Kannattaako siis ostaa uusi patja pinnasänkyyn jos ostaa käytetyn sängyn ja patjan?
vauvalle uusi patja pinnasänkyyn
8
285
Vastaukset
- sooona
kyllä mielestäni kannattaa ostaa uusi patja. tai riippuu varmaan että missä kunnossa se patja on, itse ainakin ostaisin uuden patjan vaikka vanha olisi siistikin.
- ........
Kyllä kannattaa, ei sitä tiedä, kuinka monta pissaa ja puklua patja on imenyt...
Neuvona on, että vaikka kotona olisi vanhemmalta lapselta jäänyt patja, kannattaa silti seuraavalle lapselle hankkia oma uusi. Ja pitää vanha hätävarana. - fondamenda
kyllä mä ostin uuden kun sain vanhan sängyn patjoineen. kaupas sanottiin, en tiedä kuinka paikkansa pitävä asia, et vauvan patja ei pitäis olla yli 7cm paksu, joten sellasiella mennään, syytä en nyt enää muista enkä tosiaan tiedä onko merkitystä mihinkään
- Riippuu..
siitä mistä sänky ja patja on ostettu. Siis jos ihan tuntemattomalta ostaisin käytettynä niin ostaisin varmasti uuden patjan. Mutta jos joltakin sukulaiselta saisin/ostaisin eikä patja olisi ollut monen lapsen käytössä tms. niin varmasti voisin sitä vielä omalla lapsella käyttää.
- jepjep.
niin kun sukulaisten vauvathan eivät tunnetusti koskaan puklaile sängyssä, eikä pissit karkaa vaipasta nukkuessa.
Kyllä kaikissa vauvaoppaissakin ja neuvolassakin neuvotaan, että uusi patja uudelle lapselle. - No ei..
jepjep. kirjoitti:
niin kun sukulaisten vauvathan eivät tunnetusti koskaan puklaile sängyssä, eikä pissit karkaa vaipasta nukkuessa.
Kyllä kaikissa vauvaoppaissakin ja neuvolassakin neuvotaan, että uusi patja uudelle lapselle.omani ainakaan pissannut niin pahasti vaipasta ohi, että olisi lakanasta kosteussulkulakanasta koskaan patjalle mennyt. Ja kovasti puklaavalla vauvalla oli aina moninkerroin oleva harso päänsä alla. Lisäksi patjan irrotettavan päällisen sai pestyä ihan normaalisti pesukoneessa kun pinnasänkyaika oli ohi.
- wetwt
Me saatiin pinnasänky käytettynä (1 lapsella ennen) Ihmettelin, kun nukkuin yöt huonosti ja heräs yskimään vähän väliä yöllä. Rupesin katsomaan patjaa tarkemmin ja se oli järkyn näköinen. Onhan se selvää, että jos sinne monet pissat ym on imeytyneet, niin hyvin voi alkaa olla hometta siellä sisällä.
--> patja kauhistuneena roskiin ja uusi tilalle. Ei maksanut jyskissä kuin 16e! Kyllä alkoi yöt nukkua hyvin :) - en ostanut uutta
Mä käytin patjan pesulassa, maksoi 9 e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829