Riika - turvallista?

Riikaan, Riikaan...

Suunnittelen mahdollisesti lähteväni Riikaan töihin muutamaksi kuukaudeksi. Olen siis 25-vuotias nainen. Potentiaalinen työnantaja vaikuttaa kaiken googletuksen perusteella luotettavalta, mutta entäs itse kaupunki ja ihmiset? Olen lukenut ulkoasianministeriön yleiset turvallisuusohjeet maan suhteen ja niitä myös noudattaisin eli en esim. aio humalassa kuljeskella kaupungilla, mutta kaipaisin kommentteja turvallisuudesta erityisesti yksin Riikassa liikkuneilta naisilta tai töissä kaupungissa/maassa olleilta sukupuoleen katsomatta:) Saako kaupungilla kulkea rauhassa? Erottuuko suomalaisen vaalea ihminen jo kiusallisen paljon katukuvasta? Ovatko vuokranantajat vaikuttaneet luotettavilta? Nämä esimerkkikyssät vain inspiraatiota antamaan ;)

30

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wihtori Wee

      Riika on erittäin turvallinen kaupunki, jota pidän henkilökohtaisesti jopa turvallisempana kuin Helsinkiä, johtuen mm. siitä, että Riiassa ei ole ns. kulttuurinrikastajia sun muita tummahipiäisiä arojen alkuperäisasukkeja juuri nimeksikään.

      Erottuuko suomalainen nainen Riiassa? Yleisesti ottaen kyllä, mutta harvemmin edukseen. Ja kyllä, niin latvialaisissa kuin Latvian venäläisissäkin kaunottarissa on tuhatmäärin blondeja, mutta se tyyli... Ah, sitä on ihanaa ihastella. ;)

      • aivan samaa mieltä

        Yhdyn mielipiteeseesi täysin. Ainakin kolmeen viimeiseen riviin.


    • Riikaan, Riikaan...

      Tuota mainitsemaasi kulttuurinrikastajanäkökulmaa en ollut tullut aatelleksikaan :D

      Heh, jospa en nyt kovin pahasti omalta osaltani olisi pilaamassa suomalaisten naisten mainetta tyylin suhteen. Lähinnä mietin tuota muusta kansasta erottumista sen vuoksi, että esim. Italiassa olo tahtoi olla yksin liikkuessa jo melko tukala iholle pyrkivien italiaanojen takia. Siellä kun blondit eivät ole kovin yleisiä :S

      • Tykkään Riiasta

        No, kulttuurin rikastajia ei ole paljoakaan ,jos tarkoitetaan tummahipiäisiä. Tosin havaitsin kerran latvialaisessa rokkibaarissa/yökerhossa olleen suurikokoisen mustan miehen järkkärinä. Eipä vaikuta Riiassa rasismia esiintyvän. Siellä ihmiset ovat jo syntymästään asti oppineet tulemaan erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Eläväthän siellä venäläiset ja latvialaisetkin sulassa sovussa. Täällä meillä se ei varmasti onnistuisi yhtä hyvin. Etnisiä ravintoloita löytyy lähes joka lähtöön ja ainakin keskustorin kauppiaat ovat usein ihmeissään ,kun puhuu heille muutaman sanan latviaa tai venäjää. Heitä aina kiinnostaa kovin ,että mistäs sitä ollaan kotoisin? Liikkunut olen Riiassa myös aika paljon
        yksiksenikin iltaisin.Käytän tosin aina joukkoliikennettä mahdollisuuksien mukaan ,mutta vannon ainakin näin miehenä ,että liikkuminen Riiassa ei ole ollenkaan niin vaarallista kuin Helsingissä.


      • Wihtori Wee
        Tykkään Riiasta kirjoitti:

        No, kulttuurin rikastajia ei ole paljoakaan ,jos tarkoitetaan tummahipiäisiä. Tosin havaitsin kerran latvialaisessa rokkibaarissa/yökerhossa olleen suurikokoisen mustan miehen järkkärinä. Eipä vaikuta Riiassa rasismia esiintyvän. Siellä ihmiset ovat jo syntymästään asti oppineet tulemaan erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Eläväthän siellä venäläiset ja latvialaisetkin sulassa sovussa. Täällä meillä se ei varmasti onnistuisi yhtä hyvin. Etnisiä ravintoloita löytyy lähes joka lähtöön ja ainakin keskustorin kauppiaat ovat usein ihmeissään ,kun puhuu heille muutaman sanan latviaa tai venäjää. Heitä aina kiinnostaa kovin ,että mistäs sitä ollaan kotoisin? Liikkunut olen Riiassa myös aika paljon
        yksiksenikin iltaisin.Käytän tosin aina joukkoliikennettä mahdollisuuksien mukaan ,mutta vannon ainakin näin miehenä ,että liikkuminen Riiassa ei ole ollenkaan niin vaarallista kuin Helsingissä.

        "Eipä vaikuta Riiassa rasismia esiintyvän."
        Ikävä pilata illuusiosi, mutta totuus on täysin päinvastainen, sillä Itä-Eurooppa ml. Latvia ei todellakaan ole mikään suvaitsevaisuuden kehto.

        "Eläväthän siellä venäläiset ja latvialaisetkin sulassa sovussa."
        Vai sulassa sovussa...


      • Tykkään Riiasta
        Wihtori Wee kirjoitti:

        "Eipä vaikuta Riiassa rasismia esiintyvän."
        Ikävä pilata illuusiosi, mutta totuus on täysin päinvastainen, sillä Itä-Eurooppa ml. Latvia ei todellakaan ole mikään suvaitsevaisuuden kehto.

        "Eläväthän siellä venäläiset ja latvialaisetkin sulassa sovussa."
        Vai sulassa sovussa...

        Ei ole paljoakaan kokemuksia muusta Latviasta. Puhuin vain saamastani vaikutelmasta Riiassa. Olen minäkin jostain joskus lukenut ,että esim.homoja ei juurikaan suvaita. Silti Riiasta löytyy homomestoja. Paljon on myös varoiteltu lehdissä ja kirjoiteltu Riian vaarallisuudesta. Niihin voi sitten joko uskoa tai
        itse todeta tilanne paikan päällä.


      • Wihtori Wee
        Tykkään Riiasta kirjoitti:

        Ei ole paljoakaan kokemuksia muusta Latviasta. Puhuin vain saamastani vaikutelmasta Riiassa. Olen minäkin jostain joskus lukenut ,että esim.homoja ei juurikaan suvaita. Silti Riiasta löytyy homomestoja. Paljon on myös varoiteltu lehdissä ja kirjoiteltu Riian vaarallisuudesta. Niihin voi sitten joko uskoa tai
        itse todeta tilanne paikan päällä.

        Kuten jo tuossa alussa totesin, niin kaupunkina Riika ei on sieltä turvallisemmasta päästä, mutta Itä-Euroopassa (Latvia ja Riika ml.) 15 vuotta asuneena ja työtä tehneenä tiedän kokemuksesta kertoa, että suvaitsevaisuus ei ole kovinkaan korkealla paikalllisten keskuudessa. Vuosien varrella Riiassa on järjestetty muutamia homomarsseja (miksi näitä muuten järjestetään, eihän heteromarssejakaan järjestetä?) ja niitä turvaamaan on tarvittu satoja(!) poliiseja juurikin suvaitsemattomuuden ja ilmiselvän väkivallan uhan vuoksi. Noin 5-6 vuotta sitten parlamenttivaalien lähestyessä eräs latvialainen isänmaanystävien puolue värväsi mustan miehen vaalimainokseensa ja puki tälle päälleen Latvian armeijan univormun. Kuulostaa hienolta, vai mitä? Mutta mitä lukikaan vaalimainoksen tekstissä: "Äänestäjä, mikäli et halua, että tuleva vävypoikasi näyttää tältä, äänestä meitä!". Latvialaisten ja paikallisten venäläisten välillä on pieniä ja suurempia kärhämöitä aina silloin tällöin, tosin nämä ovat viime aikoina vähentyneet, mutta silti pinnan alla kuohuu.

        Vaaleaihoisena suomalaisena sinulla ei ole mitään pelättävää niin Latviassa kuin muuallakaan Itä-Euroopassa.


      • PRO LATVIA
        Wihtori Wee kirjoitti:

        Kuten jo tuossa alussa totesin, niin kaupunkina Riika ei on sieltä turvallisemmasta päästä, mutta Itä-Euroopassa (Latvia ja Riika ml.) 15 vuotta asuneena ja työtä tehneenä tiedän kokemuksesta kertoa, että suvaitsevaisuus ei ole kovinkaan korkealla paikalllisten keskuudessa. Vuosien varrella Riiassa on järjestetty muutamia homomarsseja (miksi näitä muuten järjestetään, eihän heteromarssejakaan järjestetä?) ja niitä turvaamaan on tarvittu satoja(!) poliiseja juurikin suvaitsemattomuuden ja ilmiselvän väkivallan uhan vuoksi. Noin 5-6 vuotta sitten parlamenttivaalien lähestyessä eräs latvialainen isänmaanystävien puolue värväsi mustan miehen vaalimainokseensa ja puki tälle päälleen Latvian armeijan univormun. Kuulostaa hienolta, vai mitä? Mutta mitä lukikaan vaalimainoksen tekstissä: "Äänestäjä, mikäli et halua, että tuleva vävypoikasi näyttää tältä, äänestä meitä!". Latvialaisten ja paikallisten venäläisten välillä on pieniä ja suurempia kärhämöitä aina silloin tällöin, tosin nämä ovat viime aikoina vähentyneet, mutta silti pinnan alla kuohuu.

        Vaaleaihoisena suomalaisena sinulla ei ole mitään pelättävää niin Latviassa kuin muuallakaan Itä-Euroopassa.

        ONNKSI LATVIASSA ON JÄRKI PÄÄSSÄ,,,EIKÄ SEKOILLA KUTEN SUOMESSA


        PRESSANAKIN ON HETERO,,,,


      • huomaustusta
        PRO LATVIA kirjoitti:

        ONNKSI LATVIASSA ON JÄRKI PÄÄSSÄ,,,EIKÄ SEKOILLA KUTEN SUOMESSA


        PRESSANAKIN ON HETERO,,,,

        Kyllä meidänkin pressa on nty hetero! Eli ajat muuttuvat. Älä huuda eli älä käytä isoja kirjaimia.


      • maailmalla usein

        Moni suomalainen, ulkomailla liikkuva nainen, on ns. helpon saaliin maineessa. Ei ihme että paikalliset eri puolilla käyttävät tilaisuutta hyväkseen.
        Ei vaaleaksi värjätty tukka ole mitänä erikoista nykyään, kaikkialla vaalennetaan hiuksia.
        Suomalaisten, siis osan, kummallinen pälyilevä käyttäytyminen on tyypillistä eli ovat epävarmoja kaikessa. Se voi antaa määrätynlaista viestiä ulospäin.


    • ielaB

      Olin nyt kesällä eka kertaa Riiassa 4pv matkalla,ja yllätyin kyllä positiivisesti. Olin siis todella varautunut rosvoihin ja varkaisiin,mutta kaupungin rauhallisuus yllätti,ei epämääräisiä porukoita,niinkuin esim Tallinnan kaduilla,ei kaupustelijoita eikä muutakaan rötyporukkaa ja kaupunki kuva oli siisti kaikin puolin.

    • Miss ex local

      suomalainen erottuu riiassa. paikalliset naiset ovat kaikki maksullisen näköisiä ja miehet haisevat kitkerälle hielle.

      ovat suomalaisia monta astetta alempana, siksi me erotumme siellä.

      suurin osa latvialaisista on huijareita ja varkaita, se on ainoa toimeentulo siellä nykyisin.

      en voi suositella latviaa kenellekään, itse olin siellä töissä ja meininki on vielä täysin neuvostoliittolaista ja ihmiset ovat harvinaisen tyhmiä.

      jos työkomennus on lyhyt,kannattaa kokeilla ja todeta sanomani todeksi.

      ainoa paikka missä siellä voi asua on vanha kaupunki,ja sielläkin vain tietyt alueet.

      kaikki lähiöt ja myös kaupungin keskusta ovat siivottomia ja huonossa kunnossa..likaista,roskaista ja haisevaa.

      • Riganieki

        Tuossa haiskahtaa nyt joku oma katkeruus todellisuutta enemmän. Itse olen asunut täällä jo vuosia, ja asun kaiken lisäksi helkkarin isossa lähiössä. Vastaavassa en voisi kuuna päivänä kuvitella Helsingissä asuvani. Ei pahemmin ole teinejä pussikaljoineen örveltämässä nurkissa iltaisin tai nurkkiin kuseskelijoita, joita Suomen isommissa kaupungeissa on enemmänkin. Huijareita ja varkaita varmasti riittää kaikissa köyhissä maissa(kin). Ei niihin täällä vaivaksi asti törmää. Ongelmia ja huijatuksi tulemista saa kyllä koettua jos haluaa. Osta jotain kakkoskäden tavaraa jostain takapihan tallilta, niin ...
        No, sanoihan joku rouva joskus ettei täällä voi ostoksia tehdä kuin Stokkalla. Sinänsä, jos kokemus on kuten Miss Ex local antaa ymmärtää, pitää vältää hyvin moniakin Euroopan kaupunkeja. Melko varmasti Helsingin lähiöt ovat räävittömämmässä kunnossa kuin nämä Riian vastaavat.
        Yleisesti ottaen täällä tuntee olonsa turvallisemmaksi kuin Helsingissä tai Turussa noin esimerkkeinä mainittuna. Iso ero tosiaan on se, ettei kulmilla juurikaan ole rällästävää melkein aikuista porukkaa. Nenä pystyssä rikasta esittämällä ylenkatsovalla asenteella voi kyllä joku sipaista otsalohkoon täälläkin, ja samalla vaihtaa rahapussi omistajaa.


      • Ex-koulukaveri
        Riganieki kirjoitti:

        Tuossa haiskahtaa nyt joku oma katkeruus todellisuutta enemmän. Itse olen asunut täällä jo vuosia, ja asun kaiken lisäksi helkkarin isossa lähiössä. Vastaavassa en voisi kuuna päivänä kuvitella Helsingissä asuvani. Ei pahemmin ole teinejä pussikaljoineen örveltämässä nurkissa iltaisin tai nurkkiin kuseskelijoita, joita Suomen isommissa kaupungeissa on enemmänkin. Huijareita ja varkaita varmasti riittää kaikissa köyhissä maissa(kin). Ei niihin täällä vaivaksi asti törmää. Ongelmia ja huijatuksi tulemista saa kyllä koettua jos haluaa. Osta jotain kakkoskäden tavaraa jostain takapihan tallilta, niin ...
        No, sanoihan joku rouva joskus ettei täällä voi ostoksia tehdä kuin Stokkalla. Sinänsä, jos kokemus on kuten Miss Ex local antaa ymmärtää, pitää vältää hyvin moniakin Euroopan kaupunkeja. Melko varmasti Helsingin lähiöt ovat räävittömämmässä kunnossa kuin nämä Riian vastaavat.
        Yleisesti ottaen täällä tuntee olonsa turvallisemmaksi kuin Helsingissä tai Turussa noin esimerkkeinä mainittuna. Iso ero tosiaan on se, ettei kulmilla juurikaan ole rällästävää melkein aikuista porukkaa. Nenä pystyssä rikasta esittämällä ylenkatsovalla asenteella voi kyllä joku sipaista otsalohkoon täälläkin, ja samalla vaihtaa rahapussi omistajaa.

        "Itse olen asunut täällä jo vuosia, ja asun kaiken lisäksi helkkarin isossa lähiössä."

        Onhan tämä tampereen hervanta aika iso lähiö :)
        Oli pakko tulla katsastamaan mitä täällä kirjoittelet, kun asiasta eilen mainitsit. Et sitten ole ajatellut että joku oikeasti saattaa uskoa näitä sinun suosituksia ja matkavinkkejä? Hyviä vinkkejä olet netistä kaivellut, mutta ethän enää uskottele että oikeasti asut riiassa, ethän?


      • Ex-koulukaveri
        Ex-koulukaveri kirjoitti:

        "Itse olen asunut täällä jo vuosia, ja asun kaiken lisäksi helkkarin isossa lähiössä."

        Onhan tämä tampereen hervanta aika iso lähiö :)
        Oli pakko tulla katsastamaan mitä täällä kirjoittelet, kun asiasta eilen mainitsit. Et sitten ole ajatellut että joku oikeasti saattaa uskoa näitä sinun suosituksia ja matkavinkkejä? Hyviä vinkkejä olet netistä kaivellut, mutta ethän enää uskottele että oikeasti asut riiassa, ethän?

        Tarkemmin kun luin näitä sun jupinoita, huomasin että kirjoitat tosiaan myös tolla "Van Hooks" nimimerkillä. Totta puhuen, en eilen uskonut kun kerroit.
        Mikä sulla on ideana jos kerran vaan kahdelta mimmiltä olet sähköpostiviestejä saanut? Kaikista paras olis jos laittaisit fotoja meidän baltianmatkalta 2008. Lienee Riika niistä ajoista muuttunut, mutta lähdetään taas joskus käymään. Samanlainen reissu kun silloin, mutta vähemmällä juomisella :)


      • Riganieki
        Ex-koulukaveri kirjoitti:

        Tarkemmin kun luin näitä sun jupinoita, huomasin että kirjoitat tosiaan myös tolla "Van Hooks" nimimerkillä. Totta puhuen, en eilen uskonut kun kerroit.
        Mikä sulla on ideana jos kerran vaan kahdelta mimmiltä olet sähköpostiviestejä saanut? Kaikista paras olis jos laittaisit fotoja meidän baltianmatkalta 2008. Lienee Riika niistä ajoista muuttunut, mutta lähdetään taas joskus käymään. Samanlainen reissu kun silloin, mutta vähemmällä juomisella :)

        Nyt kun luin nämä vastauksesi vanhaan ketjuun, pitää myöntää että olen hieman pihalla niin sanotusti. Mahdatko sotkea minut johonkin ihan muuhun henkilöön.
        Samaten tuo 2008 matka ??? Ei mitään havaintoa mistä kyse. Samoin nuo sähköpostiasiat. Jonkun aikaa mietin, mitä ihmettä olenko kenties unohtanut jotain oleellista, mutta oli kuitenkin jostain muusta kuin minusta kyse.
        Mutta kyllä ihan oikeasti asun täällä Riiassa, jo vuosikausia itse asiassa. "minun" neukkukuutio-lähiössäni on asukkaita melkein 2x Hervannan verran. Muuten en tiedä vertailla, eikä varmaan liene tarpeellistakaan.
        Tervetuloa kuitenkin tänne Riikaan. Onhan tämä jonkun verran vuodesta 2008 muuttunut.


      • eirasta...
        Riganieki kirjoitti:

        Tuossa haiskahtaa nyt joku oma katkeruus todellisuutta enemmän. Itse olen asunut täällä jo vuosia, ja asun kaiken lisäksi helkkarin isossa lähiössä. Vastaavassa en voisi kuuna päivänä kuvitella Helsingissä asuvani. Ei pahemmin ole teinejä pussikaljoineen örveltämässä nurkissa iltaisin tai nurkkiin kuseskelijoita, joita Suomen isommissa kaupungeissa on enemmänkin. Huijareita ja varkaita varmasti riittää kaikissa köyhissä maissa(kin). Ei niihin täällä vaivaksi asti törmää. Ongelmia ja huijatuksi tulemista saa kyllä koettua jos haluaa. Osta jotain kakkoskäden tavaraa jostain takapihan tallilta, niin ...
        No, sanoihan joku rouva joskus ettei täällä voi ostoksia tehdä kuin Stokkalla. Sinänsä, jos kokemus on kuten Miss Ex local antaa ymmärtää, pitää vältää hyvin moniakin Euroopan kaupunkeja. Melko varmasti Helsingin lähiöt ovat räävittömämmässä kunnossa kuin nämä Riian vastaavat.
        Yleisesti ottaen täällä tuntee olonsa turvallisemmaksi kuin Helsingissä tai Turussa noin esimerkkeinä mainittuna. Iso ero tosiaan on se, ettei kulmilla juurikaan ole rällästävää melkein aikuista porukkaa. Nenä pystyssä rikasta esittämällä ylenkatsovalla asenteella voi kyllä joku sipaista otsalohkoon täälläkin, ja samalla vaihtaa rahapussi omistajaa.

        Luet varmaan "tietolähteenäsi" iltapäivälehtiä etkä ole koskaan asunut Suomen isoissa kaupungeissa. Kirjoitat täyttä potaskaa, olet katkera ihminen, et asu Riikassa. Se nyt näkyy kirjoituksestasi. Älä huijaa ihmistä joka kyselee tietoja. Sinulla ei ole edes mitään mahdollisuutta asua helsingissä, asunnot ovat täällä kalliita (sekä omistus- että vuokra).
        Olet katkera köyhis!


      • Riganieki
        eirasta... kirjoitti:

        Luet varmaan "tietolähteenäsi" iltapäivälehtiä etkä ole koskaan asunut Suomen isoissa kaupungeissa. Kirjoitat täyttä potaskaa, olet katkera ihminen, et asu Riikassa. Se nyt näkyy kirjoituksestasi. Älä huijaa ihmistä joka kyselee tietoja. Sinulla ei ole edes mitään mahdollisuutta asua helsingissä, asunnot ovat täällä kalliita (sekä omistus- että vuokra).
        Olet katkera köyhis!

