Saapas nähdä toteutuuko huhu ja Elan vaihtaisi maahantuojaa Suomessa ?
Ovat etsineet - vaan ei ole löytynyt halukasta. Veneet ovat sen verran keskeneräisiä, kun lähtevät veistäjältä, että jälkitöihin palaa maahantuojan aikaa ja rahaa aivan liikaa. Nyt on oltu yhteyksissä yhteen tuttuun hesalaiseen venealan yrittäjään ja yrittävät saada vaihdolla vauhtia jumissa olevaan myyntiin.
Onko kellään kokemusta Navis nimisestä maahantuojasta ? Tuskin, kun on tuonut vain yhden veneen maahan.
ELAN
22
1717
Vastaukset
- 10+8
Nopea googlaus Elan Navis antaa parikin osumaa
http://www.elanveneet.com/- toimihan se
Elanien keskeneräisyydestä en tiedä mitään, mutta aika hyviltä noi messuilla näyttävät. Elanveneneet.com tuntuu myös kyllä toimivan, mutta ei ainoastaan purjelinkki, vaan kaikki linkit menevät lopulta siss... eiku siis classyachtsiin. No, tiedä häntä, ehkä venebusiness on tässä maassa sellaista, että ainoastaan sissimarkkinoinnilla kulut pysyvät kurissa ja firma pystyssä huonompien aikojen yli. Voihan Variantankin ostaa nykyään postimyynnistä, itsepalveluksi ja omille vastuille vain menee kaupat.
- haters gonna suck
Sivut (http://www.elanveneet.com) toimivat loistavasti ja virheettömästi Internet Explorerilla, Chromella, Firefoxilla, Operalle, jne.
Elanin veneet ovat ihan samantasoisia kuin muittenkin kun lähtevät veistämöltä.
Taitaa taas joku kilpailija tehdä itsestään pelleä ja vähentää omaa venemyyntiään omalla synkällä epätoivollaan.
Tai sitten Elan on napannut liian monta "vuoden vene" palkintoa viime vuosina ja alkaa muitten surkeitten veneitten myyjillä vanne puristaa päässä :-D - pettynyt....
Laadusta ja Elanista ei kannata puhua samassa lauseessa.
- Elan .
En tiedä mitkä ovat olleet kriteereitä eri boat of the year -kilpailuissa, mutta aika monta tuollaista titteliä ja ehdokkuutta Elanilla on viime vuosilta - äkkiä löytyi googlella esim. nämä:
- Elan 210 - Finalist in the European Yacht of the Year 2012 (http://www.yachtandboat.com.au/news/elan-210--finalist-in-the-european-yacht-of-the-year-2012)
- Elan 350 Received the Prestigious European Boat of the Year Award
(http://www.maritimedirectory.com.mt/newsread.asp?l=e&ID=1279)
- Elan 310 - Croatian boat of the year 2010 (http://elan310.blogspot.com/2010/03/croatian-boat-of-year-2010.html)
- Izola Boat Show award Boat of the Year 2009 and the Geneva Boat Show award Boat of the Year 2009 (http://www.yachtsofdartmouth.co.uk/elan.htm)
- Elan nominated for 2008 Yacht of the Year award (http://www.sail-world.com/Europe/Elan-nominated-for-2008-Yacht-of-the-Year-award/36213)
- Elan 37 finalist in AMIF Boat of the Year Awards (http://www.sail-world.com/Europe/index.cfm?SEID=0&Nid=33946&SRCID=0&ntid=0&tickeruid=0&tickerCID=0)
Kyllähän tuo jonkinmoinen osoitus on veistämön työn tuloksista... - Mikko Schmidt
Elan . kirjoitti:
En tiedä mitkä ovat olleet kriteereitä eri boat of the year -kilpailuissa, mutta aika monta tuollaista titteliä ja ehdokkuutta Elanilla on viime vuosilta - äkkiä löytyi googlella esim. nämä:
- Elan 210 - Finalist in the European Yacht of the Year 2012 (http://www.yachtandboat.com.au/news/elan-210--finalist-in-the-european-yacht-of-the-year-2012)
- Elan 350 Received the Prestigious European Boat of the Year Award
(http://www.maritimedirectory.com.mt/newsread.asp?l=e&ID=1279)
- Elan 310 - Croatian boat of the year 2010 (http://elan310.blogspot.com/2010/03/croatian-boat-of-year-2010.html)
- Izola Boat Show award Boat of the Year 2009 and the Geneva Boat Show award Boat of the Year 2009 (http://www.yachtsofdartmouth.co.uk/elan.htm)
- Elan nominated for 2008 Yacht of the Year award (http://www.sail-world.com/Europe/Elan-nominated-for-2008-Yacht-of-the-Year-award/36213)
- Elan 37 finalist in AMIF Boat of the Year Awards (http://www.sail-world.com/Europe/index.cfm?SEID=0&Nid=33946&SRCID=0&ntid=0&tickeruid=0&tickerCID=0)
Kyllähän tuo jonkinmoinen osoitus on veistämön työn tuloksista...Koska on viimeksi tuotu uusi Elan maahan, jos ei lasketa maahantuojan pakko-ostamaa yksilöä ?
Kauniita naisia on ollut voittamassa Miss Universum titteliäkin, mutta ihan mahdottomia elämänkumppaneita useimmat. Tarkoittaa, että ei nuo palkinnot paljon paina, kun haetaan kansan suosikkia.
Älkää vaan sanoko, että joku on sellaisen hankkinut. - Roadkill
Mikko Schmidt kirjoitti:
Koska on viimeksi tuotu uusi Elan maahan, jos ei lasketa maahantuojan pakko-ostamaa yksilöä ?
Kauniita naisia on ollut voittamassa Miss Universum titteliäkin, mutta ihan mahdottomia elämänkumppaneita useimmat. Tarkoittaa, että ei nuo palkinnot paljon paina, kun haetaan kansan suosikkia.
Älkää vaan sanoko, että joku on sellaisen hankkinut.Minulle kyllä kelpaisi 310. Mikä siinä on niin kehnoa?
- 9
Eiköhän noissa eri "Boat of the Year" palkinnoissa paina eniten veistämön suuruus.
- mastless
Ainahan sitä vihataan kun jollain tehtaalla on tarpeeksi myyntivoluumia palkata yksi maailman arvostetuimmista venesuunnittelijoista ja käyttää uusimpia menetelmiä tehdä halvemmalla parempaa laatua kuin näissä käsityöpajoissa joissa ei ole varaa siirtyä moderneihin tyhjiö-menetelmiin vaan tehdään asioita virhealttiilla tavalla. Oikeasti, käy sääliksi näitä pienempiä toimijoita joilla ei ole varaa siirtyä moderneihin menetelmiin, tulee ikävä kuolemanspiraali kun myynti laskee kun asioista perillä olevat alkavat välttelemään, ja sitten on vielä vähemmän katetta millä uusia laitteistoa.
Ja aika tunnettuja/ammatti-nimiä joissa boat-of-the-year raadeissa yleensä on, joten ei ne vuoden-vene palkinnot ihan itsestään tule muita kovia kilpailijoida vastaan, valitsijoilla on kuitenkin oma maine pelissä niissä valinnoissa, ja harva haluaa tulla maailmanlaajuisesti tunnetuksi siitä että ei erota laatuvenettä betonimöykystä.
Ihmiset jotka haluavat ihan oikeita cruiser-cruisereita, eli paljon sisätilavoluumia, ovat kehuneet impression-sarjaa koska se ei edes teeskentele olevansa raceri. Ne taas jotka haluavat purjehtiakin ovat taas kehuneet uutta 350-mallia yllättävänkin paljon maailmalla.
Ja kyllähän noita Elaneita satamissa/nettiveneessä pyörii, ei vaan tietenkään niin paljon kuin jotain Bavarioita, mutta toisaalta enemmän kuin Australialaisia designeja -- eli suomeksi: kyllähän välimatka aina vaikuttaa.
Ja Elan on sentään tuonut vuosien aikana pari uutta juttua purjeveneisiin, mikä on kyllä hienoa kun nykyisin purjeveneet tuppaavat olemaan lähes millilleen toistensa kopioita. Sikäli pojot on pakko antaa Etapin tekijöille (ei siis Elanin) jotka ovat kyllä kiitettävästi yrittäneet uusia näitä jopa 100v vanhoja design-ratkaisuja purjeveneissä.
Ja tottakai jokaisessa veneessä on jotain mikä ei itseään miellytä kun joka helv*tin elementti on aina kompromissi asioiden suhteen, ja kaikkea ei vaan voi saada mieleisekseen.
Huono on kyllä oma vene ja itsetunto jos pitää palstalle tulla ihan töikseen haukkumaan muita venemerkkejä :-D
Joo, ja en omista itse Elania, mutta se on kärkipäässä kun seuraavaa venettä olen hankkimassa.- 6 3356 3456
Mitä uusia juttuja Elan on tuonut purjeveneisiin?
- ysimillinen
6 3356 3456 kirjoitti:
Mitä uusia juttuja Elan on tuonut purjeveneisiin?
Ohuemmat laipiot, rakennetta on onnistuttu optimoimaan melkoisesti, tai sitten kyseessä on laskuvirhe. Uivassa joku hieman taivutti etulaipiota, kun kuikuilin sisällä, taipui hienosti.
- elan C/R
Nyt ymmärrän miksi Elanin etukajuutan ovea ei saa kiinni luovilla. No onneksi purjehdin Elanillani järvellä, eikä tarvitse pelätä koko *askan pettämistä.
Osaako joku sanoa miksi Elan käyttää tavallisia rautamuttereita ja aluslevyjä helojen alapuolella? Tämä vielä siten että välillä ruosteessa on aluslevy, välillä mutteri. Ainakaan järven makea vesi ei liene syynä- 20+10
Kerro kuinka monessa Elanissa on näitä ongelmia ollut. Satun tietämään useamman veneen, jossa ei ole tuollaisia ongelmia, päinvastoin olen havainnut Elanit piilossa olevien yksityiskohtienkin puolesta laadukkaasti rakennetuiksi. Taidat suoltaa täyttä *askaa, kun sinulla ei ole varaa Elaniin.
- Elan C/R
En minä muiden Elaneista mitään tiedä. Piilossa olevat rakenteet ovat Elanissani ihan ohutta vanerisötöstystä, jossa leikkauspinnat ovat käsittelemättä, mutta se nyt lienee ihan kaikkien halpiksien ongelma?
- 17
Näetkö usein noita haaveunia, ainako ELANista vai välillä muistakin hienoista veneistä? Jos sinulla olisi ELAN, mitä vuosimallia se olisi, entä minkä kokoinen?
Minulla on ollut vanha J&J suunnittelema ELAN 33 eikä siinä ainakaan noita ongelmia ollut. Messututustumisten perusteella uudet Rob Humphreyn suunnittelemat veneet vaikuttavat jopa paremmin tehdyiltä. - C/R
Puhut yleistäen Elaneista ja sitten tarkoitat kuitenkin vain yhtä ”maanantaikappaletta”, vai onko kyse jostain 80-luvun veneestä. Silloin jätettiin usein lakkaus vähemmälle jopa arvoveneissä.
Omassa Elanissani ovat kaikki vanerit täysin ympärikäsiteltyjä, joko lakalla tai maalilla. Mitään alamittaista vaneria ei myöskään ole käytetty. Laipiot ovat aivan riittävän paksut. Niiden osuus rungon jäykistämiseen on hyvin vähäinen, sillä jäykistykset hoidetaan nykyveneissä palkistoilla, jotka Elaneissa ovat jykevät. Maston kunnollinen kiristys vaikuttaa vain vähän veneen muotoon. Edellinen yliarvostettu ruotsalaisveneeni meni silmin nähden banaaniksi ja oli myös aallokossa huteramman tuntuinen. - herätys...
C/R kirjoitti:
Puhut yleistäen Elaneista ja sitten tarkoitat kuitenkin vain yhtä ”maanantaikappaletta”, vai onko kyse jostain 80-luvun veneestä. Silloin jätettiin usein lakkaus vähemmälle jopa arvoveneissä.
Omassa Elanissani ovat kaikki vanerit täysin ympärikäsiteltyjä, joko lakalla tai maalilla. Mitään alamittaista vaneria ei myöskään ole käytetty. Laipiot ovat aivan riittävän paksut. Niiden osuus rungon jäykistämiseen on hyvin vähäinen, sillä jäykistykset hoidetaan nykyveneissä palkistoilla, jotka Elaneissa ovat jykevät. Maston kunnollinen kiristys vaikuttaa vain vähän veneen muotoon. Edellinen yliarvostettu ruotsalaisveneeni meni silmin nähden banaaniksi ja oli myös aallokossa huteramman tuntuinen.Ainakin kuvaus noista vanereista sopii Elan 333 malliin. Olisko jokin vuosituhanteen alun tekele (ei oma vaan kaverin). Elan on tehty kestämään se 3-5 vuoden perioodi, jonka se Kroatiassa vuokraveneenä pyörii. Turha yrittää siitä väkisin mitään laatuvenettä tehdä. Sitä se ei ole, eikä sitä ole sellaiseksi edes suunniteltu/tehty.
Vanhemmat Elanit lienevät hieman paremmin tehty, samoin kuin vanhemmat bavariatkin. Nykyisistä veneiden sisustuksista tulee mieleen jonkun halpakeittiöfirman MDF-sötöstykset - C/R
herätys... kirjoitti:
Ainakin kuvaus noista vanereista sopii Elan 333 malliin. Olisko jokin vuosituhanteen alun tekele (ei oma vaan kaverin). Elan on tehty kestämään se 3-5 vuoden perioodi, jonka se Kroatiassa vuokraveneenä pyörii. Turha yrittää siitä väkisin mitään laatuvenettä tehdä. Sitä se ei ole, eikä sitä ole sellaiseksi edes suunniteltu/tehty.
Vanhemmat Elanit lienevät hieman paremmin tehty, samoin kuin vanhemmat bavariatkin. Nykyisistä veneiden sisustuksista tulee mieleen jonkun halpakeittiöfirman MDF-sötöstyksetKirjoittelet sekavia. Puhut yhdestä veneestä, sitten laajennat käsityksesi kattamaan koko mallistoa sotkemalla vielä vuokraustoiminnan mukaan. Lopuksi ujutat mukaan vielä MDF:n. Elanin laadusta et itse asiassa anna yhtään todellista faktaa. Mitkä ovat vanerien paksuudet? Kuinka paljon niiden kuuluisi olla?
Tiedän oman veneeni vaneripaksuudet, vastaavan kokoisissa edes kalleimmissa veneissä (Finngulf, X jne.) ei ole paksumpaa materiaalia, eikä todellakaan ole tarpeen, sillä paksuudet ovat vähintään samat kuin 80-luvun laatuskandeissa. Nykyveneiden laatu ylittää roimasti kultaisen menneisyyden tason. ne veneet ovat kestäneet tähän päivään, nykyiset ovat selvästi paremmista aineksista tehdyt. Lujitemuovit kehittyvät koko ajan.
- 14
Elan 310 oli nätti vene jonka sisäpuolen tarttumakahva heilui siihen tarttuessa. Jos olisin venemyyjä niin palkkaisin venepuusepän parilla tonnilla tuunailemaan messupaatteja, esim. vääntämään ruuvit kunnolla piiloon jne. Koskee lähes kaikkia nykyvenemerkkejä.
- s
Voiko ihminen olla noin ahdistunut kuin keskustelun aloittelija. Hyvin on maahantuotujen veneiden vikatilasto hallussa. En tiedä kokonaismyynnistä, mutta meidän laiturissa on kaksi uutta elania, joten enemmän kuin yksi vene
on tuotu maahan niin kuin haistelija mainitsee. Tuli muuten uusi 350 vastaan
saaristomerellä, täytyy sanoa että makean näköinen vene.- ihmettelen 2
Kenellä maahantuojalla meneen niin huonosti että viitsii kirjoittaa tällaista
skeidaa. Laittaisi enemmän aikaa oman merkin myymiseen. Ei toisten
mustamaalaaminen lisää omen merkin menekkiä. Sairasta porukkaa.
Täytyy vain todeta että tällaista skeidaa ei näe ulkomaalaisilla
palstoilla. - we
ihmettelen 2 kirjoitti:
Kenellä maahantuojalla meneen niin huonosti että viitsii kirjoittaa tällaista
skeidaa. Laittaisi enemmän aikaa oman merkin myymiseen. Ei toisten
mustamaalaaminen lisää omen merkin menekkiä. Sairasta porukkaa.
Täytyy vain todeta että tällaista skeidaa ei näe ulkomaalaisilla
palstoilla.Hyvin näyttää nettisivut toimivan. Sisältävät vielä huomattavasti enemmän
infoa kuin muiden maahantuojien. Hinnat, kuvat,videot,testit, polarit ym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876