Suzuki Love?

artsi

Olisko tietoa mistä löytyis Suzuki Love spesialisteja tai mahdollisia ystäviä. Itsellä "riemuksi" saatu vm -87, jossa laitettavaa.

47

22310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mb-320s

      Oliko se Mikko Alatalo takavuosina , joka kaipaili kyseistä mallia kovasti ,jos en nyt väärin muista?

      • oli se

        oli se mikko alatalo


    • Anna Lovee

      Mitä haluaisit tietää ? Love on kyllä tuttu peli .

      • artsi60

        Kannattaako suunnitella vm -87 korjausta ja jos kannattaa, mistä saa varaosia. Pulmaa ainakin takapyörässä ja vetorattaissa. - Asun Keski-Suomessa.


      • Anna Lovee
        artsi60 kirjoitti:

        Kannattaako suunnitella vm -87 korjausta ja jos kannattaa, mistä saa varaosia. Pulmaa ainakin takapyörässä ja vetorattaissa. - Asun Keski-Suomessa.

        Kannattaa korjata, jos pystyt tekemään työn itse , saat osat kohtuuhinnalla ja sulla on käyttöä mopolle . Loven rahallinen arvo on vähäinen , koska se ei kelpaa nuorisolle . Valmiita virityspalikoita ei saa , eikä ns. tarvikeosia .Se on rakenteeltaan heppoinen (jousitus) . Eikä siinä ole variaattoria , joten välityssuhteen muuttaminen on lähes mahdotonta , eikä ulkonäkökään ole "siisti" . Moitteista huolimatta se on ihan toimiva kulkuväline , kunhan ei vaadi mahdottomia . Alkuperäiset osat ovat kalliita , mutta Pörssihän on olemassa . Loven yleisin ongelma on huono kulku . Raketti se ei ollut uutenakaan , mutta olen huoltanut muutamaa Lovea , jotka kulkivat vaivoin 30 km/h. Syynä tukkoinen pakoputki , mutta ennenkaikkea päällä makaava automaattiryyppy . Oman " Sulo Vilen projektini " myin 1500 mk:lla kolme vuotta sitten . Tämä tältä päivää .


      • artsi
        Anna Lovee kirjoitti:

        Kannattaa korjata, jos pystyt tekemään työn itse , saat osat kohtuuhinnalla ja sulla on käyttöä mopolle . Loven rahallinen arvo on vähäinen , koska se ei kelpaa nuorisolle . Valmiita virityspalikoita ei saa , eikä ns. tarvikeosia .Se on rakenteeltaan heppoinen (jousitus) . Eikä siinä ole variaattoria , joten välityssuhteen muuttaminen on lähes mahdotonta , eikä ulkonäkökään ole "siisti" . Moitteista huolimatta se on ihan toimiva kulkuväline , kunhan ei vaadi mahdottomia . Alkuperäiset osat ovat kalliita , mutta Pörssihän on olemassa . Loven yleisin ongelma on huono kulku . Raketti se ei ollut uutenakaan , mutta olen huoltanut muutamaa Lovea , jotka kulkivat vaivoin 30 km/h. Syynä tukkoinen pakoputki , mutta ennenkaikkea päällä makaava automaattiryyppy . Oman " Sulo Vilen projektini " myin 1500 mk:lla kolme vuotta sitten . Tämä tältä päivää .

        kiitos vastauksesta!


      • zuzuki
        Anna Lovee kirjoitti:

        Kannattaa korjata, jos pystyt tekemään työn itse , saat osat kohtuuhinnalla ja sulla on käyttöä mopolle . Loven rahallinen arvo on vähäinen , koska se ei kelpaa nuorisolle . Valmiita virityspalikoita ei saa , eikä ns. tarvikeosia .Se on rakenteeltaan heppoinen (jousitus) . Eikä siinä ole variaattoria , joten välityssuhteen muuttaminen on lähes mahdotonta , eikä ulkonäkökään ole "siisti" . Moitteista huolimatta se on ihan toimiva kulkuväline , kunhan ei vaadi mahdottomia . Alkuperäiset osat ovat kalliita , mutta Pörssihän on olemassa . Loven yleisin ongelma on huono kulku . Raketti se ei ollut uutenakaan , mutta olen huoltanut muutamaa Lovea , jotka kulkivat vaivoin 30 km/h. Syynä tukkoinen pakoputki , mutta ennenkaikkea päällä makaava automaattiryyppy . Oman " Sulo Vilen projektini " myin 1500 mk:lla kolme vuotta sitten . Tämä tältä päivää .

        Heiptsan!!
        Kerran oot tunannu noita love mopedeja, niin kerrotkos mistä saan loveen uudet kytkin systeemit ja onko vaikea vaihtaa ne!!?? Vanha love haluu liikkua TAAS!!


      • koo.jii
        Anna Lovee kirjoitti:

        Kannattaa korjata, jos pystyt tekemään työn itse , saat osat kohtuuhinnalla ja sulla on käyttöä mopolle . Loven rahallinen arvo on vähäinen , koska se ei kelpaa nuorisolle . Valmiita virityspalikoita ei saa , eikä ns. tarvikeosia .Se on rakenteeltaan heppoinen (jousitus) . Eikä siinä ole variaattoria , joten välityssuhteen muuttaminen on lähes mahdotonta , eikä ulkonäkökään ole "siisti" . Moitteista huolimatta se on ihan toimiva kulkuväline , kunhan ei vaadi mahdottomia . Alkuperäiset osat ovat kalliita , mutta Pörssihän on olemassa . Loven yleisin ongelma on huono kulku . Raketti se ei ollut uutenakaan , mutta olen huoltanut muutamaa Lovea , jotka kulkivat vaivoin 30 km/h. Syynä tukkoinen pakoputki , mutta ennenkaikkea päällä makaava automaattiryyppy . Oman " Sulo Vilen projektini " myin 1500 mk:lla kolme vuotta sitten . Tämä tältä päivää .

        Anna lovee tuntuu tietävän lovesta, joten, omani, 1984 malli 3000km ajettu, papalta lahjaksi saatu toimii muuten moitteetta, mutta ilmeisesti koneen lämpiäminen aiheuttaa matkan katkeamisen, ilmeisesti bensan syöttö katkeaa. Onko ko. laitteessa jonkinlainen lämpötunnistin systeemi, joka on mennyt rikki, onko mahdollista korjata maksamatta maltaita. Muuten moponi ei ole tuhnu, kulkee yli 40 km/h kevyesti. Kiittäen ja vastausta odotellen, jos mahdollista, koo.jii.


      • Anna Lovee
        zuzuki kirjoitti:

        Heiptsan!!
        Kerran oot tunannu noita love mopedeja, niin kerrotkos mistä saan loveen uudet kytkin systeemit ja onko vaikea vaihtaa ne!!?? Vanha love haluu liikkua TAAS!!

        Parempi myöhään ... Osia kannattaa kysyä Pörssin kautta ,tosin itelläkin on täydellinen kone ym. ,mutta en tiedä maltanko luopua niistä. Mopossa on kaksi keskipakokytkintä , ja niiden vaihto on alan miehelle helppo homma. Etummainen kuluu enemmän.Loven kytkinviat eivät yleensä estä ajamista,vaan kytkin luistaa liian kauan ,ennenkuin ottaa kiinni .


      • Anna Lovee
        koo.jii kirjoitti:

        Anna lovee tuntuu tietävän lovesta, joten, omani, 1984 malli 3000km ajettu, papalta lahjaksi saatu toimii muuten moitteetta, mutta ilmeisesti koneen lämpiäminen aiheuttaa matkan katkeamisen, ilmeisesti bensan syöttö katkeaa. Onko ko. laitteessa jonkinlainen lämpötunnistin systeemi, joka on mennyt rikki, onko mahdollista korjata maksamatta maltaita. Muuten moponi ei ole tuhnu, kulkee yli 40 km/h kevyesti. Kiittäen ja vastausta odotellen, jos mahdollista, koo.jii.

        Mitään tunnistimia ei ole .Hana toimii alipaineella.Käännä hanassa oleva muovinen ruuvi PRI-asentoon. Jos mopo nyt toimii, niin alipainesysteemissä on jotain vikaa. Nyt ei ehdi enempää ...


    • ström

      Mulla olis myytävänä tollainen suzzuki.en muista vuosimallia mutta käy ja kukkuu,elikkäs kaikki toimii. ajettu 6500km.olisiko joku 200€ sopiva hinta. TARJOO JOTAIN. ai nii uudet jarrut laitettu viime kesänä jonka jälkeen ajettu noin 2km.

      • Nimetön

        onko love vielä myymättä? olisin kiinnostunut ostamaan sen varaosiksi.


      • anna

        Jos Lovesi sijaitsee lähellä Hämeenlinnaa niin haen heti pois!


      • buu

        Onko love vielä myytävänä?
        Jos on niin mis päin suomee, rek tai pap? paljolla lähtis?


    • tino

      Onko faneja löytynyt? Itsellä on hankinnassa kyseinen peli ja luultavammin remppaa tulee väkisellä, mahdollisesti kytkimen kanssa. Onkohan se sellainen kuluva osa, joka sietäisi hankkia uutena? Ja olisi kiva saada se kulkemaan lain sallimissa rajoissa.

      • Ulpu

        Mulla on VAALEANPUNAINEN love -84. Alkuperäinen väri tietysti tummanpunainen. Mulla on nahkasapsit sarvissa ja ite tehty pitkäkarvanen satulan peite. Om muuten tosi makee. Lovellani on ajettu melkein 6000 km. Aion vielä laittaa ens kesänä kaikkea pientä kivaa. Automaattiryypyn kanssa oli ongelmia. Se on nyt kunnossa. En vaihtaisi Loveani mistään hinnasta. Siin on tyyliä. Kavereillani on harrikoita. :)


    • Jonna

      Itselläni on tällainen Love kanssa... ainoa murheeni on, että en tiedä mihin sellainen herttainen kori mopediin kiinitetään ja millä... kori on ja mopo, mutta eivät yhdessä... tahtoo korin kiinni mopoon ;)

      Hjälp!!!

      • Nimetön

        Olisi kiva vaihtaa kuvia Loveista. Onko kenelläkään?
        Pappa tunturit out... Love is Love : )
        nimimerkillä viikon omistanut ja ensi viikolla katsastava...


    • Jape -92

      Suzuki Love on paras itellä -84 mallinen harjottelu mopona .Kaikki pelaa!

    • **LoveR**

      Hommasin tuossa juuri tuollaisen Suzuki Love -84 moposkootterin kun olen pitkään sellaisesta unelmoinut...

      Hyvin se kulkee, ja kaikki muut toimii, paitsi nopeusmittari.

      Mitenkäs tuommoisen pelin nopeusmittari oikeasti toimii? Ja onko siinä esim. öljynvähyydenvaroitusvalo ja "valot on päällä"-valo kun siinä sellaiset merkit näyttää olevan... Ei ainakaan valo-valo pala (jos siinä mitään valoa siis on) :) olipas selkeetä

      Niin ja mitä öljyä sinne öljyreikään pitää laittaa ja kuinka usein? Ja entä sitten sinne moottoriin takarenkaan vierelle missä lukee muistaakseni 400ml. Mitä öljyä ja milloin?

      Ja ois kyllä hienoa jos jostain sais niinkun oikean korjausoppaan tai jonkun huoltokirjan tuohon mopoon...

      • **Love**

        Joo mä ostin tommosen -87 Loven kuudella kympillä... kulkee ku enkeli n.60 ja täysin vakio
        Mulla on semmonen ongelma ku toi sähkö startti ei toimi vaikka akku on ladattu nyt jo toista vuorokautta.

        Ja sitten kun välillä kun kallistaa lovea vasemmalle(ilmanputsarin) puolelle niin mopo sammuu.. mikä on syy?

        Ja mitä öljyä ja kuinka usein pitäisi laittaa sinne taakse missä lukee se 400ml...

        Ja onko tietoa että mikä on vakio kaasari lovessa. Itselläni on mikunin 14millinen.

        Ja sitten nopeus mittari kuinka pitkä nopeus vaijjeri kannattaa hakkia..


      • **LoveR**
        **Love** kirjoitti:

        Joo mä ostin tommosen -87 Loven kuudella kympillä... kulkee ku enkeli n.60 ja täysin vakio
        Mulla on semmonen ongelma ku toi sähkö startti ei toimi vaikka akku on ladattu nyt jo toista vuorokautta.

        Ja sitten kun välillä kun kallistaa lovea vasemmalle(ilmanputsarin) puolelle niin mopo sammuu.. mikä on syy?

        Ja mitä öljyä ja kuinka usein pitäisi laittaa sinne taakse missä lukee se 400ml...

        Ja onko tietoa että mikä on vakio kaasari lovessa. Itselläni on mikunin 14millinen.

        Ja sitten nopeus mittari kuinka pitkä nopeus vaijjeri kannattaa hakkia..

        Aikasten halvalla sait! Ostan heti satasella??? :) no et varmaa myy...

        Ei kyllä pitäis loven noin kovaa kulkea vakiona... oiskohan pytty porautettu ja suurempaa mäntää laitettu... itselläni tuolla toisessa koneessa kiinni kuulemma 60 kuutioinen sylinteri...

        Sinne 400ml säiliöön laitetaan automaattivaihteistoöljyä. Ne on sellaisia punaisia öljyjä mitä saa vaikka mistä liikkeistä. Eikä niitä kantsi ilmeisesti vaihdella... Mutta itse kyllä vaihdoin heti kun "uuden" mopon sain...

        Vakiokaasari lovessa on 14mm mikuni. Sama koodi vissiin kun PV:n kaasarissa, mutta ei ole sama kaasari. Automaattiryyppy on jotenkin outo mekaaninen lämpölaajenemiseen perustuva... Ties vaikka PV:n kaasari kävisikin kiinni suoraan???

        Ja nopeusmittarin vaijerista en kyllä tiedä. Tai pituudesta... Itse ostin pari kuukautta sitten paikallisesta polkupyöräliikkeestä (Kotka / koskenkorvan polkypyöräliike) Loven nopeusmittarin vaijerin, oiskohan ollut 12€. Siellä jäi muistaakseni vielä yksi vaijeri hyllyyn. Että ilmeisesti niitäkin jostain saa tilailtua (moposport?)...

        Mulla oli kyllä rikki sieltä eturenkaan keskiöstä sellainen valkoinen muoviratas, eikä niitä saa mistään (paitsi kuulemma japanista tilaamalla). Korjattiin se vanha aralditellä ja alumiinilevyllä ja johan kävi nopeusmittari toimimaan...


      • **Love**
        **LoveR** kirjoitti:

        Aikasten halvalla sait! Ostan heti satasella??? :) no et varmaa myy...

        Ei kyllä pitäis loven noin kovaa kulkea vakiona... oiskohan pytty porautettu ja suurempaa mäntää laitettu... itselläni tuolla toisessa koneessa kiinni kuulemma 60 kuutioinen sylinteri...

        Sinne 400ml säiliöön laitetaan automaattivaihteistoöljyä. Ne on sellaisia punaisia öljyjä mitä saa vaikka mistä liikkeistä. Eikä niitä kantsi ilmeisesti vaihdella... Mutta itse kyllä vaihdoin heti kun "uuden" mopon sain...

        Vakiokaasari lovessa on 14mm mikuni. Sama koodi vissiin kun PV:n kaasarissa, mutta ei ole sama kaasari. Automaattiryyppy on jotenkin outo mekaaninen lämpölaajenemiseen perustuva... Ties vaikka PV:n kaasari kävisikin kiinni suoraan???

        Ja nopeusmittarin vaijerista en kyllä tiedä. Tai pituudesta... Itse ostin pari kuukautta sitten paikallisesta polkupyöräliikkeestä (Kotka / koskenkorvan polkypyöräliike) Loven nopeusmittarin vaijerin, oiskohan ollut 12€. Siellä jäi muistaakseni vielä yksi vaijeri hyllyyn. Että ilmeisesti niitäkin jostain saa tilailtua (moposport?)...

        Mulla oli kyllä rikki sieltä eturenkaan keskiöstä sellainen valkoinen muoviratas, eikä niitä saa mistään (paitsi kuulemma japanista tilaamalla). Korjattiin se vanha aralditellä ja alumiinilevyllä ja johan kävi nopeusmittari toimimaan...

        Kiitos tiedosta.. Kyllä se taisaa olla ihan vakio koska se on ollu kummitädilläni ja än ei aikakaan oo virttäny sitä mitenkään... :D Joo sen tiesin et siin on se autom. ryyppy... vain se koko oli hämärän peitossa.. Onko tommoses alipaine venttiili bensas?


      • **LoveR**
        **Love** kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.. Kyllä se taisaa olla ihan vakio koska se on ollu kummitädilläni ja än ei aikakaan oo virttäny sitä mitenkään... :D Joo sen tiesin et siin on se autom. ryyppy... vain se koko oli hämärän peitossa.. Onko tommoses alipaine venttiili bensas?

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=4500000000000592&posting=22000000010661880&view_mode=flat_threaded

        nimimerkki tino on kirjoitellut tuonne aika hyvin tuon loven kaasarin, ryypyn ja bensahanan toimintaa...

        Niin ja siis on alipaineventtiili, ainakin mun mielestä.


      • Love is love
        **LoveR** kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=4500000000000592&posting=22000000010661880&view_mode=flat_threaded

        nimimerkki tino on kirjoitellut tuonne aika hyvin tuon loven kaasarin, ryypyn ja bensahanan toimintaa...

        Niin ja siis on alipaineventtiili, ainakin mun mielestä.

        Onko kenelläkään tietoa loven viritys mahollisuuksista? Haluisin et menis vähän lujempaa... ku nyt hätähätään menee 40... oisko mitään jos vaihtais Power filterin siihe?
        ja onx mitään hajuu miten love on rajotettu ku netissä luki semmosel sivulla missä oli tekniset tiedot ni luki et se on rajotettu suomessa... Oiskoha putkessa kurei vai cdi-boxi? ku rajottamattoman cdi-boxin saa halvalla. putkee ei enään tohon saa... Pliis vastatkaa nopeesti...


      • **LoveR**
        Love is love kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa loven viritys mahollisuuksista? Haluisin et menis vähän lujempaa... ku nyt hätähätään menee 40... oisko mitään jos vaihtais Power filterin siihe?
        ja onx mitään hajuu miten love on rajotettu ku netissä luki semmosel sivulla missä oli tekniset tiedot ni luki et se on rajotettu suomessa... Oiskoha putkessa kurei vai cdi-boxi? ku rajottamattoman cdi-boxin saa halvalla. putkee ei enään tohon saa... Pliis vastatkaa nopeesti...

        Minkäs ikäinen love siulla mahtaa olla? En nimittäin usko että noissa alkuperäisissä oisko -83-88 ainakaan mitään rajoittimia ole.. Tai putkihan siinä on se kaikkien heikoin lenkki kun pääsee tukkeentumaankin niin helposti...

        Niin siitä virityksestä, että minulla on tuolla varastossa yksi loven -84 kone, missä on tosi isoksi porattu pytty ja laskettu kansi. Sitten vielä ilmeisesti mäntäkin, mikä käy siihen pyttyy, mutta ei kuitenkaa männänrenkaita siinä... En siis itse ole sitä konetta kokeillut, vaan se tuli tuon ostamani mopon mukana... Kiinnostaisi tietysti vaikka mökille ostaa love, mihin tuota voisi kokeilla... Että jos oikeesti intoa on niin ties vaikka olisi myytävänä tuo kone :S

        Niin ja kun tuota pakoputken vaihtoa tuohon mietit, niin mulla on tällä hetkellä kiinni loveen itsetehty ruostumattomasta teräksestä oleva putki. Mielestäni putki näyttää vakioputkelta, mutta painaa aivan hurjasti... Tuo minun loveni on kesällä menossa äitilleni synttärilahjaksi, joten olisin mielelläni vaihtamassa tuota pakoputkea vähän hiljaisempaan malliin :) eli itselläni ei ole siis vakioputkea tallella ollenkaan...

        Toinenkin putki minulla oli siinä kiinni kun mopon ostin, mutta se tukkeutui. Siihen pitäisi tehdä äänenvaimenninosuus uudestaan, kun se oli aivan rikki ja onneton. Eikä tosiaan näyttänyt vakioputkelta...

        Tarkoitus olisi siis pitää tuo oma vehje vakiona...


      • Love is love
        **LoveR** kirjoitti:

        Minkäs ikäinen love siulla mahtaa olla? En nimittäin usko että noissa alkuperäisissä oisko -83-88 ainakaan mitään rajoittimia ole.. Tai putkihan siinä on se kaikkien heikoin lenkki kun pääsee tukkeentumaankin niin helposti...

        Niin siitä virityksestä, että minulla on tuolla varastossa yksi loven -84 kone, missä on tosi isoksi porattu pytty ja laskettu kansi. Sitten vielä ilmeisesti mäntäkin, mikä käy siihen pyttyy, mutta ei kuitenkaa männänrenkaita siinä... En siis itse ole sitä konetta kokeillut, vaan se tuli tuon ostamani mopon mukana... Kiinnostaisi tietysti vaikka mökille ostaa love, mihin tuota voisi kokeilla... Että jos oikeesti intoa on niin ties vaikka olisi myytävänä tuo kone :S

        Niin ja kun tuota pakoputken vaihtoa tuohon mietit, niin mulla on tällä hetkellä kiinni loveen itsetehty ruostumattomasta teräksestä oleva putki. Mielestäni putki näyttää vakioputkelta, mutta painaa aivan hurjasti... Tuo minun loveni on kesällä menossa äitilleni synttärilahjaksi, joten olisin mielelläni vaihtamassa tuota pakoputkea vähän hiljaisempaan malliin :) eli itselläni ei ole siis vakioputkea tallella ollenkaan...

        Toinenkin putki minulla oli siinä kiinni kun mopon ostin, mutta se tukkeutui. Siihen pitäisi tehdä äänenvaimenninosuus uudestaan, kun se oli aivan rikki ja onneton. Eikä tosiaan näyttänyt vakioputkelta...

        Tarkoitus olisi siis pitää tuo oma vehje vakiona...

        kulkee so sillä sun putkel paljomnki paremmin'? Ku ois tarkotus tehä semmonen teknises vois tehä isompi ulos tulo änäriin..


      • **LoveR**
        Love is love kirjoitti:

        kulkee so sillä sun putkel paljomnki paremmin'? Ku ois tarkotus tehä semmonen teknises vois tehä isompi ulos tulo änäriin..

        No nyt tuo mun kone menee vähän yli 50 alamäkeen... Mutta kiihtyvyys on mitä on, vanha kun on tuo mopo... Jos siitä putkesta meinaat tehdä paremman, niin varmaan pitää avata koko putki ja sieltä sisältä niitä mahdollisia välilevyjä poistaa... Mutta suora putki ilman vastapaineita 2-tahtisessa on kyllä huono.

        Netistä saa muuten jostain ohjeita, miten tehdään "täydellinen" tehoputki eli tulee oikeat vastapaineet. Siihen ohjelmaani piti kirjottaa vaan koneen kuutitilavuus ja n. käyntikierrosalue tai jotain vastaavaa... Vaati aika paljon pellin taivuttelua ja hitsailua joten liekö sen arvoista... Alkukäyränhän siihen tehariin saisit tietysti siitä vanhastakin putkesta.


      • RTU
        **LoveR** kirjoitti:

        No nyt tuo mun kone menee vähän yli 50 alamäkeen... Mutta kiihtyvyys on mitä on, vanha kun on tuo mopo... Jos siitä putkesta meinaat tehdä paremman, niin varmaan pitää avata koko putki ja sieltä sisältä niitä mahdollisia välilevyjä poistaa... Mutta suora putki ilman vastapaineita 2-tahtisessa on kyllä huono.

        Netistä saa muuten jostain ohjeita, miten tehdään "täydellinen" tehoputki eli tulee oikeat vastapaineet. Siihen ohjelmaani piti kirjottaa vaan koneen kuutitilavuus ja n. käyntikierrosalue tai jotain vastaavaa... Vaati aika paljon pellin taivuttelua ja hitsailua joten liekö sen arvoista... Alkukäyränhän siihen tehariin saisit tietysti siitä vanhastakin putkesta.

        Mikä mättää kun Love sammuu lämpimänä, eikä käy tyhjäkäyntiä. Kylmänä toimii. Putsasin automaattiryypyn osat, eli pitäis johtaa hyvin lämpöä taas. Ja bensahana on Pri asennossa.

        Kulkee ~40km/h 80kg äijä päällä.


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Mikä mättää kun Love sammuu lämpimänä, eikä käy tyhjäkäyntiä. Kylmänä toimii. Putsasin automaattiryypyn osat, eli pitäis johtaa hyvin lämpöä taas. Ja bensahana on Pri asennossa.

        Kulkee ~40km/h 80kg äijä päällä.

        Olisikohan pakoputki tukossa? Itselläni oli joku ihme pakoputki kiinni lovessa ja ei oikein ottanut kierroksia. Oli ilmeisesti tukkeentunut... Sitten vaihoin alkuperäisen(tai ainakin alkuperäisen näköisen), minkä putsasin kunnolla karstasta niin alkoi kulkemaan paremmin ja käymään tasaisemmin.

        Niin ja jonkin verran jouduin kyllä kikkailemaan ilmanputsarin kanssa ennen kuin löydin sopivasti ilmaa läpipäästävän suodatinkankaan. Suutinkin oli kyllä aivan liian pieni kun mopon sain. Ja tyhjäkäyntiruuvinkin jouduin tekemään itse olikohan jonkun Tunturin kytkinvaijerin kiristinruuvista ja pop-niitistä. Nyt toimii love hyvin ja äiti huristelee sillä pitkin kyliä.

        Niin ja sitten laitoin vielä sinne pytyssä olevaan koloseen pienen jousen, jotta se automaattiryypyn lämmönjohdin tappi pysyy kiinni koko ajan siellä kaasarin vastinkappaleessa. En tiedä oliko tästä apua, mutta huomasin, että ilman sitä se tappi liikkui välillä pyttyyn kiinni, jolloin siellä oli muutama milli väliä siellä kaasarin päässä, jolloin lämpö ei tietenkään voinut johtua kunnolla...


      • RTU
        **LoveR** kirjoitti:

        Olisikohan pakoputki tukossa? Itselläni oli joku ihme pakoputki kiinni lovessa ja ei oikein ottanut kierroksia. Oli ilmeisesti tukkeentunut... Sitten vaihoin alkuperäisen(tai ainakin alkuperäisen näköisen), minkä putsasin kunnolla karstasta niin alkoi kulkemaan paremmin ja käymään tasaisemmin.

        Niin ja jonkin verran jouduin kyllä kikkailemaan ilmanputsarin kanssa ennen kuin löydin sopivasti ilmaa läpipäästävän suodatinkankaan. Suutinkin oli kyllä aivan liian pieni kun mopon sain. Ja tyhjäkäyntiruuvinkin jouduin tekemään itse olikohan jonkun Tunturin kytkinvaijerin kiristinruuvista ja pop-niitistä. Nyt toimii love hyvin ja äiti huristelee sillä pitkin kyliä.

        Niin ja sitten laitoin vielä sinne pytyssä olevaan koloseen pienen jousen, jotta se automaattiryypyn lämmönjohdin tappi pysyy kiinni koko ajan siellä kaasarin vastinkappaleessa. En tiedä oliko tästä apua, mutta huomasin, että ilman sitä se tappi liikkui välillä pyttyyn kiinni, jolloin siellä oli muutama milli väliä siellä kaasarin päässä, jolloin lämpö ei tietenkään voinut johtua kunnolla...

        Tyhjäkäynti suutin oli tukossa kun avasin kaasuttimen, eli nyt toimii taas tyhjäkäynti. Ja pääsuutin oli muistaakseni 58.
        Ilmanputsarin pesin ihan OMOlla. Puhdasta tuli!

        Miten yleensä putsaatte pakoputkenne karstasta? Lämmittämällä se kuumaksi ja naputtelemalla vasaralla? On varmasti hieman tukossa koska se kulkee myötätuulessa hikiseen 40km/h, yleensä 35-36km/h. Röpöttää myös hieman..

        Kuparitappiin jousi, olis ollu hyvä idea, harmi vaan että luin ton vasta nyt, ja kaasari ja katteet on kiinni jo. Ei viittis purkaa kaikkea taas.


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Tyhjäkäynti suutin oli tukossa kun avasin kaasuttimen, eli nyt toimii taas tyhjäkäynti. Ja pääsuutin oli muistaakseni 58.
        Ilmanputsarin pesin ihan OMOlla. Puhdasta tuli!

        Miten yleensä putsaatte pakoputkenne karstasta? Lämmittämällä se kuumaksi ja naputtelemalla vasaralla? On varmasti hieman tukossa koska se kulkee myötätuulessa hikiseen 40km/h, yleensä 35-36km/h. Röpöttää myös hieman..

        Kuparitappiin jousi, olis ollu hyvä idea, harmi vaan että luin ton vasta nyt, ja kaasari ja katteet on kiinni jo. Ei viittis purkaa kaikkea taas.

        Muistankohan väärin, vai olikohan minulla Lovessa suutin kokoa 76 alunperin. Kun menin siitä sitten kyselemään paikalliseen mopoliikkeeseen, niin sanoivat että on liian pieni. Alkuperäinen kuulemma kokoa 80. Nämä siis vain ulkomuistista enkä mene vannomaan, että näin. Muistelisin vielä, että lopulta sain parhaiten toimimaan mopon suuttimella 83...

        Putken puhdistin töhöttämällä hitsipillillä tai vastaavalla kuumaksi (sisältä) ja kopistelemalla karstoja pois. Yritin vähän hiekkapuhallellakkin sinne sisään, mutta enpä tiedä oliko mitään hyötyä.

        Lopulta moponi meni tosiaan sen 55 tasaisella, eikä mielestäni siinä ole kuin kannen tiiviste jätetty pois... Putken alkuperäisyydestä en ole varma kun en ole muita loveja nähnyt. Oli kylläkin todella painava putki, ihan kuin haponkestävästä tehty. Mutta ainakin istui mopoon loistavasti ja alkuperäinen lämpösuoja kävi putkeen suoraan kiinni... Toisaalta aika mekkalaa se mielestäni piti...


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Tyhjäkäynti suutin oli tukossa kun avasin kaasuttimen, eli nyt toimii taas tyhjäkäynti. Ja pääsuutin oli muistaakseni 58.
        Ilmanputsarin pesin ihan OMOlla. Puhdasta tuli!

        Miten yleensä putsaatte pakoputkenne karstasta? Lämmittämällä se kuumaksi ja naputtelemalla vasaralla? On varmasti hieman tukossa koska se kulkee myötätuulessa hikiseen 40km/h, yleensä 35-36km/h. Röpöttää myös hieman..

        Kuparitappiin jousi, olis ollu hyvä idea, harmi vaan että luin ton vasta nyt, ja kaasari ja katteet on kiinni jo. Ei viittis purkaa kaikkea taas.

        Eikös sitä putken tukkoisuutta muuten kompensoitu juuri suuttimen kokoa pienentämällä. Tämän vuoksi itselläni ilmeisesti olikin kiinni alkuperäistä pienempi suutin. Näin päättelin.


      • RTU
        **LoveR** kirjoitti:

        Eikös sitä putken tukkoisuutta muuten kompensoitu juuri suuttimen kokoa pienentämällä. Tämän vuoksi itselläni ilmeisesti olikin kiinni alkuperäistä pienempi suutin. Näin päättelin.

        Loven vakioputki ei kyllä paina juuri mitään, kuumensin sen tänään pillillä ja kyllä savutti. Avasin myös putken ja ei siellä kyllä kuristuslevyjä ollut, pelkkä pakokaasujen kierrätys systeemi niinkuin tavallisissa äänenvaimentimissa.

        Suutin on kyllä ihan vakio, isoäidilläni on ollut se uudesta asti ja en usko että kukaan on suuttimia vaihtanut. Tuo 80 suutin kuulostaa kyllä aika isolta, ei taida sulla olla alkuperäinen Mikunin 14/9 kaasari, tuon kokonen sopis paremmin 16--> kaasuttimiin. Muistaakseni dellorton 20-millisessä oli vakiona 90.

        Nyt kulkee love 40-45 km/h ilman röpötystä. Nostin luistin neulaa korkeimmalle säädölle, ja röpötys loppui, eli sai liikaa bensaa. Nyt toimii kuin uutena.


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Loven vakioputki ei kyllä paina juuri mitään, kuumensin sen tänään pillillä ja kyllä savutti. Avasin myös putken ja ei siellä kyllä kuristuslevyjä ollut, pelkkä pakokaasujen kierrätys systeemi niinkuin tavallisissa äänenvaimentimissa.

        Suutin on kyllä ihan vakio, isoäidilläni on ollut se uudesta asti ja en usko että kukaan on suuttimia vaihtanut. Tuo 80 suutin kuulostaa kyllä aika isolta, ei taida sulla olla alkuperäinen Mikunin 14/9 kaasari, tuon kokonen sopis paremmin 16--> kaasuttimiin. Muistaakseni dellorton 20-millisessä oli vakiona 90.

        Nyt kulkee love 40-45 km/h ilman röpötystä. Nostin luistin neulaa korkeimmalle säädölle, ja röpötys loppui, eli sai liikaa bensaa. Nyt toimii kuin uutena.

        Hyvä että sait toimimaan.

        Juu saattaa hyvinkin olla, että muistan väärin sen alkuperäisen suuttimeni koon ja sen mitä siinä mopoliikkeen love-osaoppaassa luki. Ja pakko kyllä myöntää että hieman suureltahan se kuulostaa. Muistaakseni kyllä sitä kokoa silloinkin ihmettelin, että onpa iso... Koitan tuolta varastosta käydä huomenna katsomassa, mikä se irroittamani suutin oli kun nyt jäi vaivaamaan... Mutta kaasari oli kyllä ihan alkuperäinen.

        Mutta pakoputki siis ei taidakaan olla alkuperäinen :) Eli joku on todella siististi pakertanut kaikki alkukäyrät ja laipat haponkestävästä. On ollu ammattilainen asialla...


      • RTU
        **LoveR** kirjoitti:

        Hyvä että sait toimimaan.

        Juu saattaa hyvinkin olla, että muistan väärin sen alkuperäisen suuttimeni koon ja sen mitä siinä mopoliikkeen love-osaoppaassa luki. Ja pakko kyllä myöntää että hieman suureltahan se kuulostaa. Muistaakseni kyllä sitä kokoa silloinkin ihmettelin, että onpa iso... Koitan tuolta varastosta käydä huomenna katsomassa, mikä se irroittamani suutin oli kun nyt jäi vaivaamaan... Mutta kaasari oli kyllä ihan alkuperäinen.

        Mutta pakoputki siis ei taidakaan olla alkuperäinen :) Eli joku on todella siististi pakertanut kaikki alkukäyrät ja laipat haponkestävästä. On ollu ammattilainen asialla...

        Siis onko kiillotettua haponkestävää rosteria se sun putkesi? On varmasti hieno! Minkä kokoinen ulostulo siinä on, vakioputkessa on 10mm mehupilli.

        Ajattelin itsekin rakennella jossain vaiheessa uuden, vähemmän ahdistavan, hieman isommilla putkilla. Hieman epäilyttää tosin äänentaso, jos nousee paljon..
        Alkukäyrä on hieman vaikeampi tehdä jos haluaa sen samanlaiseksi kuin vakioputki, tai no eihän siinä niin hirveän paljon mutkia ole.

        Ei sulla sattuis olemaan kuvia siitä putkesta??


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Siis onko kiillotettua haponkestävää rosteria se sun putkesi? On varmasti hieno! Minkä kokoinen ulostulo siinä on, vakioputkessa on 10mm mehupilli.

        Ajattelin itsekin rakennella jossain vaiheessa uuden, vähemmän ahdistavan, hieman isommilla putkilla. Hieman epäilyttää tosin äänentaso, jos nousee paljon..
        Alkukäyrä on hieman vaikeampi tehdä jos haluaa sen samanlaiseksi kuin vakioputki, tai no eihän siinä niin hirveän paljon mutkia ole.

        Ei sulla sattuis olemaan kuvia siitä putkesta??

        Eipä ole kiillotettu. Haponkestäväks (~ruostumattomaksi) aattelin sen vuoksi, kun on niin painava ja ei ollu yhtää ruosteessa mistään kohdasta kun kaivoin sen varaosalaatikosta... Varmasti hienon siitä ois kiillottamalla saannu, mutta luulin sitä oikeesti kyllä alkuperäiseksi kun en sellasta oo ikinä nähny. Tarkotuksenani olikin tehdä siitä moposta ihan vakion oloinen, jotta äippä saa sillä rauhassa ajella...

        Eli olen luopunut siitä nyt ja äiti sai sen 50v lahjaksi. Putkesta en kuvia kunnon kuvia ole ottanut, mutta yksi suht lähikuva kuitenkin, kun putki on mopossa kiinni. Tsekkaa soliferia.parasiitti.org --> Solifer-galleria --> Olifer

        Niin ja tosiaan putkessa oli hyvät kiinnikkeet alkuperäiselle(?) lämpösuojalle, jonka maalasin mustaksi. Itse putkea en käsitellyt mitenkään... Ja ulostulon koko ei kyllä varmaan paljoa 10mm isompi ole. Ehkä 15...

        Ja mä mitään suutinta muistannu kattoa. Vaivaa vieläkin se koko...


      • RTU
        **LoveR** kirjoitti:

        Eipä ole kiillotettu. Haponkestäväks (~ruostumattomaksi) aattelin sen vuoksi, kun on niin painava ja ei ollu yhtää ruosteessa mistään kohdasta kun kaivoin sen varaosalaatikosta... Varmasti hienon siitä ois kiillottamalla saannu, mutta luulin sitä oikeesti kyllä alkuperäiseksi kun en sellasta oo ikinä nähny. Tarkotuksenani olikin tehdä siitä moposta ihan vakion oloinen, jotta äippä saa sillä rauhassa ajella...

        Eli olen luopunut siitä nyt ja äiti sai sen 50v lahjaksi. Putkesta en kuvia kunnon kuvia ole ottanut, mutta yksi suht lähikuva kuitenkin, kun putki on mopossa kiinni. Tsekkaa soliferia.parasiitti.org --> Solifer-galleria --> Olifer

        Niin ja tosiaan putkessa oli hyvät kiinnikkeet alkuperäiselle(?) lämpösuojalle, jonka maalasin mustaksi. Itse putkea en käsitellyt mitenkään... Ja ulostulon koko ei kyllä varmaan paljoa 10mm isompi ole. Ehkä 15...

        Ja mä mitään suutinta muistannu kattoa. Vaivaa vieläkin se koko...

        Näyttää vakioputkelta, paitsi että alkukäyrän halkaisija näyttää kyllä suuremmalta.

        Lämpösuoja ainakin on vakioputkesta.


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Loven vakioputki ei kyllä paina juuri mitään, kuumensin sen tänään pillillä ja kyllä savutti. Avasin myös putken ja ei siellä kyllä kuristuslevyjä ollut, pelkkä pakokaasujen kierrätys systeemi niinkuin tavallisissa äänenvaimentimissa.

        Suutin on kyllä ihan vakio, isoäidilläni on ollut se uudesta asti ja en usko että kukaan on suuttimia vaihtanut. Tuo 80 suutin kuulostaa kyllä aika isolta, ei taida sulla olla alkuperäinen Mikunin 14/9 kaasari, tuon kokonen sopis paremmin 16--> kaasuttimiin. Muistaakseni dellorton 20-millisessä oli vakiona 90.

        Nyt kulkee love 40-45 km/h ilman röpötystä. Nostin luistin neulaa korkeimmalle säädölle, ja röpötys loppui, eli sai liikaa bensaa. Nyt toimii kuin uutena.

        Kävin nyt sitä vanhaa suutinta penkomassa, enkä löytänyt sitä alkuperäistä. Mutta löysin kuitenkin sen, minkä paikallinen mopoliike minulle myi. Se on kokoa 85!

        Eli olen nyt täysin varma, että muistin suuttimen koon silloin oikein. Alussa minulla oli kokoa 76, sitten kun menin uutta kyselemään, niin katsoivat manuaalista oikeaksi kooksi 80. Ostin kuitenkin silloin hieman isomman, eli koon 85. Sitten lopulta kävin ostamassa koon 83, jolla sain mopon toimimaan erinomaisesti. (tarkkaa hommaa)

        Eli olivatkohan liikkeen miehet ja manuaali väärässä, kun noin isoa suutinta minulle tarjosivat (en kyllä usko)? Saattaa olla, että jos alkuperäinen koko on siellä 60 paikkeilla, niin se minun 76 suutin oli viritysten jäljiltä liian isona tuossa paikoillaan. Eli ilmeisesti mopossani on joskus ollut kiinni äärimmilleen porautettu pytty, jota myyjä sanoin 60 kuutioiseksi. Minulla on kyseinen kone kokonaisena ilman männänrenkaita tuolla varastossa... Kaasaria ei ole, joten ehkä ovat käyttäneet sitä mikä mopossa on tälläkin hetkellä kiinni...

        Eli eipä vaivaa enää tuo suuttimen koko. Paitsi vähän.


      • RTU
        **LoveR** kirjoitti:

        Kävin nyt sitä vanhaa suutinta penkomassa, enkä löytänyt sitä alkuperäistä. Mutta löysin kuitenkin sen, minkä paikallinen mopoliike minulle myi. Se on kokoa 85!

        Eli olen nyt täysin varma, että muistin suuttimen koon silloin oikein. Alussa minulla oli kokoa 76, sitten kun menin uutta kyselemään, niin katsoivat manuaalista oikeaksi kooksi 80. Ostin kuitenkin silloin hieman isomman, eli koon 85. Sitten lopulta kävin ostamassa koon 83, jolla sain mopon toimimaan erinomaisesti. (tarkkaa hommaa)

        Eli olivatkohan liikkeen miehet ja manuaali väärässä, kun noin isoa suutinta minulle tarjosivat (en kyllä usko)? Saattaa olla, että jos alkuperäinen koko on siellä 60 paikkeilla, niin se minun 76 suutin oli viritysten jäljiltä liian isona tuossa paikoillaan. Eli ilmeisesti mopossani on joskus ollut kiinni äärimmilleen porautettu pytty, jota myyjä sanoin 60 kuutioiseksi. Minulla on kyseinen kone kokonaisena ilman männänrenkaita tuolla varastossa... Kaasaria ei ole, joten ehkä ovat käyttäneet sitä mikä mopossa on tälläkin hetkellä kiinni...

        Eli eipä vaivaa enää tuo suuttimen koko. Paitsi vähän.

        Siis, nyt oli hieman sekavaa =)

        Eli 83 suutin vakio 49cc pytyn ja 14mm Mikunin kanssa? Minusta se kyllä kuulostaa uskomattomalta. Mutta jos toimii parhaiten sillä ja myyjät ja manuaali sanoo vakioksi 80 niin kai se on sitten niin.
        Omassa mopossani ei toimis mitenkään niin iso.

        Paljolla myyt sen 60cc pytyn ja männän? Vakiokansi käy vissiin suoraan siihen?


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Siis, nyt oli hieman sekavaa =)

        Eli 83 suutin vakio 49cc pytyn ja 14mm Mikunin kanssa? Minusta se kyllä kuulostaa uskomattomalta. Mutta jos toimii parhaiten sillä ja myyjät ja manuaali sanoo vakioksi 80 niin kai se on sitten niin.
        Omassa mopossani ei toimis mitenkään niin iso.

        Paljolla myyt sen 60cc pytyn ja männän? Vakiokansi käy vissiin suoraan siihen?

        Juu isolta kuulostaa edelleen suutin, mutta näin se nyt vaan on :) Kun tällä viikolla solifer-projektini tiimoilta käyn siellä mopoliikkeessä niin yritän muistaa kysäistä tuota suutinasiaa loveenkin vielä...

        Juu vakiokansi siihen kyllä käy. Muistaakseni minulla on äärimmilleen madallettu kansikin siihen. En kuitenkaan tällä hetkellä viitsi sitä myydä, kun olemme juuri muuttamassa ja saadaan paljon lisätilaa kaikenmaailman tavaralle. Eli jos jostain saisi uuden Loven itselleni vaimon siitä liikaa suuttumatta :) Hakusessa olisi rekisteröity Love, jossa pitäisi ainakin olla vanteet, pakoputki, kaasari, runko, etuhaarukka ja penkki. Katteet tankit sähkövehkeet ym. löytyy itseltäni...

        Ajattelin laittaa nimittäin sen koko koneen kuntoon ja sitä ehkä kaupitella sitten tai kokeilla omassa tulevassa lovessa. Mutta tietenkin jos hinnasta sovitaan ja/tai jos vaihdossa saan alkuperäisen ;)


      • **LoveR**
        RTU kirjoitti:

        Siis onko kiillotettua haponkestävää rosteria se sun putkesi? On varmasti hieno! Minkä kokoinen ulostulo siinä on, vakioputkessa on 10mm mehupilli.

        Ajattelin itsekin rakennella jossain vaiheessa uuden, vähemmän ahdistavan, hieman isommilla putkilla. Hieman epäilyttää tosin äänentaso, jos nousee paljon..
        Alkukäyrä on hieman vaikeampi tehdä jos haluaa sen samanlaiseksi kuin vakioputki, tai no eihän siinä niin hirveän paljon mutkia ole.

        Ei sulla sattuis olemaan kuvia siitä putkesta??

        Hei sattuisitkos tietämään minkälainen se Loven vakioputki on sisältä. Siis jos jonkun nopean paint-kuvan tai ees selityksen sais niin olis kyllä kiva.

        Hommasin "uuden" Loven ja se pitää hirveetä meteliä. Sieltä on kuulemma poistettu vaimentajasta kaikki tavara sisältä. Pitäis tehdä siis sisuskalut uusiks, eikä oo tietoa miten...

        Kirjottelen siks tähän jatkoksi kun silloin RTU jaksoit keskustella ihan asiallisesti asiasta :) Jospa sulla sattuis vielä olemaan "automaatti-ilmoitus" käytössä. Muutkin saavat toki vastailla!


    • suzuki love forever

      Tääl ois tällänen 14 vuotias suzuki love ajelija mul on tollanen 88-. luvun love joka kulkee tollaset 45km/h vakiona. ois kiva löytää niitä jotka ajelee lovella et ilmotelkaa! ja sit mulla on moottori pudonnu kerran ku ajonin offroadii ja vanne hajonnu... oon joutunu kaikki varaosat tilaa japseilt -.- oisko mitään muuta paikkaa mist sais loveen varaosii ? ja sit et paljon tollasest 88.- suzuki lovest keräilijät maksaa ?

    • ölli

      Mitä jos poistaa autoluben käytöstä kuristamalla öljyletku?
      Ei kai näissä laitteissa ole öljypumppua? Meinaan vaan ettei hajoo paikat?
      Öljyt bensan sekaan tietty. Aina vuotanut läpi öljyt itekseen, sit on keväällä hankala käynnistää.

    • zunzku

      mulla toommone suzuki love mikä ei lähe käyntii enää :( mitä pitäs tehä?

    • kyllä suzukilla läht

      mulla on suzuki love-87 ellen väärin muista toimii suht koht hyvin paitsi ettei startti toimi ja kulkeminen on aika hidasta kulkee noin 45 km/h ja kakspäällä 32km/h, mutta suurin ongelmani on loveni tyttömäisyys jonka saan helposti hoidettua.....Tarvitsisin uuden mittariston sekä vilkut sekä takarengas olisi tarpeen kun edellinen puhkesi olisiko kellään myydä mittaristoa,vilkkuja,takarengasta kun ei jaksaisi tilatajapanista asti tai jos tiedätte mitään hyvää liikett'/sivustoa niin kertokaa toki :)

      • Anonyymi

        Terve taas, RTU täällä kirjottelee, laitoin ton oman Loven ihan minttiin viime vuonna, 84 vuosimalli, sama kuin itse. Hiekkapuhalsin ja maalasin kaikki teräsosat, viilailin mäntää jonkin verran. Nyt kulkee love kaks päällä sen 55kmh@gps eli minun ja tyttäreni kanssa, 95kg 25kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe