keliakiaako?

uniikki,

Olen 16v tyttö. Kaikki alkoi viime talven aikana kun vatsani alkoi käyttäytä oudosti. Vatsani alkoi tyhjentää itseään tietyin väliajoin, yleensä illalla. Se alkaa yleensä sillä että minua palelee ja vatsaani koskee, sitten tulee kaikki ulos. Tätä on jatkunut nyt tähän asti. Otin viime talvena kerran keliakia testin verikokeella, mutta viitteitä sairauden suuntaan ei näkynyt. Isälläni on keliakia ja hänellä oli täysin samoja oireita nuorempana, eikä hänelläkään näkynyt verikokeessa mitään, kun vasta silloin kun maha oli jo tosi huonossa kunnossa. Itse haluaisin että minut tähystettäisiin jo ennen kun mahani on niin huonossa kunnossa, että ripuloin joka päivä. Viime lääkäri sanoi vain että tähystystä ei suoriteta ennenkun näkyy viitteitä. Kumpa pääsisin vaivasta jo eroon.

1

261

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allergiaa?

Se selviää parhaiten jättämällä kotimaiset viljat (ruis, kaura, ohra ja vehnä) pois ruuasta. Itse epäilin keliakiaa, kun oireet viittasivat siihen suuntaan. Testieissä ei kuitenkaan ilmennyt mitään ja omalla kohdalla kyse olikin vain ruisallergiasta. Selvisi sillä, että jätin viljoja yksitellen pois ruokavaliosta ja katsoin, mitä tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      124
      846
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      26
      821
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      40
      733
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      705
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      47
      630
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      67
      558
    7. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      57
      555
    8. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      547
    9. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34