Kävin siis tänään neuvolassa, pissa oli muuten puhdas mutta leukosyytit oli nousseet kovasti. Testiliuska oli värjäytynyt kuulemma oikein tummaksi.. Huomenna vietävä pissanäyte labraan.. Mitä tämä oikein tarkoittaa? Jotain tulehdusta epäili, mutta kun ei minulla mitään oireita ole :o
Voiko johtua siitä kun kävin pari päivää sitten lääkärineuvolassa,että olisi jotenkin ärtynyt paikat ronkkimisesta vai mistä tämä johtuu?
Ei kiva kun taas saa murehtia.. :/
Mitä tarkoittaa??
11
10872
Vastaukset
- sara88
Eli mitä ymmärtänyt olen leukosyytin aiheuttaja voi olla ihan valkovuoto tai sitten jos on paljon kuten sulla voi olla virtsaputken tulehdus, saat toden näköisesti antibiootti kuurin ja v.tulehdus tulee ottaa siinä suhteessa vakavasti että se voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen/keskemenon, minulla aiheutti ennen aikaisia supistuksia.
- TaasSaaMurehtia
Kiitos vastauksesta!
Miulla on ollut viimeksi keväällä virtsaputkentulehdus,ja silloin kyllä oli pissalla käynti aivan kamalaa..Silloin huomasi itsekin siis että jotain tulehdusta on. Mutta kun nyt ei ole minkäänlaisia oireita niin hieman mietin että mahtaako olla tuota.. :/ Noh,maanantaihin asti täytyy tuloksia odotella.. :( - Minullapa
oli leukkarit myös 3 ja epäilivät tulehdusta. Labraan lähetettiin näyte, mutta mitään ei ollut. Asialle ei siis tehty mitään kun minkäänlaisia oireita ei ollut. Kun annat neuvolassa pissanäytteen niin muista pestä alapää hyvin ja ota näyte keskivirtsasta. Näin minulla ainakin tullut puhtaita näytteitä. :)
- TaasSaaMurehtia
Huh,viestisi hieman helpotti :) Toivotaan ettei miullakaa mitää sitten ole,että väärä hälytys olisi kun ei kyllä oireita ole, ei sitten minkäänlaisia :)
- jgchgcnhfcn
Huono näyte tai virtsatieinfektio.
- Labrasta hei
Raskaus nostaa valkosolujen määrää veressä ja virtsassa jonkin verran, mutta 3 plussaa viittaa kyllä virtsatieinfektioon. Sehän voi olla myös oireeton, ainakin jonkin aikaa. Viljely varmastikin sitten vielä tehdään asian varmistamiseksi.
Runsas valkovuoto tosiaan voi aiheuttaa leukosyyttien nousua, mutta silloin sen pitää kyllä olla TODELLA runsasta tai sitten alapesua ei ole suoritettu asianmukaisesti.
Itselläni oli myös leukkarit koholla sekä veressä että virtsassa, viljely kuitenkin aivan puhdas, joten ei toimenpiteitä. Tosin minulla oli vain yhdellä plussalla. Sen sijaan ketoaineet olivat kolmella plussalla oksentelun seurauksena (=kuivumista), mutta eipä ne siihenkään mitään muuta sanoneet, kuin että pitää muistaa juoda. Juonhan minä, mutta jatkuvan oksentelun seurauksena melkein kaikki palaa takaisin...
Ei kannata murehtia turhaan, kyllä se selviää ja mistään hengenvaarallisesta ei ainakaan ole kyse :) - TaasSaaMurehtia
Kiitos viesteistä! Helpottavaa kuulla että muillakin ollut samaa, eikä välttämättä sitten olekaan mitään =)
- samat_sanat
Heips! Mulla oli myös leukosyytit kolmea plussaa ja passittivat neuvolasta antamaan "oikean" pissanäytteen labraan > ei tulehdusta, ei mitään manittavaa tuloksissa. Eli ei kannata huolestua :)
- fisutt
Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa monta kertaa leukkarit koholla ja joka kerta labraan viety näyte oli puhdas. Tässä toisessa raskaudessa oli leukkarit taas 2 jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja labranäyte puhdas.
Meillä ei neuvolan pissanäytteessä edes tarvitse tehdä mitään alapesuja tms. kunhan pissataan siihen purkkiin. Sellaiset ohjeet on annettu. - TaasSaaMurehtia
Kiitos! Kyllä helpotti nämä viestinne, enpä murehdi sitten asiaa sen enempää =)
- 1233333333333
aina tehdään alapesut neuvolankin rutiinipissanäytteissä mutta eivät sano sitä joka krt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648