Millä saa savupiipun juuren tiivistettyä sadevedenpitäväksi huopakattoisella mökillä? Bitumiliimalla on ilmeisesti liimattu huopakaulus piipun ympäri mutta ilmeisesti elää tuo piippu ja katto kun mökki on talvet kylmillään kun on aina keväällä liimaus irronnut sen verran että piippua myöten valuva vesi pääsee välistä sisään? Onko piipun pellitys ainoa vaihtoehto?
Huopakaton läpivienti tiiviiksi
4
7613
Vastaukset
- 8
On, pellitys on ainoa oikea keino.
Huopa pitää nostaa piipussa riittävän ylös. Piipppuun sivellään kiinnittymistä parantamaan bitumiliuos ja huopa hitsataan (hitsattavassa huovassa on piki alla, joka kuummennetaan toholla). Kattotulityökortti pitää olla. Jos teet itse ja poltat talon, niin vakuutusyhtiö pitää sinua vastuullisena. - mlgdxghkmyjgg
jos se on hirsimökki sitä ei liimailla
- Tiptip
hirsimökkihän se on. Jos ei liimata(on ollut liimalla joka sitten aina näyttää irtoilevan) niin millä tuo sitten laitetaan?
- fgllonvxsgkfss
hirsi painuu hormi ei jos se liima pitäisi siinä piipun kyljessä huopa repeäisi juuresta joten huopa nostetaan vaan sitä vasten ja siihen löysästi tehty pellitys päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741379Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521066Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 64734
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62717Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627