        No jopas oli avautuminen :) Kyllä edelleenkin asun täällä Riiassa, ja josko johonkin viesteihin vastaan, on ne vastauksen ihan kyllä faktapohjalta ja suurimmaksi osaksi vielä omista kokemuksistani. Siinä mielessä olet oikeassa, että Helsingissä minulla ei olisi mahdollisuutta asua, juuri kovan hintatason vuoksi. Köyhis saatan olla, mutta katkeruudesta olen ihan päinvastaista mieltä.
        Suomen iltapäivälehtiä lueskelen jonkin verran netin kautta. Täällä Latviassa ei noita lehtiä ole siinä määrin kuin Suomessa, ei ainakaan paperiversioina. Netin kautta löytyykin hieman parempi valikoima.
        Joka tapauksessa täällä palstoilla vääntämäällä on hieman vaikea todistaa tätä asumispaikkaa, tai en tiedä onko se loppujen lopuksi niin tarpeellistakaan.
        Edelleen kyllä olen valmis antamaan vinkkejä Riikaan tai Latviaan liittyen mikäli sinä(kin) haluat tietää. Turhanpäiväinen etpäs/kylläpäs -vääntö sen sijaan ei kiinnosta.


      • työmatkalle
        Riganieki kirjoitti:

        No jopas oli avautuminen :) Kyllä edelleenkin asun täällä Riiassa, ja josko johonkin viesteihin vastaan, on ne vastauksen ihan kyllä faktapohjalta ja suurimmaksi osaksi vielä omista kokemuksistani. Siinä mielessä olet oikeassa, että Helsingissä minulla ei olisi mahdollisuutta asua, juuri kovan hintatason vuoksi. Köyhis saatan olla, mutta katkeruudesta olen ihan päinvastaista mieltä.
        Suomen iltapäivälehtiä lueskelen jonkin verran netin kautta. Täällä Latviassa ei noita lehtiä ole siinä määrin kuin Suomessa, ei ainakaan paperiversioina. Netin kautta löytyykin hieman parempi valikoima.
        Joka tapauksessa täällä palstoilla vääntämäällä on hieman vaikea todistaa tätä asumispaikkaa, tai en tiedä onko se loppujen lopuksi niin tarpeellistakaan.
        Edelleen kyllä olen valmis antamaan vinkkejä Riikaan tai Latviaan liittyen mikäli sinä(kin) haluat tietää. Turhanpäiväinen etpäs/kylläpäs -vääntö sen sijaan ei kiinnosta.

        Kun kerran olet halukas antamaan infoa, kerropas onko hyvinpukeutuvan ja käyttäytyvän naisihmisen turvallista liikkua Riikan keskustassa eli lähinnä vanhankaupungin alueella.
        Hotelli johon majoitun on lähellä Stockmann-tavarataloa. Teen lehtijuttua ja liikun päiväaikaan tutkien must-nähtävyydet, valokuvaten jne. Illat olen sitten hotellilla kirjoittaen tarinaa/muistiinpanoja.
        Ehdota jotain siistiä, tasokkaampaa ravitnolaa ruokapaikaks, eli sellaiseksi johon myös nainen voi mennä yksin ja lähinnä päivällä. Osan ajasta minulla on kaveri toisesta maasta mutta lähtee aiemmin pois.
        Etukäteen tutkin nähtävyydet eli luen taustat, ja otan juttuuni ne jotka jollain tapaa puhuttelevat itseäni.
        (Lido-ravintolaan en mene).


      • Riganieki
        työmatkalle kirjoitti:

        Kun kerran olet halukas antamaan infoa, kerropas onko hyvinpukeutuvan ja käyttäytyvän naisihmisen turvallista liikkua Riikan keskustassa eli lähinnä vanhankaupungin alueella.
        Hotelli johon majoitun on lähellä Stockmann-tavarataloa. Teen lehtijuttua ja liikun päiväaikaan tutkien must-nähtävyydet, valokuvaten jne. Illat olen sitten hotellilla kirjoittaen tarinaa/muistiinpanoja.
        Ehdota jotain siistiä, tasokkaampaa ravitnolaa ruokapaikaks, eli sellaiseksi johon myös nainen voi mennä yksin ja lähinnä päivällä. Osan ajasta minulla on kaveri toisesta maasta mutta lähtee aiemmin pois.
        Etukäteen tutkin nähtävyydet eli luen taustat, ja otan juttuuni ne jotka jollain tapaa puhuttelevat itseäni.
        (Lido-ravintolaan en mene).

        Kyllä siellä vanhankaupungin alueella mielestäni ihan turvallista on liikkua, varsinkin päiväsaikaan. Toki tilastollisesti se on aivan jotain muuta. Yksi mielenkiintoinen ravintola saattaisi olla Jaakobin kasarmilla oleva Tris pavaru. Sitä pitää kolme paikallista tunnettua kokkia, Martins Sirmais on usein televisiossakin kokkaamassa. Terbatas ielalla Vermanes puistossa (laidalla) on Biblioteka. Mielenkiintoinen sisustus ja mielestäni hyvä ravintola. Livu laukumsin laidalla keskellä vanhaakaupunkia on Kalku varti.
        Pumpura ielalla oleva Rossini on erinomainen, mutta hieman enemmän kävelemistä. Suomalaisena sinun kannattaa piipahtaa Karjala Bar ravintolassa Kaleju ielalla. Se on sillä suunnalla vanhaakaupunkia, jossa hotellisikin, jotenkin viihtyisä paikka. Itse käyn siellä silloin tällöin kahvilla.
        Loppujen lopuksi nuo ravintola-asiat ovat makuasioita - sananmukaisestikin, riippuu mistä ja minkälaisesta pitää.
        Jos sinulla on aikaa ja kiinnostusta, kannattaa tehdä pari kierrosta raitiovaunulla. Se antaa parempaa kokonaiskuvaa Riiasta, ja ison kontrastin kahden eri todellisuuden välillä.


      • miksi miksi
        työmatkalle kirjoitti:

        Kun kerran olet halukas antamaan infoa, kerropas onko hyvinpukeutuvan ja käyttäytyvän naisihmisen turvallista liikkua Riikan keskustassa eli lähinnä vanhankaupungin alueella.
        Hotelli johon majoitun on lähellä Stockmann-tavarataloa. Teen lehtijuttua ja liikun päiväaikaan tutkien must-nähtävyydet, valokuvaten jne. Illat olen sitten hotellilla kirjoittaen tarinaa/muistiinpanoja.
        Ehdota jotain siistiä, tasokkaampaa ravitnolaa ruokapaikaks, eli sellaiseksi johon myös nainen voi mennä yksin ja lähinnä päivällä. Osan ajasta minulla on kaveri toisesta maasta mutta lähtee aiemmin pois.
        Etukäteen tutkin nähtävyydet eli luen taustat, ja otan juttuuni ne jotka jollain tapaa puhuttelevat itseäni.
        (Lido-ravintolaan en mene).

        "(Lido-ravintolaan en mene). "

        Miksi et?

        Mihin pyrit lehtijutullasi, jos et ole kiinnostunut paikallisesta ruokakulttuurista?


    • Wihtori Wee

      Saitko monoa ennen aikojaan kun noin katkeraa tekstiä? Vai veikö tyylikäs, kielitaitoinen ja hyvin koulutettu latviatar miehesi?

      "ovat suomalaisia monta astetta alempana, siksi me erotumme siellä"
      Tuota, tuota, muistellaanpa näin äkkiseltään montako kouluampumistapausta Latviassa on ollut viimeisen viiden vuoden aikana ja mietitään sitten uudelleen olemmeko siinä asemassa, että voimme asettaa itsemme alustalle muiden yläpuolelle.

    • kengarags

      en saanut monoa. olen yksin asuva ja menestyvä, lemppasin itse mieheni pihalle,silloin kun erosin.

      "kielitaitoinen ja hyvin koulutettu latviatar miehesi?"

      latvialaiset eivät ole kielitaitoisia eikä hyvin koulutettuja.

      taidat itse olla suomi-sika-pöhö-mies joka saa vain itä-euroopan maksullista lutkaa.

      latvialaiset naiset ovat äärimmäisen epäsiistejä ja haisevia, ulkoinen olemus on suoraan 90-luvun mikadon edesta kadulta. se siitä latvialaisten naisten tyylikkyydestä.

      juntti-einarien mielestä naiset verkkosukissa,shortseissa ja piikkareissa saattavat näyttää tyylikkäiltä,varsinkin kun itsellä sukat sandaalit ja kännykkäkotelo vyölaukun kanssa.

      miksi suomessa kaduilla päivystävät huorat ovat itä-euroopasta,myös latviasta jos ovat niin huvin koulutettuja ja kielitaitoisia.

      • JUNTTI-EINARI

        ENPOÄ OLE TÖRMÄNNYT KOVINKAAN HAISEVAAN LATVIALAISEEN NAISEEN...MISSÄHÄN SEURASSA OLET LIIKKUNUT


    • Wihtori Wee

      Tiedäthän, että kirjoituksesi olisi aavistuksen verran uskottavampi, mikäli se ei vilisemällä vilisisi täysin alkeellisia suomen kielen kirjoitusvirheitä. Sellaisia virheitä, joita menestyvä ja hyvin koulutettu suomalainen nainen ei tee missään kirjallisessa tuotoksessaan, ei edes kirjoittaessaan puutaheinää Suomi24-palstalle. Asia on osaltani loppuunkäsitelty.

    • muaahhhaaahhhhh

      tälle sonta-palstalle ei kannata kirjoittaa korkeatasoista tekstiä käyttäen sivistyssanoja, ettehän te pöntöt niitä ymmärrä, varinkaan sinä wihtori wee.

      taidat olla se paksu suomalainen mies joka sai kersan sen latvialaisen luuskan kanssa ja sua edelleen ottaa pannuun kun et päässyt finprolle duuniin

      • Riganieki

        Mitä tulee pukeutumiseen, niin kyllähän nämä itäisen Euroopan naiset eri tyylillä pukeutuvat kuin suomalaiset. Monen suomalaisnaisen mielestä nämä näyttävät maksullisilta. No, jos korkeat korot ja lyhyt hame määräävät sen, niin mielipiteensä kullakin. Vaikea mennä sanomaan kumpi parempi, vähän on tuota kulttuurieroa välissä. Suomessa kaiken tasapäistäminen lienee vienyt kaikkea hieman äijämäiseen casual suuntaan?

        Miehet täällä ei joitakin poikkeuksia lukuunottamatta mitenkään silmiinpistävän tyylikkäitä ole. Tosin täällä voi hieman vapaammin valita omat tyylinsä. Ei katsota toisten tekemisiä niin kieroon tai pitkin nenänvartta kuin Suomessa.
        Suomalaisuus on hieno asia ja valttia maailmalla, mutta en kuitenkaan mitenkään alempaan kastiin laskisi näitä paikallisia. Lentokentällä usein aikaa viettävänä pitää valitettavasti sanoa, että ne "röhnöt" ovat kyllä valitettavan usein ennemmin suomalaisia kuin latvialaisia.

        Mutta ihan tälle ketjun aloittajalle voisin sanoa, että laita meiliä [email protected] ja voimme keskustella ihan asiaakin ja saat kyllä vastauksia kysymyksiisi.


      • Riikaan, Riikaan...
        Riganieki kirjoitti:

        Mitä tulee pukeutumiseen, niin kyllähän nämä itäisen Euroopan naiset eri tyylillä pukeutuvat kuin suomalaiset. Monen suomalaisnaisen mielestä nämä näyttävät maksullisilta. No, jos korkeat korot ja lyhyt hame määräävät sen, niin mielipiteensä kullakin. Vaikea mennä sanomaan kumpi parempi, vähän on tuota kulttuurieroa välissä. Suomessa kaiken tasapäistäminen lienee vienyt kaikkea hieman äijämäiseen casual suuntaan?

        Miehet täällä ei joitakin poikkeuksia lukuunottamatta mitenkään silmiinpistävän tyylikkäitä ole. Tosin täällä voi hieman vapaammin valita omat tyylinsä. Ei katsota toisten tekemisiä niin kieroon tai pitkin nenänvartta kuin Suomessa.
        Suomalaisuus on hieno asia ja valttia maailmalla, mutta en kuitenkaan mitenkään alempaan kastiin laskisi näitä paikallisia. Lentokentällä usein aikaa viettävänä pitää valitettavasti sanoa, että ne "röhnöt" ovat kyllä valitettavan usein ennemmin suomalaisia kuin latvialaisia.

        Mutta ihan tälle ketjun aloittajalle voisin sanoa, että laita meiliä [email protected] ja voimme keskustella ihan asiaakin ja saat kyllä vastauksia kysymyksiisi.

        Työsuunnitelmat ehtivät jo muuttua, joten Riika taitaakin sitten lopulta jäädä väliin. Pidän kuitenkin mailisi mielessä, jos vaikka tulee myöhemmin tarvetta saada tietoja kaupungista :)


      • justersone

        TAAS JOKU HÄIRIINTYNYT FINNINAAMAINEN SUOMALAISPOIKA SEKOILEE .....


    • lady 12

      Eihän Latvia ole Afrikkaa. ja blondattuja ihmisiä on kaikkialla. Jos kulkee kalliissa turkissa ja näyttää todella varakkaalta, silloin on vaara tulla ryöstetyksi illalla jossain sivukujilla. Yökerhoja kannattaa varoa. Suomalaiset, ne normit, on aika seinään uppoavaa väkeä eli ei niitä erota massasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe