ostin trimmerin 2-tahtisen, mutta ohjekirjassa puhutaan jostain öljyn lisäämisestä bensaan, eikö tuohon trimmeriin riitä että haen 2-tahti bensaa "mopon bensaa" ja aloitan leikkaamaan?
auttakaa tyhmää! :)
KIITOS VASTAUKSISTA t: PIIA
Trimmerin polttoaine ja öljy?
4
6290
Vastaukset
- 2 vai 4 %
Kunhan bensan öljypitoisuusprosentti on oikea, on sama lisäätkö öljyä sinä vai kauppias.
- BensaMan
Moikka, kyllä bensan seassa pitää olla öljy, kun se on kakstahti moottori, mutta jos ostat 2-T pienkonebensaa, niin siinä on öljy jo valmiina, eli ei tarvitse itse lisätä.
- Bensapoikana -72-76
suoraan kysymykseen suora vastaus, KYLLÄ RIITTÄÄ!
Huoltoasemien mopobensasäiliöissä on usein sangen rasvaista =4% polttoainetta, lähinnä syystä siitä, ettei asemayrittäjä halua ainakaan joutua vastuuseen liian vähäisen öljyn aiheuttamista mahdollisista vaurioista.
Varmasti suurin osa moottorsahojen, ym pienkoneiden kanssa touhuavista sekoittavat itse bensiininsä, hiilestymätöntä 2T öljyä, ja 98 OKT bensiinistä, useimmiten 2% seoksen. (nykyisin on heidän avukseen tullut pienkonebensiini, myydää kanistereissa, valmiiksi sekoitettuna. (hinta on sen mukainen)
Liika öljy saa koneen savuttamaan, vie osan tehosta, ja pikeää koneen ajanmittaan. Kaikissa 2T koneissa ei suinkaan käytetä 2T bensiiniä, vaan osassa laitteista on ns. tuorevoitelu, jolloin 2T öljy tulee omasta säiliöstään, ja sekoittuu polttoaineeseen automaattisesti, eräissä mopoissa esim. Mutta tämä tästä, valmista asemalta, joko kanisterissa, tai 2T jakajasta, tai sekoittaen itse! - sörsseli100
elä sekoittele mitään pensaa ja öljyy pappojen hommaa . Minäkin vanhana ukkona olen käyttänyt valmista pienkone pensaa ja pelit pyörii ,toki onhan kallimpaa mutta ne määrät mitä sitä kuluu kompensoituu yhdellä väärällä tankkuksella = sekoitus suhde pielessä ja moottorileikkaa kiinni, ammatti metsuritkin käyttää uusia pensoja , käryääkin vähemmin saa huoltoasemilta ,tavarataliosta ,yms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232