Var kan man mötä unga svenskspråkiga männikor? Jag sku gärna lära mig bättre svenska, det är lite ensidigt att bara läsa HBL. Men det verkar vara hemskt svårt att ta kontakt med finnlandsvenskor. De har sina egna kretsar, dit ingen finskspråkig kan släppas in.
Inre krets
helsingforsbo
2
126
Vastaukset
- 3113w
Det är svårt,om nu någon i misstag råkar skriva på den här debatten så är det mest äldre människor.Vi finlandssvenskar umgås tyvärr mest med våra "egna".Det är nog mycket fast i på vilken ort man bor också.Här i den lilla tvåspråkiga stad som jag bor,umgås vi nog mycket över språkgränserna.
- nattsystern
Vi finlandssvenskar har ju dessutom det "felet " att vi är ett gäng på 10 personer och 1 är finskspråkig,ALLA talar finska.Vi ger oftast ingen chans åt den finskspråkiga att träna sin svenska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942523- 187889
- 53723
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119642- 48528
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?12481- 48467
- 54432
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11430