Kyllä bortsu on jotain aivan uskomatonta! Se kestää ja kestää ja periksi se ei anna. Se kulkee mukana, jos on kulkeakseen.
Oltiin Lapissa vaeltamassa Tenon vartta pari viikkoa. Ajateltiin ekana, että lähetään vaan vaeltaman ja pistetään pää tyynyyn siellä, missä väsy yllättää. Sää oli kuitenkin sellainen, että varattiin möksä yöksi. Koira sai siis levätä yön ja sen energia ei kulunut lämmön ylläpitämiseen. Siis tehtiin sellaisia pistoja majapaikoista.
En olis ikinä uskonut, että se vaeltaminen kuluttaa koiran energiavaroja noin paljon. Koira söi noin 3 kertaa enempi/vrk, kuin yleensä. Jos ennen oltiin tultu toimeen noin kilon annoksella/vrk, niin nyt piti tankata jatkuvasti ja siitä huolimati tuntu, että mikään ei riitä. Tuli mieleen, että kohta pitää alkaa syöttämään ihraa (läskiä), että energiatarve tulee katettua.
Ensi vuonna, kun lähdetään samalle tourneelle, niin aletaan energian tankkaus pari viikkoa ennen matkaa ja pyydetään eläinlääkäriltä ohjeita energian kulutuksesta.
Oikeestaan ainoa ongelma oli se, että käpit eivät kestä karussa maastossa. Tenon kivet ovat särmikkäitä ja siten ne eivät ole mukavia anturoille.
Nyt se on tehty!
0
121
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808266
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264478- 504068
- 513295
- 513086
- 502840
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262516- 312099
- 291996
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv381973