Koivun katkaisu

Riippakoivun alla

Kysyisin, kestääkö riippakoivu kuolematta (todella iso sellainen) katkaisun jostakin kohtaa runkoa?

Tontilla on useampi koivu, jotka kaadetaan pois ja pelkään, että jos jätän riippakoivun ainoana jäljelle, että se jää liikaa tuulelle altiiksi (ja kaatuu). Naapurikin haluaisi koivua ainakin lyhyemmäksi, koska se varjostaa hänen tonttiaan.

4

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitsin pimpula..

      Jos siihen jää pysrtyyn oksaton runko, niin mitä virkaa sillä sitten on?

      • Riippakoivun alla

        Ei mitään tietenkään, jos joku hölmö se niin katkaisi. Ymmärsitkö tahallasi asian noin? Voi yhden kerran.
        Tarkoitin tietenkin katkaisua niin, että alimmat oksat jäävät olemaan. Eivät ne oksat vain siellä aivan latvassa heilu. Kysymyksessä esiintyvät sanat "jostakin kohtaa runkoa".."ainakin lyhyemmäksi".


      • Pitsin himpula
        Riippakoivun alla kirjoitti:

        Ei mitään tietenkään, jos joku hölmö se niin katkaisi. Ymmärsitkö tahallasi asian noin? Voi yhden kerran.
        Tarkoitin tietenkin katkaisua niin, että alimmat oksat jäävät olemaan. Eivät ne oksat vain siellä aivan latvassa heilu. Kysymyksessä esiintyvät sanat "jostakin kohtaa runkoa".."ainakin lyhyemmäksi".

        no, periaatteessa voit alle 10cm vahvaa runkoa katkaista, mutta ei siitä mitään puuta tule, vaikka jäisi sanotaan neljä oksaa, yksi taholleen, ja runko poikki, kuolema sen silloin korjaa.


    • kokeile ja hämmästy

      Nuoria koivuja olen nähnyt, joissa runko katkaistu ja elämä jatkuu. Kovin isoa ei arboristien ohjeen mukaan kannattaisi katkaista. Jos kuitenkin päätät yrittää, niin kevättalvella ja katkaisupinta pitää suojata vahalla tms., ettei lahottajat hyökkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe