Koivun katkaisu

Riippakoivun alla

Kysyisin, kestääkö riippakoivu kuolematta (todella iso sellainen) katkaisun jostakin kohtaa runkoa?

Tontilla on useampi koivu, jotka kaadetaan pois ja pelkään, että jos jätän riippakoivun ainoana jäljelle, että se jää liikaa tuulelle altiiksi (ja kaatuu). Naapurikin haluaisi koivua ainakin lyhyemmäksi, koska se varjostaa hänen tonttiaan.

4

765

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitsin pimpula..

Jos siihen jää pysrtyyn oksaton runko, niin mitä virkaa sillä sitten on?

• Riippakoivun alla

Ei mitään tietenkään, jos joku hölmö se niin katkaisi. Ymmärsitkö tahallasi asian noin? Voi yhden kerran.
        Tarkoitin tietenkin katkaisua niin, että alimmat oksat jäävät olemaan. Eivät ne oksat vain siellä aivan latvassa heilu. Kysymyksessä esiintyvät sanat "jostakin kohtaa runkoa".."ainakin lyhyemmäksi".

• Pitsin himpula
        Riippakoivun alla kirjoitti:

Ei mitään tietenkään, jos joku hölmö se niin katkaisi. Ymmärsitkö tahallasi asian noin? Voi yhden kerran.
        Tarkoitin tietenkin katkaisua niin, että alimmat oksat jäävät olemaan. Eivät ne oksat vain siellä aivan latvassa heilu. Kysymyksessä esiintyvät sanat "jostakin kohtaa runkoa".."ainakin lyhyemmäksi".

no, periaatteessa voit alle 10cm vahvaa runkoa katkaista, mutta ei siitä mitään puuta tule, vaikka jäisi sanotaan neljä oksaa, yksi taholleen, ja runko poikki, kuolema sen silloin korjaa.

• kokeile ja hämmästy

Nuoria koivuja olen nähnyt, joissa runko katkaistu ja elämä jatkuu. Kovin isoa ei arboristien ohjeen mukaan kannattaisi katkaista. Jos kuitenkin päätät yrittää, niin kevättalvella ja katkaisupinta pitää suojata vahalla tms., ettei lahottajat hyökkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      129
      1246
    2. 73
      1203
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      97
      967
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      895
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      822
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      781
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      768
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      624
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      546
    Aihe