Onko kellään tuohon Toyotan 2.2 D-4d 150hp/310nm malliin liittyen kokemusta tai tietoa että kannattaako käyttää virityspajalla.
Auto on 2008 malli ja ajettu nyt se 80 tuhatta eikä oikeastaan muuta mutta lähinnä kuutoselle vääntöä hieman lisää ja eipä se tehokaan siinä tietysti haittaa tee.
Mietin vaan ominaisuuksia kun vertasin moottoria Mazdan 2.2 163/365nm malliin ja vaikka onkin eri kone niin tuo vääntö kyllä tuli selkeästi esille (lähteekin kyllä jo vetämään alempaa)
Jos löytyy kunnollista pajaa jota voit suositella niin mielelläni vinkkiä otan vastaan. Turku/Tampere suunnalta jos löytyisi.
D-4d 150 vääntö/tehot
19
343
Vastaukset
- Tojo-Köle
-mihin ihmeeseen te tarvitsette noita tehoja????? -kanssa-autoilijat ovat jaloissa usein mullakin, mutta 90hv ei ole muodostunut onelmaksi, vaan yleensä katkeamaton virta vastaantulevia autoja......
- Ave 2.0D4D 126hp
"kuutoselle vääntöä hieman lisää "
Et kertonut missä vauhdissa tarvit kuutoselle lisää vääntöä? Itse käytän kutosta, kun nopeutta on vähintään 100km/h. Esim. 80km/h nopeusrajoituksilla kutonen menee alikierroksille (vedätystä).
Ihmettellen samaa kuin Tojo-Köle. Suomessa pitää ajaa sen verran hiljaa, ettei täällä tarvi kovin tehokkaita autoja! Eri juttu olis jossain Saksan autobahnoilla... - opettajasi`
Lopetappa meuhkaamasta, kyllä pärjäät noillakin väännöillä. Ja turhaan vertailet moottoreita vaikka raketin moottoriin, kun et ymmärrä niistä mitään.
- 338
Niin tiedän auton moottorin koska sillä nyt vähän jo kuitenkin ajanut ja totuus vaan on se että aivan ajamisen ilosta olisin tuon pienen muutoksen tehnyt.
käytännössä lupaavat noin 175-185hp ja väännöt noin 360-400nm lukemiin hyvinkin pienellä muutoksella.
Se miksi tämä ajatus on juurikin siinä että varsinkin kuutonen on ÄRSYTTÄVÄ vaihde ajaa suomen rajoituksilla, kuten joku tuossa yllä kertoin niin 100km/h alkaa olla se raja jossa vetää puhtaasti, mietipäs kuinka paljon tulee niitä tilanteita että nopeus laskee hieman alle? Tarkoitus ei ole vedättää mutta tuo raja on mielestäni todella häiritsevässä kohdassa.
Enkä vertaa RAKETIN moottoriin vaan Mazda kuutosen KESKITEHO versioon joka kyllä aivan erimaailmasta ja tämän asian totesi kyllä Toyotan myyjäkin (Aurista kävin kysymässä) että Mazdan Dieselit huomattavasti edellä kehityksessä mutta sitten taas Toyotan Bensa koneet edellä. Mutta eipä väännetä tästä nyt juttua ennenkuin joku alkaa kirjoittaa näistä TSI koneista.. :-)
Eli jos nyt joku tietää paikkaa josta edelleen voisi kysäistä tai on jopa rohjennut itselleen kyseisen muutoksen tehdä niin tietoa otan vastaan.
Mitä tehoihin tulee niin ne riittävät kyllä vaikka ajaisi Saksassakin.- toyoota 150hp
laita ohituksessa nelonen silmään ja "lusikka" pohjaan niin kylä lähtee ku hauki kaislikosta....
Mulla ainakin vaikutusta kulutukseenkin, eli menee vähemmälläkin kun kepittää vähän....
Tuttua vanhoista kotteroista....
Ja kyllä ne rallikuskitkin vaihtoja joutuu tekemään.. :) - toyotafani
Selvästi keskustelunaloittaja koettaa provoilla hieno sävyisesti, joka todellisuudessa ei edes Toyotaa kunnolla edes tunne. Mazda on kakkosluokan auto toyotaan verrattuna, eikä viritysastemuodossa kannata edes kilpailluttaa näitä. Mitä tulee vääntöihin, nii tuo n.300nm vääntö riittää vallan mainiosti suomen teillä, jos se tulee laajalla kierrosalueella, ja alhaisella kierroksella, niikuin Toyotassa. Mut liian alas ei kannata kierroslukua diisselissäkään pudottaa, ja jatkuvasti käyttää, koska tekniikka kärsii, moottori tukkeutuu, jopa konerikko voi olla edessä joissai merkeissä. Jos ajellaan >100km/h pidetään se 5.vaihde lovessa, ja jos motarilla tarvis vauhtia enempi , sitte se 6. pykälä loveen. Itsellä on tuo 2.0dsl, ja vallan mainiosti vetelee, ja monesta savuavasta MB tai Volvo olen kiihdytelly ohi nopeusrajoituksen muuttuessa. Ja nuo lastuttamiset voi sotkea Toyotan huippuinsinöörien suunnittelemaa toimivaa kokonaisuutta, eli koneen kestävyys, pakokaasupäästöt, kytkin, vaihteistot, näiden toimivuus ja kestävyys ajateltava uudelleen, kun aletaan amatööritasolla tehoja nostamaan. Muutoinhan Toyotan diisseleillä ajellaa miljoonia kilometrejä.
- Lässytystä pukkaa
toyotafani kirjoitti:
Selvästi keskustelunaloittaja koettaa provoilla hieno sävyisesti, joka todellisuudessa ei edes Toyotaa kunnolla edes tunne. Mazda on kakkosluokan auto toyotaan verrattuna, eikä viritysastemuodossa kannata edes kilpailluttaa näitä. Mitä tulee vääntöihin, nii tuo n.300nm vääntö riittää vallan mainiosti suomen teillä, jos se tulee laajalla kierrosalueella, ja alhaisella kierroksella, niikuin Toyotassa. Mut liian alas ei kannata kierroslukua diisselissäkään pudottaa, ja jatkuvasti käyttää, koska tekniikka kärsii, moottori tukkeutuu, jopa konerikko voi olla edessä joissai merkeissä. Jos ajellaan >100km/h pidetään se 5.vaihde lovessa, ja jos motarilla tarvis vauhtia enempi , sitte se 6. pykälä loveen. Itsellä on tuo 2.0dsl, ja vallan mainiosti vetelee, ja monesta savuavasta MB tai Volvo olen kiihdytelly ohi nopeusrajoituksen muuttuessa. Ja nuo lastuttamiset voi sotkea Toyotan huippuinsinöörien suunnittelemaa toimivaa kokonaisuutta, eli koneen kestävyys, pakokaasupäästöt, kytkin, vaihteistot, näiden toimivuus ja kestävyys ajateltava uudelleen, kun aletaan amatööritasolla tehoja nostamaan. Muutoinhan Toyotan diisseleillä ajellaa miljoonia kilometrejä.
Olipa harvinaisen lapsellista lässytystä kirjoituksessasi. Näitä ei tapaa juuri muualla kuin tällä palstalla.
- Ave 2.0D4D 126hp
Tosiaan on oma asiasi tehon nosto!
Itse olen vahvasti miettinyt seuraavaa autoani (mahdollisesti edelleen diesel-Ave) automaattivaihteisena, jossa on aina optimikierrokset!- Tojo-Köle
-peruslaiskana mun kanssa tekis mieli jo "tomaattia"....sitä ei vain viissiin saa kun dieselinä 2.2 koneella, että joutuu maksaan ihan turhasta tekniikasta......
Ps. nimimerkilä sakkoja saanut jo tarpeeksi, et ei kiinosta rynniä...... - Ave 2.0D4D 126hp
Tojo-Köle kirjoitti:
-peruslaiskana mun kanssa tekis mieli jo "tomaattia"....sitä ei vain viissiin saa kun dieselinä 2.2 koneella, että joutuu maksaan ihan turhasta tekniikasta......
Ps. nimimerkilä sakkoja saanut jo tarpeeksi, et ei kiinosta rynniä......---nimenomaan vain 2,2 moottorilla, jos dieselinä. tiedetään...
Automaatti on huomattavasti helpompi ajaa, kokemusta on. - Avensisavensis
Tojo-Köle kirjoitti:
-peruslaiskana mun kanssa tekis mieli jo "tomaattia"....sitä ei vain viissiin saa kun dieselinä 2.2 koneella, että joutuu maksaan ihan turhasta tekniikasta......
Ps. nimimerkilä sakkoja saanut jo tarpeeksi, et ei kiinosta rynniä......Alla on 2.2 automaatti diecel.Laatikko kyllä hoitaa hommansa.Mun mielestä on 6 vaihde jos 100km/h päällä,mutta pienikin kiihdytys aiheuttaa pykällyksen ja kovempi pudottaa pari pykälää.Hyvin kiihtyy.Ainakin riittävästi minulle,ilman lastua.
- kpg1
Hox!
Myös renkailla on vaikutusta, mielestäni toimi 16" renkailla täkäoloissa paremmin ( 17" kasvattaa kehää ja meteliä, mutta korjaa mittarivirhettä). - 338
Tuo 17 rengas pitää paikkansa ja onneksi sentään edes tuo 17 koska löytyy vastaavista jo tehdasasenteisena 18 renkaitakin.
- 338
Mielenkiintoista...... Yhtään vastausta ei ole vielä tullut siihen löytyykö suositeltavaa firmaa täältä Varsinais-Suomen suunnalta joka tekee Toyotaan näitä juttuja.
Kysyn tätä siksi että jos löytyisi OIKEAA kokemusta siitä miten on toiminut tai muutenkin auto muuttunut.
En ole ajanut tuota 177/400nm versiota mutta tuon 2.0 Dieselin olen ja tottakai silläkin pärjää liikenteessä. Ei siinä isoa eroa ole mutta kai se on niin että eipä näitä syitä kannata perustella kuin sillä mitä haluaa.
Näitä muutoksia tehdään ainakin uusiin traktoreihin ja niissä on ominaista se että tehot nousevat ja kulutus tippuu.
Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä- Tojo-Köle
-moon kanssa kuullu noista traktorivirittäjistä. -samoja kavereita vissiin, jotka uskovat sen huuhaa-magneetin polttoaineletkussa auttavan.....
-olis se auton/traktorinvalmistaja laittanut paremmat softat jo tehtaalla, jos se kokonaistaloudellisesti olisi järkevää. (ajoneuvon päästöt, kulutus ja kestävyys)
-mutta aina löytyy hyväuskoisia, jotka uskovat asian olevan toisin.....
- 338
Päästöjen takia joudutaan kulutusta lisäämään, uskomatonta mutta näin on ainakin minulle kerrottu.
Eli otan esimerkin Sisun koneella oleva "massikka" jossa noin 200hp tehot nostetaan lukuun 250hp niin kulutus laskee ja moottorin ominaisuudet paranevat mutta se ei enää taida mennä näistä kaikista normeista läpi mitä on päästöjen suhteen.
Auto puolella en tiedä miten muuttuu ja siksi asiaa täällä kyselenkin mutta taitaa olla turhaa. - Tojo-Köle
Kerro nyt juurta jaksaen FYSIKKAA LUKENEELLE, miten PIENEMMÄLLÄ ENERGIALLA on mahdollista 50hv enemmän tehoa????
- 338
Polttoainetta käytetään siihen että saadaan kulutusta pudotettua eli toisin sanoen päästönormit niin tiukat että energiaa palaa turhaan päästöjen pudottamiseen.
Näin on asia minulle selitetty. Tilanne on toinen jos puhutaan koneista joissa todella otetaan kaikki irti ilman PÄÄSTÖJEN kanssa pelaamista jolloin hyötysuhde tietysti määrittää aikapaljon. - JaKeTzI70
Tojo-Köle on jo varmasti lukenu lisää fysiikkaa mutta... Parhaan tehon seossuhde osuu ikävään kohtaan päästöjen kannalta. Vaihtoehtoja päästöjen alentamiseen on joko kallis laihaseosmoottori tai moottorin käyttäminen hieman rikkaalla. Lisäksi hyötysuhteen parantaminen kohottaa pakostakin maksimipainetta ja lämpötilaa. Ilman sisältämä happi ja typpi (21/78 %) muodostaa sitä enemmän typen oksideja mitä korkeampi paine ja lämpötila. Jos saastepäästöt jätetään huomiotta moottorin optimoinnissa niin samalla polttoainemäärällä saadaan suurempi teho tai sama teho pienemmällä polttoainemäärällä. Eli vastaus Tojo-Kölelle: Syöttämällä ämpärillinen bensaa korollan koneen läoi EI OLE sama kuin saman ämpärillisen syöttäminen esim kiihdytysauton koneen läpi vaikka energiamäärä onkin sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2774128Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721361Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651315Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011114- 841096
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.981038En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1231000Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä57960- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851