä keskusteluksi.

Onko kukaan miettinyt samaa?

2

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäpävain...

      Heippa! En ole kyllä tullut tuota ajatelleeksi, mutta itselläni kävi näin, että söin pillereitä yhteensä noin 10v. Oli ensin yhdistelmät ja loppuvaiheessa pari vikaa vuotta minipillerit. Minipillereiden aikana ei ollut kuukautisia (kahteen vuoteen siis!). Lopetin nuo minipillerit 30.11.2010. Jonka jälkeen meni 4kk ennenkuin kuukautiset alkoivat. Sen jälkeen ne olivat kuitenkin säännölliset, 33-34pv. Kesäkuussa 2011 tein postiivisen raskaustestin, kun menkat olivat kolme päivää myöhässä. Sitä iloa kestikin sitten vain pari viikkoa ja raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon rv6 . ;( Nyt tuosta keskenmenosta on reilut 5vko, eikä menkat ole vieläkään alkaneet... (Raskaustestiä en tohdi tuon km kokemuksen vuoksi vielä tehdä ainakaan pariin viikkoon... ) Toivottavasti tuo on totta, että seuraavalla kerralla onnistuu paremmin!

    • e-pillerit

      Minä söin Mercilon pillereitä 7 vuotta ja tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Raskaus sujui todella hyvin ja tuloksena terve, ihana ja fiksu lapsi:)

      Kaikille keskenmenon kokeneille osanotot. Sen surun jouduin myös juuri kokemaan ( ei tekemistä e-pillereiden kanssa ) raskauviikolla 7 :( Suru on suuri:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe