Näin noviisina Subaru maailmaan tutustuessani ihmettelen erästä asiaa. Mikä idea tossa Outback mallissa nykyään on kun on kerran Forrekin dieselinä tarjolla?
Ymmärrän että 2008 niitä vielä meni kiisselillä kun ei ollut vaihtoehtoja ja Legacyn huonompi maavara ei kelvannut.
Mutta nyt kun on Forester ja 21,5 cm maavaraa, niin miksi joku ottaa Outbackin?
Autossa on toki muutama lisäsentti jne jne - mutta noin periaatteessa ei mitään ihmeempiä eroja? Vain lisää hintaa.
Legacyn vs. Forresterin ymmärän. Kaikki eivät halua maastoautomaista "Metsuria" (Forester)
Selittäkääs Subbe vetskut mikä idis tossa Outbackissa on.
Mikä idis Outbackissa?
33
4144
Vastaukset
- Subaru on paras
Se on nimenomaan henkilöauto jossa on tilaa, mutta myös hieman parempi näkyvyys kuin maanrajassa kulkevilla...ei tarvi laskeutua kuskinpenkille. Lisäksi se on selvästi ylellisempi kuin Forester.
- ouutbäkki
Mikä ero on lullalla ja autolla?
- Luulaja ruotsissa
Anteeksi mitä tarkoitat?
- ouuutbäkki
Käe koeajamassa Forrester, siis näitä uusimpia, niin tiedät mikä on lulla.
- Luulaja ruotsissa
Juu oolen ajanut ja huvitti miten voimaton oli 2l bensakone vuosi oli 2008 kun koetin eli uusin koppa.
Lulla sanaa en edelleenkään tajua auto oli muuten hyvä mutta voimaton. - Outback very good
Minulla on forester ja se ei ole luulla vaan TYKKI !
- nagajima..
Hei Noviisi
Kerronpa omasta kokemuksesta (Outback diesel 2011), mitä ideaa siinä itselleni on: Tosin vasta 8 kk ja 10 tkm, mutta ei pienintä moitetta eikä vikaa.
Paras ja käyttööni sopivin auto tähän mennessä.
Ihmettelen muutaman kirjoittajan tällä palstalla esittämiä moitteita dieselmoottorin, vaihteiston tai kytkimen suhteen. Tuskinpa heillä itsellään onkaan tätä autoa. Tai sitten on hirveän huono tuuri.
Outback on maasturi, mutta näyttää silti ihan tavalliselta farkulta. Kiihtyy, kulkee ja vetää kevyemmin, mutta kuluttaa vähemmän, kuin pari edellistä katumaasturiani (vm.2006 ja 2008). Maavaran ja jatkuvan nelivedon ansiosta olen nyt voinut ajella kelirikkoisia metsäautoteitä ja kiskoa peräkärrynkin paikkoihin, joihin ennen en ole pystynyt ajamaan. Siitä huolimatta ajaminen parkkitaloissa, kuin myös moottoriteillä on mukavaa, ja 900 km:n päivätaipaleetkin ovat sujuneet kevyesti.
Mutta itselleni se tärkein seikka auton valintaan oli tilan käyttö, eli että etupenkkien taakse mahtuu vaikkapa 190 cm:n jääkaappi, täysmittainen raivausaha, jatkotikkaat. jne.
Enpä löytänyt mistään muusta enintään 45 te:n nelivetoisesta ja 20 cm maavaran henkilöautosta vastaavaa tilaa, vaikka kävin läpi kaikki muutkin markkinoilla olleet Japanin, Korean, Euroopan ja Amerikan vehkeet.
Kerropa ystävällisesti, jos tiedät sellaisen, niin voin harkita seuraavaksi.- niinkaitseoli
Minunko nyt pitää ruveta kertomaan jotain?
Esitin kysymyksen.
Kirjoitit paljon,mutta et (osannut?) vastata kysymykseeni.
Mikä se olennainen ero Forreen on? Käsittäkseni Forrekin on "maasturi", joka näyttää varsin tavanomaiselta autolta. Silläkin uskaltaa ajaa kelirikkoteillä ja parkkihalliin.
Onko vastaus sitten auton tiloissa?
Joo, joku sanoi, että Outbackissa enempi "luxusta". MItä se sitten tarkoittaakin? Jotain kromihelyjä roikkumassa? Itseäni ei sellainen juuri kiinnosta. Auto on pelkkä työkalu, ei egoni jatke.
Vertaillaan siis Forre vs Outback ja ne olennaiset erot, kiitos. Jos joku osaa kertoa (ja olla vetämättä herneitä nenään tästäkin kysymyksestä mikä nagajimalle oli mahdonta näköjään...)
- sabboro
Höhöö, kytkimiä näistä dieselmallista on lauennut todella paljon verrattuna automäärään. Ongelmat vaihteidensiirrossa on todettu koeajossa TV:ssä, en jaksa linkittää. Egr venttiili ja pakkopoltto-ongelmat ovat suosittu keskusteluaihe mm. Subaruklubilla, on mietitty kaupanpurkua ja ryhmäkannetta. Autoalan lehdissä on moitittu lämppärin soveltumattomuutta Suomen olosuhteisiin. Keskuslukitusongelmat tuntuvat myös olevan yleisiä. 10000 ajokilometrin jälkeen on turha vielä puhua auton toimivuudesta/ toimimattomuudesta mitään. Oman vikapesäni sain vaihdettua saman konsernin bensamalliin. Ainakin CVT on lupauksia herättävä. Ensi talvi näyttää, onko talviautoksi...
- Nagajima
Kyllä sinuna olisin vaihtanut jo kokonaan toiseen merkkiin.
- Doubtback
Nagajima kirjoitti:
Kyllä sinuna olisin vaihtanut jo kokonaan toiseen merkkiin.
Viiden VW:n jälkeen "uskalsin" vaihtaa Subaru Outback dieseliin. Olen ajanut reilussa kymmenessä kuukaudessa yli 24 tkm. En ole ollut pettynyt merkin vaihtoon. Kytkinongelma on tuttu juttu, mutta pientä verrattuna VW:n DSG-vikoihin. Myös pikkuongelmia volkkareissa riitti, kolmessa Passatissani eniten. Yhtään pikkuvikaa ei ole ainakaan vielä tullut Subbessa eteen. Kaikissa automerkeissä on hyvät ja huonot ominaisuutensa, mutta tänä päivänä niiden ei tarvitse tulla auton ostajalle tai liisaajalle yllätyksenä. Asioihin voi useimmiten perehtyä etukäteen, tietoa löytyy kyllä. Jokainen tekee ostopäätöksensä itse, mitä sitä muut arvostelemaan. Tuntuu tosiaan, että ihmiset purkavat pahaa oloaan näillä palstoilla ja toisaalta miksipä ei, jos se helpottaa Provosoituminen on kuitenkin turhaa, auto kun on vain auto.
- ycagel
Legacy CVT 2,5 osoittautui hyväksi talviautoksi.
- 232432432523532
Doubtback kirjoitti:
Viiden VW:n jälkeen "uskalsin" vaihtaa Subaru Outback dieseliin. Olen ajanut reilussa kymmenessä kuukaudessa yli 24 tkm. En ole ollut pettynyt merkin vaihtoon. Kytkinongelma on tuttu juttu, mutta pientä verrattuna VW:n DSG-vikoihin. Myös pikkuongelmia volkkareissa riitti, kolmessa Passatissani eniten. Yhtään pikkuvikaa ei ole ainakaan vielä tullut Subbessa eteen. Kaikissa automerkeissä on hyvät ja huonot ominaisuutensa, mutta tänä päivänä niiden ei tarvitse tulla auton ostajalle tai liisaajalle yllätyksenä. Asioihin voi useimmiten perehtyä etukäteen, tietoa löytyy kyllä. Jokainen tekee ostopäätöksensä itse, mitä sitä muut arvostelemaan. Tuntuu tosiaan, että ihmiset purkavat pahaa oloaan näillä palstoilla ja toisaalta miksipä ei, jos se helpottaa Provosoituminen on kuitenkin turhaa, auto kun on vain auto.
Ei kait 24000 km ole vielä mikään todiste auton kestävyydestä.
Palaa asiaan kun 200000 km on täynnä. - Yx vaan
Doubtback kirjoitti:
Viiden VW:n jälkeen "uskalsin" vaihtaa Subaru Outback dieseliin. Olen ajanut reilussa kymmenessä kuukaudessa yli 24 tkm. En ole ollut pettynyt merkin vaihtoon. Kytkinongelma on tuttu juttu, mutta pientä verrattuna VW:n DSG-vikoihin. Myös pikkuongelmia volkkareissa riitti, kolmessa Passatissani eniten. Yhtään pikkuvikaa ei ole ainakaan vielä tullut Subbessa eteen. Kaikissa automerkeissä on hyvät ja huonot ominaisuutensa, mutta tänä päivänä niiden ei tarvitse tulla auton ostajalle tai liisaajalle yllätyksenä. Asioihin voi useimmiten perehtyä etukäteen, tietoa löytyy kyllä. Jokainen tekee ostopäätöksensä itse, mitä sitä muut arvostelemaan. Tuntuu tosiaan, että ihmiset purkavat pahaa oloaan näillä palstoilla ja toisaalta miksipä ei, jos se helpottaa Provosoituminen on kuitenkin turhaa, auto kun on vain auto.
Mikä ihmeen kytkinongelma? Se haisee kyllä jos kovasti luistattaa, mutta niin tekee vaikka Audissakin. Ettei vaan olisi moottorin ohjaussoftaan ja polttoainesuihkutukseen liittyviä ongelmia. Vaatii huollossa käyntiä. Niin sitä moni muukin auto vaatii huoltoa. Itselläni on Forre ja ei siinä nyt mitään kytkinvikaa ole, ajettu yli 70 tkm.
- toinen kaa
Yx vaan kirjoitti:
Mikä ihmeen kytkinongelma? Se haisee kyllä jos kovasti luistattaa, mutta niin tekee vaikka Audissakin. Ettei vaan olisi moottorin ohjaussoftaan ja polttoainesuihkutukseen liittyviä ongelmia. Vaatii huollossa käyntiä. Niin sitä moni muukin auto vaatii huoltoa. Itselläni on Forre ja ei siinä nyt mitään kytkinvikaa ole, ajettu yli 70 tkm.
Kyllä tuo kytkimen heikkous on yleisesti tiedossa eikä mitään puppua. Eli mikäli joudut jossakin kytkintä luistatamaan kuten peruutettaessa peräkärrynkera ylämäkeen niin kyllä käry alkaa nousemaan varsin nopeasti. Ja jos tästä vielä hivenen jatkaa niin kytkin alkaa ravistamaan -kykinlevy kieroksi. Ihmettelen vain kun noita ongelmia oli jo 90-luvun alkupuolella ja että vieläkin. Tähänasti vw on tuoltaosin ollut vahvempi, tiedä sitten tulevasta.
- Backout
Molemmat omistaneena voin sanoa, että eroa on kuin yöllä ja päivällä. Outback pärjää kaikessa, missä Forrekin, mutta normaalissa maantiajossa ja matka-ajossa ylipäätänsä Outback on aivan toista mukavuusluokkaa kuin Forre.
CVT-vaihteisto on varmasti myös yksi syy, itse on aja enää ikinä manuaalivaihteistolla, mutta Forren nykyinen automaattiloota on jo antiikkitavaraa.- äkstee
Mitä on mukavuus?
Minä olen Outback 2,5 CVT:a ajatellut jonkin aikaa.
Mutta kun tuolla turbo-Forella on niin mukava ja hauska ajaa, etten millään tahdo siitä luopua. Vaikka Urpilainen nostaisi bensan hinnan viiteen euroon litralta.
Maantielläkin tuo on mukava ajaa, metsätiestä puhumattakaan.
Mitä on mukavuus, onko se mielentila? - Backout
äkstee kirjoitti:
Mitä on mukavuus?
Minä olen Outback 2,5 CVT:a ajatellut jonkin aikaa.
Mutta kun tuolla turbo-Forella on niin mukava ja hauska ajaa, etten millään tahdo siitä luopua. Vaikka Urpilainen nostaisi bensan hinnan viiteen euroon litralta.
Maantielläkin tuo on mukava ajaa, metsätiestä puhumattakaan.
Mitä on mukavuus, onko se mielentila?Hauska Forre kyllä on ajella, varsinkin tuo turbo-XT, mutta ajomukavuudesta ei voi puhua. Lyhyt akselivälinen forre mennä nypyttää kuin pikkuauto, joksi sitä helposti luuleekin jos panee hetkeksi silmät kiinni.
Hauska, mutta tyylitön Reino-tossu. - Luulaja ruotsissa
Backout kirjoitti:
Hauska Forre kyllä on ajella, varsinkin tuo turbo-XT, mutta ajomukavuudesta ei voi puhua. Lyhyt akselivälinen forre mennä nypyttää kuin pikkuauto, joksi sitä helposti luuleekin jos panee hetkeksi silmät kiinni.
Hauska, mutta tyylitön Reino-tossu.Eipä sitä nyt pikkuautoksi voi luulla . Pikkuauton mm toyota iq ,aygo ja nissan micra ja opel corsa ym.
Hmmm aika väkevä reino tossu....meinaan lähtee ja on kiva ajaa 120km/h matka vauhteja .
Ajomukavuus niin mitä se on ? forester xt on 20cm maanvaralla oleva joka paikan auto joten ei sitä nyt uuden s mersun tappajaksi pidä luullakkaan. - aivan, niin...
Luulaja ruotsissa kirjoitti:
Eipä sitä nyt pikkuautoksi voi luulla . Pikkuauton mm toyota iq ,aygo ja nissan micra ja opel corsa ym.
Hmmm aika väkevä reino tossu....meinaan lähtee ja on kiva ajaa 120km/h matka vauhteja .
Ajomukavuus niin mitä se on ? forester xt on 20cm maanvaralla oleva joka paikan auto joten ei sitä nyt uuden s mersun tappajaksi pidä luullakkaan."Ajomukavuus niin mitä se on ? forester xt on 20cm maanvaralla oleva joka paikan auto joten ei sitä nyt uuden s mersun tappajaksi pidä luullakkaan."
Sinäpä sen sanoit forre on, mitä on, eikä sitä pidä 21,5 cm:n maavaralla olevaan Outback'iin verrata maantieajossa.
- kari a
Forre voi toki olla huonompi maantiellä 150 vauhdissa mutta pistetäämpä Outback sitten huonolle tielle.,ero on kuin yöllä ja päivällä lähinnä kait automaattisen tasonsäädön vuoksi ,kova kuin mikä :
Käyttötarve ratkaisee,huonolle tielle Forre.
Nyt ajelemn Outbackilla mutta seuraava on tomaatti Forre jos saavat sen lähiaikoina aikaiseksi.- koutus04
Mikähän OB:n vuosimalli ja malli Sinulla on? Itselläni on diesel 2011. Palasin eilen Lapinmatkalta tänne etelään.. Määränpäässä ajelin paljon kuoppaisia sora- ja metsäautotietä.. En ole itse koskaan ajanut Forrella, joten en osaa verrata sitä omaan autooni. Mutta noilla huonommilla teillä Outback kulkee ainakin yhtä mukavasti kuin esim. diesel CRV, jolla myös olen siellä usein ajellut.
Ja liukkaalla irtosoralla tai savella OB tuntuu CRV:tä vakavammalta ilmeisesti jatkuvan nelivedon ja pidemmän akselivälinsä ansiosta.
Uskon, että sama koskee myös vesiliirtotilannetta. - kari a
koutus04 kirjoitti:
Mikähän OB:n vuosimalli ja malli Sinulla on? Itselläni on diesel 2011. Palasin eilen Lapinmatkalta tänne etelään.. Määränpäässä ajelin paljon kuoppaisia sora- ja metsäautotietä.. En ole itse koskaan ajanut Forrella, joten en osaa verrata sitä omaan autooni. Mutta noilla huonommilla teillä Outback kulkee ainakin yhtä mukavasti kuin esim. diesel CRV, jolla myös olen siellä usein ajellut.
Ja liukkaalla irtosoralla tai savella OB tuntuu CRV:tä vakavammalta ilmeisesti jatkuvan nelivedon ja pidemmän akselivälinsä ansiosta.
Uskon, että sama koskee myös vesiliirtotilannetta.Minulla on 02/2011 ostettu Outback. Forre oli m.2008,diisseli sekin.
Hondan CRV:n e i kannata verrata,se kun ei ole huonojen teiden auto,on siihen liian löysä alustaltaan. - koutus04
kari a kirjoitti:
Minulla on 02/2011 ostettu Outback. Forre oli m.2008,diisseli sekin.
Hondan CRV:n e i kannata verrata,se kun ei ole huonojen teiden auto,on siihen liian löysä alustaltaan.Kiitos "kari a". Sinulla on samanlainen peli ja enemmmän kokemusta Subaruista. Itse taas tunnen paremmin Hondan nykymallit. Erinomaisen luotettavia ja mukavia omaaan käyttööni on niistä jokainen ollut.
Automaattia en kaipaa, koska asun maalla ja melkein kaikki ajoni ovat pitkää maantieajoa. Dieselhän vääntää niin hyvin, ettei siinä paljon vaihtamisia tarvita. Vaihteiden ja kytkimen kanssa ei silti ole ollut mitään ongelmia.
Moottori on niin hiljainen, että aina joskus liikkeelle lähdön jälkeen tulee ajettua liian pienellä vaihteella, ennenkuin numeronäytöstä huomaa tilanteen.
Ja erityisen mukavaa on, kun tankilla pääsee helposti vaikka Kilpisjärvelle, kun aiemmin cervillä piti tankata viimeistään Torniossa. OB:n tankki on isompi, ja sutjakkaampi muoto vähentänee kulutusta. Ainakaan väite jatkuvan nelivedon aiheuttamasta kulutuksen kasvusta ei näytä pitävän paikkaansa. - OB/2011
koutus04 kirjoitti:
Kiitos "kari a". Sinulla on samanlainen peli ja enemmmän kokemusta Subaruista. Itse taas tunnen paremmin Hondan nykymallit. Erinomaisen luotettavia ja mukavia omaaan käyttööni on niistä jokainen ollut.
Automaattia en kaipaa, koska asun maalla ja melkein kaikki ajoni ovat pitkää maantieajoa. Dieselhän vääntää niin hyvin, ettei siinä paljon vaihtamisia tarvita. Vaihteiden ja kytkimen kanssa ei silti ole ollut mitään ongelmia.
Moottori on niin hiljainen, että aina joskus liikkeelle lähdön jälkeen tulee ajettua liian pienellä vaihteella, ennenkuin numeronäytöstä huomaa tilanteen.
Ja erityisen mukavaa on, kun tankilla pääsee helposti vaikka Kilpisjärvelle, kun aiemmin cervillä piti tankata viimeistään Torniossa. OB:n tankki on isompi, ja sutjakkaampi muoto vähentänee kulutusta. Ainakaan väite jatkuvan nelivedon aiheuttamasta kulutuksen kasvusta ei näytä pitävän paikkaansa.OB-2011-01 /ajettu vasta 20000 mutta on toiminut niinkuin olen olettanut.
Normaalisti maantieajoa,mutta nyt koko tankki pelkkää kaupunkiajoa.Tarkistettu kulutus6.8l/100km.Raskaalle nelivedolle ei paha.Sekalainen ajo noin himpun verran alle6/100km.Ainut "ylimääräinen",lisä on ollut vaihteistoöljynvaihto.
Väänäsen auto hoiti sen niinkuin pitikin/Tuntui viime talven pakkasilla välillä vähän jäykiltä.Vettä sattaa nyt ja pelittäää.
- MS.
Näin ex formulakuski Mika Salon Hämeenlinnassa.
Outbacilla ajoi. - Me ja H
Outbacilla eilen kesantopellolla. Hauskaa kun joka renkaasta muta lentää kaaressa ja auto kulkee.
On auto jossa oikea ja toimiva neliveto. - kokemusta molemmista
Aloittajan kysymys hyvä, ehkäpä sen vuoksi kun tein saman kysymyksen Subarulle vuonna 2008 saamatta vastausta koskaan. Subaru ei selvästi halua mainostaa kuinka toinen on toista parempi, joten asia jäi siten arvailujen varaan.
Luulen, etä kysymyksessä on laadukkaammin valmistetusta (lue = kalliimmin valmistettu) autosta esim. parempi äänieristys, parempia materiaaleja, silloin oli kaksois ksenonit, sisätilan lämpötunnistimia enemmän kuin yksi jne.
Huomaako sitten niitä paremmuuksia joku, onko sillä kalliimmalla hinnalla vastinetta, voi olla sitten eri juttu. Itse aikanaan päädyin Outbackiin, mutta jos ei niin sanotusti paremmasta tiedä, niin väliäkö noilla sitten on, Forrester riittänee hyvin. - knxotgo
muuten oikein,mut vain lähi xenonit leka/olutpäkeissäkin.muuttui malli uudistukses.samaa kovaa muovia,paitsi 11 forres jo laadukkaamman tuntuinen,tuli sen pienen faceliftin mukana.Eiköhän leka/olutpäkki malli saa faceliftin 13 malleihin ja siinä toivotta´vasti bi-xenon ja laadukkaampi kojelauta.
- subaru2010
Itselläni on outback 2010 eikä huvittaisi ollenkaan vaihtaa foresteriin. Outbackissa on paremmat ajo-ominaisuudet ja ehkä vähän paremmat tilat takana. Enkä mä kuitenkaan halua sellaista möhköä pihalle kun farmarin ominaisuudet riittää itselleni. Ja outbackin maasto-ominaisuudet on kyllä ihan foresterin luokkaa, ehkä jopa paremmatkin. Mutta alennusvaihdetta jää kyllä kaipaamaan kun sellainen viime subbessani (outback 2007) oli...
- Yx vaan
Ei pidä tuo maasto-ominaisuustarina paikkaansa. Muuten olen samaa mieltä.
- MY11 Outback
Jos ikä riittää niin käy koeajamassa Forre ja Outback Dieselit niin siinä se selviää. Jos ei eroa tunnu niin osta se halvempi jos olet ostamassa. Jos eroa tuntuu niin osta se kumpi tuntui paremmalta.
Eihn niitä ole ihmeellisiä eroja esim. Lada Samaran ja Toyota Corollankaan välillä. Tai sitten nekin erot löytyvät koeajamalla...
Provoon ei pitäisi tarttua mutta laitetaan nyt kuitenkin tähän omat syyt valita Outback Foresterin sijaan:
- hiljaisempi: Forre jopa meluisa takaakontistaan
- parempi ajaa
- parempi alusta; Forre on löysä keinuja niinkuin joku Hyundai Santa Fe :-(
- tilavampi
- mukavampi
- laadukkaamman oloinen ja paremmat materiaalit
- mieleisemmän näköinen
- kaikin puolin parempi auto
Forester ja Outback eivät minusta kilpaile keskenään samassa luokassa eli eivät koeajon jälkeen olleet vaihtoehtoja toisilleen.
Se, että molempien merkki on Subaru, nokalla Diesel kone ja alla neliveto, ei tee autoista samanlaisia. Tai no ehkä Matchbox autoissa on ei olisi merkitystä kummanko laittaa mutta oikeissa, aikuisten ihmisten autoissa on ero kummallako lähtee.
Mutta kuten sanottu: jos ikä piisaa niin käy ajamassa niin siinä se selviää. - kari a
Kokemusta molemmista,Forresta 2 vuotta Outbackista (2011) vasta vajaa vuosi ja 40000km mutta uskaltaisin olla kanssasi hiukan eri mieltä,toki koeajamallahan ne selviää kunhan tekee tarpeeksi pitkän lenkin.
Humppakone parempi,penkit paremmalla kankaalla,tavaratila hiukan isompi,toki enemmän varusteita.
- pienempi maavara
- kovempi alusta,huonompi patikossa.
2013 vaihtuu automaatti Forreen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833