Kaksi harvinaista syytä adoptioon

Oletteko varmoja, ettei osaa ulkomailta Suomeen adoptoitavista lapsista adoptoida siksi, että rikas perhe, jolla on jo kaikkea ja joka ei tiedä, mitä vielä hankkisi, haluaa itselleen vielä eksoottisen lisän? Entä miksi väitetään, ettei adoptio koskaan voi olla hyväntekeväisyyttä? Ei tietenkään useimmiten, mutta miksei koskaan voi olla?

8

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

?

• TERESA N

Ihan samaa oon miettiny,itse olen adoptoimassa mieheni lasta ed. avioliitosta..Biologinen äiti narkkari ja alkkis,ei oo kiinnostunu pojasta yhtään.Mieheni hakee yh:tta mistä saisin tietoo isän yh-haastattelusta.tää on sossun ja lastensuojelun palaveri

• sossupaholainen

Puhut nyt huoltoriidasta ja mahdollisesti perheen sisäisestä adoptiosta, ap siitä että lähdetään hakemaan adoptiolasta ulkomailta (eksoottinen lisä). Sekoitat kaksi aivan eri asiaa.
        Adoptio ei ole hyväntekeväisyyttä. Jos joku adoptoi sillä ajatuksella, että on hyväntekijä, ongelmia tulee niin vanhemmalle kuin lapselle.

• Hyväntekeväisyys
        sossupaholainen kirjoitti:

Puhut nyt huoltoriidasta ja mahdollisesti perheen sisäisestä adoptiosta, ap siitä että lähdetään hakemaan adoptiolasta ulkomailta (eksoottinen lisä). Sekoitat kaksi aivan eri asiaa.
        Adoptio ei ole hyväntekeväisyyttä. Jos joku adoptoi sillä ajatuksella, että on hyväntekijä, ongelmia tulee niin vanhemmalle kuin lapselle.

Miksi ei saisi adoptoida hyväntekeväisyysperusteella?

• xxzzcc
        Hyväntekeväisyys kirjoitti:

Miksi ei saisi adoptoida hyväntekeväisyysperusteella?

Siksi, että silloin alkaa odottaa lapselta kiitollisuutta (olen sinun hyväntekijäsi, sinun pitää olla kiitollinen että sinut on pelastettu huonoista oloista). Lapselta ei voi vaatia kiitollisuutta siitä, että hänellä on vanhemmat.

• miksi ei?
        xxzzcc kirjoitti:

Siksi, että silloin alkaa odottaa lapselta kiitollisuutta (olen sinun hyväntekijäsi, sinun pitää olla kiitollinen että sinut on pelastettu huonoista oloista). Lapselta ei voi vaatia kiitollisuutta siitä, että hänellä on vanhemmat.

Maailmanparannus ainoana syynä adoptioon ilman aitoa halua jälkikasvun saamiselle ei varmastikaan ole paras mahdollinen lähtökohta lapsen kasvulle. En kuitenkaan näe, miksei hyväntekeväisyys voisi olla yksi syy adoptioon. Maailmassa kuitenkin on aika paljon lapsia ilman vanhempia ja samaan aikaan maapallo on tukehtumassa liikaväestöönsä. Jos joskus alan itse kokea lapsen saamisen ja perheen perustamisen olevan se asia, mitä elämältäni haluan, niin kokisin adoption ihan varteenotettavana vaihtoehtona biologiselle lapselle. Ei mulla ainakaan ole niin erinomaiset geenit, että niitä olisi pakko päästä jakamaan eteenpäin.

• ??

?

• ad.äiti

Siis mies hakee yksinhuoltajuutta. Sinä tuskin olet _adoptoimassa_ miehesi lasta, ainakaan nyt tällä hetkellä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      159
      8568
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      99
      4025
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      114
      3902
    4. 55
      3373
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      42
      2704
    6. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      364
      1864
    7. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1864
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      44
      1813
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1771
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1511
    Aihe