WP7:llä on tulevaisuutta?

exergy

Kuten tiedetään nyt niin WP7 on myynyt mahtavat 1,1 miljoonaa kappaletta ympäri maailman.

Jos muistetaan miten jämerin ottein itse Steve Ballmer otti vastatakseen WP7 kehityksestä ja tapansa mukaan huusi, valui hikeä juostessaan intiaaniympyrää hölmösti pomppien hehkuttaessaan miten helkkarin hyvä ja häkellyttävä WP7 tulee olemaan.

Noissa faktoissa on aikamoinen kontrasti joten Steven tuoli heiluu nyt enemmän kuin koskaan, sehän alkoi huojumaan jo männä talvena. Mitä tapahtuu seuraavaksi?

Seuraavaksi alkaa lahjonta koska kiristääkään ei "valitettavasti" voi. Microsoft ensinnäkin alkaa aivan valtaisan mainoskampanjan johon osallistuu myös Nokia, rahaa menee tuollaiset 500 miljoonaa mainostamiseen yhteensä jos edes riittää alkuun. Microsoft tulee myöskin lahjomaan isoimpia operaattoreita ja kivijalkaketjuja jotta ne ensisijaisesti "suosittelevat" Windows Phone -luureja.

Minä veikkaan että näin tulee tapahtumaan. Valtaosalla maailman ihmisistä ei ole mitään käsitystä mistään käyttöjärjestelmistä joten he ostavat sen mitä myyjä suosittelee ja microsoft tietää tämän tasan tarkkaan ihan kuten minäkin. Joten maailma ja taivasosuus mobiileista on vielä ostettavissa vaikka taidot ei muuten ole riittäneet. Ja microsoft ostaa sen taivasosutensa, ehkä 10-20% loppupeleissä, arvioin kuten aiemminkin.

6

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ATK-kouluttaja

      Windows Phone 7 ei ole myynyt kauheasti, mutta silti se on tyytyväisyyskyselyssä pärjännyt Androidia paremmin. WP 7 Phone ei myöskään ole kärsinyt Androidin tapaan tietoturvaongelmista, Android kun tuntuu viikottain olevan otsikossa asian tiimoilta, lisäksi WP 7 Phone ei sisällä varastettua tekniikka kuten Android joten se ei siinäkään mielessä ole ongelmallinen.

      Androidin valtti leviämisen kannalta on tuo ilmaisuus ja se että sen voi tunkea melkein minkälaiseen paskatuotteeseen tahansa, mutta tyytyävisyyttä sillä ei osteta. Apple on edelleen mobiililaitteiden mestari sillä se YKSIN yhtenä valmistajana pärjää sekä levinneisyydessä että tyytyväisyyskyselyissä mainiosti.

      • "Windows Phone 7 ei ole myynyt kauheasti, mutta silti se on tyytyväisyyskyselyssä pärjännyt Androidia paremmin"

        Koska sitä ovat ostaneet enimmäkseen winufanit ja win-harrastajat ;D Tavallista kansaa luuri ei ole koskaan tavoittanutkaan. Prosentuaalisesta osuudesta tyytyväisiä ovat winfanit, tyytymättömiä kenties kaikki muut, ne jotka edustavat ei-win-nörtti porukkaa. Oletko huomioinut tämän?

        Androidia sen sijaan ostavat useammat ryhtmät joten on selvää ettei kaikki osaa niin teknistä laitetta käyttääkään.


      • exergy kirjoitti:

        "Windows Phone 7 ei ole myynyt kauheasti, mutta silti se on tyytyväisyyskyselyssä pärjännyt Androidia paremmin"

        Koska sitä ovat ostaneet enimmäkseen winufanit ja win-harrastajat ;D Tavallista kansaa luuri ei ole koskaan tavoittanutkaan. Prosentuaalisesta osuudesta tyytyväisiä ovat winfanit, tyytymättömiä kenties kaikki muut, ne jotka edustavat ei-win-nörtti porukkaa. Oletko huomioinut tämän?

        Androidia sen sijaan ostavat useammat ryhtmät joten on selvää ettei kaikki osaa niin teknistä laitetta käyttääkään.

        Vaihda nimimerkkisi sillä sen kuuluu olla "ATK-kouluttautuja". Etkö osaa edes kirjoittaa oikein?


      • ATK-kouluttaja
        exergy kirjoitti:

        "Windows Phone 7 ei ole myynyt kauheasti, mutta silti se on tyytyväisyyskyselyssä pärjännyt Androidia paremmin"

        Koska sitä ovat ostaneet enimmäkseen winufanit ja win-harrastajat ;D Tavallista kansaa luuri ei ole koskaan tavoittanutkaan. Prosentuaalisesta osuudesta tyytyväisiä ovat winfanit, tyytymättömiä kenties kaikki muut, ne jotka edustavat ei-win-nörtti porukkaa. Oletko huomioinut tämän?

        Androidia sen sijaan ostavat useammat ryhtmät joten on selvää ettei kaikki osaa niin teknistä laitetta käyttääkään.

        Haha, Linux-hihhulit perustelee aina niin naurettavasti nämä, M-Karin mielestä Apple -laitteisiin tyytyväiset olivat Apple-fanipoikia ja siksi väärä kohderyhmä, nyt sinun mielestäsi WP 7 Phonesta diganneet olivat väärä kohderyhmä koska olivat Windows -faneja :D

        Linux-faneja vaan on kai sitten niin vähän että heitä on vaikea löytää näihin kyselyihin pakkaa sekoittamaan kun ei löydy kuin Windows- ja Apple -fanipoikia :D


      • ATK-kouluttaja kirjoitti:

        Haha, Linux-hihhulit perustelee aina niin naurettavasti nämä, M-Karin mielestä Apple -laitteisiin tyytyväiset olivat Apple-fanipoikia ja siksi väärä kohderyhmä, nyt sinun mielestäsi WP 7 Phonesta diganneet olivat väärä kohderyhmä koska olivat Windows -faneja :D

        Linux-faneja vaan on kai sitten niin vähän että heitä on vaikea löytää näihin kyselyihin pakkaa sekoittamaan kun ei löydy kuin Windows- ja Apple -fanipoikia :D

        Windowsfaneja maailmaan mahtuukin useita kymmeniä miljoonia joten edes he kaikki eivät ole vaivautuneet ostamaan WP7 luuria, ei taida kiinnostaa?

        Linuxfaneja on huomattavasti vähemmän kuin windowsfaneja mutta silti linuxpohjainen Android on myydyin älyluuri. Vaikka kaikki linuxfanit ostaisivat 10 luuria kukin niin ei päästä winfanien lukumäärään mitenkään. Minä henkilökohtaisesti en edes omista yhtäkään androidia, pojallani on.

        Ymmärrätkö nyt paremmin?


      • exergy kirjoitti:

        Windowsfaneja maailmaan mahtuukin useita kymmeniä miljoonia joten edes he kaikki eivät ole vaivautuneet ostamaan WP7 luuria, ei taida kiinnostaa?

        Linuxfaneja on huomattavasti vähemmän kuin windowsfaneja mutta silti linuxpohjainen Android on myydyin älyluuri. Vaikka kaikki linuxfanit ostaisivat 10 luuria kukin niin ei päästä winfanien lukumäärään mitenkään. Minä henkilökohtaisesti en edes omista yhtäkään androidia, pojallani on.

        Ymmärrätkö nyt paremmin?

        Et taida ymmärtää lukemaasi koska et osannut vaihtaa nimimerkkiäsikään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe