Var kan man mötä unga svenskspråkiga männikor? Jag sku gärna lära mig bättre svenska, det är lite ensidigt att bara läsa HBL. Men det verkar vara hemskt svårt att ta kontakt med finnlandsvenskor. De har sina egna kretsar, dit ingen finskspråkig kan släppas in.
Inre krets
helsingforsbo
2
92
Vastaukset
- 3113w
Det är svårt,om nu någon i misstag råkar skriva på den här debatten så är det mest äldre människor.Vi finlandssvenskar umgås tyvärr mest med våra "egna".Det är nog mycket fast i på vilken ort man bor också.Här i den lilla tvåspråkiga stad som jag bor,umgås vi nog mycket över språkgränserna.
- nattsystern
Vi finlandssvenskar har ju dessutom det "felet " att vi är ett gäng på 10 personer och 1 är finskspråkig,ALLA talar finska.Vi ger oftast ingen chans åt den finskspråkiga att träna sin svenska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962179
- 1291408
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231370Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291318- 681233
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371048- 89975
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56924- 122797
- 82786