okahiirien apua tarvitseva omistaja

okahiiri tyttö

apua!1 mulla on kaksi okahiiri tyttöä ja ne puree aina kun laitan käden sinne sen takia käytän hanskoja miten saan ne totutettua muhun. 2 ne on olut mulla vuden ja neljä kuukauta ja joka kerta kun vaihdan purut tai muuten vaan järjestelen ne ei haluu mennä kanto koppaan mitä teen ? 3 miten saan ne käsi kesyiksi jotta voin harastaa agilitiä niiten kanssa . kakoseen vielä miten saan ne kaksi kanto koppaan. 4mitä mun pitää tehä kun mun hiiret hajottaa aina kun mä ostan uuden tavaran ne tekee siihen jonkun reijän tai kakkaa sinne 5 olisi kiva jos tiedätte okahiiri kasvatajia nii viestiä tänne vaan ja olisi kiva saada vastauksia pulmiini kiitos etukäteen terveisin lemikien omistaja =)

5

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

Okahiiriä ei välttämättä saa kesyiksi koskaan, nuo ovat olleet sulla jo niin kauan että paras tyytyä niihin katselulemmikeinä. Mulla oli 3 okaa jotka ei ikinä kesyyntyneet. Käsitellä en turhaan yrittänyt ja siivouspäivinä siirsin ne kuljetusboksiin näin: isompia oksia ja muita ensin terrasta pois (niillä oli n. 200 l terra), sitten kuljetusboksi toisen käteen, kansi toiseen, ja kun oka sopivassa nurkassa, se "kaapataan" boksiin ja kansi kiinni heti (varo häntää!). Näin niihin ei tarvinnut koskea käytännössä ikinä. Agilityhaaveet saanet unohtaa, koska okasi tuskin enää kesyyntyvät ja sitä paitsi agi ei muutenkaan ole okien laji, eivät ole siihen tarpeeksi älykkäitä. Jos agiilisia eläimiä haluat, rotat on sopivimpia.

Okahiiri on jyrsijä ja ne vaan jyrsii kaikkea (ja mitä ei jyrsitä, merkataan pissimällä ja papanoimalla). Jos et halua, että kalliit ostolelut hajotetaan heti kuten ne väistämättä hajotetaan, käytä pahvisia virikkeitä. Käytän itse hiirilläni vain pahvihärpäkkeitä, wc- ja talouspaperirullan hylsyjä, pahvilootia sun muita, jotka voi siivouspäivänä heittää menemään ja uutta tilalle.

Linkkejä, joista voi löytyä paljon kiinnostavaa;
      hiiret.fi
      hiirifoorumi.net
      kesyrottayhdistys.fi/forum

• okahiiri tyttö

kiitos vinkistä ja muuten mut hiiret kyllä tulee käteen mut ei ne oiken viihdy siinä kauan

• jami 222

kuule kanattaa joskus miettiä mitä kysyy hehe mitä muut on mieltä hä häh

• okahiiri tyttö

nii olisi kiva jos joku ymmärtää mitä minä kysyin olisikiva saada apua joa nopeesti autakaa kiltit

• sellainen rimpula

mä ainakin sain mun okan käsikesyks kun puuhastelin paljon kaikkea terran sisällä ja pidin sitä sielä joskus tuntejakin ja kyllä minunkin mielestä voit unohtaa agilityhaaveet okan kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3242
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3068
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1445
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe