apua!1 mulla on kaksi okahiiri tyttöä ja ne puree aina kun laitan käden sinne sen takia käytän hanskoja miten saan ne totutettua muhun. 2 ne on olut mulla vuden ja neljä kuukauta ja joka kerta kun vaihdan purut tai muuten vaan järjestelen ne ei haluu mennä kanto koppaan mitä teen ? 3 miten saan ne käsi kesyiksi jotta voin harastaa agilitiä niiten kanssa . kakoseen vielä miten saan ne kaksi kanto koppaan. 4mitä mun pitää tehä kun mun hiiret hajottaa aina kun mä ostan uuden tavaran ne tekee siihen jonkun reijän tai kakkaa sinne 5 olisi kiva jos tiedätte okahiiri kasvatajia nii viestiä tänne vaan ja olisi kiva saada vastauksia pulmiini kiitos etukäteen terveisin lemikien omistaja =)
okahiirien apua tarvitseva omistaja
5
125
Vastaukset
- 14+5
Okahiiriä ei välttämättä saa kesyiksi koskaan, nuo ovat olleet sulla jo niin kauan että paras tyytyä niihin katselulemmikeinä. Mulla oli 3 okaa jotka ei ikinä kesyyntyneet. Käsitellä en turhaan yrittänyt ja siivouspäivinä siirsin ne kuljetusboksiin näin: isompia oksia ja muita ensin terrasta pois (niillä oli n. 200 l terra), sitten kuljetusboksi toisen käteen, kansi toiseen, ja kun oka sopivassa nurkassa, se "kaapataan" boksiin ja kansi kiinni heti (varo häntää!). Näin niihin ei tarvinnut koskea käytännössä ikinä. Agilityhaaveet saanet unohtaa, koska okasi tuskin enää kesyyntyvät ja sitä paitsi agi ei muutenkaan ole okien laji, eivät ole siihen tarpeeksi älykkäitä. Jos agiilisia eläimiä haluat, rotat on sopivimpia.
Okahiiri on jyrsijä ja ne vaan jyrsii kaikkea (ja mitä ei jyrsitä, merkataan pissimällä ja papanoimalla). Jos et halua, että kalliit ostolelut hajotetaan heti kuten ne väistämättä hajotetaan, käytä pahvisia virikkeitä. Käytän itse hiirilläni vain pahvihärpäkkeitä, wc- ja talouspaperirullan hylsyjä, pahvilootia sun muita, jotka voi siivouspäivänä heittää menemään ja uutta tilalle.
Linkkejä, joista voi löytyä paljon kiinnostavaa;
hiiret.fi
hiirifoorumi.net
kesyrottayhdistys.fi/forum - okahiiri tyttö
kiitos vinkistä ja muuten mut hiiret kyllä tulee käteen mut ei ne oiken viihdy siinä kauan
- jami 222
kuule kanattaa joskus miettiä mitä kysyy hehe mitä muut on mieltä hä häh
- okahiiri tyttö
nii olisi kiva jos joku ymmärtää mitä minä kysyin olisikiva saada apua joa nopeesti autakaa kiltit
- sellainen rimpula
mä ainakin sain mun okan käsikesyks kun puuhastelin paljon kaikkea terran sisällä ja pidin sitä sielä joskus tuntejakin ja kyllä minunkin mielestä voit unohtaa agilityhaaveet okan kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1202328- 1331874
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1031202En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k761088Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24986Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932