Olen 16v tyttö. Kaikki alkoi viime talven aikana kun vatsani alkoi käyttäytä oudosti. Vatsani alkoi tyhjentää itseään tietyin väliajoin, yleensä illalla. Se alkaa yleensä sillä että minua palelee ja vatsaani koskee, sitten tulee kaikki ulos. Tätä on jatkunut nyt tähän asti. Otin viime talvena kerran keliakia testin verikokeella, mutta viitteitä sairauden suuntaan ei näkynyt. Isälläni on keliakia ja hänellä oli täysin samoja oireita nuorempana, eikä hänelläkään näkynyt verikokeessa mitään, kun vasta silloin kun maha oli jo tosi huonossa kunnossa. Itse haluaisin että minut tähystettäisiin jo ennen kun mahani on niin huonossa kunnossa, että ripuloin joka päivä. Viime lääkäri sanoi vain että tähystystä ei suoriteta ennenkun näkyy viitteitä. Kumpa pääsisin vaivasta jo eroon.
keliakiaako?
uniikki,
1
231
Vastaukset
- Allergiaa?
Se selviää parhaiten jättämällä kotimaiset viljat (ruis, kaura, ohra ja vehnä) pois ruuasta. Itse epäilin keliakiaa, kun oireet viittasivat siihen suuntaan. Testieissä ei kuitenkaan ilmennyt mitään ja omalla kohdalla kyse olikin vain ruisallergiasta. Selvisi sillä, että jätin viljoja yksitellen pois ruokavaliosta ja katsoin, mitä tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819