Alvesco onko kellään?

Astmaatikko vain

Uusi astmalääke on ja hengitettävä. Onko hyvä?

24

25323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kiitos Alvescolle

      Alvesco tuntuu kyllä auttavan tehokkaasti astmaan mutta sivuoireet ikävät. Käytin sitä jo viime vuonna mutta keskeytin lopulta 24 h/vrk pahoinvoinnin, päänsäryn ja heikotuksen takia. Nyt kokeilen taas koska lääkäri halusi (ei uskonut sivuoireisiin). Päänsärky ja pahoinvointi alkoivat taas pian käytön alettua.

    • kokeillut

      Ei käy Alvesco mullekaan. Lääkkeessä hyvä idea minimoida kortisonin haitat, mutta lääkkeen muut aineet kuin se lääkeaine aiheuttavat itselleni sellaiset haittavaikutukset, että en voi sitä käyttää. Tuotekehittelyssä olisi siis parantamisen varaa.

    • Astmaatikko alvesco

      Minulle ei ole tullut mitään erityistä. Käytän mahdollisimman pientä annosta alvescoa. Kortisonisuihkeista tuli minulle unettomuttaa, kun otin myös iltaisin. Alvescon otan vain aamupäivisin tai aamuisin.

      • Anonyymi

        Minä otan aamuisin noin klo 9 ja nukun päivällä 12-14.30 sitten kun taas väsähdän noin klo 17 otan uudet alvescot 17 30-18 aikoihin. Noin 18.30-21 riittää taas virtaa ja sammun totaalisesti noin 22 ja nukun aamuun klo 8. Minulla on 160 mg Alvesco ja ihmettelin kuin on verenpanetta n. 146-160/106-126. Siksi eksyin tälle sinulle. Nyt olen ollut 3 päivää ilman mitään kortisonia ja verenpainetauti katosi. Aamulla enää vain 127/86 ja äsken 128/87. En tiedä kauanko jaksan yskiä ja hengittää huonosti, mutta kannattaako aloittaa verenpaine lääkitys, jos syy on Alvesco?


    • Henki kulkee taas

      Minulle Alvesco on sopinut erinomaisesti, ei sivuoireita ja avauslääkkeen tarve minimaalista. Mutta: pakkauksissa on huomattavasti vähemmän annoksia kuin mitä luvataan. 120 annoksen pakkauksen pitäisi riittää 4 kuukaudeksi (jos ei ole hengitystie-infektioiden aiheuttamaa annosten tuplaamista), mutta just loppui neljan kuukauden pakkaus 2 kk ja 10 pv kohdalla. Onko kukaan havainnut samaa? Kuinkahan paljon KELA korvaa ennen kuin kysyy, miten paljon Alvescoa käytän? JA: Sain viikko sitten kotiapteekkini viimeisen pakkauksen, lääke on kuulema maahantuojalta loppunut...

      • MaissiLiini

        Sattumalta juuri nykyisen Alvesco-pakkauksen käyttöaikana päätin laskea käyttämäni annokset. Tänään otin 113:nnen annoksen, ja ainetta tuntuu vielä riittävän. Aika lähelle luvattua siis menee. Joskus aiemmin syntyi minullekin epäilys, ettei annostelijassa olisi luvattua määrää lääkettä. Ehkä joskus syntyy vajaampia?

        Olen lääkkeeseen muuten tyytyväinen, mutta se käheyttää niin kuin muutkin kortisonit.


      • meitsi 58v
        MaissiLiini kirjoitti:

        Sattumalta juuri nykyisen Alvesco-pakkauksen käyttöaikana päätin laskea käyttämäni annokset. Tänään otin 113:nnen annoksen, ja ainetta tuntuu vielä riittävän. Aika lähelle luvattua siis menee. Joskus aiemmin syntyi minullekin epäilys, ettei annostelijassa olisi luvattua määrää lääkettä. Ehkä joskus syntyy vajaampia?

        Olen lääkkeeseen muuten tyytyväinen, mutta se käheyttää niin kuin muutkin kortisonit.

        Samoin itselläni ääni käheytyy tätä käyttäessäni, ventoline on paras. Siinä ei ääni käheydy. Lääkäri kyllä sanoi ettei tässä Alvescossa pitäisi ääni käheytyä, mutta niin vaan kävi kuten muissakin.


      • Anonyymi

        Alvecoa on saman näköisessä purkissa eri määriä. Apteekki on myynyt sinulle vähemmän, että haet toisenkin.


    • klimppikurkku

      Olen hiljattain vaihtanut kortisonilääkkeestä Alvescoon ja mielestäni olen ollut omituisen väsynyt koko ajan, sekä kurkussani on jatkuvasti aika suuri määtä limaa. Onko tämä yleinen sivuoire? Miten todennäköistä tuo pakkauksessa mainittu ylävartalon lihominen on ? Minulla kun on jo valmiiksi sen kanssa ongelmia, ihme ettei lääkäri sanonut etukäteen mitään.

    • Kuolema astmalle!

      Minulla ei mielestäni Alvesco toiminut yhtä hyvin kuin Flixotide. Myös jälkimmäisestä saa sumuteversion, joka voi tehota paremmin kuin jauhe - sumutteen kanssa voi vielä lisäksi käyttää jatke-kuuppaa.
      Jauhe taas jää helpommin suuhun eikä sitä ehkä päädy niin paljon itse keuhkoputkiin. Lisäksi eräs lääkäri totesi, että jauhe sisältää laktoosia joka ei välttämättä ole hyväksi.

    • Hatsiuuh

      Jos Alvesco -inhalaattoria ei välillä huolla, tai sen suuttimeen pääsee vettä/kosteutta, niin laite voi alkaa tukkeutumaan ajan kuluessa. Lääke tulee hyvin pienestä "neulanreiästä" ja Alvesco voi alkaa kertymään sen reunoille ja mahdollisen kostumisen jälkeen kovettua reiän eteen ja sisälle. Sitten ei enää voi putsata laitetta, jos se pääsee kovettumaan laitteen sisälle. Kerta viikkoon olisi hyvä kuivalla, nukkaamattomalla liinalla pyöräyttää inhalaattorin suukappaleen sisäpuolta. Sitten annoksetkin riittävät loppuun asti:). Nimimerkillä sattui omalle kohdalle.

    • Röhiläs

      Onko kenelläkään samaa vaivaa, lääkärin mielestä astman esiastetta, kuin minulla. Hengenahdistusta ja PEFfit normaalit ja keuhkokuvat kunnossa, mutta limaa joutuu röhimään kurkkunsa käheäksi, varsinkin kun alkaa lauluharjoituksiin.
      Flixotide ei apua, ei myöskään Alvesco 160 mg kerran päivässä. Mikä neuvoksi?

      • Röhiläs

        Täsmennyksenä edelliseen, siis hengenahdistusta ei ole.


      • Maratoonari
        Röhiläs kirjoitti:

        Täsmennyksenä edelliseen, siis hengenahdistusta ei ole.

        Minulla oli jokapäiväinen, erittäin limainen yskä yhdeksän kuukauden ajan. Se päättyi kuluvan vuoden tammikuun lopulla kun lekuri määräsi minulle Symbicort:ia. Se vaihdettiin Alvescoon kolmisen kuukautta myöhemmin, koska en tarvitse aikaisemman lääkkeen avaavaa ominaisuutta, vain hoitavaa. Aiheutti myös aikalailla sydämen lisälyöntejä. Minulla ei ole ollut myöskään minkäänlaista hengenahdistusta, vain limainen yskä ja ajoittaista äänen käheyttä ja lievää kurkkukipua. Viimeisellä lääkärikäynnilläni sain sitten astmadiagnoosin.


      • Maratoonari
        Maratoonari kirjoitti:

        Minulla oli jokapäiväinen, erittäin limainen yskä yhdeksän kuukauden ajan. Se päättyi kuluvan vuoden tammikuun lopulla kun lekuri määräsi minulle Symbicort:ia. Se vaihdettiin Alvescoon kolmisen kuukautta myöhemmin, koska en tarvitse aikaisemman lääkkeen avaavaa ominaisuutta, vain hoitavaa. Aiheutti myös aikalailla sydämen lisälyöntejä. Minulla ei ole ollut myöskään minkäänlaista hengenahdistusta, vain limainen yskä ja ajoittaista äänen käheyttä ja lievää kurkkukipua. Viimeisellä lääkärikäynnilläni sain sitten astmadiagnoosin.

        Korjaus edelliseen. Symbicortia sain ensin, mutta se ei auttanut yhtään. Sen jälkeen sain Innovair:ia joka paransi siis yskän. Innovair sitten vaihdettiin Alvesco:on ja on toiminut siis minulla myös. En ole huomannut sivuvaikutuksiakaan.


      • Anonyymi

        Kokeile sängyn pään nostoa ja somac lääkettä, jos auttaa sinulla on refuksi tauti ilman muita oireita.


    • tuskastunut

      Minulla Alvescoa nyt puoli vuotta ,ja matalapaineglaukooma silmässä ohjeessa sanotaan etti kävisi glaukooman kanssa. verkkoa tuli silmän päälle ,huimaus,jaloista veto pois ,nyt olen ollut viikon ilman ehkä vetoa tullut lisää . hengitys helpottunut, pitäisikö vaihtaa lääke ?

      • keuhkottukossa

        Siklesonidin eräs haittavaikutus on korkea silmänpaine, mutta myös korkea verenpaine.

        Oletko mitannut verenpaineita? Silmänpaineita varmaan käyt mittauttamassa, jos kerta sairastat matalapaineglaukoomaa.

        Kannattaisi ehkä ottaa yhteys lääkäriin ja keskustella lääkkeen vaihdosta tai annoksen pienentämisestä.


    • Anonyymi

      Kommentoin tänne vanhaan viestiin. Itsellä limannousu pahentunut asunnon vaihdon myötä viimeksi kuluneen vuoden aikana . Vanha ylimmän krs:n kerrostalokämppä, jossa kylppärin katossa vanha hilseilevä sadevesivaurio. Ei sinänsä homeen hajua. Korvausilman otto ikkunan yläp. (ilman suodattimia) risteysalueen vieressä, jossa liikennelaskennan mukaan enemmän kuin 1000 ajoneuvoa/ vrk. Pakokaasun katku tuntuu välillä asunnossa / parvekkeella (esim. mopot), joten liikenteen pienhiukkasiakin hengitysilmassa lienee. Voimakas koneellinen ilmanvaihto koko kerrostalossa 4 h/pv (120 h/kk) joka kierrättää tehokkaasti pienessäkin aikaa tummaa huone- ja vaatepölyä korkeiden kaappienkin päälle, vaikka joka viikko imuroi / pyyhkii pölyjä. Kokeiltu imuroida välillä 2x viikko, mutta eipä vähentänyt limannousua. Astma todettu jo yli 30 v. sitten. (Täsmentynyt ns. infektioastmaksi 10 v. sitten). Vielä reilu vuosi sitten oli lääkkeettömiäkin jaksoja. Alvesco 80:stä aluksi 1 x pv, mutta nyt mennyt jo yli puoli vuotta Alvesco 160:stä -annosta aina pikkuhiljaa lisäten - jopa 3 x vrk . Avaavaa en ole nykyisin kuitenkaan tarvinnut. Nyt(kin) heräsin yölliseen limannousun aih. yskitykseen (kun limaa meni henkeen nukkuessa). Varsinaista yskää ei kuitenkaan ole. Koska Alvescon annostus alkaa olla maksimissa, mietin nyt kokeeksi vaihtaa sen ainakin joksikin aikaa takaisin Flixotideen. Siirryin 5 vuotta sitten Alvescoon , koska Flixotiden kanssa tuli välillä melkoista äänen käheytymistä (ongelma laulua harrastavalle). Mainittakoon lisäksi, että refluksivaivaan / vatsakipuun mennyt nyt jo yli 3 viikkoa Pariet 20 mg, Vatsakipu asettumaan päin, limannousu ei (yhtään). Terveydellisistä syistä laittaa kyllä miettimään asunnon vaihtoa, että vähentyisikö lääkitystarve - koska selkeästi lisääntynyt nykyiseen paikkaan muuton jälkeen.

      • Anonyymi

        Olen aloittanut alvescon vasta, ja huomasin töissä maskia pitäessäni, että alkanut yskittämään paljon.
        Aiemmin kuiva sisäilma sai aikaiseksi yskää, mutta nykyään yskin koko ajan.


    • Anonyymi

      Mulle ei sopinut ollenkaan. 160ug aamuisin. Hurjat stressifiilikset alkoi n. viikon päästä aloituksesta.
      Annoksen pienentäminen neljäsosaan (80 joka toinen päivä) helpotti huomattavasti mutta sekin tuntuu olevan liikaa.
      Teratologisessa tietopalvelussa ei suositeltu raskaanaoleville. Pitäisi siis etsiä toinen lääke mutta missä olisi vähemmän sivuoireita? :(

    • Anonyymi

      Minulle jää paha maku suuhun.

    • Anonyymi

      Mitä sivuoireita teille on tullut tästä lääkkeestä?
      Onko kukaan huonannut painon nousua, keskittymisvaikeusia tai aloitekyvyttömyyttä?

    • Anonyymi

      Hei,
      Minä olen käyttänyt Alvesconia parisen kuukautta ja toimii minulla hyvin. Valittiin tuo lääke siksi, että se ei rasita äänihuulia niin paljon vaikuttaessaan keuhkoissa. Minulla on ollut ääniongelmia paljon. Kun astmani saatiin hoitoon Alvesconilla, ääni on parantunut. Tietenkin suu ja kurkku pitää huuhdella vedelöä myös tämän lääkkeen jälkeen. Nimenomaan estämään kurkun ärsyyntymistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe