Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kumilippa

Focus -00

Focuksen etupuskurin alareunassa majaileva "kumilippa" vääntyilee ja aaltoilee parista kohtaa. Onko teillä vastaavaa? Meneekö takuuseen?

10

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni

      Lippaa voi varovasti oikoa jossain lämpimässä tilassa, Talvisaikaan en suosittele koska puskurimuovi on herkkää halkeamaan. Lipan takana on alumiini lista jota on helppo taivutella. Lipan olemassa olon tarkoitusta en tiedä ,ehkä jokin muotoilun kukkanen.

    • Topias

      se ei maksa kuin noin 40 euroa. Vasaralla naputellaan paikalleen.
      Niin **ttumainen osa autossa että vääntyy heti kun vähän osuu johonkin lumikokkareeseen.

      • Focus -00

        mutta eikö voi itse suoristaa niinkuin Hermanni sanoi? En oo vielä itse kokeillut. Luin jostain että (TM) lipassa on ilmeinen valmistus virhe ja kuuluu takuun piiriin. Aika ihme juttu jos kuminen lippa osuu johonkin eikä palaudu ennalleen. Ehkä siellä on sitte joku alumiinilista.


      • Topias
        Focus -00 kirjoitti:

        mutta eikö voi itse suoristaa niinkuin Hermanni sanoi? En oo vielä itse kokeillut. Luin jostain että (TM) lipassa on ilmeinen valmistus virhe ja kuuluu takuun piiriin. Aika ihme juttu jos kuminen lippa osuu johonkin eikä palaudu ennalleen. Ehkä siellä on sitte joku alumiinilista.

        empä usko että menee takuuseen. Jos tölväset muovisen puskurin johonkin ja se menee klommolle, niin ei sekään mene takuuseen vaikka on kestävämpi osa kuin kumilippa.

        Itse en saanut takuuseen ja eihän toisaalta autoa ole tarkoitettu tölvittäväksi. Edes lumikokkareisiin.

        Sisällä tosiaan menee joku metallinen juttu, mutta sen vääntely ei ikinä mene niin nappiin että saisit siitä täysin suoran.


      • Focus -00
        Topias kirjoitti:

        empä usko että menee takuuseen. Jos tölväset muovisen puskurin johonkin ja se menee klommolle, niin ei sekään mene takuuseen vaikka on kestävämpi osa kuin kumilippa.

        Itse en saanut takuuseen ja eihän toisaalta autoa ole tarkoitettu tölvittäväksi. Edes lumikokkareisiin.

        Sisällä tosiaan menee joku metallinen juttu, mutta sen vääntely ei ikinä mene niin nappiin että saisit siitä täysin suoran.

        vaikka sillä ei olekaan tölvitty mihinkään. Luin sen jutun just TM:sta ja siellä sama juttu että ilmestynyt itsestään. En tiedä???


      • hermanni
        Focus -00 kirjoitti:

        vaikka sillä ei olekaan tölvitty mihinkään. Luin sen jutun just TM:sta ja siellä sama juttu että ilmestynyt itsestään. En tiedä???

        onnistuu jos se ei ole pahasti vääntynyt. Todella rullaantunut huuli kannattaa varmaankin vaihtaa. Useinmiten puskurin alareunakin vääntyy hieman.


      • ffwg
        Focus -00 kirjoitti:

        vaikka sillä ei olekaan tölvitty mihinkään. Luin sen jutun just TM:sta ja siellä sama juttu että ilmestynyt itsestään. En tiedä???

        ...että TM:ssä kukaan ei tunnustanut kolhaisseensa sitä mihinkään (eli saattaa silti ollut osunut johonkin). Itsekään en muista kolhineeni, mutta silti on hieman vääntynyt. Luulen, että auravalli riittää vääntämään sen jos lumi on kovaa. Huollossa sanoivat, että kyllä siihen on aina löytynyt jokin ulkoinen tekijä. Uskon sen, sillä sisällä on metallinen tuki.


      • Make
        ffwg kirjoitti:

        ...että TM:ssä kukaan ei tunnustanut kolhaisseensa sitä mihinkään (eli saattaa silti ollut osunut johonkin). Itsekään en muista kolhineeni, mutta silti on hieman vääntynyt. Luulen, että auravalli riittää vääntämään sen jos lumi on kovaa. Huollossa sanoivat, että kyllä siihen on aina löytynyt jokin ulkoinen tekijä. Uskon sen, sillä sisällä on metallinen tuki.

        tulin huollosta ja juuri asennettu parin osan lisäksi uusi kumilippakin. No kotiin ajettuani, ajoin omaan parkkiruutuuni, jossa sattui olemaan noin 20cm halkaisijalta oleva lumikokkare. Meinasin nousta potkaisemaan sen pois, mutta jostain syystä kuitenkin ajoin siihen ruutuun. Lumikokkare olikin puoliksi jäinen ja kuului pienen pieni vaimea rohaus kun se otti kumilippaan. Ei siis kovin vakavasti. No vääntyihän se siitä samantien. Ei pahasti, mutta vääntyi kuitenkin niin että huomaa... Voin kertoa että silloin vitutti. Kuitenkin uus lippa oli ollut noin 20 minuuttia autossa :)
        Käsin pakkasessa koitin HETI vääntää sitä suoraan, mutta ei auttanut :(


    • Voortisti

      Jos ongelma, poista kokonaan?

    • focus5

      misähän kyseisiä kumilippoja saa ostettua? tarvisi kahteen focukseen lipat ja ei meinaa löytyä. mistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe