Päällekkäiset kutsut

mihin sitten?

Ei ole omakohtainen tilanne, mutta tulipahan vaan mieleen. Mitä jos tulee vaikka kahdet hääkutsut samalle päivälle, eri paikkakunnille, niin kummista kieltäytyä? Ajattelisin niin, että jos puolison sukulainen ja minun sukulainen, niin sitten hajaannutaan, mutta entä jos oma kaveri ja oma serkku? Kaverin häät olisivat varmaan itseä lähinnä, mutta pitäisikö etiketin mukaan mennä sukulaisen häihin? tai jos tulee hautajaiset ja häät samalle päivälle? Peräkkäisille päiville on sattunut joskus juhlia.

4

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku tyyppi

      Itse varmaan valitseisein sen joka on läheisin ja / tai lähinnä... Eli jos toisen häät / hautajaiset on vaikka 5 km päässä - ja toisen esim. 500 km päässä (ehkä hieman kärjistettyä, mutta....), niin valitseisin varmaan sen jonka juhlat on lähempänä riippumatta siitä onko sukulainen vai ei. Ja sitten taas voisin ehkä valita sen kaverin juhlat, jos en olisi ollut (missään) tekemisissä sen sukulaisen kanssa jotain 10 - 15 vuoteen! Oli se etiketin mukaista tai ei - varsinkin jo matkaero ei ole kovin suuri... ;)

    • kinkkinen tilanne

      Minäkin menisin mieluummin sellaisten ihmisten häihin, joiden kanssa olen ollut enemmän tekemisisssä, jotka ovat siis läheisempiä - huolimatta siitä, ovatko sukulaisen häät vai ei.

      Tietysti myös hääkutsun saantiaika voi vaikuttaa. Jos toiselta parilta tulee kutsu paljon aiemmin, ennätän ehkä jo innostua heidän näkemisestään ja heidän juhliinsa menosta.

      Toisaalta sukulaisen (kaukaisenkin) häisin menolla voi olla monia myönteisiä puolia. Niissä häissä luultavasti tapaa paljon sukulaisa, joita ei ole nähnyt vuosiin ja joita hakuaa tavata.
      Hyvänkin ystävän häissä ei ehkä ole muita tuttuja kuin hääpari.

      Vaikea tilanne kyllä, eikä sitä voi näin ykskantaan päättää. Se on vain sitten päätettävä, kun on tilanne "päällä".

    • 5+5

      En tiedä millaisessa seurapiirikermassa pyörit ja noudatatteko Victorian aikaista käytösprotokollaa omissa piireissäsi, mutta kutsusta kieltäytyminen ei ole mikään maailmaa kaatava juttu. Jos suhde juhlaparin kanssa olisi intohimoinen, omistushaluinen ja mustasukkainen ymmärrän toki, jos ei uskalla jäädä jostakin pois ja ähisee kuinka selvitä mustelmitta. Muussa tapauksessa rehellinen maalaisjärjen käyttäminen on viisainta ja on luontevinta mennä sinne, minne on läheisimmät välit ja jossa juhliminen tuntuu paremmalta.Vai olisiko sinusta mukavaa, jos paras ystäväsi tiukkaa protokollaa noudattaen ilmoittaisi kuinka on sopivampaa mennä sen äärettömän hankalan serkkuni häihin 500 km päähän vain siksi kun on kyse serkusta vaiko paras ystäväsi tulisi hymyileväisenä sinun juhliisi?

      Mitä vaikeammaksi itselleen tekee käsitteen hyvät käytöstavat sen jäykemmiksi ne tavat muuttuvat ja jos kaiken aikaa pakottaa itsensä noudattamaan itse keksimiään protokollia sen enemmän se lisää suvaitsemattomuutta toisia kohtaan. Hyvät käytöstavat ovat myös kykyä sopeutua tilanteeseen ja huomata, koska on oltava hyvätapainen. Se lähtee sydämestä, jossa huomaavaisuus ja hienotunteisuus kehittyvät parhaiten.

    • Larry the Chef

      Minulla käynyt aikoinaan juuri näin. Äitini kummityttö, ja oltiin läheisesti tekemisissä, sekä entinen työkaveri, tosin hyvä sellainen menivät naimisiin.
      Toinen Saksalaisessa kirkossa ja toinen Espoon vanhassa kirkossa, lähes samalla kellonlyömällä.
      Eli vain toiseen ehti.
      Lähetin onnittelut ja ilmoituksen etten saavu paikalle työkaverille.
      Sillä seurauksella ettei hän vieläkään, 19 vuotta myöhemmin ole tuntevinaankaan kun kadulla tullaan vastakkain.
      Näinkin voi käydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe