Kauanko viljoja täytyy syödä, että keliakia näkyy tähystyksessä?

haluaisin tietää

Olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla 3kk. Kaikki oireet ovat hävinneet, vatsaoireet, huono olo ja jatkuvasti vaivanneet aftat. Oireet palaavat päivän päästä, kun on syönyt esim. leipää. En osannut yhdistää oireitani keliakiaan, kun kellään sukulaisellani ei tietääkseni sitä ollut. Nyt sain kuitenkin tietää, että sitä todella on suvussa ja paljon, ei vaan ole koskaan tullut puheeksi.

Jos siis haluan diagnoosin, niin kuinkahan kauan pitää syödä viljoja ja kärsiä kamalista vatsaoireista, että keliakia näkyisi tähystyksestä? Huoh... Kumpa olisin tajunnut tämän ennen kuin aloin viljattomalle ruokavaliolle.

9

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melko outoa.vähän sama jos käytät laktoosittomia tuotteita et voi enää käyttää tavan tuotteita.

• haluaisin tietää

Juu kiitos. Tiedän kyllä. Tässä ei taida olla kyse siitä, tai sitten on. Mutta senhän juuri haluaisinkin selvittää.

• kuka sulle on sanonut että keliakia näkyis tähystyksessä???ja jos näkyis niin millain.?omituista siis todella.keliakia todetaan yleensä ihan samoin kun muutkin allergiat.ei siinä suolistoo ekaks aleta tuijotteleen.

• keliakka

Keliakia nimenomaan voidaan todeta VAIN tähystyksessä, muuten ei saa diagnoosia. Keliakia ei ole allergia vaan suolistosairaus.

• Keliaakikon arkea

Hoitamaton keliakia nimenomaan näkyy mahatähystyksessä. Gluteeni tuhoaa ohuensuolen alkuosan "nukan". Jopa yksi palanen tavallista leipää tekee tuhon. Suolen pinnan kuntoutuminen gluteenittomalla dieetillä voi kestää parisen kuukautta.

• joopa joo.eikun letkua persijeen sitten.

• haluaisin tietää

se tehdään yläkautta ;)

• ja lopuks sit alakautta

• kunpa minäkin

Oletpa tietävä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      738
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      603
    5. Mikä jäi sanomatta kaivatullesi?

Ja milloin?
      Ikävä
      36
      597
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      591
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      585
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36