Trimmerin polttoaine ja öljy?

TRIMMERI OIL

ostin trimmerin 2-tahtisen, mutta ohjekirjassa puhutaan jostain öljyn lisäämisestä bensaan, eikö tuohon trimmeriin riitä että haen 2-tahti bensaa "mopon bensaa" ja aloitan leikkaamaan?

auttakaa tyhmää! :)

KIITOS VASTAUKSISTA t: PIIA

4

6069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 vai 4 %

Kunhan bensan öljypitoisuusprosentti on oikea, on sama lisäätkö öljyä sinä vai kauppias.

• BensaMan

Moikka, kyllä bensan seassa pitää olla öljy, kun se on kakstahti moottori, mutta jos ostat 2-T pienkonebensaa, niin siinä on öljy jo valmiina, eli ei tarvitse itse lisätä.

• Bensapoikana -72-76

suoraan kysymykseen suora vastaus, KYLLÄ RIITTÄÄ!
      Huoltoasemien mopobensasäiliöissä on usein sangen rasvaista =4% polttoainetta, lähinnä syystä siitä, ettei asemayrittäjä halua ainakaan joutua vastuuseen liian vähäisen öljyn aiheuttamista mahdollisista vaurioista.
      Varmasti suurin osa moottorsahojen, ym pienkoneiden kanssa touhuavista sekoittavat itse bensiininsä, hiilestymätöntä 2T öljyä, ja 98 OKT bensiinistä, useimmiten 2% seoksen. (nykyisin on heidän avukseen tullut pienkonebensiini, myydää kanistereissa, valmiiksi sekoitettuna. (hinta on sen mukainen)
      Liika öljy saa koneen savuttamaan, vie osan tehosta, ja pikeää koneen ajanmittaan. Kaikissa 2T koneissa ei suinkaan käytetä 2T bensiiniä, vaan osassa laitteista on ns. tuorevoitelu, jolloin 2T öljy tulee omasta säiliöstään, ja sekoittuu polttoaineeseen automaattisesti, eräissä mopoissa esim. Mutta tämä tästä, valmista asemalta, joko kanisterissa, tai 2T jakajasta, tai sekoittaen itse!

• sörsseli100

elä sekoittele mitään pensaa ja öljyy pappojen hommaa . Minäkin vanhana ukkona olen käyttänyt valmista pienkone pensaa ja pelit pyörii ,toki onhan kallimpaa mutta ne määrät mitä sitä kuluu kompensoituu yhdellä väärällä tankkuksella = sekoitus suhde pielessä ja moottorileikkaa kiinni, ammatti metsuritkin käyttää uusia pensoja , käryääkin vähemmin saa huoltoasemilta ,tavarataliosta ,yms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe