okahiirien apua tarvitseva omistaja

okahiiri tyttö

apua!1 mulla on kaksi okahiiri tyttöä ja ne puree aina kun laitan käden sinne sen takia käytän hanskoja miten saan ne totutettua muhun. 2 ne on olut mulla vuden ja neljä kuukauta ja joka kerta kun vaihdan purut tai muuten vaan järjestelen ne ei haluu mennä kanto koppaan mitä teen ? 3 miten saan ne käsi kesyiksi jotta voin harastaa agilitiä niiten kanssa . kakoseen vielä miten saan ne kaksi kanto koppaan. 4mitä mun pitää tehä kun mun hiiret hajottaa aina kun mä ostan uuden tavaran ne tekee siihen jonkun reijän tai kakkaa sinne 5 olisi kiva jos tiedätte okahiiri kasvatajia nii viestiä tänne vaan ja olisi kiva saada vastauksia pulmiini kiitos etukäteen terveisin lemikien omistaja =)

5

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

      Okahiiriä ei välttämättä saa kesyiksi koskaan, nuo ovat olleet sulla jo niin kauan että paras tyytyä niihin katselulemmikeinä. Mulla oli 3 okaa jotka ei ikinä kesyyntyneet. Käsitellä en turhaan yrittänyt ja siivouspäivinä siirsin ne kuljetusboksiin näin: isompia oksia ja muita ensin terrasta pois (niillä oli n. 200 l terra), sitten kuljetusboksi toisen käteen, kansi toiseen, ja kun oka sopivassa nurkassa, se "kaapataan" boksiin ja kansi kiinni heti (varo häntää!). Näin niihin ei tarvinnut koskea käytännössä ikinä. Agilityhaaveet saanet unohtaa, koska okasi tuskin enää kesyyntyvät ja sitä paitsi agi ei muutenkaan ole okien laji, eivät ole siihen tarpeeksi älykkäitä. Jos agiilisia eläimiä haluat, rotat on sopivimpia.

      Okahiiri on jyrsijä ja ne vaan jyrsii kaikkea (ja mitä ei jyrsitä, merkataan pissimällä ja papanoimalla). Jos et halua, että kalliit ostolelut hajotetaan heti kuten ne väistämättä hajotetaan, käytä pahvisia virikkeitä. Käytän itse hiirilläni vain pahvihärpäkkeitä, wc- ja talouspaperirullan hylsyjä, pahvilootia sun muita, jotka voi siivouspäivänä heittää menemään ja uutta tilalle.

      Linkkejä, joista voi löytyä paljon kiinnostavaa;
      hiiret.fi
      hiirifoorumi.net
      kesyrottayhdistys.fi/forum

    • okahiiri tyttö

      kiitos vinkistä ja muuten mut hiiret kyllä tulee käteen mut ei ne oiken viihdy siinä kauan

    • jami 222

      kuule kanattaa joskus miettiä mitä kysyy hehe mitä muut on mieltä hä häh

    • okahiiri tyttö

      nii olisi kiva jos joku ymmärtää mitä minä kysyin olisikiva saada apua joa nopeesti autakaa kiltit

    • sellainen rimpula

      mä ainakin sain mun okan käsikesyks kun puuhastelin paljon kaikkea terran sisällä ja pidin sitä sielä joskus tuntejakin ja kyllä minunkin mielestä voit unohtaa agilityhaaveet okan kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe