Kertokaas joku mitä oleellista eroa on jakokeskuksella ja ryhmäkeskuksella.
-Kiitos
keskukset
9
4614
Vastaukset
- jako tasan
Ovat erihintaisia.
- rr
Jakokeskus on esim, sähkölaitoksen sähkökaappi josta syöttökaapelit on vedetty eri kiintestöihin.Ryhmäkeskus on kiinteistössä oleva keskus,josta johdot on ryhmitelty,pistorasioille ja valaistukselle y.m.
- useita...
Pääkeskus, mittauskeskus, nousukeskus, jakokeskus, ryhmäkeskus. Ja näitä kaikkia voi esiintyä yhden ja saman kiinteistön sisällä.
- Jozh
Ei mitään oleellista eroa.
Jakokeskus on yleisnimitys ja voi tarkoittaa mitä tahansa keskusta, josta sähköä jaetaan eteenpäin. - insirööri
kysymys koski lähinnä kiinteistöjen sisällä olevia keskuksia. Mutta vastauksista päätellen niillä ei siis oleellista eroa ole.
- Jozh
Ei siis ole mitään eroa.
- huomattava ero
Onhan se nyt aivan eri juttu onko siellä keskuksessa jako vai ryhmä. Siitä riippuen saattaa keskuksilla olla huomattava hintaero jomman kumman hyväksi.
- keskushässäkkä
Ryhmäkeskus on ryhmäjohtoja syöttävä keskus. Ryhmäjohtoja ovat esim. liesi, valaistus, PPK jne. Jos siihen on liitetty mittaus niin omakotitalossa se on yleensä pääkeskus. Kerrostaloissa on erillisiä mittauskeskuksia.
Jakokeskus on yleisnimitys. Esim kerrostaloissa voi pääkeskukselta mennä johto jakokeskukselle, josta sitten jaetaan johdot kaikkien huoneistojen ryhmäkeskuksille. - mb--
"Jakokeskus on yleisnimitys. Esim kerrostaloissa voi pääkeskukselta mennä johto jakokeskukselle, josta sitten jaetaan johdot kaikkien huoneistojen ryhmäkeskuksille."
Itse tulkitsisin tuon nousukeskukseksi, kun kerta syötetään vain muita keskuksia. Yleensä kerrostaloissa on samassa keskuksessa myös mittaus, niin kait sitä voidaan kutsua mk:sikin. :)
Nuo nimitykset on aikalailla kiinni suunnittelijoitten mieltymyksistä.
Asiaa sivuten. Vastaavia harmaita hiuksia aiheuttavia tilanteita aiheuttaa myös ryhmätunnukset: 1 2 3 4, 1F 1F1 1F2 1F3, 1.0 1.1 1.2 1.3
Mielestäni juoksevaa numerointia käyttäville suunnittelijoille saisi antaa tukkapöllyä. Fiksuinta lienee numeroida yksivaiheiset ryhmät 1F1 jne ja kolmivaiheiset 2F.... Näin muutostöissä löytää aina ryhmälle tunnuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345