moi,
tarvitsisin tietoa juovatraakkupuista ja kokemuksia!!
omassani on alkanut lehdet roikkumaan alaspäin oikeen reilusti ja useissa lehdissä on ruskeata! mikä avuksi?? oonko kastellut liikaa??
on myös esiintynyt pieniä itikoita... niihin oon pari kertaa suihkuttanut RAID:ia!! tietääkö ketään mist ne tulee? voiko ne tulla mullasta? mikä avuksi?
onko joku käyttänyt merileväuutetta?? itse oon suunnitellut jos ostaisin sitä... kannattaako?
kiitoksii jo etukäteen :)
juovatraakkipuu
4
1670
Vastaukset
- mimmi
onko juovatraakkipuusi liian aurinkoisessa paikassa? ainakin minun traakkipuuni roikottaa lehtiään aina aurinkoisen päivän jälkeen, vaikka se olisikin hyvin kasteltu. tuntuu myös siltä, että kun kasvi kasvaa vanhemmaksi ja latvatupsu pitenee, sen alimmat lehdet alkavat roikkua. katkaisen latvan noin kolmen vuoden välein. tilalle kasvaa uusi terhakka latva tai kaksikin samaan varteen. vanhan latvan voi laittaa veteen kehittämään juuria ja istuttaa vaikka "emokasvinsa" juurelle. katkaisu olisi hyvä tehdä keväällä maaliskuussa mullan vaihdon yhteydessä, näin uusista latvoista kasvaa vankempia. voi kyllä olla, että olet kastellut kasvia liikaa, varsinkin jos itikat ovat mullasta lenteleviä pikku kärpäsiä, jotka viihtyvät liian kosteassa mullassa. kärpäset saa vähenemään, kun antaa mullan pinnan kuivahtaa. mullan päälle voi laittaa lekasoraa, koristehiekkaa tai vaikka tavallista, puhdasta hiekkaa, niin että pinta pysyy kuivana ja kärpäset kurissa. merileväuute on hyvä kasville talvella, kesällä tarvitaan voimakkaampia ravinteita. itse lannoitan kerran viikossa kastelulannoitteella.
- jenn
mielestäni se ei saa liikaa aurinkoa mielummin liian vähän! aurinko alkaa paistamaan siihen kohtaan illalla seitsemän aikaa.
luultavasti kastelen sitä liikaa... täytyy alkaa antaa vähemmän vettä!
kiitos hyvistä vinkeistä... oli apua!! =)
- tipu50
minulla se on altakastelu ruukussa, aika isossa. Kastelen haalealla lannoitevedellä kerran viikossa suoraan juurelle. Pölyt pyyhin usein kostealla lehdiltä. on eteläikkunalla mutta ei saa koskaan aurinkoa suoraan lehdille. On tosi hyvin näin voinut. Sen olen huomannut, ettei tykkää siirtelystä eikä turhasta koskettelusta. Silloin tulee ruskeaa lehden kärkeen.
- kai käännät
Kasvavat äkkiä vinoon ellei käännä koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004216148- 212420
- 2042304
- 1141668
- 1211628
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601083- 741083
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21059Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.134978Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59836