Thaimaassakin syötetään turisteille koiraa ?

kuten vietnamissa

Thaimaassa pelastettiin tuhat koiraa lautaselta
Lauantai 13.8.2011 klo 13.51

Thaimaassa on pelastettu yli tuhat koiraa, joita oltiin kuljettamassa ruuaksi Vietnamiin ja Laosiin, kertoivat viranomaiset lauantaina.

Toistasataa koiraa ehti kuitenkin kuolla ennen kuin poliisi ehti hätiin.

Poliisi löysi koirat neljästä rekasta Nakhon Phanomin maakunnassa Thaimaan koillisosassa. Koirat oli tungettu puulaatikoihin.

Eläinrääkkäyksestä ja salakuljetuksesta joutuu syytteeseen kaksi thaimaalaismiestä ja yksi vietnamilaismies. He voivat saada enimmillään vuoden vankeustuomion ja sakkoja.

Salakuljettajat ottavat kiinni kulkukoiria ja hankkivat niitä Thaimaan syrjäisten seutujen asukkailta vaihtokaupalla. Yhdestä koirasta voidaan maksaa Vietnamissa jopa 20 euroa.

STT-AFP

46

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei katukeittiöistä

Thaimaassa katukeittiössäkin liha voi tulla ihan mistä vaan. Koiraa, rottaa jne...
      Jostainhan köyhän kansan täytyy se lihansakin ottaa, vai mitä ? Mistä se turisti tietää, mitä se syö ?

• Ville Vesimies

Kanaa,kanaa ja toisessa muodossa taas kanaa.. Myös kalaa , ja meren antimia
      rapuja. EI siellä mitään koiraa tarjota, EI Thaimaa niin köyhä maa ole.
      Kyllä turisti tietää mitä syö, toisin kun nämä kirjoittelijat , jotka koskaan eivät
      ole Thaimaata nähneetkään, ehkä televisiosta.
      Ruoka on hyvää, paljon vihanneksia sisältävä. Koirajutut kuuluu samaan
      sarjaan, päälle käyvien tyttö tarinoiden, liioittelujen kanssa.

• olli oinas

Aivan takuulla syödään koiraa kuten Intiassakin. Thaimaalaiset syövät kaiken maan ja taivaan väliltä niinkuin vietnamilaisetkin. Ei Thaimaassa käynyt, mutta Intiassa kylläkin ja onhan noita dokkareita ja ruokaohjelmia tultu kateltua ja aika selvästi ne siellä näyttää ja kertoo mitä suuhunsa pistävät. ja kyllähän nuo tyttöjutut ihan silkkaa todellisuutta on. Tyrkyttävät itseään joka paikassa ja kaikille mahdollisille miehille, vaikka vaimo vierellä. Thailand=paskaland.

• ihan mieletöntä!!!
        olli oinas kirjoitti:

Aivan takuulla syödään koiraa kuten Intiassakin. Thaimaalaiset syövät kaiken maan ja taivaan väliltä niinkuin vietnamilaisetkin. Ei Thaimaassa käynyt, mutta Intiassa kylläkin ja onhan noita dokkareita ja ruokaohjelmia tultu kateltua ja aika selvästi ne siellä näyttää ja kertoo mitä suuhunsa pistävät. ja kyllähän nuo tyttöjutut ihan silkkaa todellisuutta on. Tyrkyttävät itseään joka paikassa ja kaikille mahdollisille miehille, vaikka vaimo vierellä. Thailand=paskaland.

jatka olli oinas vaan dokkareiden katselua kotisohvalla.....voit sitte vanhempana kertoa lasten lapsille että "silloin kun ukki oli nuori,ukki katteli semmosia dokkareita...".....hah hah.kaikkia vtun urpoja täällä asuu.ruokaohjelmia tullu kateltua... tytöt tyrkyttää itseään mutta eipä tyrkytä olli oinaalle kun olli vaan kattelee dokkareita...kerro olli lisää ittestäs.nää on kyllä parhaat sivustot ikinä.meillä kävi englannista tuttava perhe kylässä ja vttu että meillä oli hauskaa kun mä tulkkasin näitä juttuja niille,kyllä niillä riittää kertomista kotona suomesta ja suomalaisuudesta.

• Lihaa sen olla pitää

Niin? Itse olen ainakin lihansyöjä.

• Kuka syö koiraa

Kyllä ei Thaimaalaiset koiraa syö, oppaiden mukaan pitävät hyvää huolta, koska uskontonsa mukaan luulevat esi-isiensä palaavan maanpäälle uudessa hahmossa esim. koirana. Laittavat peräti ruokaa katukiville että saavat syödäkseen.

Tämä on turisteille tehty tarina mielenrauhaa ylläpitämään.

Itse kävin noin 15 vuotta sitten Thaimaassa eka kerran,(eikä ollut viimeinen ei todellakaan) jos jotain siitä matkasta voin kertoa, niin koiran omistajana ja eläinystävänä, järkytyin.

Voi sitä kulkukoirien määrää, oli sairaita koiria, jalkapuolia , muuten auton alle jääneitä raajarikkoja, narttuja jotka veti perässään kohtua ja verisiä jälkeisiä. Pentuja jotka oli synnyttetty ja hylätty sinne katuojaan, kamalaa.

3 päivää surin ja itkin niiden koirien kohtaloa, Sitten kaupassa käydessämme huomasimme lippaan jossa kerättiin koirille hoitokotia ja ruokaa,, koska olivat huomanneet että turistit vieroksuu moista rääkkäystä, suhtauduin tietenkin epäilevästi ja ajattelin että taas helppo juttu kusettaa turistia.
      Mutta sitten mekin laitoimme joka kerta rahaa ja ostimme kulkukoirille ruokaa marketeista säkki kaupalla. Ja ihme tapahtui ne käyttivät todella ne turisteilta saamansa rahat koirien hyvinvointiin. Olen itse käynyt katsomassa Dog Resgue asemaa ja todellakin siellä hoidetaan sairaat koirat, pennut ja annetaan ruokaa ja kaikki meidän turistien avulla, että olemme sentään saaneet jotain hyvääkin aikaiseksi. Ainoa huono puoli siinä koko jutussa on että ruuan ja hoidon vaivoihinsa saaneina eivät lähde enää pois, niin ne jää laumoihin siihen Resguen portin eteen ja siinä on jo aika lauma ja kasvaa koko ajan,että hyvänteollakin on aina kääntöpuolensa se on loputun suo.

Olemme olleet myös mukana norsusairaalan avustamisessa. Ja käyty katsomassa sielläkin, Kyllä he yrittävät tehdä kaikkensa, mutta työtä on paljon. ja se vaatii rahaa jota Thaimaan hallitus ei ole ehkä valmis antamaa.

Onhan heidän omissakin oloissa parantamista.

Mutta jos minä turistina voin sen pienen panokseni antaa, niin annan sen mielellään.

Taas katsomaan marraskuussa.

• animal rescue

Intian Animal Rescuessa käyneenä pyytäisin, että veisit terveisiä, että turistejen rahoilla leikattaisiin koiria lisääntymiskyvyttömiksi. Kiitos !

• kjhkjlhgkgj
        animal rescue kirjoitti:

Intian Animal Rescuessa käyneenä pyytäisin, että veisit terveisiä, että turistejen rahoilla leikattaisiin koiria lisääntymiskyvyttömiksi. Kiitos !

turistejen
        `??????????

• dog dog
        animal rescue kirjoitti:

Kyllä sielllä kaikki urokset leikataan joten eivät ne urokseteivät enään lisäänny, mutta mutta kuten kirjoitin työtä on paljon ja valistusta tarvitaan, aina löytyy uros jolla hormoonit hyrrää. Toivon vaan että pienikin apu auttaisi.

• perunapetteri

ai koiraa vai?no ihan sama ei kiinosta.mulle ihan mitä vaan paitsi silakoita,maksalaatikkoa,läskisoossia ja saarioisten pitsoja.

• perttu,lohjalta

toi koira kuulostaa itseasiassa ihan hyvältä.mä olen ollut nyt jo 3vuotta työtön ja syönyt käytännössä 3 vuotta pelkkiä myllynparas makarooneja sekä kaurapuuroa.mulla on suunpielet kokoajan ihan ruvella.mulla on kunto heikentynyt jo niin paljon etten jaksa käydä enää leipäjonossa jonottamassa.siellä on nykyään monnen tunnin jono.voiko kissan syödä jos koira on liian outo?

• suomisuomalaisille

mulle ihan mitä vaan paitsi kirnupiimää,mämmiä,lipeäkalaa,kesäkeittoa,hernekeittoa sekä muita suomalaisia kulttuurihistoriallisia gurmee saavutuksia joilla voimme maailmalla mainostaa suomea ruokailun pariisina.

• .lnmlklolkööööööööö

saarioisten pitsa on suomalaisten kestosuosikki jo 80-luvulta! suomi on ruuanlaiton mekka!

• suomal.ruoka best
        .lnmlklolkööööööööö kirjoitti:

saarioisten pitsa on suomalaisten kestosuosikki jo 80-luvulta! suomi on ruuanlaiton mekka!

mulle alkupalaksi keitettyjä suomalaisia perunoita!!!!!!sit rasvassa paistettuja perunoita!!!!sit uuniperunoita!!!sit perunamuussia!!!sit röstiperunoita!!!!sit perunasosepyrettä!!!!sit lohkoperunoita!!!sit perunasipulisekotusta!!!sit uusia perunoita!! sit varhaisperunoita!!!!sit rosamundaperunoita!!!!

• ei ymmärrä

Mitä vikaa koiranlihassa muka on? En ymmärrä miksei sitä koiraa voisi pistää vartaaseen kun aika on käynyt ohitse. Etenkin jos on oikeasti nälkä. Syödäänhän sitä jopa etanoita, ja muita nilviäisiä, niiden rinnalla tuntuisi koira olevan oikeinkin hyvää. Ei se koira kai kummempaa ruokaa olisi kuin joku lammas, possu tai muukaan eläin. pupujussikin on hyvää ruokaa,,Heppa on suorastaan herkullisen hyvää. mikä siitä koirasta tekee syömäkelvottoman?

• "aika käynyt ohitse"

Näinhän ei ole. Vaan ihan pentujakin syödään.

• pönttöööööt töööt tö
        "aika käynyt ohitse" kirjoitti:

Näinhän ei ole. Vaan ihan pentujakin syödään.

syöthän sinäkin kananPOIKIA....idiootti...suomalaiset vääntää netissä vähän ruokakulttuuriasiaa...voi helvetti mikä pönttölä tää on...

• missä Täplä on ?
        pönttöööööt töööt tö kirjoitti:

syöthän sinäkin kananPOIKIA....idiootti...suomalaiset vääntää netissä vähän ruokakulttuuriasiaa...voi helvetti mikä pönttölä tää on...

Onko kukaan nähnyt mustavalkoista koiranpentua Karonin rannalta ?
        Miksi söit sen ?

• missä tipun nahka?
        missä Täplä on ? kirjoitti:

Onko kukaan nähnyt mustavalkoista koiranpentua Karonin rannalta ?
        Miksi söit sen ?

no kun mulla oli nälkä.mut miksi sä söit ne saarioisten "jauhelihapihvit" mitkä on tehty siipikarjan nahasta?

• en syö lihaa
        missä tipun nahka? kirjoitti:

no kun mulla oli nälkä.mut miksi sä söit ne saarioisten "jauhelihapihvit" mitkä on tehty siipikarjan nahasta?

Punaisen lihan on nyt todettu altistavan syövälle. Puhumattakaanlihan liikasyönnistä.

• ai jaa
        en syö lihaa kirjoitti:

Punaisen lihan on nyt todettu altistavan syövälle. Puhumattakaanlihan liikasyönnistä.

ai jaa

• zzzzbbbb

missäpäin niin karmeita koirakohtaloita olit nähnyt? ("kuka syö koiraa"-kirjoittaja)

• Kuka syö koiraa

Hua Hinissä,ja pienissä kylissä siinä lähellä, mutta kuten kirjoitin asiat ovat nyt parantuneet, sairaat koirat hoidetaan, tosin kyllä joskus vieläkin tulee vastaan onnettomia tapauksia. Kysymyksessä on uskonto joka kieltää kaiken elämän tappamisen, he uskovat että vainaja syntyy uudelleen esim. koirana. Niin eivät lopettaneet sairaita koiriaan.Turistit eivä pitäneet näkemästään jolloi viralliselta tasolta( lue alkoi häiritsemääm matkailua), puututtiin sairaisiin koiriin ja jos nyt oikein muistan olikohan v.2005 kun poliisit saivat erikoisluvan lopettaa pahimmat tapaukset.

• vuh vuh

koira on Thaimaassa pyhä kuten lehmä Intiassa. Tässä näkee ettei tällä palstalla ole juurikaan Thaimaassa käyty kun ei tuota faktaa edes tiedetä. Heillä on ainoa juttu mihin ihminen syntyy uudelleen...ja se on koira. Tekevät mitä vaan jos koira jää esim. auton alle...käykää edes kerran mutta taitaa olla liikaa pyydetty...

• pieni ihminen suures

Aasialaisia oksettaa ajatus, että jotkut syövät etanoita. On se ihmeellinen paikka tuo maailma.

• yök yök

samoin sianliha....sitä ei monessa paikassa suuhun laiteta...

• Mummo mustikassa

Tämä keskustelu saisi jo vähitellen laantua, tyhmää p.........jauhantaa, koko
      koiran lihan syöntiä koskeva , Jokunen vuosi sitten nousi Suomessa kova
      kohu, kävi ilmi, että Kreikassa löytyi- ihan todistetusti- rotan lihaa ,
      ravintola ruuista, ja kuka takaa , ettei siellä nyt ole samat ruokalistat käytössä,
      kun on asetettu ankarat säästötoimetkin.

• varmaan onkin

Keskutelu on pitkästä aikaa asiaa tällä palstalla. Minä ainakin olen tarkka, mitä suuhuni panen. Koiraa en missään tapauksessa !

• olen vegetaristi
        varmaan onkin kirjoitti:

Keskutelu on pitkästä aikaa asiaa tällä palstalla. Minä ainakin olen tarkka, mitä suuhuni panen. Koiraa en missään tapauksessa !

Harmi kyllä se seikka täytyy aina muistaa mainita, ettei ota lihaa.
        Muuten voi tulla mitä tahansa lehmän utareesta rotan häntään.

• tuolla luonnollista
        olen vegetaristi kirjoitti:

Harmi kyllä se seikka täytyy aina muistaa mainita, ettei ota lihaa.
        Muuten voi tulla mitä tahansa lehmän utareesta rotan häntään.

Pitää muistaa että Aasiassa koiran syönti on ihan normaalia.

• sitten on rotankin
        tuolla luonnollista kirjoitti:

Pitää muistaa että Aasiassa koiran syönti on ihan normaalia.

Rottia kai sielläkin sentään enemmän on kuin viattomia koiria.

• rottia on kaikkialla
        sitten on rotankin kirjoitti:

Rottia kai sielläkin sentään enemmän on kuin viattomia koiria.

Meillä Suomessakin on sikoja ja ryhävalaita enemmän kuin naisia.

• meillä ei syödä
        rottia on kaikkialla kirjoitti:

Meillä Suomessakin on sikoja ja ryhävalaita enemmän kuin naisia.

Suomessa ei sentään syödä rottia eikä ryhävalaita,koirista puhumattakaan.

• meillä syödään
        meillä ei syödä kirjoitti:

Suomessa ei sentään syödä rottia eikä ryhävalaita,koirista puhumattakaan.

Eikö teillä syödä, teilläkö vain juodaan? No pitihän tuo arvatakin, jutuistasi päätellen.
        Meillä ei ole kotona sentään marmattavaa, läskiä ja rumaa suomalaishuoraa niinkuin teillä, joten meillä on asiat paljon paremmalla tolalla.

• mieltä on monta
        meillä syödään kirjoitti:

Eikö teillä syödä, teilläkö vain juodaan? No pitihän tuo arvatakin, jutuistasi päätellen.
        Meillä ei ole kotona sentään marmattavaa, läskiä ja rumaa suomalaishuoraa niinkuin teillä, joten meillä on asiat paljon paremmalla tolalla.

Teillä siis syödään koiraa ja rottia ja kyökissä on ketjuissa baarihuora Thaimaasta.

• ota peruna?
        mieltä on monta kirjoitti:

Teillä siis syödään koiraa ja rottia ja kyökissä on ketjuissa baarihuora Thaimaasta.

eikun ihrasuomihuora.mut olen vaihtamassa pois heti kun ehdin.ajattelin thaimaalaista tai espanjalaista.

• o le peruna
        ota peruna? kirjoitti:

eikun ihrasuomihuora.mut olen vaihtamassa pois heti kun ehdin.ajattelin thaimaalaista tai espanjalaista.

Espanjalainen ok, taikku ei.

• mahonki232323

Kyllä siellä ihan erikseen ne koira ravintolat on. Koira on niin arvokasta lihaa siellä, että ei ne sitä tahalteen ala syöttää. Sama kun täällä myytäisiin härän sisäfilettä naudan jauhelihana

• mitä mitä ?????

Jos koira on kerran "arvokasta", mitä lihaa ne muuten käyttää ? Rottaa ?

• nastat sivut on
        mitä mitä ????? kirjoitti:

mun koira makso 1000 euroo.se tekee 200 euroo kilo...suomi urpot keskustelee vähän ruuanlaitosta...

• munkin koira kallis
        nastat sivut on kirjoitti:

mun koira makso 1000 euroo.se tekee 200 euroo kilo...suomi urpot keskustelee vähän ruuanlaitosta...

Nämä jalostetut on. Onko liha jotenkin kiinteämpää ja valvonnan alaisempaa kun se osallistuu agilityyn ?

• sitä samaa kuin sinä
        mitä mitä ????? kirjoitti:

kin???
        Jos et kerran puhu asiaa, niin sitten puhut vain..? Paskaaa?

• höpö höpö

ei ole Thaimaassa ko ravintoloita ja maksan 100 euroa jos joku sellaisen kertoo per rafla....ei todellakaan ole ja varmaan on Intiassa ravintoloita jossa on nautaa listalla...eikö?

• dog hot

Hot dog Hot dog Hot dog hot dog

Never taste it before ?

• my answer is

Not not not dog

• okserinne

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe