Moikka, eli siis haluaisin jostain ostaa kalansilmän Canonin 1000D:lle. Löysin yhden edullisen fisheyen, mutta en tiedä sopiiko se minun kameraan.
Kyseinen objektiivi on siis SAMYANG fisheye 8 mm f/3.5 IF MC
Linkki: http://www.pixmania.com/fi/fi/8174965/art/samyang/kalansilmaobjektiivi-8-mm.html
Kertokaa jos tiedätte, että sopiiko tuo Canon EOS 1000D kameraan? Voitte myös ehdotella muita kyseiseen kameraan sopivia kalansilmäobjektiiveja! Kiitos! :)
Kalansilmä Canon EOS 1000D:lle
3
437
Vastaukset
- Eksomaatti
Ehdotuksena vaikkapa tämä: Canon EF 8-15 mm f/4 L USM. Sopii varmasti ja muutenkin tuskin on valittamista. Puolentoista tonnin hinta voi kyllä tehdä kipeää, mutta laadun muistat vielä sittenkin kun hinta on jo unohtunut..
- C-mies
Kyllähän se sopii. Tarkennus on tosin täysin manuaalinen ja valotusautomatiikoista toimii kai vain aika-automatiikka. Vähän vastaava objektiivi on Peleng:
http://www.objektiivi.info/objektiivi_info/Peleng/8mm f3 5 fisheye lens/319- L-mies,
Kalansilmälle on ihan sama mihin se on tarkennettu kun kaikki näkyvä on syväterävyysalueen sisällä jo täydellä aukolla. Himmentämällä voi saada parannusta piirtoon ja valotusta sopivaksi jos on kova auringonpaiste. Jos tarvii automaattitarkennuksen laajakulmaiseen kakkulaan niin kannattaa suosiolla keksiä joku muu harrastus kuin valokuvaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402