Saunan terassi on tehty joitain vuosia sitten purkutavara- 2x4" lankuista. 2x4 metrin terassista on vain puolet katon alla. Miten tuollainen sahapintainen lankkulattia kannattaisi käsitellä? Jotain valttia vai joku öljy-terva seos vai antaako olla vaan? Enkä aio sitä purkaa ja tehdä uutta jostain kestopuusta tms. joten sellaisia neuvoja en tarvitse. Luulisin että jotenkin käsiteltynä lankut kestää jonkun 10-15 vuotta jonka jälkeen lattian voikin jo uusia. Eli hyviä pinnoitusideoita jo muutaman kesän harmaantuneille terassilankuille, kiitos!
Saunan terassin käsittely
1
227
Vastaukset
- Saituri eläkeläinen
Kyllä puu kestää kymmeniä vuosia kun saa hieman kyllästettä pintaan. Joku vanha kauppias suositteli minulle joskus yhdistelmää jossa puolet laitetaan Visa kyllästettä ja siihen lisää puolet tervaa. Rautakaupoista löydät tervaa kohtuuhintaan 5 ja 10 litran muovikannuissa, hetken tuo haiskahtaa hyvälle mutta kyllä hyvääkin tulee. Toinen juttunsa on minkälaiset aluspuut Sinulla löytyy, mutta laita näiden kohdalle hieman enemmä ainetta niin ei heti kostu ja kunnon tuuletus olis kyllä hyvä alapuolella.
Nuo Valtti kolorit kun muodostaa puulle kiinteän kavon ja hetkenpäästä hilseilee ja alkaa mustumaan homepilkuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 613188
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161132- 891038
- 101945
- 50923
- 96804
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35801Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27680Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap89668- 48615