Synnytin kuukausi sitten esikoiseni ja sain peräpukamia:
1 ulkoinen peräpukama, joka ei koskaan ollut kipeä ja häipyi itsestään parissa viikossa. Ei ole tullut uudestaan sen jälkeen.
1 pukama peräaukon suulle, joka sekin häipyi parissa viikossa. Ei ollut lainkaan kipeä, mutta epämukava.
Puolitoista viikkoa sitten vatsa oli kovalla ja ummetustakin. Jouduin ponnistamaan kakkaa aika paljon ja sehän aiheutti sitten KIPEÄN sisäisen peräpukaman. Peräpukama on siitä asti ollut niin kipeä, että max annokset buranaa panadolia menee ennen kello 18 helposti. Monesti olen ottanut enempikin, että saa kivun pois.
Pieni poikavauva on hoidettava, mutta se on kivun kanssa vaikeaa. Missään asennossa ei helpota ja nyt särkylääkkeetkin alkaa menettää tehoaan. Hiki vain valuu, kun sattuu. Olen käyttänyt nyt Scheriproct-merkkistä voidetta (4xpäivä) ja suppoja (2xpäivä) kahden päivän ajan, mutta ne eivät auta tippaakaan. Ainoastaan särkylääkkeet tuovat hetken helpotuksen ja voin olla poikani kanssa.
Äsken vessassa kokeillessa tuli huomattua seuraavaa:
-pukama on sulkijalihaksen kohdalla
-pikkurillinpään kokoinen (pitkulainen)
-pullottaa tuossa suolessa, eli ei ole samanlainen kuin ulkoinen peräpukama (tämä kai hyvin tyypillistä)
-pukama on hyvin kova, ei lainkaan pehmeä
Koska pukama on kova, voisiko se olla trombosoitunut? Helpottaako kipu ajan kanssa? Jääkö se pullottamaan vai laskeutuuko itsestään?
Missä vaiheessa pitäisi mennä lääkäriin? Voivatko ne heti tehdä asialle jotain vai lähettävätkö pukaman kanssa kotiin?
En pysty istumaan, makaamaan, seisomaan, kävelemään... ilman kipua. Pojan hoitaminenkin on yhtä tuskaa, kun sattuu niin paljon. Mieheni hoitaa poikaa suurimmaksi osaksi, koska en itse kivultani pysty muuta kuin makaamaan paikallani. Yritän parhaani olla mukana, mutta silloinkin kylmähiki nousee kivun takia pintaan.
Olen monta päivää yrittänyt ottaa selvää sisäisestä peräpukamasta ja sen hoidosta, mutta huonosti löytyy vastauksia tai kokemuksia. Muita oireita ei ole kuin tuo jomottava ja viiltävä kipu. Ei verenvuotoa tai kutinaa. Vain kipu.
APUA! Trombosoitunut sisäinen pukama
tuutupappa
0
1498
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803