Synnytin kuukausi sitten esikoiseni ja sain peräpukamia:
1 ulkoinen peräpukama, joka ei koskaan ollut kipeä ja häipyi itsestään parissa viikossa. Ei ole tullut uudestaan sen jälkeen.
1 pukama peräaukon suulle, joka sekin häipyi parissa viikossa. Ei ollut lainkaan kipeä, mutta epämukava.
Puolitoista viikkoa sitten vatsa oli kovalla ja ummetustakin. Jouduin ponnistamaan kakkaa aika paljon ja sehän aiheutti sitten KIPEÄN sisäisen peräpukaman. Peräpukama on siitä asti ollut niin kipeä, että max annokset buranaa panadolia menee ennen kello 18 helposti. Monesti olen ottanut enempikin, että saa kivun pois.
Pieni poikavauva on hoidettava, mutta se on kivun kanssa vaikeaa. Missään asennossa ei helpota ja nyt särkylääkkeetkin alkaa menettää tehoaan. Hiki vain valuu, kun sattuu. Olen käyttänyt nyt Scheriproct-merkkistä voidetta (4xpäivä) ja suppoja (2xpäivä) kahden päivän ajan, mutta ne eivät auta tippaakaan. Ainoastaan särkylääkkeet tuovat hetken helpotuksen ja voin olla poikani kanssa.
Äsken vessassa kokeillessa tuli huomattua seuraavaa:
-pukama on sulkijalihaksen kohdalla
-pikkurillinpään kokoinen (pitkulainen)
-pullottaa tuossa suolessa, eli ei ole samanlainen kuin ulkoinen peräpukama (tämä kai hyvin tyypillistä)
-pukama on hyvin kova, ei lainkaan pehmeä
Koska pukama on kova, voisiko se olla trombosoitunut? Helpottaako kipu ajan kanssa? Jääkö se pullottamaan vai laskeutuuko itsestään?
Missä vaiheessa pitäisi mennä lääkäriin? Voivatko ne heti tehdä asialle jotain vai lähettävätkö pukaman kanssa kotiin?
En pysty istumaan, makaamaan, seisomaan, kävelemään... ilman kipua. Pojan hoitaminenkin on yhtä tuskaa, kun sattuu niin paljon. Mieheni hoitaa poikaa suurimmaksi osaksi, koska en itse kivultani pysty muuta kuin makaamaan paikallani. Yritän parhaani olla mukana, mutta silloinkin kylmähiki nousee kivun takia pintaan.
Olen monta päivää yrittänyt ottaa selvää sisäisestä peräpukamasta ja sen hoidosta, mutta huonosti löytyy vastauksia tai kokemuksia. Muita oireita ei ole kuin tuo jomottava ja viiltävä kipu. Ei verenvuotoa tai kutinaa. Vain kipu.
APUA! Trombosoitunut sisäinen pukama
tuutupappa
0
1547
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793