Kirjovat ompelukoneet

konsulttiapua vailla

Mua on alkanut kiinnostaa kirjontaompelukoneet. Kalliita ovat. Jos hankin sellaisen, niin valinta pitäis puntaroida tarkkaan.

Kävin tänään katsomassa yhtä konetta, mutta siinä valmiina olevat kuvat olivat lapsellisia tai nenäliinan reunoihin sopivia pikkusieviä kukka- ja perhosaiheita. Niistä en ole valmis maksamaan. Jotain saa netistäkin imuroitua, mutta omasta takaa löytyisi mieleiset kuvaeaiheet. Omien kuvien laatimiseen tarvittavat ohjelmat maksavat myös aika paljon.

Onko jollakulla tietoa ja kokemusta ko. koneista ja niiden hintakehityksestä Onko niissä samaa halpenemista kuin tietokoneissa ja viihde-elektroniikassa? Kannattaako ostaa heti vai odottaa vuosi tai pari?

17

2326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompeluintoilija
    • konsulttiapua vailla

Ompeluintoilijalle kiitos vinkistä. Käympä Tallinnassakin katsomassa, kun tiedän mihin suunnistaa. Eestiläisiä sivuja olen itsekin yrittänyt etsiä, koska arvelin sieltä löytyvän edullisempia hintoja.

Onks tietoo, millainen merkki Janome on ompelukoneena? Onko hyviä tai huonoja kokemuksia?

• ompeluintoilija

Aloittajalle;

Karnaluksiin kannattaa mennä suoraan satamasta taksilla
      ja osoite on Hermanni 1 C.
      Alaovessa ei näy mitään kylttiä

mutta rappuun sisään mennessä näkyy pieni kyltti ja tukkukauppa on viimeisessä kerroksessa.Kaupassa käy vain käteinen ja omistaja puhuu hyvin suomea ja osaa neuvoa ammattimaisella taidolla koneista.
      Kaupassa on myös Bernina Aurora 450 mihin saa erikseen kirjontalaitteen

ja sen hinta on n puolet Suomen kauppojen hinnoista joten on kyseessä 1000 euron säästö.

Janome on todella hyvä merkki ja vahva moottori, on vain vähemmän tunnettu Suomessa, toistaiseksi.

>Kannattaa mennä Karnaluksiin, itsekin olen ostanut sieltä Janomen ompelukoneen

• omepuinoitlija
    • huhhuh hinnat
    • konsulttiapua vailla

Kiitos oikein paljon! Nyt mulla on hyviä vinkkejä uuden koneen hankintaa varten. Ompelukoneeni alkavat olla vanhoja, vaikkakin moitteettomassa kunnossa. Toinen on Husqvarna 2000 ihan 1970-luvun alusta ja toinen Eva Astramatic vm. 1978. Olen ommellut kummallakin kaikkea mahdollista alusvaatteista nahkavaatteisiin, jopa lyhentänyt talvisaappaat. Nyt vois olla uuden koneen aika. Bernina Aurora kirjontalisälaitteet kiinnostaa. Polttelee jo niin pahasti, että kohta pitää lähteä reissuun.

• ompeluintoilija 555

konsulttiapua vailla:

Kävin eilen itse siellä Karnaluksissa taas rohmuamassa
      ompelumateriaalia, siellä kun kaikki on niin halpaa.
      Tapasin sen mukavan omistajan, ja kyselin niistä kirjontakoneista, etten vain ole antanut väärää tietoa sinulle.

Hän sanoi että heillä ei ol varsinaista pelkkää kirjontakonetta, mutta jos haluaa pelkän sellaisen, sieltä voi tilata.
      Hän sanoi myös että Janomella on malli mihin voi koota sen kirjontakone osan, aivan kuten Janomella voi koota tehdaskoneeksi.
      Mutta tuo Bernina Aurora 450 siellä on ja maksaa puolet Suomen hinnasta.Siellä on myös se kirjontalaite siihen Auroraan ja sekin on tietysti halpa.

Janomen koneisiin saa englanninkielisen ohjekirjan, mutta Berninaan vain Baltian kielillä, mutta se on mahdollista ladata netistä, sillä ohjekirjat eivät ole kauppojen tai kauppiaiden omaisuutta vaan konemerkkien eli se on sallittua
      mutta ladattujen ohjekirjojen myynti on kielletty.

Olispa kiva tavata siellä Karnaluksissa:)

• konsulttipua vailla

Meillä on just meneillään kellarikerroksen täysremontti, jota joudun valvomaan. Minua on pyydelty Narvaan kyläilemään, kunhan vapaudun remonttiprojektista. Eli jonkun aikaa menee, ennenkuin lähden sinne suunnille.

Ohjekirjan kieleksi käy aivan hyvin myös venäjä. Ajattelin esitutustua noihin koneisiin täkäläisissä kaupoissa, niin silloin on helpompi tehdä ostopäätös.

• kirjoja

Itselläni on käytössä Bernina Artista 630 kirjontaohjelmineen. Ostettu Suomesta ja olen ollut siihen tyytyväinen. Koneen käyttöön ja ohjelmiin olen saanut kolutuksen paikan päällä ja valmistaja järjesti myös yhden päivän tehokkaan koulutuksen kirjontaohjelman käyttöön. Tulossa vielä ainakin toinen koulutus. Aina voin soittaa myyjälle mikäli tulee mitä tahansa kysyttävää. Tai käydä paikan päällä kysymässä. Oletko ajatellut sitä miten saat tarvittavat käytännönohjeet koneen & ohjelmien käyttöön? Miten takuut toimivat? Mitä jos tarvitset apua?

• konsulttiapua vailla

Tuskinpa kone niin vaikea voi olla, etten oppisi käyttämään sitä pelkän opaskirjan avulla. Menee vähän itsekehun puolelle, mutta olen opetellut omin päin monia asioita, photoshopin, autocadin, corellin ym ohjelmia, kuin myös muuraamisen opetusvideon avulla, monelaisten teknisten laitteiden hallinnan ja hyvän ompeluosaamiseni. Oletan oppivani myös kirjovan ompelukoneen käytön, kunhan saan kunnollisen kirjallisen ohjeiston sopivalla kielellä. Se ei huolestuta minua lainkaan.

Takuuasoita ehdinkin jo miettiä, ja niistä onkin tuossa alempana kerrottu, ja sen asian voi tietenkin vielä tarkistaa myyjältä. Eikä se edes olisi kovin hankala juttu heittää konetta Tallinnaan takuuhuoltoon. Viro-Suomi väliä lähes kuukausittain kulkeva tuttavani on minulle muutaman palveluksen velkaa.

• ompeluintoilija2233

Bernina antaa takuun kaikille koneilleen, KAIKKISSA ja KAIKISTA MAISTA ostetuista koneista, eli ei mitään ongelmaa takuun kanssa.
      Sitäpaitsi Bernina koneet lähtevät tehtaalta koeajettuina
      ja on erittäin harvinaista että tehdasvikaisia koneita lähtee liikkeelle.
      Mutta jos niin olisi, kone viedään lähimpään Berninaa myyvää liikkeeseen, korjaaja tutkii koneen onko tehdasvika, siitä annettaan todistus ja Karnaluks ottaa vastuun, Bernina korvaa Karnaluksille jne.

Siinä ei ole mitään ongelmaa.
      Kyllä sen koulutuksen voi halvemmalla saada jossain, kuin ostamalla koneen 1000 euroa kalliimmalla Suomesta, on minun mielipiteeni.

• taikkuli

Ei hoitunut Karnaluksilta ostamani Berninan takuukorjaus Suomessa.
        Suomen maahantuoja vastaa VAIN JA AINOASTAAN SUOMESSA OSTETUILTA,
        VALTUUTETUILTA BERNINA JÄLLEENMYYJILTÄ ostetuista koneista.
        Harmittaa kun jouduin toimttamaan koneen Tallinnaan.
        Takuukorjaus kesti monta viikkoa ja koneessa sama vika edelleen :(

• kerkai

Minun Bernina Artista 170 joutaisi jo vaikka sinulle. Olen ollut tyytyväinen koneeseen,mutta jatkuva lankojen pujottelu tuottaa tuskaa, kun näkö on heikentynyt.
      eläkelä[email protected]

• konsulttiapua vailla

Kone kiinnostaa, ja olisin kysellyt lisätietoja koneestasi, mutta sähköpostiosoitettasi ei tunnisteta. Siinä on varmaankin jotain vikaa.

• konsulttiapua vailla

Kato joo, tossahan oli ä:n pisteet. Kopsasin osoitteen ctrl-C ctrl-V sen kummemmin katsomatta tai miettimättä. Ei kelvannut osoite, mutta sitten huomasin vaihtaa äät aaksi, ja johan lähti viesti eteenpäin.

• Agathatäti

Vinkkinä kirjontakoneen ostajalle:
      Karnaluksista kannattaa sitten katsella niitä
      kirjontakonelankoja.
      Siellä ne maksavat alle puolen hinnan Suomen nettikauppoihin verrattuna.

Vielä kerran:

Tallinnan käsityöläisten tukkukauppa:

Karnaluks
      Hermanni 1 C
      Tallinn

http://shop.kl24.ee/202/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe