Koiran myrkyttäjät?

Anjaniina.

Millainen ihminen se sellainen on, joka kylvää myrkkysyöttejä koirien ulkoilutus alueille?
Miten sydämetön, katkera tai salavihainen ihminen sellainen on?
Millainen ihminen vihaa toisen lemmikkiä, niin että katsoo oikeudekseen tappaa eläimen.
Kellä sellainen oikeus on?

31

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lejanna

Sairasmielinen paskiainen, ei mikään muu.
      Koira voi olla monen paras ja uskollisin ystävä.
      Että ottaa pattiin tuollainen toiminta.
      Meillä koiruli on jo vanha ja vaivainen, mutta rakas.
      .

• Anjaniina.

Siinäpä se. lemmikki on monelle niin läheinen perheenjäsen.
        Mun täytyy sanoa, etten ymmärrä ihmistä joka myrkkysyöttejä kylvää.
        Niihin kun menee metsänelukatkin.
        Mikä oikeus ihmisellä on piruuttaan tappaa minkäänlaista eläintä?
        Tuskin niistä koirista kuitenkaan on sille ihmiselle oikeasti riesaa?

• suvi.tuuletar
        Anjaniina. kirjoitti:

Kyllä koiranomistajillakin onnosa syynsä tähän koiravihaan.!!!!
        Koira itse on syytön, mutta koiranomistajan KUULUU korjata koiran kakat pussiin ja toimittaa roskikseen.
        Irse toimin näin kun liikun muilla kuin metsämailla koirieni kanssa.
        kadunvieret, yleiset puistot, pururadat, niiltä täytyy kaikki korjata pis.
        et kai haluaisi lapsenlapsesi leikkivän koirankakan seassa ?

• suvi.tuuletar
        Anjaniina. kirjoitti:

Minulla on naapuri, joka ammuskeli pistoolilla kännipäissään koiraani kohti,
        ja kun sanoin siitä hänelle, hän vain tuumasi, että hän olisi osunut jos olisi halunnut !!!
        Sanoin , että jos hän tekee sen uudelleen, soitan poliisit.
        Nyt ei enää ammuskele vaan heittelee perunoilla ja kepeillä.
        Ja koirat vihaavat häntä entistä enemmän.
        Olen varma, jos hän yrittäisi tulla portista sisälle, koirat olisivat heti hänen kimpussaan. Minulla onkin varoitustaulu , joka kertoo, että koirat oavt vapaana
        tontillani.

• suvi.tuuletar

Luulisin, että koirien myrkyttäjät ja kivittäjät, ovat todella onnettomia ihmisiä.
        Ainakin naapurini, josta jo aiemmin kerroin, polkee samaa 500m matkaa kettutarhalleen ja takaisin päivät pitkät,. ainut seuralaisensa on lähes 100 vuotias äitinsä, joka asuu naapurissani myös. no toki lapset käyvät silloin tällöin kääntymässä.
        eli elämä on ainakin sillä leskimiehellä arvatenkin tosi tylsää, joten hän purkaa sen koiriini, koska ei päässyt sänkyyni sitä yrittäessään, valittaen ettei ole saanut naista 8 vuoteen, eikä saanut nytkään.

• niin.vai myrkyttävätkö itse kun ei viititä viiä elukkatohtorille.se on aina niin kiva syyttää muita.

• Anjaniina.

Koira on lenkillään isäntänsä/emäntänsä kanssa.
        Kotiintultuaanalkaa oksentamaan verta.Munuaiset pettää, muutkin sisäelimet ja eläinlääkäri toteaa kokeilla, että rotanmyrkkyä tämä.
        Ikävä kyllä, ei pysty asialleenää mitään tekemään.
        Niin onko kyse siitä ettei viety lääkäriin?

• lejanna

Onpa omituinen katsantokanta.
        Meinaatko, että ensin tieten tahtoen tapetaan oma lemmikki, ja sitten mennään lehden palstalle sitä itkemään?

Enpä usko, en ollenkaan. Kusipäät kiusallaan tappavat toisten elämän rikastuttajia, kateuksillaan.
        .

• Anjaniina. kirjoitti:

Koira on lenkillään isäntänsä/emäntänsä kanssa.
        Kotiintultuaanalkaa oksentamaan verta.Munuaiset pettää, muutkin sisäelimet ja eläinlääkäri toteaa kokeilla, että rotanmyrkkyä tämä.
        Ikävä kyllä, ei pysty asialleenää mitään tekemään.
        Niin onko kyse siitä ettei viety lääkäriin?

Rotanmyrkyn oireet näkyvät vasta muutaman vuorokauden jälkeen sen nauttimisesta. Eikä sitä koiraa välttämättä ole tahallaan myrkytetty. koira voi syödä myrkkyyn kuolleen eläimen.
        Moni koirien myrkytyskuolema voi johtua auton jäähdyttimestä maahan vuotaneesta glykolistakin. Se on makeaa ja hirmuista myrkkyä, jos koira nuolee maahan valunutta jäähdytysnestettä.
        Muistan joskus lukeneeni varoituksen viemästä koiraa sellaiseen paikkaan, missä esimerkiksi korjataan autoja ja maahan olisi saattanut valua glykolia.
        Jos seudulla ei ole kuollut useita koiria, niin en usko että olisi mitään myrkkysyöttiä koiria varten. tuntuisi oudolta jos joku asettaisi ainoastaan yhden myrkkysyötin koiraa varten? Yhdessä koiralle tarkoitetussa myrkkysyötissä on sellaista henkilökohtaisen jutun tuntua ja silloin se syötti olisi asetettu nimenomaan jonkun pihalle tms. ihan umpimähään asetettu myrkkysyötti ei oikein asetu mihinkään logiikkaan.

• Duke.of.America kirjoitti:

Rotanmyrkyn oireet näkyvät vasta muutaman vuorokauden jälkeen sen nauttimisesta. Eikä sitä koiraa välttämättä ole tahallaan myrkytetty. koira voi syödä myrkkyyn kuolleen eläimen.
        Moni koirien myrkytyskuolema voi johtua auton jäähdyttimestä maahan vuotaneesta glykolistakin. Se on makeaa ja hirmuista myrkkyä, jos koira nuolee maahan valunutta jäähdytysnestettä.
        Muistan joskus lukeneeni varoituksen viemästä koiraa sellaiseen paikkaan, missä esimerkiksi korjataan autoja ja maahan olisi saattanut valua glykolia.
        Jos seudulla ei ole kuollut useita koiria, niin en usko että olisi mitään myrkkysyöttiä koiria varten. tuntuisi oudolta jos joku asettaisi ainoastaan yhden myrkkysyötin koiraa varten? Yhdessä koiralle tarkoitetussa myrkkysyötissä on sellaista henkilökohtaisen jutun tuntua ja silloin se syötti olisi asetettu nimenomaan jonkun pihalle tms. ihan umpimähään asetettu myrkkysyötti ei oikein asetu mihinkään logiikkaan.

Ei se asetukaan, mutta esimerkiksi minulta koiran vei tapaus, missä mummeli täytti rotanmyrkyllä valmislihapullia ja levitteli kaupungin puistoihin. Sopii hyvin siihen naiskuvaan mikä minulla muutenkin on...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ei se asetukaan, mutta esimerkiksi minulta koiran vei tapaus, missä mummeli täytti rotanmyrkyllä valmislihapullia ja levitteli kaupungin puistoihin. Sopii hyvin siihen naiskuvaan mikä minulla muutenkin on...

Jotkut vihaavat koiria, jotkut kissoja, jotkut naisia, jotkut vanhoja naisia...

Raukkamaista vetää naisvihansa tähänkin, vakavaan asiaan.

Sekä koira että mies on käynyt kimppuuni. Pitäisikö sillä perusteella muodostaa käsityksensä koirista ja miehistä, myrkyttää mielensä jos ei muuta?

• suvi.tuuletar

kuulehan VIRASANEN, ei kukaan koiranomistaja tee tuollaista,
        vain pakko tilanteessa koira viedään eläinlääkärille ja nukutetaan pois.
        Olen joutunut tekemään sen yhden kerran koiran sairauden takia, eikä se todellakaan ollut helppoa.
        häpeä sinulle tuollaisesta kommentista.

• tuulikkij kirjoitti:

Jotkut vihaavat koiria, jotkut kissoja, jotkut naisia, jotkut vanhoja naisia...

Raukkamaista vetää naisvihansa tähänkin, vakavaan asiaan.

Sekä koira että mies on käynyt kimppuuni. Pitäisikö sillä perusteella muodostaa käsityksensä koirista ja miehistä, myrkyttää mielensä jos ei muuta?

Niin, eipä taida olla vanhoja ukkoja samoissa puuhissa.

• suvi.tuuletar
        yohuuhkaja kirjoitti:

Niin, eipä taida olla vanhoja ukkoja samoissa puuhissa.

YöHuuhkajalle, minun naapurini on mies, pirullinen sellainen, yli 65 vuotias,
        että turha on sanoa vain naisia myrkyttäjiksi, miehillä on vain käsillä toisenlaiset aseet.
        Olen kyllä kertonut ko ampumistapauksesta tapauksesta poliisillekin, siinä yhteydessä kun hän varasteli postiani ja lopulta vei koko postilaatikon.
        Tällaisia siis ovat pohjanmaalaiset hurrit, ja heidän lapsensa jatkavat samaa perimää.

• suvi.tuuletar kirjoitti:

YöHuuhkajalle, minun naapurini on mies, pirullinen sellainen, yli 65 vuotias,
        että turha on sanoa vain naisia myrkyttäjiksi, miehillä on vain käsillä toisenlaiset aseet.
        Olen kyllä kertonut ko ampumistapauksesta tapauksesta poliisillekin, siinä yhteydessä kun hän varasteli postiani ja lopulta vei koko postilaatikon.
        Tällaisia siis ovat pohjanmaalaiset hurrit, ja heidän lapsensa jatkavat samaa perimää.

Nooo, itse asiassa olen tavannut myrkkyyn kuolleen ajokoiran joka oli kuollut varmasti miehen laittamaan syöttiin.

Tosin se syötti oli keskellä metsää ja se oli tarkoitettu supikoirille ja sen sellaisille. Niitä sen ympäristöön näkyi myös kuolleen.

Koiralla oli satelliittipanta joten metsästäjä varmaan löysi sen. Mietti varmasti kahdesti ennen kuin itse laittoi metsään mitään vastaavaa.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Nooo, itse asiassa olen tavannut myrkkyyn kuolleen ajokoiran joka oli kuollut varmasti miehen laittamaan syöttiin.

Tosin se syötti oli keskellä metsää ja se oli tarkoitettu supikoirille ja sen sellaisille. Niitä sen ympäristöön näkyi myös kuolleen.

Koiralla oli satelliittipanta joten metsästäjä varmaan löysi sen. Mietti varmasti kahdesti ennen kuin itse laittoi metsään mitään vastaavaa.

Sori, ei 'satelliitti' vaan tutkapanta... Ei sentään niin high tech...

• ____

Sairashan sellanen ihminen päästään on..Joillekin se kynnys hakeutua ammattiauttajan paikkeille näyttää olevan suuri joten katsoo paremmaksi myrkyttää viattomia elukoita. Toivottavasti joskus joku näistä munattomista pelleistä jäisi verekseltään edes kiinni.

• mitäkä mies

Joku on pahasti sairas,eikä ymmärrä että koirissa ei ole mitään pahaa.Hänen täytyy olla pahasti vinksahtanut yksilö.
      Itse en pidä erityisesti koirista tai yleensäkkään kotieläimistä.
      Minulla on nuoruudessa ollut koira ja se oli hyvin tärkeä ja uskollinen ystävä,jopa perheen jäsen ja pidin siitä hyvää huolta.Sitten tuli aika perustaa perhe ja muutto kivikylään..Koira oli jo vanha ja sairasteli..Päätin armahtaa,enkä vienyt sitä sellaiseen ympäristöön mihin eläin ei kuulu,eli kerrostaloon yksin aina silloin kun olen töissä.
      Kaikki koiran omistajat eivät ole samaa mieltä kanssani ja nämä aivottomat jättävät koiransa jopa vuorokaudeksi yksin.Koiran aiheuttama haukkuminen ja kuin itkun sekainen ulina,ei pelkästään häiritse,vaan käy sääliksi..
      Vika on aina ihmisessä,ei koirassa.Koira on eläin ja sen tarpeista pitää huolehtia.Koiran täytyy saada ulkoilla.Muutama mätämuna pilaa kaikkien koiran omistjien maineen jos niiden annetaan paskoa joka portin pieleen,tai annetaan olla irrallaan yleisellä tiellä.
      Minun mielestä koiraa ei saisi antaa kenelle vain..
      Koiran myrkyttäjän täytyy vihata koiria sairalloisesti..Täyshullu,köysien puutteessa taitaa olla diaknoosi.

• Peräkammarin tyttö

Pakko sanoa, että lainsäädäntömme on sairasta, mielestäni on eläinrääkkäystä pitää eläimiä yleensäkin kiinni ja vielä törkeämpää pitää niitä kerrostaloissa vankilassa. Ihme etteivät ala vaatimaan vielä luonnoneläimiäkin pakkohoitoon otettaviksi.

Kissat jotka eivät nyt enää saa ulkoilla huolehtivat ennen pieneläinkannasta, seuraavaksi joudutaan käyttämään myrkkyjä niiden taltuttamiseen ja siitä saa taas seuraava valittaja aikaiseksi varmaankin uuden lain.

Se on surullista jotta eläimiä annetaan raskasenergisille ihmisille, sillä sairastuttavat eläimensä kaatamalla ja kuormittamalla kaikki murheensa näiden niskaan. Eläin silloin pikkuhiljaa sairastuu ja uupuu painolastiin. Samallatavoin kuin narsistin kanssa liitoissa elävät.

• Meillä kuoli vuosia sitten koira juuri tuollaiseen. Tosin niin kova oli sen kunto että puoli vuotta siinä meni ennen kuin sydän lopullisesti petti.

Joku kaunainen vanha mummeli taidettiin sittemmin saada kiinni noiden täkyjen levittelystä...

• lilangel.miss

Tuollaiset saa!?&%! sairaat sekopäät jotka tätä tekee puolustuskyvyttömille koirille pitäisi viedä ladon taakse ja ta!&!a!!!

Tulisi tuo sairas sadistinen kaheli niiden myrkkyjensä kanssa minun luo niin löytäisi ne sieltä missä päivä ei paista ja sitten toivonmukaan pitkä ja hidas kuolema hänelle itselleen niistä!

• ...

Oma mielipiteeni koiranmyrkyttäjistä on se että ne ovat paskiaisia jotka pitäisi laittaa syömään itse rotanmyrkkyä tai heitä pitäisi kiduttaa niin paljon että he eivät halua enää elää.

• koirien paskottajat.

Voi olla vaikkapa sellainen ihminen, joka on kuntopolulla
      polkenut koiran paskaan, ja tahrinut koko kämpän.

• ...

Nojaa

Koirat kuuluu samaan sarjaan kuin penikat ja mopopojat, pahoja häiriköitä kaikki. Koiria on myrkytetty, mopopojille viritelty vaijereita. On vain ajan kysymys, koska kakaroitten hiekkalaatikoilta alkaa löytymään myrkytettyjä karamelleja.

Oikeastaan ihme, että ei ole vielä löytynyt. Kun kakarathan se kaikista suurin häiriötekijä asuinalueilla yleensä on. Että niinkuin mun mielestä on ihan väärin, kun jotkut sanoo, että suomessa lapset voi ihan turvallisesti laskea omin päin pihalle leikkimään. Kyllä niittenkin perään pitäis katella, koirat sentään periaatteessa narunnokassa aina. Ja kakarat nyt jonkun ikäisenä tahtoo tunkea suuhunsa ihan mitä tahansa.

=DW=

• suvi.tuuletar

En ole koskaan kuullut moisesta, enkä ole edes tullut ajetelleeksi moista asiaa.
      Hyvä keino tuollaisen torjumiseen on, ettei anna koirien syödä ulkona mitään.
      Minulla on 3 koiraa ja onneksi 2400 tontti rajattuna koirien iloksi, siis vapaana päivät pitkät.
      pidän hihnassa vain silloin kun öiilun kaupunkialueilla heidän kanssaan, enkä anna heidän syödä mitään ulkoa.

• tanj a

Tuttu juttu ja varoiteltu on meidänkin kulmilla, koska niitä syöttejä on ollut useampia. Tosin liikkuu eri suunnalla, onneksi.

Enkä käsitä, en millään.

Koirat ovat omistajiensa "näköisiä" ja osa aivan karseassa mielentilassa ei-minkään-kasvatuksen vuoksi, jolloin koiravihaa varmasti syntyy.

Sen, mitä kesän ajan olen koirasta vastannut kierrän ne omistajat kaukaa, joilla ei kuria koiralle löydy ja roopeiitat saavat ihan rauhassa toikkaroida rusetit heiluen omistajiensa, mutta ei mun kiusaksi. Eikä oma koira saa silloin huonoja vaikutteitakaan.

Jotakin vääristynyttä meilä ihmisillä on lemmikkejä kohtaan, koska niiden kohtelu on liian inhimillistä ja sitten vastareaktiona on yhtä tunteellista vihan pitoa?!

• ...

Joop.

Tahtoo olla jokasyksyinen traditio. Tässä sellainen huono puoli, että kun tapauksia uutisoidaan ja viranomaistenkin pakko tiedottaa varoitellakseen koiranomistajia, se toimii villitystä lietsovana ja inspiraation lähteenä tuollaiseen taipuvaisille.

Mun käsitttääkseni tekijöitä ei juuri koskaan saada kiinni. Ja sehän innostaa jatkamaan harrastusta.

Toi, että on niin paljon kaikkea, missä ei käytännössä ole kärähtämisvaaraa on tympeä asia. Nyt ollut pitempään tapana joillain ryöstellä Siwa- kauppoja. Onhan niistä huppariin pukeutuneista oikein valvontakamerakuvatkin, mutta äärettömän harvoin tiedotetaan, että joku oikeasti olisi saatu kiinni. Noita ryöstöjä kun tuntuu olevan viikottain lehdissä.

Pikkukylillä oli ennen aivan järjettömän kova ympäristökontrolli, nykyään kukaan ei uskalla sekaantua yhtään mihinkään, eikä kukaan tutte ketään. Mopopojat muuten keksinet asian. Musta mopo, mustat vaatteet, musta kypärä. Jos kilvet väännetty tai niitä ei kukaan saa ylös, tekijä jää tuntemattomaksi, vaikka olisi ihan naapurista ja muuten kaikkien tuntema.

=DW=

• vaikea ymmärtää

Eräässä kaupugissa Hämeessä kerrottiin, että siellä myrkkysyöttejä koirille laittoi eläkkeellä oleva sairaanhoitajatar. Tiedä sitten oliko perusteltu epäily vai pelkkä huhu. Samassa kaupungissa eräs mies pyydysti naapurin kissoja raudoilla oman liiterinsä alla. Näin kyseisessä kaupungissa kerran kissan, jolla oli iso arpeutunut palkeenkieli kyljessä. Rautapyytäjän naapurista oli kadonnut sellainen kissa muutamaa kuukautta aikaisemmin. Sairasta sakkia siinäkin kauniissa kaupungissa.

• ???????

Jaa millainen? Jospa kerrot .

• Anjaniina.

Taidat olla hiukan onneton ihminen, mut minä se vaan nautin huomiosta ;)
        Kiitos ;)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe