Venlafaxin

yhteiskäyttö

Käytän Venlafaxin-lääkettä masennukseen. Tuoteselosteessa lukee, että lääkkeen kanssa ei suositella alkoholin käyttöä. En ole ennen juonut alkoholia tämän lääkkeen kanssa, mutta nyt olisi aikomus. Millaisia vaikutuksia tulee, jos otan aamulla 150 mg Venlafaxin ja illemmalla alkoholia?

Onko tällä lääkkeellä yhteisvaikutuksia vitamiinien kanssa, esim. monivitamiini- tai kalkkitabletit? Entä jonkun ruokien tai juomien kanssa?

5

2058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

      Mulla tuli järjettömän huono olo: pahoinvointi ja sellanen pistävä päänsärky (siis jo ennen ku alkoa oli nauttinu niin paljoa, että ois johtunu siitä). Tuollasta oli lääkityksen alussa. Sit jonkun ajan kuluttua noi oireet hävis ja hävis muutkin sivuvaikutukset, mitä venlafaxiinista oli alussa.

      Aikaisemmin alkoholi ei ollu vaikuttanu radikaalisti mun käyttäytymiseen, mutta venlafaxin ja alkoholi teki humalatilasta aggressiivisen, niinpä oon ollu nyt kokonaan juomatta vuosia. Tosin eihän sitä tarviis känniä juoda niin säästyis siltä "rähinäkänniltä".

    • yhteiskäyttö

      Oletko mies vai nainen? Kauanko olet käyttänyt Venlafaxinia? Onko lääkkeestä ollut sulle jotain apua? Jos on, niin millaista? Kuinka pian aloittamisen jälkeen hyvät vaikutukset ovat alkaneet tuntua? Millaisella annoksella olet aloittanut ja paljonko annosta on nostettu kerralla? Millaista annosta käytät nyt?

    • alko+troppi

      Ei välttämättä mitään erikoisempia yhteisvaikutuksia, mutta alkoholi pilaa masennuslääkkeen tehon.

      Tietääkseni ei ole yhteisvaikutuksia monivitamiinien tai kalkin kanssa. Jos on, ne olisi mainittu pakkausselosteessa.

      Greippimehu on ruoka-aine, joka ei sovi monien lääkkeiden kanssa, en muista oliko venlafaksiini yksi niistä. Jos on, se on mainittu pakkausselosteessa.

      Jos maltillisesti nautit alkoholia ja vietät mukavan illan, tuskin siitä sen kummempia vaikutuksia tulee. Muista kuitenkin, että säännöllinen alkoholin nauttiminen (2-3 kertaa viikossa vaikka vähän olutta) vaikuttaa lääkkeen tehoon haitallisesti tai vie tehon kokonaan.

    • Efexor illuusio

      Söin Efexoria useita vuosia- lääke piristi ja loi spontaaniutta omalla kohdallani. Tosin myös latisti tunteita ja aiheutti välinpitämättömyyttä. Tykkäsin lääkkeestä ja harmittaa kun jouduin lopettamaan lääkkeen manian vuoksi viime talvena :( Sinänsä aika pelottavaa, jos lääke vaikuttaa persoonallisuuteen.. luo tavallaan illuusion jossa elät.. ja huomaat sen sitten kun lääke jää pois! Olen itse nyt ihan kadoksissa ilman Efeä! Syömäni uusi lääke vaikuttaa ihan eri tavoin- ei piristä- latistaa ja tasoittaa vain :( Mutta kaikki lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti.. Efexorkin.

      Olen nainen, söin ko lääkettä ensin annoksella 75mg, vuosien saatossa annos nousi 150mg:aan.

    • Anonyymi

      Vedän näit kamoi ja olen suora sanoen aika tälleis

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe