Hämmästynyt

Kuvattu

Jokunen aika olin kutsuttuna avoparin häihin. Ei siinä mitään olin otettu että sain kutsun juhliin. Olin kyllä aivan äimistynyt häävieraiden kuvaamisinnosta. Onkohan jotain vähän pielessä jossakin kun lähiomaiset kiilaavat ja tungeksivat ottaakseen valokuvia hääparista ja vielä kirkossa. Paikalle kun oli hommattu useita ammattikuvaajiakin. Kyllä mummuille ja paapoille ja muulle suvulle varmasti valokuvia toimitetaan juhlista ja niitä näytetään myöhemmin. Olisi viksumpaa läheisten panostaa itse juhlaan kuin pätemään halpojen kameroittensa kanssa. Ja liika on liikaa joka asiassa , myöskin kuvaaminen juhlissa yleensä. Se on häiritsevää hää vieraitakin kohtaan jos kokoajan vain valokuvataan. Ihan kuin valokuvaaminen olisi se pääasia häissä.

2

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häävieraskuvaaja

      Ei valokuvaaminen ole häissä pääasia, eikä muissakaan juhlissa. Mutta niistä valokuvista muodostuu aikaa myöten muistojen tuki, koska ihmisen omalla muistilla on tapana haalistua.

      Itse olin juuri kutsuttuna häihin, ja kuvasin myös tilaisuudessa (en virallisena kuvaajana vaan juuri paheksumasi kaltaisena häävieraskuvaajana). Minä ajattelen niin, että todennäköisesti emme tule saamaan kuvia hääparilta niin paljon, että muistaisimme edes kaikkia itseämme kiinnostaneita hetkiä häistä. Vaikka digiaikana kuvaaminen on halpaa, kuvien tulostaminen koko suvulle ei enää olekaan.

      Päinvastoin kuin olettaisin, että saisimme hääparilta kovin suurta määrää kuvia (vaikka seurueessamme oli toisen osapuolen hyvin läheisiä ihmisiä), ajattelen, että voin ehkä tehdä onnistuneimmista kuvistani vaikka cd:n, jonka lähetän hääparille. Ehkä he hyvinkin ilahtuvat juuri niistä kuvakulmista, joita itse satuin ottamaan, niistä yksityiskohdista, joita ehkä virallinen kuvaaja ei huomannut. Näin kävi ainakin edellisissä häissä, joissa yhtenä muiden kuvaavien vieraiden joukossa otin kuvia. Lähetin cd:n aikanaan pariskunnalle ja sain tavallisen hääkiitoksen lisäksi erikseen oikein nätin kiitoksen. Minusta oli kiva, että onnistuin ilahduttamaan hääparia.

      Ehkä sinä voisit ajatella, että vaikka et itse pidä ilmeisesti kuvaamisesta tai monista valokuvista, meitä on moneksi? Joku voi siitä hyvinkin tykätä, että saa mahdollisimman monia muistoja tärkeästä päivästään. Ja jos taas tarkoitat, ettet itse halua tulla kuvatuksi, sen voi hienovaraisesti varmistaa osoittamalla kuvaajalle vaikka pienellä torjuvalla kädenliikkeellä, ettei halua tulla kuvatuksi.

      • todella kyllästynyt

        Hienosti perusteltu huonotapaisuutta.

        Ajatuksesi on toki herttainen ottaa omaperäisiä kuvia hääparista, mutta niin moni muukin ajattelee ja jos olet ainoana vieraana rymistellyt pitkin kirkkoa toimii se silloin hääparillekin, mutta älä missään nimessä luota ideaasi liikaa. Kuvaaminen on oikeasti hyvin hyvin häiritsevää ja hyvin hyvin harva kehtaa sanoa, että viehän se persauksesi pois edestäni nähdäkseni ja kuullakseni paremmin missä mennään.

        Koska toisten huomioiminen on monelle tuskaisan suuri vaiva ja omat fiilarit ohittavat muiden hyvinvoinnin on kuitenkin ihan aiheellista ottaa edes etukäteen selville, jos hääpari ei sitä älyä tiedottaa, että onko paikalle varattu kuvaaja ja saako kuvia myös itselleen. Nykypäivän teknologialla ei todellakaan ole vaiva tallentaa niitä nettiin ja antamalla oikeudet kaikille häävieraille, josta voi näppärästi ilmoittaa jopa jo häissäkin. Sinne voi antaa tallennusoikeuden sinunlaisille kameran kanssa innokkaina hyppiville myöskin tai kuten eräissä häissä joka pöydällä oli hääparin asettama kamera vieraiden vapaaseen käyttöön nimenomaan vasta kirkon jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe