Pitäis lähteä purjehtimaan. Onko kukaan ostanut IsatPhone Pron Singaporesta. Tuleeko paljon halvemmaksi kuin Suomesta? Ainakin ALV jää pois, jos ostaa paikan päältä ja onko eroa minuuttihinnassa? www.snoopy.fi
Satelliittipuhelin
5
559
Vastaukset
- liittymäsopimus
En ihan ymmärrä kysymystäsi, koska satelliittikännykkä (Inmarsat tai Iridium) tarvitsee SIM-kortin ja liittymäsopimuksen eikä molempia tietenkään tarvitse ostaa samasta paikasta. Jos haluat päästä halvalla, mikset voisi hankkia käytettyä iridium-puhelinta esim. vanhaa Motorola 9505? Luulisin, että sellaisen saa täältä kotimaastakin aika edullisesti. Tietysti voit ostaa Inmarsat-puhelimen Kauko-Idästä ja liittymän jostain muusta maasta. Liittymästä maksat SIM-kortin aktivoinnin ja käyttöajasta (air time) jonkun tietyn summan, olisikohan nykyisin pari USD/min? Näin tein itse silloin kun seilasin maailmalla. Käytetty Motorolan 9505 maksoi jonkun satasen ja oli lähinnä varalaite, jonka air time jäi vähäiseksi. Varsinainen yhteydenpito ja e-mail liikenne tapahtui HF-radiolla - niinkuin varmaan tapahtuu Snoopyssäkin.
Jos arvelet tarvitsevasi runsaasti air-timea satelliittien kautta etsit tietysti edullisinta tarjousta siitä. Voisithan kysyä maailmalle juuri lähteneiden mielipidettäkin. Ainakin Melinalla on julkinen blogi, samoin esim. jo kauempana seilaavilla Elainella ja Valentinella. Heillä kaikilla taitaa olla sat.puhelin. - Matti Lappalainen
Kiitos tähäastisista viesteistä. Mulla on ollut Iridium monta vuotta ja nyt se on nyt tullut kalliiksi, koska minuuttihinta on noussut dollareissa paljon. Isat Phone Pro pyrkii nyt viemään markkinat Iridiumilta. Puhelimissa ja kuuluvuudessa on eroja, mutta mulle sopisi myös IsatPnone Pro. www.snoopy.fi
- Harri H.
Ei ole tähän asiaan painavaa sanottavaa, mutta täytyy muuten antaa Matille pisteet, että kirjoittaa tällä palstalla omalla nimellään. Sopii ottaa muidenkin mallia!
Mukava lukea kokeneen purjehtijan mietteitä ja kokemuksia. Toivottavasti saamme jatkossakin lukea asiantuntevia kannanottojasi.- Matti Lappalainen
Kiitos kommentista. Kyllähän tällä palstalla on välillä melko värikästä. Rapparit rappaa ja tuomarit tappaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740