Miami-Sacramento ja kaikki siltä väliltä...

Jennieee

olen suunnitellut helmikuun ensimmäisinä päivinä lentäväni miamiin. Täältä reissu alkaisi sitten ja jatkyisi aina sacramentoon(tai esim losiin) asti. Aikaa matkalle olisi vaikka 6 kk mutta lainmukaanhan se jää siihen 3 kuukauteen. Nyt kyselisin paremmin tietäviltä ja kokeneilta että miten mielestänne tuo aika riittää noille etäisyyksille. Floridassa haluan kuitenkin nähdä muutakin kuin miamin. Alabamassa olisi tarkoitus hetki olla ja texasissa sitten hieman pidempään. Vegasin kautta kaliforniaan jos rahat/aika riittää.kaliforniassa kuitenkin losi ja san francisco ihan must see-paikkoja. Kyse on vaan nyt ennenkuin lentoliput ostan että riittääkö tosiaan 3kk suunnittelemalleni matkalle, paluulippua en uskaltaisi sen takia vielä ostaa kun ei tiedä missä paikassa tulee olemaan kun aika loppuu mutta ilmeisesti maahan ei pääse ilman voimassa olevaa paluulippua? Onko yhtiöitä joilta voi ostaa lipun mutta myöhemmin vaihtaa ajankohtaa tai lennon lähtöpaikkaa? Sitten vielä matkaiusta maan sisällä. Junalla, bussilla, millä kannattaa matkata, haluan toki kokeilla kaikkea, junaa bussia vuokra-autoa, mutta millä pääsee halvimmalla?

8

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennieee

      Ja sitten vielä lisäkysymys, kuulin että ensimmäisille öille on oltava hotelli valmiina, muuten ei maahan pääse näinkö on? Riittääkö jos ensimmäiseksi yöksi varaan motellin vai miten homma käytännössä toimii. Kaikilta sivuilta lukee eri juttuja, menneiltä vuosilta. Miten asia nykypäivänä hoidetaan. Kaunis kiitos etukäteen, pienimmistäkin avunannoista varmasti huima apu näin yksinmatkalle lähtevälle. :)

      • eka yö..

        Maahantuloviranomaisille pitää ilmoittaa osoite, missä yövyt ensimmäisen yön.
        Itse toimin siten, että varaan motellin etukäteen ensimmäiseksi yöksi reittini varrelta, jolloin minulla on sitten se osoite antaa. Joskus olen mennyt ilman varaustakin, mutta silloinkin pitää se osoite antaa eli menee valehtelun puolelle eikä siitä ole ainakaan kiva jäädä kiinni.


    • 12

      Viisumiton oleskelu USAssa on 90pv., eika paivaakaan yli.

    • matkailija-x

      Miksi Sacramentoon? Olen viettänyt siellä kesän töissä, vaikka onkin osavaltionsa pääkaupunki, ei siellä turistille riitä paljoakaan katsottavaa. Kaupungin keskusta on pieni, lähinnä toimistorakennuksia, omakotitaloalueet levittäytyvät laajalle alueelle.

      Ja edellinen kirjoittaja oli viisumista oikeassa; seuraavassa maahantulossa voi tulla ongelmia, jos olet ylittänyt tuon 90 pv.

    • Joo olen tietoinen tuosta 90 päivästä sen takia kirjoitinkin viestiin että on se 90 pv aikaa. En tarkemmin miettinyt paluukaupunkia, mitä lentoja kattelin niin yli 300e halvemmalla lentää sacramentosta kuin esimerkiksi san franciscosta. Oliko se siis niin, että paluulippu pitää olla kun maahan menee?

    • matkailija-x

      Paluulippu täytyy olla hankittuna, kun kirjaudut sisään Yhdysvaltoihin menevälle lennolle. Bisnesluokan ja joidenkin "flexible" turistiluokan lippujen paluupäivää voi korvausta vastaan muuttaa, mutta niiden hinnat ovat paljon kalliimmat kuin normaalien turistiluokan lippujen, joita ei voi muuttaa.

      San Franciscon kenttä on paljon vilkkaampi kuin Sacramento, joten voisi kuvitella, että sinne oli runsaasta tarjonnasta johtuen myös halvempia tarjouksia, mutta joku lentöyhtiö voi toki hinnoitella Sacramentonkin edullisemmaksi.

    • Jennieee

      Kiitos avusta. Sacramenton ja san franciscon lippujen hintaero oli 400e katsomillani ajankohtina, siksi päädyn lipun ostamaan sacramentosta. Jossei siellä kerta nähtävää juurikaan ole, eihän sinne tarvii montaa päivää aijemmin mennä.

      Eikö täällä tosiaan muita yhdysvaltain alueenreppureissaajia löydy, olis kiva kuulla vähän matkailusta maan sisällä ja varsinkin majoittumisesta. Tuskin joka yö on varaa motellissa nukkua, mitenkäs nuo leirintäalueet? Sinne jos suuntaa yön viettämään, tulis varmaan rinkassa olla teltta. Uskaltaako siellä nukkua yksin? Tai tuskin yksin tulee olemaan eiköhän sieltä muitakin löydy, mutta uskaltaako yksin mennä, kellään kokemuksia?

      Miten texasissa, mitä ksikkea siellä pitäisi nähdä? Muutaman viikon aikana muutamaan eri kaupunkiin kerkee tutustumaan. En vain juurikaan tiedä texasista, mitä kaikkea siellä on turistille koettavaa?

    • matkailija-x

      Milte 20 v. sitten sitten tein telttailumatkan New Yorkista Los Angelesiin. Järjestetty matka, meitä oli 12 18-38-vuotiasta, pääosin nukuttiin teltassa leirintäalueilla.

      Jo silloin leirintäalueet olivat usein hyvin varusteltuja; oli kauppaa, uima-allasta, hyvät pesumahdollisuudet, itsepalvelupesulat jne. Joillain eirintäalueilla jopa asui ihmisiä vakituisesti ihan siisteissä asumuksissa/trailereissa, mutta pikku "talot" ja niiden ympäristö esiintyi edukseen verrattuan varsinaisin trailer parkeihin. Leirintäalueille pääsi lähinnä vain autolla, paikallisliikennehän on suureksi osaksi aika surkeaa suurkaupunkeja lukuunottamatta.

      Texasista muistan etenkin San Antonion Alamon ja Big Bendin luonnonpuiston, josas leiriydyimme ja retkeilimme pari päivää. Googlaa esim road trip USA, road trip Texas, tourism Texas, camping USA... tietoa englanniksi kyllä löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe