okahiirien apua tarvitseva omistaja

okahiiri tyttö

apua!1 mulla on kaksi okahiiri tyttöä ja ne puree aina kun laitan käden sinne sen takia käytän hanskoja miten saan ne totutettua muhun. 2 ne on olut mulla vuden ja neljä kuukauta ja joka kerta kun vaihdan purut tai muuten vaan järjestelen ne ei haluu mennä kanto koppaan mitä teen ? 3 miten saan ne käsi kesyiksi jotta voin harastaa agilitiä niiten kanssa . kakoseen vielä miten saan ne kaksi kanto koppaan. 4mitä mun pitää tehä kun mun hiiret hajottaa aina kun mä ostan uuden tavaran ne tekee siihen jonkun reijän tai kakkaa sinne 5 olisi kiva jos tiedätte okahiiri kasvatajia nii viestiä tänne vaan ja olisi kiva saada vastauksia pulmiini kiitos etukäteen terveisin lemikien omistaja =)

5

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

Okahiiriä ei välttämättä saa kesyiksi koskaan, nuo ovat olleet sulla jo niin kauan että paras tyytyä niihin katselulemmikeinä. Mulla oli 3 okaa jotka ei ikinä kesyyntyneet. Käsitellä en turhaan yrittänyt ja siivouspäivinä siirsin ne kuljetusboksiin näin: isompia oksia ja muita ensin terrasta pois (niillä oli n. 200 l terra), sitten kuljetusboksi toisen käteen, kansi toiseen, ja kun oka sopivassa nurkassa, se "kaapataan" boksiin ja kansi kiinni heti (varo häntää!). Näin niihin ei tarvinnut koskea käytännössä ikinä. Agilityhaaveet saanet unohtaa, koska okasi tuskin enää kesyyntyvät ja sitä paitsi agi ei muutenkaan ole okien laji, eivät ole siihen tarpeeksi älykkäitä. Jos agiilisia eläimiä haluat, rotat on sopivimpia.

Okahiiri on jyrsijä ja ne vaan jyrsii kaikkea (ja mitä ei jyrsitä, merkataan pissimällä ja papanoimalla). Jos et halua, että kalliit ostolelut hajotetaan heti kuten ne väistämättä hajotetaan, käytä pahvisia virikkeitä. Käytän itse hiirilläni vain pahvihärpäkkeitä, wc- ja talouspaperirullan hylsyjä, pahvilootia sun muita, jotka voi siivouspäivänä heittää menemään ja uutta tilalle.

Linkkejä, joista voi löytyä paljon kiinnostavaa;
      hiiret.fi
      hiirifoorumi.net
      kesyrottayhdistys.fi/forum

• okahiiri tyttö

kiitos vinkistä ja muuten mut hiiret kyllä tulee käteen mut ei ne oiken viihdy siinä kauan

• jami 222

kuule kanattaa joskus miettiä mitä kysyy hehe mitä muut on mieltä hä häh

• okahiiri tyttö

nii olisi kiva jos joku ymmärtää mitä minä kysyin olisikiva saada apua joa nopeesti autakaa kiltit

• sellainen rimpula

mä ainakin sain mun okan käsikesyks kun puuhastelin paljon kaikkea terran sisällä ja pidin sitä sielä joskus tuntejakin ja kyllä minunkin mielestä voit unohtaa agilityhaaveet okan kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe