Olen 16v tyttö. Kaikki alkoi viime talven aikana kun vatsani alkoi käyttäytä oudosti. Vatsani alkoi tyhjentää itseään tietyin väliajoin, yleensä illalla. Se alkaa yleensä sillä että minua palelee ja vatsaani koskee, sitten tulee kaikki ulos. Tätä on jatkunut nyt tähän asti. Otin viime talvena kerran keliakia testin verikokeella, mutta viitteitä sairauden suuntaan ei näkynyt. Isälläni on keliakia ja hänellä oli täysin samoja oireita nuorempana, eikä hänelläkään näkynyt verikokeessa mitään, kun vasta silloin kun maha oli jo tosi huonossa kunnossa. Itse haluaisin että minut tähystettäisiin jo ennen kun mahani on niin huonossa kunnossa, että ripuloin joka päivä. Viime lääkäri sanoi vain että tähystystä ei suoriteta ennenkun näkyy viitteitä. Kumpa pääsisin vaivasta jo eroon.
keliakiaako?
uniikki,
1
193
Vastaukset
- Allergiaa?
Se selviää parhaiten jättämällä kotimaiset viljat (ruis, kaura, ohra ja vehnä) pois ruuasta. Itse epäilin keliakiaa, kun oireet viittasivat siihen suuntaan. Testieissä ei kuitenkaan ilmennyt mitään ja omalla kohdalla kyse olikin vain ruisallergiasta. Selvisi sillä, että jätin viljoja yksitellen pois ruokavaliosta ja katsoin, mitä tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004807089- 262541
- 2212523
- 1531827
- 1141728
- 741133
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621128IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21045Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01044