Akta Graco Cosmic Comfort S

Ostaisiko vai ei?

Onko kellään kokemuksia ko turvaistuimesta?
Lastentarvikeliikkeessä suosittelivat kovasti ja sanoi sen olevan yksi myydyimpiä turvaistuimia. Kuitenkin netistä luin keskusteluita, että ei olisi saanut hyvä arvosanoja turvallisuustesteissä ym. Itse en kuitenkaan löytänyt mitään virallisia arvosteluita tästä istuimesta.
Ja mieluusti kuulisin muitakin kommentteja istuimesta, koska itse tykästyin ko. malliin, koska istuin näytti tukevalta ja muhkealta ja oli säätövaraa selkänojassa ja jalkatilaakin oli riittävästi verrattuna muihin (Esim. Britaxin multitechiin).

11

7192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **

Meillä ollut käytössä ja tosi tykätty tuoli. Selkänoja tarpeeksi pitkä. Kapea tuoli niin mahtuu muitakin kyytiin. Suosittelen. :)

• Luukas11

Meillä on nyt ollut viikon käytössä tuo istuin ja ollaan oltu todella tyytyväisiä.Meidän poika on nyt 4kk ja 8kg ja hänelle saa hyvän asennon tässä istuimessa.maxi cosi ja Britaxia myös kokeiltiin mutta ne eivät ole sopivia mielestämme ihan näin pienelle.Tässä tuo niskatuki on aivan loistava,vauva ei pääse roikottamaan päätään nukkuessaan.
      kaikinpuolin ollaan tyytyväisiä ostokseen ja en voi muuta kun suositella =)

• Äippäliini

Meillä myös ko. Aktan istuin ja todella tyytyväisiä olemme olleet!!! Lapsi alkoi olemaan tuossa istuimessa jo reilu 4kk ikäisenä ja hyvin toimi... Tullaan ostamaan samanlainen istuin kohtapuoliin pikkusiskollekin. :)

• noupgraco

Meillä kyseinen istuin ja en voi suositella kellekkään!

On varmasti suosittu istuin, kun ihmiset ostavat sitä mitä myyjä suosittelee. Ja koska lastentarvikkeessa myyjät suosittelevat aina gracoa, niin sitä istuinta menee. Mekin valitettavasti sorruimme ostamaan kyseisen istuimen ja kyllä kaduttaa. Eli istuin vie selkä menosuuntaa hirveesti tilaa, meidän autossa ei voi käyttää selkä menosuuntaan. Lapselle epämielyttävä (lapsen suusta) ja penkkiä säätämällä ei löydy hyvää asentoa. Kallistussysteemi on tosi hankala, kestää kauan kiertää sitä nappia, asento ei muutu oikeastaan lainkaan ja kuulemma on vielä huonompi asento makuuasento. Vöiden kanssa saa aina tapella. Tosi hankala asentaa autoon. Tämä istuin siirtyi kakkosautoon ja ykkösautoon ostimme sitten be safe izi combi. Gracon istuimen täys vastakohta ja mikä parasta lapsi ei koko ajan valita, kun istuu tämän istuimen kyydissä. Siis kun laps istuu gracossa, niin koko ajan sieltä takapenkiltä kuuluu 'milloin ollaan perillä, mä en jaksa enää istua' mä haluun nukkua, mutta en pysty, huono asento...' Kaikki on ihan toisin tuossa be safen istuimessa.

Suosittelen, että harkitset niittä muitakin istuimia kuin gracoa. Tiesitkö myös, että graco on saanut yleisesti testeistä huonoja ja heikkoja arvosanoja (ei turvakaukalo). Eikö hätköhdytä yhtään, kun kyseinen cosmic on saanut välttämän testeistä? Kyllä minua ainakin.

http://www.lapsimatkustaa.fi/arvostelut/akta-graco-cosmic-comfort-s Lueppa ihmisten kirjottamat. En nuiden perusteella kyllä istuinta ostaisi, vaikka kuinka myyjä suosittelisi.

http://www.lapsimatkustaa.fi/arvostelut/hts-besafe-izi-combi-x3 Tätä istuinta kaikki suosittelevat toisille ja voisivat ostaa itsellekkin.

• kannattaa perehtyä

Kannattaa katsoa tuosta palstan vierestä oikealta viikon suosituimmat.. Siinä on ketju ja linkkejä ko. istuimen paremmasta XTP versioista tehtyihin testeihin, joissa se on hylätty vaarallisena Sama runko taitaa olla kaikissa Cosmiceissa.

• perehtynyt asiaan

Olen pannut merkille että Prismoissa myydään tätä vanhempaa Cosmic XTP mallia ja Lastentarvikkeissa pääasiassa tätä uudempaa kehitysversiota Cosmic Comfort S:ää, jossa näyttäisi olevan ainakin erilainen tukijalkojen rakenne( = vankemman näköiset putket ), muutenhan rungon istuinosa näyttää hyvinkin samalta.

• Äiti-ihiminen

Akta Cosmic XTP on todettu Ruotsin valtion tekemässä puolueettomassa testissä vaaralliseksi. Se sai hylätyn testituloksen. Istuin irtosi paikoiltaan ja lapsi olisi varmasti vammautunut vakavasti tai kuollut, jos tilanne olisi ollut todellinen. Testi, jota istuinta myyvä lastentarvikeliike mainostaa ja jossa istuin on testivoittaja, ei sen sijaan ole puolueettomasti toteutettu, vaan kyseisen firman sponsoroima.

Tässä linkki Ruotsin testin videoihin ja yhteenvetoon:

http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/151?fulltext

http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11487.ece/BINARY/13864.pdf

• testaaja

Toi Ruotsin testihän ei ole kuin 5 vuotta vanha... Autoliiton testissä HTS Besafe iZi Combi X3 Isofix 2011 sai arvosanaksi myös tyydyttävä.

• :)

Testeissä ei koskaan kannata katsoa yleisarvosanaa vaan plussat ja miinukset, miinukset voi tulla esim. istuimen painavuudesta ja kankaiden huonosta irroitettavuudesta, ei välttämättä turvallisuudesta. Ainakin Kuopion Lastentarvikkeessa esiteltiin kaikki istuimet tasavertaisina. Muistaakseni tuo Akta Gracon cosmic comfort s on uusin versio ja siinä on kiinteä tukijalka jossa painopiste ylempänä verrattuna vanhempaan cosmic xtp istuimeen, myöskin uudessa mallin istuin laitetaan kokonaan auton penkin päälle, kun xtp tulee laittaa osittain penkin istuinosan yli. Mekin päädyttiin ostamaan Be safen combi istuin sen helpoksi tehtyjen toimintojen takia. Combi istuin oli saanut miinuksia autoliiton testissä juuri painonsa ja olevinaan vaikean kiinnitysen takia ja ettei lapsi näe autosta ulos. No penkki on painava, mutta helppo oli kiinnittää ja ssädöt on helpot. Meidän tyttö kyllä tykkää istua penkissään.

• Cosmic Comfort S

Graco Cosmic Comfort S on mielestäni hyvä istuin. En allekirjoita edellisiä kommentteja, että istuin haukkaa tilaa etupenkiltä. Ainakin meillä Volvo V50 pelkääjän paikalle mahtuu istumaan, kun lapsemme istuu CCS turvaistumessa selkä menosuuntaan. Lapsemme on pitkä ja painaa n. 15kg.
      Kun etsin sopivaa istuinta autoon, oli ehtona mahd iso jalkatila lapselle ja että etupenkille mahtuu aikuinen istumaan. Nämä speksit täyttyivät ko. turvaistuimessa. Lisäksi istuin tuntuu mukavalta (hyvät pehmusteet, säädettävä selkänojan kallistus) ja siitä näkee hyvin ulos.

Olin tietoinen Ruotsissa tehdystä testistä, mutta Lastentarvikkeen myyjä kertoi että testi oli tehty vanhemmalla mallilla, väärin asennettu jne ja CCS on erittäin turvallinen tuoli. Olen jälkikäteen asentanut itsekin Cosmic Comfort S:n pariin kertaan ja mielestäni kiinnitys ei ole vaikeaa. Pidän itse myös suurempana riskiniä vaihtoehtoa, että lapsen pää alkaa retkottamaan, mikä mahdollisessa törmäyksessä aiheuttaa suurimman riskin.

Jos miinuksia haetaan, meillä meni vähän aikaa kunnes vyölenkkien kiinnitys alkoi sujumaan hyvin. Mutta silti, 269 € hintaan olen tyytyväinen ostokseeni.

• alisa52164

Meillä on ollut Cosmic Comdort nyt vuoden käytössä ja hyvä on ollut silloin alussa kun lapsi siirtyi kaukalosta. En susittele lapseni on nyt normaalikokoinen 14kg 2.5vuotias ja voin sanoa että istuin on ahdas ja epämiellyttävän kova.. Sitä ei saa tukevasti kiinni se keikkuu autossa...Kankaat irtoaa. Hankala kiinnittää vyöt ym. Ostettiin juuri tänään Britaxin Evolva siin se on niin tukevan oloinen ja iso et lapsi mahtuu kunnolla jopa nukahtamaan. Graco on hyvä rattaiden tekijä mutta ei turvaistuinten :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17133
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4904
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2758
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2072
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1617
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1567
    7. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1544
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      25
      1514
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1273
    Aihe