Seurustelusta

Mietintämyssy päässä

Mitä vl-nuoret tekevät, kun he seurustelevat tyttö- tai poikaystävänsä kanssa? Siis kun eivät saa kaksistaan olla ja toisaalta seurusteluajan tulee olla melko lyhyt, niin millalailla he tutustuvat toisiinsa? Siis käyvätkö kahvilla, kavereilla, kalassa, marjastamassa, ovat lapsenlikkana.... mitä? Ja jos mukana on aina muitakin, niin miten he oppivat tuntemaan toisensa riittävänä hyvin? Enkä tarkoita nyt seksiä, vaan ihan muutenkin, kun seurusteluaika ei kuulemma kannata olla vuotta pitempi!?
Itse olen seurustellut (tulevan?) mieheni kanssa neljä vuotta, enkä vieläkään sanoisi täysin tuntevani hänta :)

13

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielikuvitus rajana

Voi esimerkiksi rukoilla ja lukea Raamattua yhdessä.
      Toinen vaihtoehto on syödä vispipuuroa ja pelata Afrikan tähti-peliä.
      Voi myös istuttaa kukkia tai maalata talon katto.

• Mietintämyssy päässä

Mutta miten nuoret voivat keskustella mistään kovin henk.koht. asioista, jos ympärillä on koko ajan muita? En minä ainakaan voisi jutella kovin intiimeistä koko kaverilauman kuullen!
        Ja jos ei voi jutella kahden, niin väkisinkin tutustuminen jää aika pintapuoliseksi eli naimisiin mennään aikalailla tuntemattoman kanssa!? Voi tulla ikäviäkin yllätyksiä toisen luonteesta, mutta kaiketi yleensä puoliso osottautuu ihan kivaksi....

• Mielikuvitus rajana
        Mietintämyssy päässä kirjoitti:

Mutta miten nuoret voivat keskustella mistään kovin henk.koht. asioista, jos ympärillä on koko ajan muita? En minä ainakaan voisi jutella kovin intiimeistä koko kaverilauman kuullen!
        Ja jos ei voi jutella kahden, niin väkisinkin tutustuminen jää aika pintapuoliseksi eli naimisiin mennään aikalailla tuntemattoman kanssa!? Voi tulla ikäviäkin yllätyksiä toisen luonteesta, mutta kaiketi yleensä puoliso osottautuu ihan kivaksi....

Jaa-a, en osaa sanoa.
        En ole vl enkä uskovainen, joten minulla ei ole moisia ongelmia.

Eiköhän vl-nuoret ratkaise tuon ongelman sillä että tapaavat salassa.

• lllllll....lllllllll

Lars Leevi Leastadiuksen naimisiin meno oli silleen,
      että Lars oli tavannut erään tytön.Tyttö huomasi tulleensa raskaaksi ja etsi Larsin käsiinsä.
      Lars ja hänen tuleva vaimonsa menivät naimisiin salaa,olihan sen ajan mukaan häpeällistä tällainen tilanne.
      Tämän voi lukea Lars Leevi Leastadiuksen elämänkertaa kuvaavasta kirjasta.(On lainattavissa kirjastosta)

• oma lie asiansa

En osaa sanoa muuta kuin,etttä pääasia on,ettei oma kaveri vaan ole lestadiolainen.
      Ihan sama,miten hyö asiansa hoitavat.

• Inhottava realisti

Todellisuudessa osalle noista lapsosista tulee kiire, kun raskaus konkretisoituu. Sitten tarvitaankin esim. poikkeuslupaa avioliitolle. On havaintoja.

• kymmenen vuotta

Minä seurustelin mieheni kans vajaan vuoden, siitä 4 kk kihloissa. Eipä taijettu ollu kahen ku kaks kertaa autossa matkalla hänen mummon luo ja minun siskon luo eli yhteensä ehkä koko aikana pari tuntia..
      Ei mies ollu ihan semmonen ku luulin, mutta ei pahakaan vaan erilainen. Nyt avioa takana jo liki 10v enkä osaa sanoa, oliko se vajaa vuosi hyvää vai jotenki vaillinaiseks jäänyttä aikaa. Siskolla ei ollu uhtä hyvä tuuri, mies on sanosinko ala-arvonen :(

• pitkä seurustelu

Eri paikkakunnilla voi olla eroja,mutta tyttökaveri (vl) seurusteli 9 vuotta.Ne asui eri paikkakunnilla,kävivät yhdessä matkoilla ja tapailivat toistensa luona.Kävivät seuroissa yhdessä eri puolilla Suomea.Nyt he ovat onnellisesti naimisissa.

• Ennenkuulumatonta

Eivät varmaankaan kahen käyneet matkoilla tai olleet toistensa luona !!!????

• 90-luvulla
        Ennenkuulumatonta kirjoitti:

Eivät varmaankaan kahen käyneet matkoilla tai olleet toistensa luona !!!????

Käytiin mekin kahdestaan matkoilla ja kotiväki otti ainakin meillä ihan rauhallisesti asian. Sanoin kyllä vanhemmille, että majapaikassa emme nuku kahdestaan ja se oli totta. Mutta yhtään poikkipuolista sanaa ei kukaan vl sanonut eli jos joku ihmetteli, niin ei ainakaan minun kuulleni.

• pitkä seurustelu

Ne oli opiskelijoita,niillä oli kämpät kummakin.Ei niitä kukaan ollu vahtimassa.Eikä he matkoilla olleet törmänneet kehenkään,joka olisi mitenkään paheksunut heitä.

• monen moista....

Vl-liikkeen sisälle mahtuu hyvin monenlaista elämää ja elämänmenoa.
      Siellä on jotkut hyvinkin "ahdasmielisiä" ja toiset taas ei niinkään.

Se vaikuttaa,ovatko vanhemmat vl.iä vai onko nuori mennyt seuroihin esim.tutun kanssa ja löytänyt sieltä seurustelukumppanin.

• Sekin on nähty

Koilottavat Siionin Lauluja muiden joukossa - oli laulutaitoa tai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2488
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2467
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2122
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1133
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      995
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      876
    Aihe