Miten pitkään ihminen voi juoda?

pekka Putki

Ennen kuin jotain tapahtuu? Minulla Toinen viikko käynnissä kun aloitin viime viikon maanantaina ja jo nyt tuntuu ettei pysty enää:D Eli kohta 11 päivää juotu kohta ja ennen tätä oli kolmen viikon putki jonka jälkeen vannoin että en enää ikinä juo mutta näin kävi..puoltoista viikkoa olin siis selvinpäin ennen tätä nykyistä putkea..

15

2472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhöhöh..

Ei putkijuoppoutta ole standartisoitu.
      Sen huomaat sitten, kun tulet tajuihisi turvallasi lattialla, kipeänä kuin piestynä, pää auki jostain kohtaa, ja muisti pois, joten viinakramppi ehtikin jo iskemään.
      Tai sitten tulet tolkkuihisi lukkojen takana, niin olet putkassa tai psykiatrisen suljetulla osastolla, kun ehti iskemään ehta Delirium Tremens.

• putkimies.

kuinka pitkän ajan päästä juomisen lopettamisesta se delirium tremens voi vielä iskeä viina kramppi tulee noin 3-4 selvänä päivänä ?.

• .
        putkimies. kirjoitti:

kuinka pitkän ajan päästä juomisen lopettamisesta se delirium tremens voi vielä iskeä viina kramppi tulee noin 3-4 selvänä päivänä ?.

http://tinyurl.com/43bjuhp

• tenula

Mahdotonta sanoa tietämättä sinun ikää/terveyttä/perntötekijöitä/tuuria

• Viinan kirous

Jaa-a, olen 20 vuotta juonut joka päivä, enemmän tai vähemmän mutta en koskaan ole juurikaan ollut kaatokännissä. Vielä sekin että olen nainen. Eroon kyllä haluaisin viinasta ja joka aamu vannon et tänään en ota mutta kun iltapäivä tulee niin en malta kuitenkaan vaan otan viiniä ruuan kanssa ja sitten se jatkuu drinkein iltaan.
      Jos jollain on antaa neuvoja lopettamiseen niin otan vastaan mielelläni.

• ----

Tee päätös, ja laita korkki kiinni, eli lopeta.
        Ei ne vieroitusoireet ja hermoilut loputtomiin kestä.
        Vai eikö riitä tahdonvoimaa?

• merimies30

Juominen väheni, kun aloitin pari urheiluharrastusta. Lisäks päätin alkaa säästää rahaa ja karsimaan turhia kuluja niin juominen väheni siinä samalla, kun ei halunnu sitä rahaa sitten viinaan käyttää enää kauheesti. Kesällä nyt tullu vähän enemmän juotua, mutta ei kuitenkaan samoja määriä ku joskus aikaisemmin. Ja hetken kun on ollu juomatta niin ei enää edes tee mieli viinaa. Itsellä menee tähän noin 2 selvää viikkoa, ja sen jälkeen ei nappaa enää edes kavereiden kanssa lähtee ryyppäilee.

• Mistä voimaa?

Siinähän se ydin, -tahdonvoima puuttuu! Mies juo joka päivä ja en jaksa katella sitä selvinpäin koska tuun niin pirun vihaiseksi ja sitten se mottaa mua kun nalkutan. Ollaan lähes 6-kymppisiä pätkätyöllisiä ja työttömiäkin ajoittain.

• promille

Tapahtua voi heti ensimmäisenä juomapäivänä. Aina voi saada superidean ajaa kännissä/käydä vieraissa/laittaa viestin pomolle/käydä naapurissa sekoilemassa/jne. Alkoholistilla sen ensimmäisen ryypyn jälkeen voi tapahtua mitä vain. Toki joskus voi myöskin juoda vain muutaman ja mennä nukkuman, mutta aina tulee se kerta kun hölmöilee ja muisti menee tai jää putki päälle.

Suurin osa ihmisistä ei koskaan juo mitään putkia. Se on heille aivan vieras asia. Jos tarvitsee aamuryyppyä, kannattaa jo marssia A-klinikalle/AA:han tai soittaa vaikka auttavaan puhelimeen. Kyllä se ottaa päähän, kun antaa päivien, viikkojen, kuukausien ja vuosien vain mennä menojaan eikä itselle jää mitään muuta kuin pullo käteen.

Maksa, haima, iho, aivosolut ja muuta reagoivat kyllä aina tuollaisiin ryyppyputkiin. Pysyviä haittojakin tulee, usko pois. Käy mittauttamassa maksa-arvot ja itsekin varmaan huomaat onko päänuppi jo aivan pehmeä kun juomisen lopetat.

Toipumisia!

• päivä ja toinen..

Voi te niin viisaat juomattomat ja lopettaneet! Ois tosi ihana jos tulis jotain viisasta eikä viisastelua!

• selvä päivä

Mun äiti on juonut 25 vuotta eikä vieläkään ole kuollut vaikka lähellä on ollut.

• srdfdgfdg

MInä kolme viikkoa ja elossa olen..

• mysteria

Ei pääparka opi koskaan? Ite oon vaan 24-wee täyttävä nainen, olin kaks kuukautta myllyhoidos mutta joo hetikkö sieltä läksin niin menin ostaan kaljaa. Eli vähintään puoli vuotta,vuosi tai koko loppuelämä hoios. Ajattelin että kyllähän mie vielä kohtuukäyttäjäksi kykenen,eih nytki oli tuossa 5 päivän putki. Oon alkanu harrastaan liikuntaa et se onneksi pitää pään jotenki kasas selvinpäin. Mutta sitten mennään siihen paniikkihäiriöön jota lääkitsen viinalla ja joka aiheuttaa taas pahemman häiriön. Alottanu opiskelutki mutta en oo nyt kolmeen päivään menny kouluun ku on niin paha jumi... mulla on joka paikka menny ihan jumiin ku jännitän ja pelkään jokasta mikä liikkuu, siis ihan alkanu naurattaanki tuo ongelma. Pakotan itteni,altistan itteni tilanteile mut ei ne auta ku hetkiksi sit... Pakko vissiin hypätä kaivoon jos ei tästä elämästä tuu raittiina mittään, heikkoutta mitä lie sitte, mut joo kyllä ne ongelmatki vaan on ja pysyy. Nyt en oo viikkoon ottanu mielialalääkettäkään,mietin sen kokonaan lopettamista mutta kauankohan nuo sähköiskutki raiskaa kroppaa ku niitä ei syö.. ei jumalauta pysty ees lääkäriin meneen ku on menny luottamus niihinki, kattoo vaa pitkin nokkaa että mikä tuoki on. TAI sitte ne on vaan omia vainoja. Oon niin hätänenki täs valmiissa maailmassa, että mikä kiire mulla on? Jokanen asia pitäs saada tiptop hoiettuu heti tai muuten pettää psyyke. Nytki meen vaikka väkisin crossaileen jotta sais senki pois alta, morkkikset eiku kasvaa. No lihonu en onneksi oo.

• sadsdsdsd

Mulla kahden kuukauden putki päällä..en välttämättä edes joka päivä juo paljoa ainakin kymmenen kaljaa silti..niin nukahdan oikeasti..juon vaan ja nukun..ja tietysti aamuisin oksennan kun viekkarit iskee..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe