Älä muuta Helsinkiin...

urbanisoituminen

...äläkä PK-Seudulle, uskolla olla erilainen! Suomen tulevaisuus: Nykyään puolet Suomen väestönkasvusta nappaa Uusimaa, onko Suomen tulevaisuus se, että puolet väestöstä asuu Kehä III:sen sisäpuolella? Jos haluat rauhaa, kohtuu hintaista asumista ja kuitenkin asua Helsingin lähellä tai vaikkapa työskennellä siellä, niin valitse asuinpaikaksi Lahti. Myöskin Tampere, Turku ja H.Linna hyviä seutuja, jos haluaa Helsingin läheisyyttä. Etsi työtä muualta kuin PK-Seudulta. Harmittavaa nähdä kun kaikki änkeävät Helsinkiin :( Jyväskylä, Kuopio ja Oulu myös hyviä seutuja asustella.

17

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pönden Hönde.

      Lahti, Tampere, jne. on kaukana Helsingistä. Miksi asua niissä jos haluaa Helsingin läheisyyttä ja työskenteleekin siellä? Helsinki on ihan hyvä paikka ja asukoon siellä ne jotka haluavat.
      Lisää vaan tarvittais asuntoja.

      • urbanisoituminen

        No meillä on kai vähän eri näkökanta asiasta :D Minun mielestä Lahti, Tampere, Turku jne on lähellä Helsinkiä, koska on tullut sahailtua ympäriinsä Suomea edes takas, toisin kuin Oulu tai Jyväskylä :D Niistä on hyvät yhteydet Helsinkiin päin. Ja Lahdesta pääsee alle tunnissa Helsinkiin, autolla tai junalla. Helsingissä ei ole mitään vikaa, mutta siinä on, että puolet suomalaisista asuu Kehä III sisällä vuonna 2100...kaikki oikeen ajetaan sinne.


      • ei laumaeläin

        Sopuleja on jo liikaa


    • Hämeen tyttö

      Kyllä mä olenkin etsinyt töitä muualta, mutta olen saanut töitä kumminkin vaan Helsingistä. Eiköhän suurin osa ihmisistä halua asua siellä päin, missä on töitä.

      • urbanisoituminen

        ...kyllä kai töitä muualta löytyy, jos haluaa hakea, mutta sepä se on...porukka ajetaan tietylle alueelle...PK-Seutu ainoa mistä löytyy koko ajan töitä, koska siellä virtaa raha ja valtion työpaikat. Ja muu Suomi erakoituu pikkuhiljaa tälläkin hetkellä :( n. 30% Suomen väestöstä asuu Uudellamaalla, ei mikään pieni määrä ja lisääntyy koko ajan. Mutta eipä sille mitään voi...


      • iiiiiiiiiijuuuuhyygt

        Pimppihän meneee kaupaksi lähes kaikkialla???


    • Stadissa on kivaa!

      Ei ole järin ympäristöystävällistä sahata päivittäin pitkiä työmatkoja edes takaisin. Siihen menee aika paljon aikaakin, joka on yleensä pois perheen yhdessäolosta ja liikuntaharrastuksista. Parempi on asua lähellä työpaikkaa. Kun on Helsingissä töissä niin on varaa asua vähän kalliimminkin, ei se haittaa. Hyvästä kannattaa maksaa.

      • urbanisoituminen

        Juu juu, Stadissa on kivaa, mutta ei ole kiva katsoa kun muu Suomi autioituu. Ympäristöystävällistä...?! Ja Suomihan se on maailman saastuttavin maa vai? Suomen päästöt yks kärpäsen paska. Onhan se ihan OK asua lähellä työpaikkaa...mutta miksi juuri Helsinki? Koska joidenkin on pakko. Kyllä Itä-Suomesta löytyy töitä jne mutta porukka kouluttautuu ns. väärille aloille ja etsii parempaa palkkaa. Lääkäreille ja sairaanhoitajille on töitä kautta maan. Valtio ajaa porukan Stadiin.


      • Mä tahdon Tsadiin
        urbanisoituminen kirjoitti:

        Juu juu, Stadissa on kivaa, mutta ei ole kiva katsoa kun muu Suomi autioituu. Ympäristöystävällistä...?! Ja Suomihan se on maailman saastuttavin maa vai? Suomen päästöt yks kärpäsen paska. Onhan se ihan OK asua lähellä työpaikkaa...mutta miksi juuri Helsinki? Koska joidenkin on pakko. Kyllä Itä-Suomesta löytyy töitä jne mutta porukka kouluttautuu ns. väärille aloille ja etsii parempaa palkkaa. Lääkäreille ja sairaanhoitajille on töitä kautta maan. Valtio ajaa porukan Stadiin.

        Miksei muu Suomi voisi autioitua? Luonto kiittää ja voi hyvin kun ei ole ihmisiä sähläämässä.

        Itse olen syntynyt pikkukaupungissa, asunut suurimman osan elämästäni pk- seudulla ja muutin pari vuotta sitten taas pikkukaupunkiin, mutta ei täällä jaksa olla, vaan aion takaisin oikeaan kaupunkiin eli Helsinkiin. Ei tää pönde mitään herkkua ole.


      • urbanisoituminen
        Mä tahdon Tsadiin kirjoitti:

        Miksei muu Suomi voisi autioitua? Luonto kiittää ja voi hyvin kun ei ole ihmisiä sähläämässä.

        Itse olen syntynyt pikkukaupungissa, asunut suurimman osan elämästäni pk- seudulla ja muutin pari vuotta sitten taas pikkukaupunkiin, mutta ei täällä jaksa olla, vaan aion takaisin oikeaan kaupunkiin eli Helsinkiin. Ei tää pönde mitään herkkua ole.

        Typerä kysymys....luonto ei kiitä todellaka kun kaikki asuu Kehä III:sen sisällä=yli 8000 as./km2..ns. ylikansoittuminen pienelle pläntille....nytkin olen viime päivinä käväissyt Stadissa autolla ja ihme ja kumma...siellä on oikeen ruuhkat nykyään, ei kiva ...ja olen itsekin syntynyt pikkupaikkakunnalla, mutta ei toivo silti sen kuolemaa herranjumala...ja sen jälkeen suomalaisen ruuan tuotantokin loppuu kun ei ole kukaan tuottamassa sitä suomalaista maitoa/juustoa jne siellä Kehä III:sen ulkopuolella...ja Helsinki on selvästi Suomen suurin kaupunki, ei ainoa. Yli miljoona asukastahan siellä päin tiiviisti asustelee..myydäänkö saman tien Suomi Venäjälle? Pk-Seudulla ei oikeastaan ole vastustajia...Oulun Seutu voi olla jonkinlainen valopilkku koska nuoria väestöstä 20-30%..muutamalla paikkakunnalla yli 30%....korkeimmillaan 35% Itseäni kiinnostaa nähdä miten käy..onhan tuo PK-Seudun kasvu vähentynyt viime vuosikymmeninä kuiteskin ja Lahti esimerkiksi ruvennut kasvattamaan uudestaan väkilukuaan viime vuosina ja muutkin seudut rupeaa kasvamaan...


      • Rajat kiinni
        urbanisoituminen kirjoitti:

        Juu juu, Stadissa on kivaa, mutta ei ole kiva katsoa kun muu Suomi autioituu. Ympäristöystävällistä...?! Ja Suomihan se on maailman saastuttavin maa vai? Suomen päästöt yks kärpäsen paska. Onhan se ihan OK asua lähellä työpaikkaa...mutta miksi juuri Helsinki? Koska joidenkin on pakko. Kyllä Itä-Suomesta löytyy töitä jne mutta porukka kouluttautuu ns. väärille aloille ja etsii parempaa palkkaa. Lääkäreille ja sairaanhoitajille on töitä kautta maan. Valtio ajaa porukan Stadiin.

        Muu suomi taitaa Ryssittyä, pika pikaa, kun ne keksii todella ostaa tämän maamme. Meillä on NIIN kiva ja siisas hallityus ulkopoliikkansa kanssa. Voi, Voi.


        http://youtu.be/qt9ua31YirE


    • -TSS-

      Useille ihmisille vaihtoehdot ei suinkaan ole Helsinki tai jokin muu kaupunki Suomessa vaan ne vaihtoehdot ovat Helsinki tai muuttaminen ulkomaille. Itsekin jos olisi nuorempi niin muuttaisin, ainakin koemielessä aluksi, johonkin toiseen maahan.

      • urbanisoituminen

        Itsekin tosin tahtoisin muuttaa ulkomaille kuten Saksaan :)


    • ouluonparas

      Muuttakaa kaikki Ouluun! Tehkää oulusta 250 000 asukkaan kaupunki! Oulu on Suomen paras kaupunki!

      • vitsit

        "Oulu paras kaupunki" ,vitsipalstat on muualla.


    • maalla asuva
    • no joo stadi

      Helsinki on ihan hyvä paikka asua, jos olis missä asua ja jos se kaupunki ei olisi niin suunnittelemattomasti rakennettu. Sitäpaitsi se muistuttaa liikaa paikka paikoin Leningradia. Sitte vielä, kun se yrittää olla niin New Yorkkia ettei oikein mikään innosta siellä. Huh huh. kai joku siellä tykkää asua, mutta ei ne paljon muuta Suomea edes arvosta. On vain Helsinki ja sitten maaseutu.

      http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/3/9RMsfkdbXoQ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe