Minulla on 4v suomenlapinkoiranarttu, joka on tänä kesänä tiputtanut pohjavillansa pois. Aikaisemmin näin ei ole ollut. Onko muilla ollut samanlaista, kenties ilmat vaikuttaneet?
Pohjavilla lähtee!
4
248
Vastaukset
- Obelia
Hilseileekö koira? Meillä narttu melkeinpä kaljuuntui yhtenä keväänä ollessaan noin kuusi vuotias. Hilseili ja kaikki paitsi peitinkarva tippui pois. Ell määräsi muistaakseni jotain öljykapseleita tms, ja niillä se sitten parani.
Ei tässä varmaan sama kyseessä mutta kannattaa tarkastaa, ettei ole mitään ihottumaa. Jotkin lappalaiset kun ovat sille melko alttiita varsinkin lämpimillä säillä! - 2+10
selästä hännän alta (siis kun kantaa häntää ylhäällä) missä turkki on paksumpaa hilseilee kyllä ja iho sieltä kuiva. saa lähes päivittäin jotakin öljyä ruokansa joukkoon (kaupan kylmäpuristettuja ruokaöljyjä) ja rasvaista lohta 1-2 kertaa viikossa. iho on silti kuiva etenkin paikoista joissa iho ei pääse hengittämään niin hyvin. muuten turkki on kaunis ja kiiltävä.
onks jollain kokemusta helokköljykapseleista? niitä olen miettinyt.. Nutrolinöljy on ollu tosi hyvä, mut se on niin hintavaa etten sitä raaski ostaa. Viacutan on kans ollu kokemuksena ihan hyvä. täytyy vissiin hakea jotain vähän tujumpaa öljyä.. - ikkimmel
Jos nartullasi ei ole koskaan ennen pohjavilla lähteny pois, niin tottakai sen mukana irtoaa hilsettä. Tiiviin pohjavillan alle voi kertyä paljonkin irronnutta ihosolukkoa. Lämpimän kesän lisäksi narttujen karvanlähtöön vaikuttaa hormonaaliset syyt. Juoksut kenties tulossa?
No panic, sanoisin mä. - plööööä
Mullakin nyt uroksellani viimeisen kuukauden lähtenyt pohjavillaa ? Onko se nyt sitten ihan normaalia? Olen melkein päivittäin sitä harjannut sitä vain lähtee ja lähtee. Nyt sen karva on tosi ohut verrattuna siihen mitä normaalisti lapinkoiralla on.Koira on siis 1,5 vuotias.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139