Miksi minä, nainen, odotin aloitetta enkä tehnyt mitään

naisen mieleen

Kopsaan tähän nyt omaksi aloituksekseen kirjoittamani vastauksen miehelle, joka epäili kaipaamansa naista leikkien peluusta ja vaikeasti tavoiteltavan esittämisestä. Tässä kerron oman näkemykseni, miksi en ole osannut antaa "signaaleja" tai tehnyt aloitetta ja miksi päädyin uskomaan, ettei meis lopulta ollutkaan kiinnostunut, vaikka kiinnostustaan oli osoittaunut.

En väitä, että tämä pätee kaikkiin naisiin, mutta väitän, että on varmasti monia muita (miesten keskuudessa suosittuja) naisia, joihin tämä pätee:

En ole näytellyt "coolia" tai leikkinyt vaikeasti tavoiteltavaa. Olen vain hirveän ujo ja herkkä ihminen. En osaa aggressiivisesti tyrkyttää itseäni, en ole koskaan joutunut edes tekemään niin, joten olen oppinut olemaan passiivinen miesten suhteen. Olen koko elämäni ollut miesten jahtaamana ja joskus miehet osaavat olla todella tungettelevia, pistävät jalkaa oikein ovenväliin, piinaavat ja piinaavat kunnes saavat numeron jne. Ei ole koskaan tarvinnut tehdä aloitetta, joten en ole aloitteellisuuteen oppinut.

On sitten vähän outoa törmätä mieheen, joka ei sitten yhtäkkiä teekään mitään kun suurin osa toimii niin, että miltei väkisin koukkaavat olkavarresta ja raahaavat treffeille. Miten kuvittelevat, että kaltaiseni ujo herkkis sen jälkeen kun on koko ikänsä ollut aggressiviisten, itseään tykö tekevien ja jatkuvalla viestittelyllä pommittavien miesten jahtaamana, ihan yhtäkkiä kutsuu sinut kahville, eikä toisin päin?

Järki käteen näissä jutuissa. On todellakin olemassa naisia, jotka ovat tottuneet olemaan suosittuja ja jahdattuja miesten keskuudessa. Et voi mitenkään odottaa, että ihan yhtäkkiä rakastuneena tekeekin rohkeasti ja reippaasti aloitteen! Ei se niin mene... päinvastoin, nainen ajattelee, että jos mies ei tee jotain suoraa, selkeää aloitetta, "niin kuin ne kaikki muutkin miehet jatkuvasti tekee", niin mies ei vaan sitten olekaan yhtään kiinnostunut. Ja sen jälkeen on vielä vaikeampi tehdä mitään aloitetta naisen puolelta... ja tähän kun lisätään voimakas ujous, joka itselläni on varsinkin ongelmana, vaikka olen ulkoisesti sosiaalinen, vilkas ja avoin, niin...

Niin, että oletko varma että tuo nainen ihan vaan tahallaan kiusaa sinua ja leikkii jotain pelejä? Mietippä asiaa hänen kantiltaan...

136

1775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisen mieleen

piti laittaa nimerkiksi "katsaus naisen mieleen" mutt se nyt meni tollee...

• Ymmärrän

Kyllä mä nyt ymmärrän.

• -M-

Yököttävä juttu. Miten täynnä itseään ihminen voi ollakaan! Älä huoli, kyllä ne jahtaajat häipyvät viereltäsi kun tutustuvat sinuun paremmin ja huomaavat kuinka täynnä itseäsi olet.

Ei ihme ettei noin omahyväinen ihminen tee aloitetta, kun ei halua kun on vain täynnä omaa "ihanuuttaan". Tosin unohtaa vaan omat luonteenpiirteensä, jotka voivat olla kaikkea muuta kun ihanat. Moni kakku päältä kaunis... Kakun maku ratkaisee!

• naisen mieleen

harmi, että kirjoitukseni aiheutti sinussa mielipahaa.

En kuitenkaan ole omahyväinen, itseäni täynnä ja mitä lie, vaan aito ihminen, jolla suuri sydän. Ikävää, että ahdistuit niin, että teki mielesi aliarvioida ja haukkua vierasta ihmistä. Oletan, että sulla on vain paha päivä.

Toivottavasti kuitenkin muille miehille selvisi vähän nämä asiat ja pääsivät kurkkaamaan naisen mieleen, naisen maailmaan. En minäkään ole mikään suuren luoka kaunotar, vaan ihan perusmimmi mielestäni. Fakta kuitenkin, että naisille on aina seuraa tarjolla, miehillä on vaikeampaa saada naisseuraa. Tästä seuraa tiettyjä opittuja käyttäytymismalleja molemmille sukupuolille, eikä tämä epäoikeudenmukaisuus kuitenkaan ole minun syytäni eikä tee minusta itseäni täynnä olevaa, vaikka sen "ääneen" toteankin.

Olen usein vaan joutunut lukemaan, kun miehet vaativat "näin feminismin ja tasa-arvon aikana" naisilta sitä aloitteellisuutta ja halusin selventää, miksi kaikki naiset eivät välttämättä ole niin aloitteellisia, syitä mistä tuo passiivisuus johtuu.

Mies saattaa tosissaan luulla, että nainen tahallaan leikkii vaikeastitavoiteltavaa tai ihan kiusallaan panttaa merkkejä kiinnostuksesta, vaikka niin ei välttämättä ole... monet sydänsurut vältettäisiin jos molemmat sukupuolet tutustuisivat toistensa sielunmaisemaan enemmän, turhan syyttelyn ja väärien luulojen ja oletusten sijaan.

• No ei kiitos
        naisen mieleen kirjoitti:

harmi, että kirjoitukseni aiheutti sinussa mielipahaa.

En kuitenkaan ole omahyväinen, itseäni täynnä ja mitä lie, vaan aito ihminen, jolla suuri sydän. Ikävää, että ahdistuit niin, että teki mielesi aliarvioida ja haukkua vierasta ihmistä. Oletan, että sulla on vain paha päivä.

Toivottavasti kuitenkin muille miehille selvisi vähän nämä asiat ja pääsivät kurkkaamaan naisen mieleen, naisen maailmaan. En minäkään ole mikään suuren luoka kaunotar, vaan ihan perusmimmi mielestäni. Fakta kuitenkin, että naisille on aina seuraa tarjolla, miehillä on vaikeampaa saada naisseuraa. Tästä seuraa tiettyjä opittuja käyttäytymismalleja molemmille sukupuolille, eikä tämä epäoikeudenmukaisuus kuitenkaan ole minun syytäni eikä tee minusta itseäni täynnä olevaa, vaikka sen "ääneen" toteankin.

Olen usein vaan joutunut lukemaan, kun miehet vaativat "näin feminismin ja tasa-arvon aikana" naisilta sitä aloitteellisuutta ja halusin selventää, miksi kaikki naiset eivät välttämättä ole niin aloitteellisia, syitä mistä tuo passiivisuus johtuu.

Mies saattaa tosissaan luulla, että nainen tahallaan leikkii vaikeastitavoiteltavaa tai ihan kiusallaan panttaa merkkejä kiinnostuksesta, vaikka niin ei välttämättä ole... monet sydänsurut vältettäisiin jos molemmat sukupuolet tutustuisivat toistensa sielunmaisemaan enemmän, turhan syyttelyn ja väärien luulojen ja oletusten sijaan.

"Tästä seuraa tiettyjä opittuja käyttäytymismalleja molemmille sukupuolille, eikä tämä epäoikeudenmukaisuus kuitenkaan ole minun syytäni eikä tee minusta itseäni täynnä olevaa, vaikka sen "ääneen" toteankin."

Ja kuka tai mikä käskee seurata noita käyttäytymismalleja?

Jos ne sanoon ääneen niin OK, mutta jos otat sen normaalina tilanteena ettei sinun tarvitse tehdä asialle mitään ja MUUTTAA mahdollisesti käytöstäsi koska oletat että "näin ne asiat vain menee kun mä olen nainen" niin kyllähän se aika omahyväiseltä kuulostaa.

"naisilta sitä aloitteellisuutta ja halusin selventää, miksi kaikki naiset eivät välttämättä ole niin aloitteellisia, syitä mistä tuo passiivisuus johtuu."

Kyllä, ne johtuvat TAHDON puutteesta.
        Kaikki ulkopuoliset selitykset ovat yksinkertaisesti tekosyitä. Miehiänkin voi katsos jännitää ja pelottaa, mutta syy minkä takia me toimimme ja nainen ei on se että me TIEDÄMME ettei mistään tule mitään jos en MINÄ tee asialle jotain.

Naisena et tunnu tajuavan tätä koska et osaa astua oman sukupuoliroolisi etkä edes sukupuolesi ulkopuolelle.

"Mies saattaa tosissaan luulla, että nainen tahallaan leikkii vaikeastitavoiteltavaa tai ihan kiusallaan panttaa merkkejä kiinnostuksesta, vaikka niin ei välttämättä ole... monet sydänsurut vältettäisiin jos molemmat sukupuolet tutustuisivat toistensa sielunmaisemaan enemmän, turhan syyttelyn ja väärien luulojen ja oletusten sijaan. "

Näin voi tapahtua.

Mutta jos ajattelet tuota miestä niin mitä hän olisi voinut tehdä toisin? Väkisin raahata sinut sinne treffeille vai?

• Vihreä mörkö

Tulit näköjään vieraalle ihmiselle niin kateelliseksi, että lukutaitosi katosi samassa yhteydessä...?

No, moni ei-arka ja ei-ujo ei ikinä voi ymmärtää kuinka vaikeaa on näyttää tunteitaan. Jos omasta ulkonäöstäänkin varma oleva ihminen ei kehtaa tehdä aloitetta, niin miten sitten ihminen, joka ei pidä itseään erityisen viehättävänä.

Oma ulkonäköni ilmeisesti ei ole riittävä tai sitten annan sellaisia merkkejä, että älä lähesty, koska minua eivät miehet jallita kovinkaan aggressiivisesti. Joku joskus yrittää, mutta en ota niitä oikein vakavasti, kun ajattelen,e ttä siinö on varmaan jokin sekaannus kyseessä.

• sulta tais jäädä
        No ei kiitos kirjoitti:

"Tästä seuraa tiettyjä opittuja käyttäytymismalleja molemmille sukupuolille, eikä tämä epäoikeudenmukaisuus kuitenkaan ole minun syytäni eikä tee minusta itseäni täynnä olevaa, vaikka sen "ääneen" toteankin."

Ja kuka tai mikä käskee seurata noita käyttäytymismalleja?

Jos ne sanoon ääneen niin OK, mutta jos otat sen normaalina tilanteena ettei sinun tarvitse tehdä asialle mitään ja MUUTTAA mahdollisesti käytöstäsi koska oletat että "näin ne asiat vain menee kun mä olen nainen" niin kyllähän se aika omahyväiseltä kuulostaa.

"naisilta sitä aloitteellisuutta ja halusin selventää, miksi kaikki naiset eivät välttämättä ole niin aloitteellisia, syitä mistä tuo passiivisuus johtuu."

Kyllä, ne johtuvat TAHDON puutteesta.
        Kaikki ulkopuoliset selitykset ovat yksinkertaisesti tekosyitä. Miehiänkin voi katsos jännitää ja pelottaa, mutta syy minkä takia me toimimme ja nainen ei on se että me TIEDÄMME ettei mistään tule mitään jos en MINÄ tee asialle jotain.

Naisena et tunnu tajuavan tätä koska et osaa astua oman sukupuoliroolisi etkä edes sukupuolesi ulkopuolelle.

"Mies saattaa tosissaan luulla, että nainen tahallaan leikkii vaikeastitavoiteltavaa tai ihan kiusallaan panttaa merkkejä kiinnostuksesta, vaikka niin ei välttämättä ole... monet sydänsurut vältettäisiin jos molemmat sukupuolet tutustuisivat toistensa sielunmaisemaan enemmän, turhan syyttelyn ja väärien luulojen ja oletusten sijaan. "

Näin voi tapahtua.

Mutta jos ajattelet tuota miestä niin mitä hän olisi voinut tehdä toisin? Väkisin raahata sinut sinne treffeille vai?

kokonaan lukasematta toi aloitusviesti, jossa selitettiin syyt miksi naiset ei tee alotteita.

• No ei kiitos
        sulta tais jäädä kirjoitti:

kokonaan lukasematta toi aloitusviesti, jossa selitettiin syyt miksi naiset ei tee alotteita.

Päinvastoin, luin sen tarkkaan.

Siinä kerrottiin vain miksi naiset yleisesti ovat tottuneet etteivät tee aloitteita muttei kerro miksi nainen ei itse tee aloitetta.

Minulle nuo syyt eivät ole oikeita syitä vaan TEKOSYITÄ olla tahdoton miesten vietävissä oleva passiivinen nätisti hymyilevä nukke.

• 098yq45t
        No ei kiitos kirjoitti:

Päinvastoin, luin sen tarkkaan.

Siinä kerrottiin vain miksi naiset yleisesti ovat tottuneet etteivät tee aloitteita muttei kerro miksi nainen ei itse tee aloitetta.

Minulle nuo syyt eivät ole oikeita syitä vaan TEKOSYITÄ olla tahdoton miesten vietävissä oleva passiivinen nätisti hymyilevä nukke.

Ei, vaan sinä et ymmärrä kokonaiskuvaa yhtään.

Jos nainen tekee aloitteen ja mies tarttuu siihen a) nainen voi päätellä, että mies haluaa vain helppoa seksiä; b) edellinen voikin olla totta; c) nainen voi päätellä, että mies tarttuu kaikkiin aloitteisiin, mitä kaikki naiset tekevät - sehän on miehelle helppoa.

Jokainen on toisaalta nähnyt tilanteita, missä joku mies suorastaan piirittää tiettyä naista. Tällöin on helppoa uskoa, että mies on aidosti kiinnostunut naisesta - erityisesti milloin miehelle olisi tarjolla muitakin naisia.

• tarkennnnus
        098yq45t kirjoitti:

Jos nainen tekee aloitteen ja mies tarttuu siihen a) nainen voi päätellä, että mies haluaa vain helppoa seksiä; b) edellinen voikin olla totta; c) nainen voi päätellä, että mies tarttuu kaikkiin aloitteisiin, mitä kaikki naiset tekevät - sehän on miehelle helppoa.

Jokainen on toisaalta nähnyt tilanteita, missä joku mies suorastaan piirittää tiettyä naista. Tällöin on helppoa uskoa, että mies on aidosti kiinnostunut naisesta - erityisesti milloin miehelle olisi tarjolla muitakin naisia.

c) nainen voi päätellä, että mies tarttuu kaikkiin aloitteisiin, mitä kaikki naiset tekevät - sehän on miehelle helppoa kerätä kaikki seksi, mikä on helposti tarjolla

• No ei kiitos
        098yq45t kirjoitti:

"Ei, vaan sinä et ymmärrä kokonaiskuvaa yhtään. "

Eipäs-juupas.

Ymmärrän tasan tarkkaan sen että ihmisen tulee itse tehdä se mitä odottaa toiselta eikä lässyttää sukupuolestaan.

"Jos nainen tekee aloitteen ja mies tarttuu siihen a) nainen voi päätellä, että mies haluaa vain helppoa seksiä; b) edellinen voikin olla totta; c) nainen voi päätellä, että mies tarttuu kaikkiin aloitteisiin, mitä kaikki naiset tekevät - sehän on miehelle helppoa. "

Tuota, miten tämä poikkeaa siitä kun mies tekee aloitteen ja mitä mies voi päätellä naisesta?

"Jokainen on toisaalta nähnyt tilanteita, missä joku mies suorastaan piirittää tiettyä naista. Tällöin on helppoa uskoa, että mies on aidosti kiinnostunut naisesta - erityisesti milloin miehelle olisi tarjolla muitakin naisia. "

Joo, tässä onkin oiva syy siihen miksi naistenmies saa maineensa.

Nainen kuvittelee että kun miehelle on tarjolla muitakin naisia että nainen jota mies lähestyy olisi hänelle jotenkin "erityinen".

Sehän ei pidä tietysti paikkaansa paitsi naisen kuvitelmissa.

Sinun noilla teoretisoinneilla ei ole mitään väliä koska samaa voidaan sanoa myös toisin päin.

Kyse on aina lopulta siitä mitä sinä olet olitpa mies tai nainen valmis tekemään vai jäätkö passiivisena pikku prinsessana odottamaan sitä sinulle on aiemminkin ehkä ollut luvassa.

Joistakin naisista vain ei ole siihen ja usein sortuvatkin vain niihin kaikkein aktiivisimpiin suosittuihin miehiin kunnes koittaa taas itkun aika...Turha tulla itkemään jos et ole valmis tekemään asioille mitään.

• 123443321
        No ei kiitos kirjoitti:

"Ei, vaan sinä et ymmärrä kokonaiskuvaa yhtään. "

Eipäs-juupas.

Ymmärrän tasan tarkkaan sen että ihmisen tulee itse tehdä se mitä odottaa toiselta eikä lässyttää sukupuolestaan.

"Jos nainen tekee aloitteen ja mies tarttuu siihen a) nainen voi päätellä, että mies haluaa vain helppoa seksiä; b) edellinen voikin olla totta; c) nainen voi päätellä, että mies tarttuu kaikkiin aloitteisiin, mitä kaikki naiset tekevät - sehän on miehelle helppoa. "

Tuota, miten tämä poikkeaa siitä kun mies tekee aloitteen ja mitä mies voi päätellä naisesta?

"Jokainen on toisaalta nähnyt tilanteita, missä joku mies suorastaan piirittää tiettyä naista. Tällöin on helppoa uskoa, että mies on aidosti kiinnostunut naisesta - erityisesti milloin miehelle olisi tarjolla muitakin naisia. "

Joo, tässä onkin oiva syy siihen miksi naistenmies saa maineensa.

Nainen kuvittelee että kun miehelle on tarjolla muitakin naisia että nainen jota mies lähestyy olisi hänelle jotenkin "erityinen".

Sehän ei pidä tietysti paikkaansa paitsi naisen kuvitelmissa.

Sinun noilla teoretisoinneilla ei ole mitään väliä koska samaa voidaan sanoa myös toisin päin.

Kyse on aina lopulta siitä mitä sinä olet olitpa mies tai nainen valmis tekemään vai jäätkö passiivisena pikku prinsessana odottamaan sitä sinulle on aiemminkin ehkä ollut luvassa.

Joistakin naisista vain ei ole siihen ja usein sortuvatkin vain niihin kaikkein aktiivisimpiin suosittuihin miehiin kunnes koittaa taas itkun aika...Turha tulla itkemään jos et ole valmis tekemään asioille mitään.

Minusta vaikuttaa vain, että hän ei ole ollut sinusta kyllin kiinnostunut. Koska et halua myöntää sitä itsellesi, selittelet mieluummin jotain lapsellisia passiivisista pikkuprinsessoista, jotka odottavat tornissaan aloitettasi saamattomina ja ujoina. En usko tuohon - vittu mitä paskaa.

Kiinnostunut nainen antaa miehelle signaaleja, signaalien perään. Kun mies lähestyy myönteisissä merkeissä, signaaleja ja vihreää valoa annetaan koko ajan lisää. Sun tapauksessa noin ei ole ilmeisesti ollut. Hän on suhtautunut suhun kaverillisesti ja olet kuvitellut siitä liikoja, koska sillä oli kiva hymy. Inhimillistä, juuuh.

Jos mies tekee aloitteen ja nainen vastaa siihen, tuskin ajatus on noin suoraan "nainen halusi vain helppoa seksiä", koska seksuaalisuus on naisilla usein vähän erilaista. Yhtä hyvin voi päätellä, että pikku prinsessa on odottanut romanttisesti prinssiään koko elämänsä, ja on ikionnellinen, kun prinssi teki aloitteen. Tätähän sinäkin olet ajanut takaa ja oikeassa oletkin - naiset saattavat olla vähän romanttisempia odotuksissaan.

Mitä tulee pelimiehiin, olemme kaikki nähneet miten he lähestyvät kymmeniä naisia perätysten ja nauraneet sille - ei, emme kuvittele, että heistä kukaan on erityinen tai jos joku onkin, sen tietää vain pelimies itse.

• No ei kiitos
        123443321 kirjoitti:

Minusta vaikuttaa vain, että hän ei ole ollut sinusta kyllin kiinnostunut. Koska et halua myöntää sitä itsellesi, selittelet mieluummin jotain lapsellisia passiivisista pikkuprinsessoista, jotka odottavat tornissaan aloitettasi saamattomina ja ujoina. En usko tuohon - vittu mitä paskaa.

Kiinnostunut nainen antaa miehelle signaaleja, signaalien perään. Kun mies lähestyy myönteisissä merkeissä, signaaleja ja vihreää valoa annetaan koko ajan lisää. Sun tapauksessa noin ei ole ilmeisesti ollut. Hän on suhtautunut suhun kaverillisesti ja olet kuvitellut siitä liikoja, koska sillä oli kiva hymy. Inhimillistä, juuuh.

Jos mies tekee aloitteen ja nainen vastaa siihen, tuskin ajatus on noin suoraan "nainen halusi vain helppoa seksiä", koska seksuaalisuus on naisilla usein vähän erilaista. Yhtä hyvin voi päätellä, että pikku prinsessa on odottanut romanttisesti prinssiään koko elämänsä, ja on ikionnellinen, kun prinssi teki aloitteen. Tätähän sinäkin olet ajanut takaa ja oikeassa oletkin - naiset saattavat olla vähän romanttisempia odotuksissaan.

Mitä tulee pelimiehiin, olemme kaikki nähneet miten he lähestyvät kymmeniä naisia perätysten ja nauraneet sille - ei, emme kuvittele, että heistä kukaan on erityinen tai jos joku onkin, sen tietää vain pelimies itse.

"Minusta vaikuttaa vain, että hän ei ole ollut sinusta kyllin kiinnostunut. Koska et halua myöntää sitä itsellesi, selittelet mieluummin jotain lapsellisia passiivisista pikkuprinsessoista, jotka odottavat tornissaan aloitettasi saamattomina ja ujoina."

Menipä pieleen.
        Kuvaisin häntä enemmän liikennevaloina joissa punaiset vaihtuivat yhtäkkiä vihreään ja välillä taas keltaiseen.
        Lopulta en jaksanut enää välittää yhtään mitään.

Tuo "passiivinen pikkuprinsessa" tulee siitä kun olen tuntenut naisia mm. tuttavina jotka ovat sellaisia ovat olleet. Sillä ei ole minun aloitteiden kanssa tekemistä vaan sillä miten he kohtelivat yleisesti muita miehiä.

Lopusta tekstistäsi en tiedä edes mitä se käsitteli.

Ehkä ajoit takaa sitä että naiset ovat niin romanttisia että olettavat että mies tekee sen aloitteen ja että heillä tulisi olla lupa siihen ihan sukupuolestaan johtuen?

Toisin sanottuna passiivisuus olisi tietynlainen "hyve" naiselle tai odotettu ominaisuus.

Sovitaanko niin että sinä tai muut ette yritä tulkita tuota tilannettani enää enempää tuon naisen kanssa kun ette sitä näytä yhtään tajuavan?

Jos haluat tietää niin päättelen todellakin että hän oli kiinnostunut, muttei riittävästi ja kun hänellä kysyntää riittää niin hän pystyi "kilpailuttamaan" minua sekä hakemaan huomiota minulta silloin kun halusi. Kun en ollut tarpeeksi aggressiivinen ja hän taas on omaksunut oman ihanan passiivisen roolinsa josta halajaa huomiota niin käytännössä on mahdoton sanoa miten kiinnostunut hän olisi lopulta voinut olla.

Eikä sillä ole katsos väliäkään koska otin hänet esimerkkinä naisesta josta olin kiinnostunut ja hän antoi epäselviä signaaleja.

"Hän on suhtautunut suhun kaverillisesti ja olet kuvitellut siitä liikoja, koska sillä oli kiva hymy. Inhimillistä, juuuh. "

En kuvitellut liikoja. Jossakin vaiheessa ajattelin juuri noin, mutta koska kiinnostukseni oli jo hiipunut reilusti niin pystyin tekemään siten päätelmiä järjelläni.

On hyvin inhimillistä ylitulkita ja keksiä ihme selityksiä myös foorumeilla toisten kertomille asioille kuten sinä teit, juuuuh. ;)

• No ei kiitos
        123443321 kirjoitti:

"Kiinnostunut nainen antaa miehelle signaaleja, signaalien perään. Kun mies lähestyy myönteisissä merkeissä, signaaleja ja vihreää valoa annetaan koko ajan lisää. "

Oletko mies vai nainen?

Koska täällä juuri väitettiin naistenkin puolesta että heidän signaalinsa voivat olla epäselviä jos ovat ujoja ja samaa mieltä olen minäkin.

Noinhan sen pitäisi mennä kuten kuvailet muttei se niin mene.

• hkjvljl
        123443321 kirjoitti:

"Kiinnostunut nainen antaa miehelle signaaleja, signaalien perään. Kun mies lähestyy myönteisissä merkeissä, signaaleja ja vihreää valoa annetaan koko ajan lisää."

Poikkeuksena sääntöön: ujo nainen ei anna signaaleja tai antaa vääriä signaaleja. Ja siksi usein jää yksin.

• mun metodini
        hkjvljl kirjoitti:

"Kiinnostunut nainen antaa miehelle signaaleja, signaalien perään. Kun mies lähestyy myönteisissä merkeissä, signaaleja ja vihreää valoa annetaan koko ajan lisää."

Poikkeuksena sääntöön: ujo nainen ei anna signaaleja tai antaa vääriä signaaleja. Ja siksi usein jää yksin.

Suurimman osan aikaa ei edes tajua antavansa signaaleja. Yrittää vaan olla niin, että toisella olis hyvä olla ja se uskaltais tulla lähemmäs ehkä useamminkin.

• Tsemppiä sinulle !

" Yököttävä juttu" Varmaan sinun kannaltasi, kun sinua ei näytä kukaan jahtaavan.
        Täällähän olet sotkemassa kaikkien aloituksia, vai oletko oikeasti S.

Mutta ap:lle.
        Luin vasta nyt juttusi,ja ymmrrään ihan täysin miltä sinusta tuntuu, tunnistin itseäni jutusta aika paljon, mutta ujo en ole, ehkä vähän sen kanssa johon on paljon tunteita, mulla vain on niin, että pidän tosi harvoista miehistä. Joskus tuntuu, ettei sellaista miestä ole olemasakaan tai jos on niin se on varattu.
        Kinostuneita pyöri minunkin ympärillä nuorena tosi paljon, muta kun ne ei sytyttyttänyt onneksi he jätti siihen. Olivat kai siihen aikaan fiksumpia.
        Uskon, että olet tosi fiksu nainen ja sen miehetkin vaistoaa ja siksi seuraasi haluavat.
        Itse olen naisellinen,pukeudun tyylikkäästi jne. Mutta toisaalta minusta löytyy myös rentoa jätkämäisyyttä. En nipota turhista, en tykkää kyylätä toisen tekemisiä, ellei hän itse niitä kerro.
        Mutta en myöskään pidä siitä, että minua kyylätään. Oma vapaus on tärkeää.
        Ja luottamus, minuakin tää nyk kiinostuksen kohde, luulee pelinaiseksi,tykkään pelleillä.. olen tunteellinen ja välin ne pintatunteet vaihtelee, mutta luotettava ja uskollinen olen.
        Itse epäilen häntä pelimieheksi, enkä usko hänen vakuutteluihinsa,ajattelen, että puhuu vain sitä mitä luulee mun halaluavan kuulla.
        Mutta sinuun, ehkä löysit viimein sen oikean vastakappaleesi, mutta onko peli vielä menetetty ? älä päästä häntä menemään.. Näytä vaikka tuo tekstisi jos ei muuten..

• happamia sanoi kettu
        No ei kiitos kirjoitti:

"Minusta vaikuttaa vain, että hän ei ole ollut sinusta kyllin kiinnostunut. Koska et halua myöntää sitä itsellesi, selittelet mieluummin jotain lapsellisia passiivisista pikkuprinsessoista, jotka odottavat tornissaan aloitettasi saamattomina ja ujoina."

Menipä pieleen.
        Kuvaisin häntä enemmän liikennevaloina joissa punaiset vaihtuivat yhtäkkiä vihreään ja välillä taas keltaiseen.
        Lopulta en jaksanut enää välittää yhtään mitään.

Tuo "passiivinen pikkuprinsessa" tulee siitä kun olen tuntenut naisia mm. tuttavina jotka ovat sellaisia ovat olleet. Sillä ei ole minun aloitteiden kanssa tekemistä vaan sillä miten he kohtelivat yleisesti muita miehiä.

Lopusta tekstistäsi en tiedä edes mitä se käsitteli.

Ehkä ajoit takaa sitä että naiset ovat niin romanttisia että olettavat että mies tekee sen aloitteen ja että heillä tulisi olla lupa siihen ihan sukupuolestaan johtuen?

Toisin sanottuna passiivisuus olisi tietynlainen "hyve" naiselle tai odotettu ominaisuus.

Sovitaanko niin että sinä tai muut ette yritä tulkita tuota tilannettani enää enempää tuon naisen kanssa kun ette sitä näytä yhtään tajuavan?

Jos haluat tietää niin päättelen todellakin että hän oli kiinnostunut, muttei riittävästi ja kun hänellä kysyntää riittää niin hän pystyi "kilpailuttamaan" minua sekä hakemaan huomiota minulta silloin kun halusi. Kun en ollut tarpeeksi aggressiivinen ja hän taas on omaksunut oman ihanan passiivisen roolinsa josta halajaa huomiota niin käytännössä on mahdoton sanoa miten kiinnostunut hän olisi lopulta voinut olla.

Eikä sillä ole katsos väliäkään koska otin hänet esimerkkinä naisesta josta olin kiinnostunut ja hän antoi epäselviä signaaleja.

"Hän on suhtautunut suhun kaverillisesti ja olet kuvitellut siitä liikoja, koska sillä oli kiva hymy. Inhimillistä, juuuh. "

En kuvitellut liikoja. Jossakin vaiheessa ajattelin juuri noin, mutta koska kiinnostukseni oli jo hiipunut reilusti niin pystyin tekemään siten päätelmiä järjelläni.

On hyvin inhimillistä ylitulkita ja keksiä ihme selityksiä myös foorumeilla toisten kertomille asioille kuten sinä teit, juuuuh. ;)

ai akat täällä kiistelee keskenään, miten pikkumaista.

Hänhän osositti tekstinsä MIEHELLE josta pitää.

• KuikkaKoponen
        098yq45t kirjoitti:

Nyt pettää kyllä minultakin logiikka ihan täysin. Jos nainen tekee aloitteen ja mies tarttuu siihen, mies on a) helpon seksin perässä, b) edelleen helpon seksin perässä, c) helpon seksin perässä kaikkiin naisten tekemiin aloitteisiin vai d) yleensä ottaen helpon seksin perässä?

Jos taas mies tekee aloitteen, hän on a) helpon seksin perässä, b) edelleen helpon seksin perässä, c) helpon seksin perässä tekemällä aloitteita useita naisia kohtaan vai d) yleensä ottaen aloitteellisuudessaan helpon seksin perässä?

Ja jos mies ei tee aloitetta, mikään ei muutu, koska naisen ei tarvitse tehdä aloitteita, koska löytyy helpon seksin perässä olevia aloitteita tekeviä miehiä riittävästi.

Ei liene siis ihme, että parin löytäminen on tänä päivänä melkoisen hankalaa.

Olen mies!

• Näpsä2

Mä olen itse just tollanen, enkä mitenkään tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen. Mutta kun just se joka kiinnostais ujostuttaa ihan kamalasti...itsehän siinä sitten menettää. Kyllä se taitaa olla se torjunnan pelko :(.

• -M-

Jos olet yhtä täynnä itseäsi, unohda koko juttu. Ujous on aivan eri juttu kun tuollainen omahyväisyys!

Luuletko, ettei muilla ole omia ihailijoita? Ettei kukaan tee ehdotuksia heille? Voin kertoa, että kaikilla on omat ihailijansa, jopa minulla. ;)

mullapa ei ole, enkä sellaista tarviikkaan. ammennan elämän onnen jostain muusta, kuin ihailtavana olosta.

• -M-

Valepukki!

mulleko vastasit? ei ole, enkä tarvi ihailijaa, miksi tarvisin? onni lähtee itsestä ei siitä, että joku sua ihailee.

• Kyllä naisilla

on sitten helppoa, kun ei tarvitse tehdä mitään, ei YHTÄÄN MITÄÄN parisuhteen aloittamiseksi! Valitsee vain siitä suuresta ihailijoiden joukosta aina sen kulloinkin sopivimman ja hyödyllisimmän.

Ja kun suhde loppuu, on aina jono miehiä valmiina kuin partiolaiset. Ja siitä nainen valitsee aina ne alfaurokset, mutta suurin osa miehistä jää nuolemaan näppejään, (omia) huuliaan tai jotain. Ja sitten ne alfaurokset saavat paritella kaikkien naisten kanssa, ei heilläkään pulaa kumppaneista ole. ja naiselle kuin naiselle löytyy aina seksiseuraa, vaikka hän istuisi tuppisuuna baaritiskillä...

• A

Ehkäpä se ujompi mies ei sitten loppupeleissä olekaan kiinnostunut kaltaisestasi naisesta, joka on noin vain jonkun lipeväkielisen limanuljaskan kelkkaan lähdössä, joka jaksaa tarpeeksi kauan ympärillä mouruta että neidille kelpaa. Pysy vaan yhtä ylimielisenä kuin tähänkin asti. Pidä se nokka pystyssä ja odota vaan seuraavaa urhoa, joka oikein väkisin "koukkaa olkavarresta ja raahaa treffeille". Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jotain hienoa saattaa jäädä syntymättä ja se oikea onni löytymättä, jos et itse ole valmis tekemään mitään myönnytyksiä.

• ncbnv

Ujoa ja arkaa ihmistä usein pidetäänkin virheellisesti ylimielisenä, varsinkin jos on ihan kivan näköinen. Ihmiset ajattelee, että koska se on hyvännäköinen niin A. kuinka se ei osaa ottaa ohjia käteensä itse B. miksi se ei osaa reagoida huomionosoituksiin. Johtopäätös: sen täytyy olla ylimielinen kusipää.

• No ei kiitos

Oliskohan loppupeleissä kuitenkin niin että alitajuisesti tahdot että mies jahtaa sinua ja pidät siitä "saalistuksesta" sekä siitä että mies on aggressiivinen?

Koska kuulostaa siltä että alistut osaasi sekä kohtaloosi jonka jälkeen syytät asiasta miestä joka tietenkään ei saa olla yhtä ujo, aito ja rehellinen kuten sinä olet.

Voin vain kuvitella että jos mies on ollut syrjäänvetäytyvää rehtiä tyyppiä ja on ollut ihastunut /mahdollisesti tajunnut että voi rakastua sinuun että miten sitä miestä on sattunut kun sinä et ole laittanut tikkua ristiin asian suhteen vaan sitten joku toinen mies on saanut houkuteltua sinut treffeille ja suhteeseen vain sen vuoksi koska ODOTAT sitä.

Tuon lisäksi et taida tajuta miten hämäävää miehelle on avoin, sosiaalisesti vilkas ja itsevarmalta vaikuttava nainen joka kuitenkin odottaa miehen aloitetta sekä voi käyttäytyä hyvin epäselvästi.

Siinä voi nimenomaan sen vähemmän aggressiivisen reilun miehen aloite jäädä tekemättä tai siitä tulee vain varovainen yritys koska hän ei usko että voisit olla kiinnostunut tai sitten harmittelee sitä että sinä odotat jotain superaggressiivista urosta.

• kuin seinään

No mä en ainakaan leiki vaikeasti tavoiteltavaa. Häpeä tunnustaa, mutta olen varmasti liian helppo. Ehdotan kyllä itsekin tapaamista kun paremmin tutustun. Ja yritän ainakin alkuun olla tavoitettavissa. Asiat voi kyllä muuttua radikaalisti, os tuntuu että toinen ei ole kiinnostunut. Sitten loppu yritys kerta heitolla.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

joo minä ainaki ymmärrän hyvin mutta entäs kun itsellä kans tuo tympeä ongelma elikkä valtava ujous ni aika vaikeaahan se varmaan on sit tutustua ku kumpikin on ujoja eli lähes mahdotonta...

• Näpsä2

Olet kyllä oikeassa asian toisesta puolesta...itse en vaan enää jaksa uskoa, että juuri se yksi jaksaisi olla kiinnostunut ,siksi en millään kehtaa yrittää mitenkään viestittää kovaakaan kiinnostustani. En mitenkään haluaisi olla tungetteleva...;). Ja totta - kaikille muille olen hyvinkin sosiaalinen/avoin - ei tuota ongelmia. Yritän kyllä olla "alistumatta osaani", enkä todellakaan syytä tilanteesta ketään muuta kuin itseäni :).

• No ei kiitos

Täytynee kertoa että joskus oli itselläkin vastaava tilanne.

Lopulta oli vain tulkittava että nainen joka on noin muuten avoin jne. että hänellä on niin paljon kysyntää että hän ei ole joko kiinnostunut tai riittävän kiinnostunut että kannattaisi enempää yrittää.

Käsitykseni mukaan hänellä tulee miehiä todellakin ovista ja ikkunoista joten onhan se sinällään huvittava sitten odottaa että A) hän olisi ollut kiinnostunut vähemmän mallikkaasta miehestä B) hän olisi tehnyt aloitetta! :D C) hän olisi antanut edes selvempää vinkkiä että kannattaa lähestyä

Tuosta on jo aikaa ja toki yritin mutta taitaa olla lopulta sitä tyyppiä (olipa hieman ujo noissa asioissa tai ei) että haluaa paistatella miesten ihailussa.

Ehkä mahdollinen "kiinnostus" puolestaan allekirjoittaneeseen johtui juuri siitä etten heti ollut häneen lääpällään tai lääppimässä tai hän halusi vain vähän vihjata että saisi taas tuntea saaneensa yhden kalan koukkuun.

Toki nyt en jaksa enää asiasta enää välittää. Hän pelasi korttinsa tietyllä tavalla ja se siitä. Muut miehet ovat sitten niitä perässä hiihtäjiä, hihasta vetäjiä ja jonkun naisen perään itkijöitä. En minä.

• A

"Ehkä mahdollinen "kiinnostus" puolestaan allekirjoittaneeseen johtui juuri siitä etten heti ollut häneen lääpällään tai lääppimässä tai hän halusi vain vähän vihjata että saisi taas tuntea saaneensa yhden kalan koukkuun." Aivan! Ja se kiinnostus todennäköisesti lopahtaisi siinä vaiheessa kun huomaisi sinun kiinnostuneen, eli haluaa vain testata viehätysvoimaansa.

• kalaton kalastaja
        A kirjoitti:

"Ehkä mahdollinen "kiinnostus" puolestaan allekirjoittaneeseen johtui juuri siitä etten heti ollut häneen lääpällään tai lääppimässä tai hän halusi vain vähän vihjata että saisi taas tuntea saaneensa yhden kalan koukkuun." Aivan! Ja se kiinnostus todennäköisesti lopahtaisi siinä vaiheessa kun huomaisi sinun kiinnostuneen, eli haluaa vain testata viehätysvoimaansa.

Voi hyvää päivää. Mä en saa edes matoa koukkuun. Saati sitten kalaakaan.

• No ei kiitos
        A kirjoitti:

Näin taisi käydä tosiaan vaikka ihan samaa hän haki vaikka kuinka kauan sen jälkeen kun tiesi minun kiinnostuksesta.

Ehkä syynä on enemmänkin se että hän kaipaa huomiota ja minä olen helpoiten "saatavilla".
        Tietysti mitään muuta ei olisikaan tarjolla ja kun jotain yritin niin tuli aina kylmää vettä niskaan.

Oikeastaan en tajua miksi jaksoin yrittää olla kiinnostunut niin kauan. Voihan olla että tunsin jotain, mutta jossakin vaiheessa se todellisuus on vain kohdattava että joko toinen ei ole kiinnostunut, haluaa vain leikitellä tai että nainen on vain niin passiiviseen rooliinsa uppoutunut sekä toisten miesten ihailusta elävä ettei suhteesta tulisi lopulta kuitenkaan mitään.

Tällaisia isän pikku prinsessoja riittää...

• sinulle"no ei kiitos

Teet valtavan virhearvion siinä, että oletat naisen HALUAVAN huomiota ja oikein "paistattelevan" siinä, vain siksi että he SAAVAT huomiota. Se ei kuule ole haluamisesta kiinni. Minä en ole huomiota koskaan pyytänyt. Jos olen miesten mielestä viehättävä, niin voi voi. Haluaisin olla vain yhden miehen mielestä viehättävä ja näkymätön kaikille muille.

Voin kertoa sulle, että viehättävät naiset ovat niin tottuneita huomioon, ettei se merkitse heille mitään eikä tunnu imartelevalta eivätkä he sitä välttämättä halua. Päinvastoin, se on lähinnä rasittavaa kun miehet pyörii kimpussa. Se on ERITYISEN rasittavaa silloin, kun on itse ihastunut mieheen ja haluausi asioiden jotenkin etenevän, mutta on pelosta lamaantunut eikä mieskään tee mitään.

Minä saan huomiota miehiltä jatkuvasti minne meninkään haluan sitä tai ei. Jos saisin valita, minuun olisi vain YKSI tietty mies lääpällään ja huomioimassa.

• Eminem Em
        sinulle"no ei kiitos kirjoitti:

Teet valtavan virhearvion siinä, että oletat naisen HALUAVAN huomiota ja oikein "paistattelevan" siinä, vain siksi että he SAAVAT huomiota. Se ei kuule ole haluamisesta kiinni. Minä en ole huomiota koskaan pyytänyt. Jos olen miesten mielestä viehättävä, niin voi voi. Haluaisin olla vain yhden miehen mielestä viehättävä ja näkymätön kaikille muille.

Voin kertoa sulle, että viehättävät naiset ovat niin tottuneita huomioon, ettei se merkitse heille mitään eikä tunnu imartelevalta eivätkä he sitä välttämättä halua. Päinvastoin, se on lähinnä rasittavaa kun miehet pyörii kimpussa. Se on ERITYISEN rasittavaa silloin, kun on itse ihastunut mieheen ja haluausi asioiden jotenkin etenevän, mutta on pelosta lamaantunut eikä mieskään tee mitään.

Minä saan huomiota miehiltä jatkuvasti minne meninkään haluan sitä tai ei. Jos saisin valita, minuun olisi vain YKSI tietty mies lääpällään ja huomioimassa.

Osittain pitää paikkaansa. En mä nyt mielestäni niin hirveesti saa huomiota, mutta riittävästi kyllä. Muiden huomio ei oikeastaan merkitse mitään kuin sen josta olen kiinnostunut. Paitsi sitten kun on välitilassa eli ei ketään silloin pitkä merkitsevä katse tekee hyvää ja piristää päivää. Pepun tuijottajat ei kiinnosta ikinä.

http://www.youtube.com/watch?v=lgT1AidzRWM&feature=related

• No ei kiitos
        sinulle"no ei kiitos kirjoitti:

Erona on tässä on se että sinä puhut vain itsestäsi ja minä puhuin yleisesti naisista (mutten välttämättä sinusta).

Osa naisista haluaa huomiota ja saavat huomiota. He tottuvat siihen ja kaipaavat sitä.

Sitä paitsi juuri sanoin tuossa että epäilen että hän vaikutti minusta kiinnostuneelta tai haki siis huomiotani sen vuoksi kun en ollut hänestä välittömästi kiinnostunut.

"Jos saisin valita, minuun olisi vain YKSI tietty mies lääpällään ja huomioimassa. "

Kyllä, kyllä, mutta jos sitä ei ole näköpiirissä joka tekisi suuren vaikutuksen niin sitten useampi muu kohde riittää tuohon nälkään.

Itse ihmettelin miksi nainen vilkuili minua jne. ajatellen että ehkä hän tosissaan voisi olla kiinnostunut ainakin pikkaisen kunnes tajusin että hän vilkuili katsoinko minä häntä ja halusi nähtävästi herättää huomiotani että saisi huomiotani.

Tällaisia naisia on olemassa ja kun nainen ei tehnyt asioille mitään eikä ilmaissut kiinnostustaan niin mitä muuta siitä voi ajatella?

• ed.
        No ei kiitos kirjoitti:

Erona on tässä on se että sinä puhut vain itsestäsi ja minä puhuin yleisesti naisista (mutten välttämättä sinusta).

Osa naisista haluaa huomiota ja saavat huomiota. He tottuvat siihen ja kaipaavat sitä.

Sitä paitsi juuri sanoin tuossa että epäilen että hän vaikutti minusta kiinnostuneelta tai haki siis huomiotani sen vuoksi kun en ollut hänestä välittömästi kiinnostunut.

"Jos saisin valita, minuun olisi vain YKSI tietty mies lääpällään ja huomioimassa. "

Kyllä, kyllä, mutta jos sitä ei ole näköpiirissä joka tekisi suuren vaikutuksen niin sitten useampi muu kohde riittää tuohon nälkään.

Itse ihmettelin miksi nainen vilkuili minua jne. ajatellen että ehkä hän tosissaan voisi olla kiinnostunut ainakin pikkaisen kunnes tajusin että hän vilkuili katsoinko minä häntä ja halusi nähtävästi herättää huomiotani että saisi huomiotani.

Tällaisia naisia on olemassa ja kun nainen ei tehnyt asioille mitään eikä ilmaissut kiinnostustaan niin mitä muuta siitä voi ajatella?

voi tietysti olla niin, että ihastuit huomionhakuiseen naiseen. Tosin tuo kuulostaa kyllä huonon itsetunnon /mustasukkaisuuden aiheuttamalta luulolta, että heti kun et ole paikalla, nainen ahnaana kaipaa muiden miesten huomiota.

Voi kyllä olla totta, että jos olit usein jäänyt katseesta kiinni ja nainen piti sitä jotenkin imartelevana, hän vilkuili sitä, että taasko siellä tuijotellaan... mutta siltikin. ihmettelen että käsityksesi tuosta naisesta ei ole kovin korkea. Sain käsityksen, ettet tunne häntä hyvin. Voi olla, että kuvittelet hänelle epäedullisia luonteenpiirteitä, joita hänellä ei ole.

Voi olla, että hän vilkuili sinua, koska oli ihastunut suhun. Itse en vilkuile miehiä,jotka eivät yhtään kiinnosta. Yritän miesten seurassa olla varovainen, koska he innistuvat liikaa jos esim. katsoo enemmän kuin tarpeen tai muuten antaa huomiota. Annan itse katseillani ja toimillani miehelle huomiota vain jos olen kiinnostunut. Voi tietenkin olla etteivät kaikki naiset toimi samoin.

Jotenkin surullista, jos tuo aninen josta kerrot, onkin ollut/on vieläkin ihastunut sinuun, mutta on vaan niin ujo ja niin lovena... ja sinä suurinpiirtein maalaat hänet hirveäksi huomionkipeäksi noita-akaksi, koska hän ei tee aloitetta... Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti ollut kiinnostunut ja sinun pitää vaan päästä yli siitä.

• Näpsä2
        No ei kiitos kirjoitti:

Älä nyt kuitenkaan tuomitse sitä naista, jos et ole tutustunut. Se saattoi oikeesti olla kiinnostunut susta eikä sitä vaan osannut tuoda esille. Mutta ehkä se oppii, ja sitä voi vaikka kuinka paljon harmittaa ;(.

• No ei kiitos
        ed. kirjoitti:

voi tietysti olla niin, että ihastuit huomionhakuiseen naiseen. Tosin tuo kuulostaa kyllä huonon itsetunnon /mustasukkaisuuden aiheuttamalta luulolta, että heti kun et ole paikalla, nainen ahnaana kaipaa muiden miesten huomiota.

Voi kyllä olla totta, että jos olit usein jäänyt katseesta kiinni ja nainen piti sitä jotenkin imartelevana, hän vilkuili sitä, että taasko siellä tuijotellaan... mutta siltikin. ihmettelen että käsityksesi tuosta naisesta ei ole kovin korkea. Sain käsityksen, ettet tunne häntä hyvin. Voi olla, että kuvittelet hänelle epäedullisia luonteenpiirteitä, joita hänellä ei ole.

Voi olla, että hän vilkuili sinua, koska oli ihastunut suhun. Itse en vilkuile miehiä,jotka eivät yhtään kiinnosta. Yritän miesten seurassa olla varovainen, koska he innistuvat liikaa jos esim. katsoo enemmän kuin tarpeen tai muuten antaa huomiota. Annan itse katseillani ja toimillani miehelle huomiota vain jos olen kiinnostunut. Voi tietenkin olla etteivät kaikki naiset toimi samoin.

Jotenkin surullista, jos tuo aninen josta kerrot, onkin ollut/on vieläkin ihastunut sinuun, mutta on vaan niin ujo ja niin lovena... ja sinä suurinpiirtein maalaat hänet hirveäksi huomionkipeäksi noita-akaksi, koska hän ei tee aloitetta... Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti ollut kiinnostunut ja sinun pitää vaan päästä yli siitä.

"Tosin tuo kuulostaa kyllä huonon itsetunnon /mustasukkaisuuden aiheuttamalta luulolta, että heti kun et ole paikalla, nainen ahnaana kaipaa muiden miesten huomiota."

Nyt alkoi naurattamaan :D

Mulla on tietysti pakko olla huono itsetunto (ihan roska käsite) tai sitten "mustasukkainen" jos moista arvelen.

"Voi kyllä olla totta, että jos olit usein jäänyt katseesta kiinni ja nainen piti sitä jotenkin imartelevana, hän vilkuili sitä, että taasko siellä tuijotellaan... "

Mistäs päättelit että se olin minä joka jäi niistä katseista kiinni?
        En tuijottele ihmisiä eikä ollut tarvetta tuijotella häntäkään. Hän katsoi usein minua silmiin sekä vilkuili. Toki joskus katselin häntä mutta enemmän taisi olla sivusilmällä.

"mutta siltikin. ihmettelen että käsityksesi tuosta naisesta ei ole kovin korkea. Sain käsityksen, ettet tunne häntä hyvin. Voi olla, että kuvittelet hänelle epäedullisia luonteenpiirteitä, joita hänellä ei ole. "

En kuvittele mitään. Käsitykseni hänestä ja arvostus laski kuin lehmän häntä kun tajusin mistä on mahdollisesti kyse.
        Kyse on puhtaasti siitä että kun oma kiinnostukseni väheni niin aloin oikeasti ajattelemaan mistä hänen käytöksensä voisi johtua. En näe muita syitä kuin nuo mitä tässä kartoitin.

"Voi olla, että hän vilkuili sinua, koska oli ihastunut suhun."

Se on jännä tapa osoittaa se jos ei tee asialle mitään ja hänellä on muita miehiä. Todella jännä tapa.

"Jotenkin surullista, jos tuo aninen josta kerrot, onkin ollut/on vieläkin ihastunut sinuun, mutta on vaan niin ujo ja niin lovena... ja sinä suurinpiirtein maalaat hänet hirveäksi huomionkipeäksi noita-akaksi, koska hän ei tee aloitetta... "

Vai lovena. Eiköhän hän tälläkin hetkellä ole ettimässä seuraa joko live-elämästä tai netistä vaikkapa sosiaalisen median kautta.

Eikä se ole "mustasukkaisuutta" tai "huonoa itsetuntoa" vaan ihan puhtaasti itsevarmuutta ja välinpitämättömyyttä jota kautta pystyy ilman henkilökohtaisuuksia miettimään mitä joku henkilö mahdollisesti tekisi jos olisi tietynlainen nainen esimerkiksi.

"Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti ollut kiinnostunut ja sinun pitää vaan päästä yli siitä. "

Ei siinä mitään ylipääsemistä enää ole. Myönnän että vähän kirpaisi aluksi se että häntä ei kiinnostanut tarpeeksi ja toiseksi sitten se kun tajusin millaista peliä hän pitää.

Hyvähän se on jos moisen naisen saa vältettyä.

• No ei kiitos
        Näpsä2 kirjoitti:

Älä nyt kuitenkaan tuomitse sitä naista, jos et ole tutustunut. Se saattoi oikeesti olla kiinnostunut susta eikä sitä vaan osannut tuoda esille. Mutta ehkä se oppii, ja sitä voi vaikka kuinka paljon harmittaa ;(.

Häntäkö harmittaisi? :D

Eiköhän hänellä ole liuta mallikkaita uroita lähes missä tahansa häntä tavoittelemassa. Yksi mies ei sotaa tee.

Hänen tuskin tarvitsee juuri oppia mitään mikä on tämän ketjun opetus muuten teille naisilla ;D koska häntä tavoittelee miehet muutenkin joten miksi laittaa omaa kortea kekoon millään tavalla jos saa huomiota muutenkin?

Tietysti jos joku vaikutta muuten noin ystävälliseltä rehdiltä ja kivalta mieheltä niin mukavahan hänen kanssaan on vähän pelata silmäpeliä yms. kivaa ja kattoa mihin mies olisi valmis tarvittaessa, mutta sitten kun valinnanvaraa on niin voi valita taas jonkun toisen esimerkiksi aggressiivisemmin lähestyvän miehen.

Sellaisiahan te olette. Tässäkin ketjussa keskityitte siihen miltä tuosta naisesta tuntuisi ja tuntuu ettekä osaa tuntea empatiaa ettekä ymmärtää miestä tässä asiassa eli minua.

Miten siis koskaan osaisistte tosielämässä toimia oikein?

Ette mitenkään koska ette halua edes oppia läksyä jota yritän tässä teille näiden viestien tiimoilta opettaa vaan vänkäätte vastaan.

• sä oot niin katkera
        No ei kiitos kirjoitti:

Eiköhän hänellä ole liuta mallikkaita uroita lähes missä tahansa häntä tavoittelemassa. Yksi mies ei sotaa tee.

Hänen tuskin tarvitsee juuri oppia mitään mikä on tämän ketjun opetus muuten teille naisilla ;D koska häntä tavoittelee miehet muutenkin joten miksi laittaa omaa kortea kekoon millään tavalla jos saa huomiota muutenkin?

Tietysti jos joku vaikutta muuten noin ystävälliseltä rehdiltä ja kivalta mieheltä niin mukavahan hänen kanssaan on vähän pelata silmäpeliä yms. kivaa ja kattoa mihin mies olisi valmis tarvittaessa, mutta sitten kun valinnanvaraa on niin voi valita taas jonkun toisen esimerkiksi aggressiivisemmin lähestyvän miehen.

Sellaisiahan te olette. Tässäkin ketjussa keskityitte siihen miltä tuosta naisesta tuntuisi ja tuntuu ettekä osaa tuntea empatiaa ettekä ymmärtää miestä tässä asiassa eli minua.

Ette mitenkään koska ette halua edes oppia läksyä jota yritän tässä teille näiden viestien tiimoilta opettaa vaan vänkäätte vastaan.

et sun kanssa on turha jatkaa keskustelua.

• No ei kiitos
        sä oot niin katkera kirjoitti:

et sun kanssa on turha jatkaa keskustelua.

;D

Huono itsetuntoisen ja mustasukkaisen lisäksi vielä katkerakin.

OIkeasti huvittavaa. Hankkisit elämän tai lukisit viestini uudelleen.

• mxgxhm
        No ei kiitos kirjoitti:

"Tällaisia naisia on olemassa ja kun nainen ei tehnyt asioille mitään eikä ilmaissut kiinnostustaan niin mitä muuta siitä voi ajatella?"

Haloo!!! Nainen oli UJO/huonoitsetuntoinen.

- ja siksi SINUN olisi pitänyt ottaa aloite käsiisi.

Jos otit ja teit suoran aloitteen, tulkintasi voi olla se oikea, mutta jos et itsekään tehnyt mitään, olet pelkkien arvailujen varassa ja ihan yhtä hyvin voit olla täysin väärässä hänestä ja tulkinnoistasi.

• Näpsä2
        No ei kiitos kirjoitti:

No itse kyllä tajuan toimineeni vain epävarmuuttani hölmösti, oikeastaan aika samalla tavalla kuin kuvailemasi nainen. Ja olen kyllä tästä oppinut. Kuitenkin olisi sääli, jos se sun nainen olisikin oikeasti tykännyt susta ja nyt sä sitten ajatelet siitä noin ;(. Toivottavasti loppujen lopuksi käy hyvin :))))))

• nhhffx
        No ei kiitos kirjoitti:

"Tosin tuo kuulostaa kyllä huonon itsetunnon /mustasukkaisuuden aiheuttamalta luulolta, että heti kun et ole paikalla, nainen ahnaana kaipaa muiden miesten huomiota."

Nyt alkoi naurattamaan :D

Mulla on tietysti pakko olla huono itsetunto (ihan roska käsite) tai sitten "mustasukkainen" jos moista arvelen.

"Voi kyllä olla totta, että jos olit usein jäänyt katseesta kiinni ja nainen piti sitä jotenkin imartelevana, hän vilkuili sitä, että taasko siellä tuijotellaan... "

Mistäs päättelit että se olin minä joka jäi niistä katseista kiinni?
        En tuijottele ihmisiä eikä ollut tarvetta tuijotella häntäkään. Hän katsoi usein minua silmiin sekä vilkuili. Toki joskus katselin häntä mutta enemmän taisi olla sivusilmällä.

"mutta siltikin. ihmettelen että käsityksesi tuosta naisesta ei ole kovin korkea. Sain käsityksen, ettet tunne häntä hyvin. Voi olla, että kuvittelet hänelle epäedullisia luonteenpiirteitä, joita hänellä ei ole. "

En kuvittele mitään. Käsitykseni hänestä ja arvostus laski kuin lehmän häntä kun tajusin mistä on mahdollisesti kyse.
        Kyse on puhtaasti siitä että kun oma kiinnostukseni väheni niin aloin oikeasti ajattelemaan mistä hänen käytöksensä voisi johtua. En näe muita syitä kuin nuo mitä tässä kartoitin.

"Voi olla, että hän vilkuili sinua, koska oli ihastunut suhun."

Se on jännä tapa osoittaa se jos ei tee asialle mitään ja hänellä on muita miehiä. Todella jännä tapa.

"Jotenkin surullista, jos tuo aninen josta kerrot, onkin ollut/on vieläkin ihastunut sinuun, mutta on vaan niin ujo ja niin lovena... ja sinä suurinpiirtein maalaat hänet hirveäksi huomionkipeäksi noita-akaksi, koska hän ei tee aloitetta... "

Vai lovena. Eiköhän hän tälläkin hetkellä ole ettimässä seuraa joko live-elämästä tai netistä vaikkapa sosiaalisen median kautta.

Eikä se ole "mustasukkaisuutta" tai "huonoa itsetuntoa" vaan ihan puhtaasti itsevarmuutta ja välinpitämättömyyttä jota kautta pystyy ilman henkilökohtaisuuksia miettimään mitä joku henkilö mahdollisesti tekisi jos olisi tietynlainen nainen esimerkiksi.

"Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti ollut kiinnostunut ja sinun pitää vaan päästä yli siitä. "

Ei siinä mitään ylipääsemistä enää ole. Myönnän että vähän kirpaisi aluksi se että häntä ei kiinnostanut tarpeeksi ja toiseksi sitten se kun tajusin millaista peliä hän pitää.

Hyvähän se on jos moisen naisen saa vältettyä.

"En tuijottele ihmisiä eikä ollut tarvetta tuijotella häntäkään. Hän katsoi usein minua silmiin sekä vilkuili. Toki joskus katselin häntä mutta enemmän taisi olla sivusilmällä."

Eli et edes katsellut naista sillä silmällä ja silti naisen olisi pitänyt lukea ajatuksesi siitä onko hän mielestäsi kiinnostava tai oletko ihastunut häneen?

Näyttää siltä, ettet itsekään kovinkaan paljoa tuonut omia merkkejä esiin omasta kiinnostuksestasi, mutta et näe malkaa omassa silmässäsi?

• fgfdj
        No ei kiitos kirjoitti:

Musta alkaa tuntua, että tuo nainen ei menettänyt yhtään mitään. Hyvä vaan, kun pääsi sinusta eroon. Noin katkera olet ja altis syyttelemän muita, vaikka itsessäkin ja omassa käytöksessäsi näyttäisi olevan korjattavaa.

• No ei kiitos
        nhhffx kirjoitti:

"En tuijottele ihmisiä eikä ollut tarvetta tuijotella häntäkään. Hän katsoi usein minua silmiin sekä vilkuili. Toki joskus katselin häntä mutta enemmän taisi olla sivusilmällä."

Eli et edes katsellut naista sillä silmällä ja silti naisen olisi pitänyt lukea ajatuksesi siitä onko hän mielestäsi kiinnostava tai oletko ihastunut häneen?

Näyttää siltä, ettet itsekään kovinkaan paljoa tuonut omia merkkejä esiin omasta kiinnostuksestasi, mutta et näe malkaa omassa silmässäsi?

Me puhuimme tässä vain katseista ja siitä oletuksesta että olisin jäänyt mukamas kiinni hänen katselustaan joten hän vilkuili minua sen vuoksi. Katsoimme toisiamme kyllä vuoron perään.

Merkkini omasta kiinnostuksestani olivat kyllä selviä vaikken ala niitä tässä lajittelemaan.

• No ei kiitos
        mxgxhm kirjoitti:

"Tällaisia naisia on olemassa ja kun nainen ei tehnyt asioille mitään eikä ilmaissut kiinnostustaan niin mitä muuta siitä voi ajatella?"

Jos otit ja teit suoran aloitteen, tulkintasi voi olla se oikea, mutta jos et itsekään tehnyt mitään, olet pelkkien arvailujen varassa ja ihan yhtä hyvin voit olla täysin väärässä hänestä ja tulkinnoistasi.

Saatoin asiat siihen pisteeseen kyllä että voi tehdä niitä tulkintoja mitä tässä teen.

Minun veikkaukseni on ettei hän ole varsinaisesti ujo noissa asioissa vaan on omaksunut sen passiivisen roolin josta on ollut puhe vähän liiankin hyvin.

• No ei kiitos
        fgfdj kirjoitti:

Musta alkaa tuntua, että tuo nainen ei menettänyt yhtään mitään. Hyvä vaan, kun pääsi sinusta eroon. Noin katkera olet ja altis syyttelemän muita, vaikka itsessäkin ja omassa käytöksessäsi näyttäisi olevan korjattavaa.

Rehellisesti sanottuna ei tuntunut missään mitä sanoit ja olet sallittu tuohon mielipiteeseesi.

Kaikki ihmiset eivät pidä minusta koska olen harvinaisen suorapuheinen ja joissakin asioissa varsin ehdoton.

En ota vankeja kun kyse on tärkeistä asioista kuten vaikkapa rakkaus.

• No ei kiitos
        Näpsä2 kirjoitti:

No itse kyllä tajuan toimineeni vain epävarmuuttani hölmösti, oikeastaan aika samalla tavalla kuin kuvailemasi nainen. Ja olen kyllä tästä oppinut. Kuitenkin olisi sääli, jos se sun nainen olisikin oikeasti tykännyt susta ja nyt sä sitten ajatelet siitä noin ;(. Toivottavasti loppujen lopuksi käy hyvin :))))))

No, elämä jatkuu.

Olen sen verran pahasti saanut pataani joissakin ihmissuhteissa myös naisten kanssa että tietty ylpeys on kehittynyt.
        Tätä kautta myös saatan vaikuttaa mielipiteineni varsin jyrkältä. Minulla on vain nollatoleranssi kaikenlaisen "ehkäpä tykkään, ehkäpä en tykkää" tai "ehkä olet vain yksi monista, katsotaan miten sä pärjäät" tyyppisten pelailujen kanssa.

Joko naisesta on suhteeseen kanssani ja hän on kiinnostunut sekä tekemään asialle myös itse jotain ainakin siten että tulee puoliväliin vastaan, tai sitten ei.

Jotenkin tuntuu että aika pieni mahdollisuus että nainen olisi tykännyt minusta ihan aidon oikeasti. Häviävän pieni ehkäpä.

Me molemmat tuskin hävittiin mitään. Hänellä on kysyntää ja minä jatkan itsenäistä elämää kunnes löydän jonkun arvoiseni.

Sinulle sanon että jos tuo kyseinen mies on mahdollisesti vapaa tai tilanteenne on vielä päällä tai joskus jatkossa tulee vastaava juttu vastaan niin ota tosiaan opiksesi.

Varsinkin jos mies on oikeasti sydämellinen ihminen niin voi olla että hänkään ei ole aina niin varma itsestään vaikka tunteiden pohjalta olisikin varma.

Toivon onnea sinulle valitsemasi miehen kanssa.

• No ei kiitos
        No ei kiitos kirjoitti:

No, elämä jatkuu.

Olen sen verran pahasti saanut pataani joissakin ihmissuhteissa myös naisten kanssa että tietty ylpeys on kehittynyt.
        Tätä kautta myös saatan vaikuttaa mielipiteineni varsin jyrkältä. Minulla on vain nollatoleranssi kaikenlaisen "ehkäpä tykkään, ehkäpä en tykkää" tai "ehkä olet vain yksi monista, katsotaan miten sä pärjäät" tyyppisten pelailujen kanssa.

Joko naisesta on suhteeseen kanssani ja hän on kiinnostunut sekä tekemään asialle myös itse jotain ainakin siten että tulee puoliväliin vastaan, tai sitten ei.

Jotenkin tuntuu että aika pieni mahdollisuus että nainen olisi tykännyt minusta ihan aidon oikeasti. Häviävän pieni ehkäpä.

Me molemmat tuskin hävittiin mitään. Hänellä on kysyntää ja minä jatkan itsenäistä elämää kunnes löydän jonkun arvoiseni.

Sinulle sanon että jos tuo kyseinen mies on mahdollisesti vapaa tai tilanteenne on vielä päällä tai joskus jatkossa tulee vastaava juttu vastaan niin ota tosiaan opiksesi.

Varsinkin jos mies on oikeasti sydämellinen ihminen niin voi olla että hänkään ei ole aina niin varma itsestään vaikka tunteiden pohjalta olisikin varma.

"Varsinkin jos mies on oikeasti sydämellinen ihminen niin voi olla että hänkään ei ole aina niin varma itsestään vaikka tunteiden pohjalta olisikin varma."

Siis tarkoitin tietysti sanoa että hän voi olla varma itsestään sekä tunteista joita hänellä on sinua kohtaan ,muttei tunteista joita sinä koet ehkä häntä kohtaan joten ei viitsi esimerkiksi lähestyä.

Miehelläkin voi olla menneisyys sekä tietty opittu toimintamalli ja jos nainen antaa ensin merkkiä kiinnostuksesta ja sitten puolittain vaikuttaa torjuvalta jne. niin mies voi joko jättää aloitteen tekemättää, jättää sen myöhemmäksi tai tehdä vain puolittaisen aloitteen.

Me miehet vaikka kuinka itsevarmoja olisimme niin voimme olla joskus myös sekaisin emmekä ole erehtymättömiä koneita.

Tietysti osa miehistä pärjää sen vuoksi naisten kanssa koska he hädin tuskin tuntevat mitään paitsi pyrkivät sänkyyn naisten kanssa itsevarmasti ja osa naisista luottaa siihen että se kertoisi jotain miehen kiinnostuksta muutenkin.

Mutta kun se ei kerro.

Ja kun tunteita on mukana niin mieskin voi olla epävarma. Mitä lähempänä caesaria, sitä suurempi pelko.

• Näpsä2
        No ei kiitos kirjoitti:

No, elämä jatkuu.

Kiitos!

• sä olet päätöksesi
        No ei kiitos kirjoitti:

Saatoin asiat siihen pisteeseen kyllä että voi tehdä niitä tulkintoja mitä tässä teen.

Minun veikkaukseni on ettei hän ole varsinaisesti ujo noissa asioissa vaan on omaksunut sen passiivisen roolin josta on ollut puhe vähän liiankin hyvin.

tehnyt, etkä muuta mielipidettäsi vaikka ukko jumala sulle ilmaantuisi palavassa pensaassa ja kertoisi että olet väärässä, tai sata tiedemiestä opettaisi sulle sosiaalipsykjologian alkeita. Ei, sä olet päätöksesi tehnyt.

..paitsi että joskus itsepäisyys on turhaa todellisuuspakoa ja sulla saattaa muutenkin ihmssuhteet olla vähän niin ja näin kun pidät niin tiukasti kiinni harhapäätelmistäsi ja aliarvioit muita ihmisiä samalla yliarvioiden omaa arvoasi (johtuen edellä todetusta huonosta itsetunnosta ja mustasukkaisuudesta).

What I'm saying is, ehkä sun kannattais käydä juttelemassa jonkun kanssa asioista. Saisit vähän selvyyttä ja ammattimaista näkökulmaa asioihin. Ennen kuin tapaat uuden naisen, johon ihastut ja mokaat senkin jutun.

• No ei kiitos
        sä olet päätöksesi kirjoitti:

tehnyt, etkä muuta mielipidettäsi vaikka ukko jumala sulle ilmaantuisi palavassa pensaassa ja kertoisi että olet väärässä, tai sata tiedemiestä opettaisi sulle sosiaalipsykjologian alkeita. Ei, sä olet päätöksesi tehnyt.

..paitsi että joskus itsepäisyys on turhaa todellisuuspakoa ja sulla saattaa muutenkin ihmssuhteet olla vähän niin ja näin kun pidät niin tiukasti kiinni harhapäätelmistäsi ja aliarvioit muita ihmisiä samalla yliarvioiden omaa arvoasi (johtuen edellä todetusta huonosta itsetunnosta ja mustasukkaisuudesta).

What I'm saying is, ehkä sun kannattais käydä juttelemassa jonkun kanssa asioista. Saisit vähän selvyyttä ja ammattimaista näkökulmaa asioihin. Ennen kuin tapaat uuden naisen, johon ihastut ja mokaat senkin jutun.

Olen varmaan lukenut enemmän sosiaalipsykologiaa ja psykologiaa kuin sinä. ;)

Itsepäisyys sen välillä mitä naiselta odottaa ja taas puolestaan sen mistä arvelen jonkun naisen käytöksen johtuvan ovat kaksi eri asiaa muuten.

Älä viitsi lässyttää tuon enempää ja mennä henkilökohtaisuuksiin.

Itsetunto on käsitteenä höpönlöpöä, mustasukkaisuutta on turha edes tuntea naista kohtaan kun emme olleet suhteessa ja miksi olisin katkera jos asiat ratkesivat?

Sinulle en puolestani suosittele ammattiapua, koska hekin puhuvat suuremmaksi osaksi paskaa suoraan opittuna tietynlaisista opinkappaleista kuten vaikkapa tuo "itsetunto".

Kiinnostuin ja ihastuin naiseen, mutta hän "mokasi" sen. En minä. Se oliko se varsinainen moka sitten kun olen mitä olen tai toisaalta jos hän ei muuhun kykene luonteensa puolesta on sitten ihan toinen juttu. Moista asiaa voidaan pyöritellä iät ja ajat eikä se muuksi muutu.

Katsos kun minä tiedän toimineeni oikein ja se riittää minulle. Sitähän yritän toitottaa teille täällä että olittepa miehiä tai naisia niin tehkää voitavanne rooleistanne tai ujoudestanne riippumatta jotta saavuttaisitte rakkautta.

Mutta tietysti kun tuollaista sanoo niin pitää olla jo mielenvikainen taukki.
        Nyt ei jaksa jauhaa enää itsestäänselvää asiaa tämän enempää.

• ............
        No ei kiitos kirjoitti:

Olen varmaan lukenut enemmän sosiaalipsykologiaa ja psykologiaa kuin sinä. ;)

Itsepäisyys sen välillä mitä naiselta odottaa ja taas puolestaan sen mistä arvelen jonkun naisen käytöksen johtuvan ovat kaksi eri asiaa muuten.

Älä viitsi lässyttää tuon enempää ja mennä henkilökohtaisuuksiin.

Itsetunto on käsitteenä höpönlöpöä, mustasukkaisuutta on turha edes tuntea naista kohtaan kun emme olleet suhteessa ja miksi olisin katkera jos asiat ratkesivat?

Sinulle en puolestani suosittele ammattiapua, koska hekin puhuvat suuremmaksi osaksi paskaa suoraan opittuna tietynlaisista opinkappaleista kuten vaikkapa tuo "itsetunto".

Kiinnostuin ja ihastuin naiseen, mutta hän "mokasi" sen. En minä. Se oliko se varsinainen moka sitten kun olen mitä olen tai toisaalta jos hän ei muuhun kykene luonteensa puolesta on sitten ihan toinen juttu. Moista asiaa voidaan pyöritellä iät ja ajat eikä se muuksi muutu.

Katsos kun minä tiedän toimineeni oikein ja se riittää minulle. Sitähän yritän toitottaa teille täällä että olittepa miehiä tai naisia niin tehkää voitavanne rooleistanne tai ujoudestanne riippumatta jotta saavuttaisitte rakkautta.

Mutta tietysti kun tuollaista sanoo niin pitää olla jo mielenvikainen taukki.
        Nyt ei jaksa jauhaa enää itsestäänselvää asiaa tämän enempää.

ai se nainen mokasi?? :D

SE EI VAAN OLLUT KIINNOSTUNUT SUSTA TAUKKI.

Sitapäitsi SINÄ olet se joka tuli ikävä-palstalle asiasta angstaamaan, ei se nainen. Se on jonkun huomiota antavan miehen hurmiollisessa syleilyssä varmaant älläkin hetkellä. :D

• No ei kiitos
        ............ kirjoitti:

Sitapäitsi SINÄ olet se joka tuli ikävä-palstalle asiasta angstaamaan, ei se nainen. Se on jonkun huomiota antavan miehen hurmiollisessa syleilyssä varmaant älläkin hetkellä. :D

Katso vastaukseni sinulle alempaa.

Tulin tänne palstalle erään otsikon kautta sattumalta ja tämä pisti sitten silmään ku vaikutti tuon normaali ikävöinnin poikkeavalta otsikolta.

Vain teinit kuten sinä angstaaat ja provoat, aikuiset kuten minä elämme vain omaa elämäämme ilman turhia suuria huolia.

• oletko sekaisin?
        No ei kiitos kirjoitti:

Katso vastaukseni sinulle alempaa.

Tulin tänne palstalle erään otsikon kautta sattumalta ja tämä pisti sitten silmään ku vaikutti tuon normaali ikävöinnin poikkeavalta otsikolta.

Vain teinit kuten sinä angstaaat ja provoat, aikuiset kuten minä elämme vain omaa elämäämme ilman turhia suuria huolia.

mistä alempaa, kun tämä on vasta toka viesti jonka kirjoitan tähän ketjuun :D

• No ei kiitos
        oletko sekaisin? kirjoitti:

mistä alempaa, kun tämä on vasta toka viesti jonka kirjoitan tähän ketjuun :D

2 x teini sitten

• nhhffx
        No ei kiitos kirjoitti:

Me puhuimme tässä vain katseista ja siitä oletuksesta että olisin jäänyt mukamas kiinni hänen katselustaan joten hän vilkuili minua sen vuoksi. Katsoimme toisiamme kyllä vuoron perään.

Merkkini omasta kiinnostuksestani olivat kyllä selviä vaikken ala niitä tässä lajittelemaan.

Ehkä kannattaisi lajitella, niin kaikki voitaisiin oppia jotain.

• fgfdj
        No ei kiitos kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna ei tuntunut missään mitä sanoit ja olet sallittu tuohon mielipiteeseesi.

Kaikki ihmiset eivät pidä minusta koska olen harvinaisen suorapuheinen ja joissakin asioissa varsin ehdoton.

En ota vankeja kun kyse on tärkeistä asioista kuten vaikkapa rakkaus.

No pahoittelut vaan, mutta minua järkytti tämä sinun suhtautumisesi, koska tässä on paljon yhtymäkohtia omaankin elämääni. Tosin täällä nyt yksityiskohdat puuttuvat ja usein löytyy samankaltaisuuksia, mutta olisi kamalaa, jos oma ihastukseni jakaisi sinun näkemyksesi asiasta ja suhtautuisi samalla tavalla arkuuteeni ja ujouteeni. Ehkä siksi tuli kirjoitettua liikaakin omasta näkökulmast; sinun juttusihan saattaa todellisuudessa olla hyvinkin erilainen.

Mustavalkoisesti ajattelevien ihmisten kanssa kuitenkin harvoin syntyy harmoniaa ja kypsää suhdetta, että siinä mielessä tokaisu osui kohdalleen. Ehkä sun itseskin kannattaisi ottaa opiksesi virheistäsi, eikä niin hanakasti tuomita heti muita, ilman että edes oikeasti olet totuutta selvittänyt. Jos olisit tehnyt oikean aloitteen ja saanut nenillesi, niin kaikki sympatiani olisi kohdistunut suhun, koska olisit täällä puhunut faktaa, etkä mutuillut.

• zhjhfj
        ............ kirjoitti:

Uskoisin, että yksi suurimpia syitä parisuhteiden eroihin on siinä, että ei haluta tai viitsitä tai jakseta antaa toiselle enää huomiota. Toisesta tulee itsestäänselvyys ja johtavat suhteen ulkopuolisiin ihastumisiin tms.

Jos huomiota ei viitsi antaa edes suhteen alussa tai suhdetta muodostettaessa, niin eipä olisi kunnolliselle tai pitkäaikaiselle suhteelle muutenkaan edellytyksiä.

• No ei kiitos
        fgfdj kirjoitti:

No pahoittelut vaan, mutta minua järkytti tämä sinun suhtautumisesi, koska tässä on paljon yhtymäkohtia omaankin elämääni. Tosin täällä nyt yksityiskohdat puuttuvat ja usein löytyy samankaltaisuuksia, mutta olisi kamalaa, jos oma ihastukseni jakaisi sinun näkemyksesi asiasta ja suhtautuisi samalla tavalla arkuuteeni ja ujouteeni. Ehkä siksi tuli kirjoitettua liikaakin omasta näkökulmast; sinun juttusihan saattaa todellisuudessa olla hyvinkin erilainen.

Mustavalkoisesti ajattelevien ihmisten kanssa kuitenkin harvoin syntyy harmoniaa ja kypsää suhdetta, että siinä mielessä tokaisu osui kohdalleen. Ehkä sun itseskin kannattaisi ottaa opiksesi virheistäsi, eikä niin hanakasti tuomita heti muita, ilman että edes oikeasti olet totuutta selvittänyt. Jos olisit tehnyt oikean aloitteen ja saanut nenillesi, niin kaikki sympatiani olisi kohdistunut suhun, koska olisit täällä puhunut faktaa, etkä mutuillut.

"Jos olisit tehnyt oikean aloitteen ja saanut nenillesi, niin kaikki sympatiani olisi kohdistunut suhun, koska olisit täällä puhunut faktaa, etkä mutuillut. "

Minähän tein. Vein tuon asian niin kauaksi kun sen voi viedä niinsanotusti.

Kiveäkään en jätä kääntämättä ja vien asiat loppuun. Se on minun tapani, mutta se miten kaikki tapahtui johtui hyvin pitkälle tästä toisesta henkilöstä.

Minua ei haittaa jos minua pidetään kusi-päänä näiden kirjoitusten perusteella mutta ottakaa opiksi.

En todellakaan tuomitse ketään joka kärsii arkuudesta ja ujoudesta, mutta yritän taltuttaa sitä asennetta että esimerkiksi naiselle sitten kannattaa omaksua passiivinen asenne jos jostakin kiinnostuu kun miehet ovat perässä muutenkin.

Se on minun mielestäni (ei siis mikään absoluuttinen totuus) johon minulla on kokemuksiini nojaten ja muutenkin oikeus järkyttävää sekä kaiken lopun alku ja juuri.

• No ei kiitos
        zhjhfj kirjoitti:

Uskoisin, että yksi suurimpia syitä parisuhteiden eroihin on siinä, että ei haluta tai viitsitä tai jakseta antaa toiselle enää huomiota. Toisesta tulee itsestäänselvyys ja johtavat suhteen ulkopuolisiin ihastumisiin tms.

Jos huomiota ei viitsi antaa edes suhteen alussa tai suhdetta muodostettaessa, niin eipä olisi kunnolliselle tai pitkäaikaiselle suhteelle muutenkaan edellytyksiä.

Uskon tähän myös 100%.

Sitä mitä minä ihmettelen on se miksi naiset vaikuttavat olettavan että se kertoo miehestä jotain jos mies ei ole aktiivinen ja tavoittele naista, mutta miehelle ei tulisi merkata mitään se kuinka halukkaalta, aktiiviselta ja kiinnostuneelta nainen miehelle on sekä mitä konkreettista nainen on valmis tekemään miehen eteen.

Itselläni joka voi toki johtaa siihen että jatkan elämääni pitkään yksin on se sääntö (varsinkin tuon episodin jälkeen tämän naisen kanssa) että jos nainen ei osoita aktiivisuutta niin suhteesta tuskin tulee mitään lopulta oli nainen muuten miten loistava tapaus hyvänsä.

Pelkän perässä vedettävän perävaunun virkaa haluavan naisen on ainakin minun kanssani suhteesta turha haaveilla. Sellainen nainen sitä paitsi tahtoo aina haluta aina vain isomman auton vetämään häntä koska hänellä itsellään ei ole moottoria eikä päämäärää.

Suhteen alkutaipaleella luodaan se kivijalka ja kyllä se aloitetaan jo silloin aloitetta tehdessä sekä kiinnostuksen osoituksia vaihdellessa. Jos siinä toisella on vain vänkärin rooli niin en tajua miten joku kuvittelee että siitä syntyy tasapainoinen ja vastavuoroinen suhde.

Mut ehkä osa naisista on tottunut siihen että miehet ovat aktiivisia, aggressiivisia, seksuaalisesti halukkaita, jatkuvasti vaikka väkisin yrittämässä ja niitä aloitteentekijöitä ettei tarvitse kuin valita millä täytteellä seuraava laitetaan.

• fgfdj
        No ei kiitos kirjoitti:

"Jos olisit tehnyt oikean aloitteen ja saanut nenillesi, niin kaikki sympatiani olisi kohdistunut suhun, koska olisit täällä puhunut faktaa, etkä mutuillut. "

Minähän tein. Vein tuon asian niin kauaksi kun sen voi viedä niinsanotusti.

Kiveäkään en jätä kääntämättä ja vien asiat loppuun. Se on minun tapani, mutta se miten kaikki tapahtui johtui hyvin pitkälle tästä toisesta henkilöstä.

Minua ei haittaa jos minua pidetään kusi-päänä näiden kirjoitusten perusteella mutta ottakaa opiksi.

En todellakaan tuomitse ketään joka kärsii arkuudesta ja ujoudesta, mutta yritän taltuttaa sitä asennetta että esimerkiksi naiselle sitten kannattaa omaksua passiivinen asenne jos jostakin kiinnostuu kun miehet ovat perässä muutenkin.

Se on minun mielestäni (ei siis mikään absoluuttinen totuus) johon minulla on kokemuksiini nojaten ja muutenkin oikeus järkyttävää sekä kaiken lopun alku ja juuri.

Eli teit aloitteen ja sait pakit?

No siinä tapauksessa pahoittelen, että olen varmaan mielestäsi jauhanut asian vierestä monen viestin verran :)

• zhjhfj
        No ei kiitos kirjoitti:

Uskon tähän myös 100%.

Sitä mitä minä ihmettelen on se miksi naiset vaikuttavat olettavan että se kertoo miehestä jotain jos mies ei ole aktiivinen ja tavoittele naista, mutta miehelle ei tulisi merkata mitään se kuinka halukkaalta, aktiiviselta ja kiinnostuneelta nainen miehelle on sekä mitä konkreettista nainen on valmis tekemään miehen eteen.

Itselläni joka voi toki johtaa siihen että jatkan elämääni pitkään yksin on se sääntö (varsinkin tuon episodin jälkeen tämän naisen kanssa) että jos nainen ei osoita aktiivisuutta niin suhteesta tuskin tulee mitään lopulta oli nainen muuten miten loistava tapaus hyvänsä.

Pelkän perässä vedettävän perävaunun virkaa haluavan naisen on ainakin minun kanssani suhteesta turha haaveilla. Sellainen nainen sitä paitsi tahtoo aina haluta aina vain isomman auton vetämään häntä koska hänellä itsellään ei ole moottoria eikä päämäärää.

Suhteen alkutaipaleella luodaan se kivijalka ja kyllä se aloitetaan jo silloin aloitetta tehdessä sekä kiinnostuksen osoituksia vaihdellessa. Jos siinä toisella on vain vänkärin rooli niin en tajua miten joku kuvittelee että siitä syntyy tasapainoinen ja vastavuoroinen suhde.

Mut ehkä osa naisista on tottunut siihen että miehet ovat aktiivisia, aggressiivisia, seksuaalisesti halukkaita, jatkuvasti vaikka väkisin yrittämässä ja niitä aloitteentekijöitä ettei tarvitse kuin valita millä täytteellä seuraava laitetaan.

Niin, sain tosiaan sellaisen kuvan, että sinä et olisi antanut hänelle itsekään paljoakaan huomiota, eikä hän sinulle, mutta niin ei ilmeisesti ollut.

Kyllähän yhteen meneminen/pääseminen vaatii molemminpuolista huomiointia ja kommunikointia.

• Miehiä moneen jonoon
        No ei kiitos kirjoitti:

No, elämä jatkuu.

Mistä hitosta voi tietää kuka on oikeasti sydämellinen ?? Ja onko joku mies OIKEASTI kiinnostunut, koska niitä flirttailjoita on pilvin pimein, jotka ei tarkoita flirttailullaan YHTÄÄN MITÄÄN kun korkeintaan pikapanoa.

• Ujo nainen vastaa
        mxgxhm kirjoitti:

Mulla käy juuri noin vaikka haluaisinkin kontaktia,, en vaan pysyty, vaikka
        prinssi kävelisi vastaan, sori ei sille vaan mahda mitään. Annan siis mennä koko tilanteen ohitseni, jos se edellyttäisi minun aloitusta. Ainoa joka tehoaa on se, että mies rokeasti kysyy jotain tai avaa keskustelun, niin siihen on helppo tarttua - ujonkin naisen. Tämän vuoksi tutustunkin yleensä itsevarmoihin miehiin ja koen sen todella helpottavana, kun joku avoimesti lähestyy ja kysyy jotain. Yleensä parhaat ihmissuhteeni ovat lähteneetkin käyntiin noin, että varma mies lähestyy ja kysyy jotain, tilanne tuntuu jotenkin erittäin luonnolliselta.

• 13gr0bu9
        No ei kiitos kirjoitti:

"Sellaisiahan te olette. Tässäkin ketjussa keskityitte siihen miltä tuosta naisesta tuntuisi ja tuntuu ettekä osaa tuntea empatiaa ettekä ymmärtää miestä tässä asiassa eli minua.

Miten siis koskaan osaisistte tosielämässä toimia oikein?"

Oletsä oikeasti noin narsistinen? "Oikein toimiminen" on jotain, mikä tuottaa arvon vauvalle, eli sinulle, mielihyvää? Järkyttävää!

Syy, miksen tunne erityistä empatiaa sinun kirjoituksiasi kohtaan on oma itsekeskeisyytesi - se että et tunne erityistä empatiaa naisia kohtaan etkä osaa tulkita heitä oikein (paitsi omasta mielestäsi). Sentään myönnät, ettet tiedä, onko tapauksesi nainen ollut sinusta kiinnostunut vai ei.

• Eminem em
        Eminem Em kirjoitti:

Osittain pitää paikkaansa. En mä nyt mielestäni niin hirveesti saa huomiota, mutta riittävästi kyllä. Muiden huomio ei oikeastaan merkitse mitään kuin sen josta olen kiinnostunut. Paitsi sitten kun on välitilassa eli ei ketään silloin pitkä merkitsevä katse tekee hyvää ja piristää päivää. Pepun tuijottajat ei kiinnosta ikinä.

http://www.youtube.com/watch?v=lgT1AidzRWM&feature=related

Pitää paikkaansa edelleen.

• Merkit ilmassa
        kalaton kalastaja kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Mä en saa edes matoa koukkuun. Saati sitten kalaakaan.

No tää ei pidä paikkaansa enää. Saan aidon koukkuun ja aika varma että kalaakin tulee.

• Näpsä2

Toi on kunnioitettava asenne ja varmaan moni nainenkin ajattelee noin. Mutta ei se ole sen naisen vika jos kaikenkarvaisten tyyppien suosiossa paistattelisikin...Se voi vaan olla perusystävällinen kaikille :). Ja vaikka olisi kuinka ns.suosittu (mihin ei kyllä mun mielestä tarvitse edes pyrkiä) voi silti olla epävarma vaikka ei siihen olisikaan minkäänlaista syytä. Ja sellaisen selvemmän vinkin antaminen on kyllä tosi vaikeaa.

Toki yritän nyt olla välittämättä koko tyypistä. Riesaksi en kyllä rupea:)

• No ei kiitos

En tiedä muiden miesten asenteista, mutta uskallan kyllä tehdä aloitetta jos sitä vaaditaan.

Se miksen tekisi sitä johtuisi siitä että ajattelen toisen olevan varattu tai ettei ole riittävän kiinnostunut että kannattaisi yrittää mitään tai että tulisi tunne että häiritsisin naista jollakin tavoin.

Miehenkin on hyvä olla itseään kunnioittava ja sen verran ylpeä ettei ala ihan maassa kurassa makaamaan naisen takia ala jotta nainen voi kävellä siitä yli toisten miesten luo.

Itselle tuli juuri tuollainen tunne tuosta naisesta eli että olin mukava piriste ja toisaalta kun en ihan suoraan käynyt kuin sika limppuun että minussa kaiketi hänestä oli jotain erikoista.

Hän teki kyllä vaikutuksen ajan mittaan, mutta sitten se lässähti ja teidän naisten kannattaa myös miettiä mitä se viestii miehelle jos nainen todellakin on passiivinen jne. vaikka ujo näissä asioissa olisikin.

Mieskin tahtoo suojella sydäntään eikä kyse ole vain torjumiseksi tulemisesta vaan siitä ettei jaksaa alkaa panostaa johonkuhun joka vaikuttaa oikukkaalta ja kykenemättömältä omaan tahtoon. Koska moinen nainen on sitten kaikenlaisten muiden miesten vietävissä vaikkapa sänkyyn tuosta vain.

• kiitos ei
        No ei kiitos kirjoitti:

En tiedä muiden miesten asenteista, mutta uskallan kyllä tehdä aloitetta jos sitä vaaditaan.

Se miksen tekisi sitä johtuisi siitä että ajattelen toisen olevan varattu tai ettei ole riittävän kiinnostunut että kannattaisi yrittää mitään tai että tulisi tunne että häiritsisin naista jollakin tavoin.

Miehenkin on hyvä olla itseään kunnioittava ja sen verran ylpeä ettei ala ihan maassa kurassa makaamaan naisen takia ala jotta nainen voi kävellä siitä yli toisten miesten luo.

Itselle tuli juuri tuollainen tunne tuosta naisesta eli että olin mukava piriste ja toisaalta kun en ihan suoraan käynyt kuin sika limppuun että minussa kaiketi hänestä oli jotain erikoista.

Hän teki kyllä vaikutuksen ajan mittaan, mutta sitten se lässähti ja teidän naisten kannattaa myös miettiä mitä se viestii miehelle jos nainen todellakin on passiivinen jne. vaikka ujo näissä asioissa olisikin.

Mieskin tahtoo suojella sydäntään eikä kyse ole vain torjumiseksi tulemisesta vaan siitä ettei jaksaa alkaa panostaa johonkuhun joka vaikuttaa oikukkaalta ja kykenemättömältä omaan tahtoon. Koska moinen nainen on sitten kaikenlaisten muiden miesten vietävissä vaikkapa sänkyyn tuosta vain.

Aika pahasti sanottu. Nainen ei ole aloitteellinen, vaan esittäää vaikeasti tavoiteltavaa sekä kenen vaan vietävissä sänkyyn. Ei stemmaa. Mä sanoisin, että jos nainen on kiinnostunut hetken huvista, se ottaa sen minkä saa heti ja jos ei saa, niin siirtyy eteenpäin. Samaa sanoisin miehestä.

• No ei kiitos
        kiitos ei kirjoitti:

Aika pahasti sanottu. Nainen ei ole aloitteellinen, vaan esittäää vaikeasti tavoiteltavaa sekä kenen vaan vietävissä sänkyyn. Ei stemmaa. Mä sanoisin, että jos nainen on kiinnostunut hetken huvista, se ottaa sen minkä saa heti ja jos ei saa, niin siirtyy eteenpäin. Samaa sanoisin miehestä.

"Nainen ei ole aloitteellinen, vaan esittäää vaikeasti tavoiteltavaa sekä kenen vaan vietävissä sänkyyn."

Sanoinko minä että "kenen vaan"?

Nainen voi samaan aikaan hakea huomiota mahdollisimman monelta mieheltä sekä todennäköisesti antaa helposti miehelle vaikkapa vain seksiä ihan siltä pohjalta että mies on aggressiivinen ja aktiivinen sekä sen takia että nainen itse on omaksunut täydellisen passiivisen tahdottoman asenteen seuran hakemiseen ja rakkauden etsimiseen.

Ehkä joku tykkää sellaisista naisista, mutta itse jätän moiset lahnat ihan omaan rauhaansa koska tiedän että siitä seuraa vain ongelmia jos nainen on tahdoton ja passiivinen näissä asioissa. Ujoutta ymmärrän harvinaisen hyvin ja varsinkin näiden asioiden ujostelua mutta sitä ettei tule yhtään vastaan ja vain hakee huomiota en millään tavalla.

Se on äärimmäisen huono merkki vakavampaa suhdetta ajatellen, mutta tietysti eihän monet nuoret naiset sellaista etsi vaan lähinnä jotain romanssia.

Esimerkiksi minun ollessa kyseessä niin tekisi moiselle naiselle sanoa että "älä nyt naurata". En minä nyt ihan tyhmä ja avuton ole edessäsi.

• voi voi
        No ei kiitos kirjoitti:

"Nainen ei ole aloitteellinen, vaan esittäää vaikeasti tavoiteltavaa sekä kenen vaan vietävissä sänkyyn."

Nainen voi samaan aikaan hakea huomiota mahdollisimman monelta mieheltä sekä todennäköisesti antaa helposti miehelle vaikkapa vain seksiä ihan siltä pohjalta että mies on aggressiivinen ja aktiivinen sekä sen takia että nainen itse on omaksunut täydellisen passiivisen tahdottoman asenteen seuran hakemiseen ja rakkauden etsimiseen.

Ehkä joku tykkää sellaisista naisista, mutta itse jätän moiset lahnat ihan omaan rauhaansa koska tiedän että siitä seuraa vain ongelmia jos nainen on tahdoton ja passiivinen näissä asioissa. Ujoutta ymmärrän harvinaisen hyvin ja varsinkin näiden asioiden ujostelua mutta sitä ettei tule yhtään vastaan ja vain hakee huomiota en millään tavalla.

Se on äärimmäisen huono merkki vakavampaa suhdetta ajatellen, mutta tietysti eihän monet nuoret naiset sellaista etsi vaan lähinnä jotain romanssia.

Esimerkiksi minun ollessa kyseessä niin tekisi moiselle naiselle sanoa että "älä nyt naurata". En minä nyt ihan tyhmä ja avuton ole edessäsi.

Luulet tietäväsi naisista kaiken. Minusta et taitaisi ottaa selvääkään.

• No ei kiitos
        voi voi kirjoitti:

Luulet tietäväsi naisista kaiken. Minusta et taitaisi ottaa selvääkään.

Tiedän yllättävän paljon. Sen verran on ollut naistuttavia ja kavereita yms. että paljon on tullut opittua.

Missään en väittänyt tietäväni kaikkea, mutta tässä asiassa olen suht varmasti oikeassa.

Sinua nyt on aika mahdoton tämän palstan perusteella tuntea.

• kiitos ei
        No ei kiitos kirjoitti:

Tiedän yllättävän paljon. Sen verran on ollut naistuttavia ja kavereita yms. että paljon on tullut opittua.

Missään en väittänyt tietäväni kaikkea, mutta tässä asiassa olen suht varmasti oikeassa.

Sinua nyt on aika mahdoton tämän palstan perusteella tuntea.

Ehkä joskus kohtaat jotakin, joka ei sovi sääntöihisi. Älä pelkää silloin ottaa selvää. Joskus se kannattaa. Tonkia vähän syvemmältä.

Mä sanoin eksäkseksälle, että annan yhden neuvon: älä edes yritä ymmärtää. Ja jos sanon, että mikään ei ole hätänä niin älä usko. Se otti neuvosta vaarin, mutta unohti antaa omat "käyttöohjeet". Ihmissuhteet on niin pirun paljon mutkikkaampia kuin sitä kuka on aloitteellinen ja kenen suhteen.

Mä myönnän ihan reilusti, että mä en ymmärrä miehistä mitään. En niin mitään.

• No ei kiitos
        kiitos ei kirjoitti:

Ehkä joskus kohtaat jotakin, joka ei sovi sääntöihisi. Älä pelkää silloin ottaa selvää. Joskus se kannattaa. Tonkia vähän syvemmältä.

Mä sanoin eksäkseksälle, että annan yhden neuvon: älä edes yritä ymmärtää. Ja jos sanon, että mikään ei ole hätänä niin älä usko. Se otti neuvosta vaarin, mutta unohti antaa omat "käyttöohjeet". Ihmissuhteet on niin pirun paljon mutkikkaampia kuin sitä kuka on aloitteellinen ja kenen suhteen.

Mä myönnän ihan reilusti, että mä en ymmärrä miehistä mitään. En niin mitään.

Mutta kun minä otin. Juuri tuossa tapauksessa josta oli puhe.
        Ei se sen enempää toki selvennyt mutta tuolta pohjalta uskallan sanoa sen mitä tänne kirjoitin.

"Ihmissuhteet on niin pirun paljon mutkikkaampia kuin sitä kuka on aloitteellinen ja kenen suhteen."

Itseasiassa ei ole. Kyse on vuorovaikutuksesta ja siitä mitä SINÄ teet sekä siitä miten se toinen reagoi siihen. Ei siitä mitä se toinen on ehkä tehnyt tai vaikuttaa tekevänsä jne.
        Kyse on useimmiten tahdosta. Ei mistään tunnemössytyksestä, epäselvyyksistä yms. Sen ei saisi olla kiinni myöskään pelailusta jne.

Syy minkä takia näin ei toimita on se että jos ihmiset ovat liian reiluja ja suoria niin osan ihmisistä tunteet kuolee. He haluavat salamyhkäisyyttä, viettelyä, kaaosta jne. jotta heille tulisi olo että siihen liittyy jotain mystistä.

Osaa kuten minua taas puolestaan salailu, pelailu yms. suoraan vituttaa. Sen takia tuo nainen menetti minun kiinnostukseni sekä osittain kunnioitukseni. Hän teki omat valintansa ja minä tein omani.

"Mä myönnän ihan reilusti, että mä en ymmärrä miehistä mitään. En niin mitään. "

Minä taas olen myöntänyt itselleni reilusti että tunnen naisia. Vähän liikaakin. Ei tee hyväksi tietää tiettyjä juttuja.

Ei se tarkoita että jokaikisen naisen ajatukset osaan lukea tai metkut tulkita, mutta aika pitkälle voi arvella asioita kuinka ne todennäköisesti ovat menneet tai voisivat mennä.

En tajunnut tuota naista ennen kuin tajusin että miten suosittu hän mahdollisesti on sekä että hän on omaksunut juuri sen passiivisen roolin, sitä ennen hänen käytöksensä oli ollut omituista, kunnes laskin 1 1.

• ccvgfxgf
        No ei kiitos kirjoitti:

"Nainen voi samaan aikaan hakea huomiota mahdollisimman monelta mieheltä sekä todennäköisesti antaa helposti miehelle vaikkapa vain seksiä ihan siltä pohjalta että mies on aggressiivinen ja aktiivinen sekä sen takia että nainen itse on omaksunut täydellisen passiivisen tahdottoman asenteen seuran hakemiseen ja rakkauden etsimiseen."

Sulla on todella ruma asenne naisia kohtaan. Eli seksiäkin nainen harjoittaa vaan miellyttääkseen jotain miestä? Tuliko mieleen, että naisellakin on ihan normaali seksintarve, eikä seksiä anneta tai jaella kuin kauppatavaraa vaan sitä harrastetaan tai harjoitetaan ihan omasta nautinnonhalusta normaaliin tyyliin?

• No ei kiitos
        ccvgfxgf kirjoitti:

"Nainen voi samaan aikaan hakea huomiota mahdollisimman monelta mieheltä sekä todennäköisesti antaa helposti miehelle vaikkapa vain seksiä ihan siltä pohjalta että mies on aggressiivinen ja aktiivinen sekä sen takia että nainen itse on omaksunut täydellisen passiivisen tahdottoman asenteen seuran hakemiseen ja rakkauden etsimiseen."

Sulla on todella ruma asenne naisia kohtaan. Eli seksiäkin nainen harjoittaa vaan miellyttääkseen jotain miestä? Tuliko mieleen, että naisellakin on ihan normaali seksintarve, eikä seksiä anneta tai jaella kuin kauppatavaraa vaan sitä harrastetaan tai harjoitetaan ihan omasta nautinnonhalusta normaaliin tyyliin?

Ehkä kirjoitin jotenkin epäselvästi tai jotain, mutta missä väitin ettei noin asia olisi kuten väitit?

Mutta onhan se huvittavaa väittää että on niin ujo jne. ettei uskalla tehdä mitään ihastuksen kanssa, mutta sitten hupsista rallakkaa kun itsevarma mies tulee hakemaan seksiä niin sitä sitten vain harrastetaan melkein kuin vahingossa.

Minusta se on pikkaisen sekavaa toimintaa. Ehkä silloin on kovempi tarve saada joku itsevarma uros sänkyynsä kuin se ihastuksen kohde itselleen?

• ccvgfxgf
        ccvgfxgf kirjoitti:

Ja lisäyksenä sen verran, että myös ujoilla naisilla on normaali seksuaalisuus. Ja jos ujo nainen ei saa aloitetuksi mitään ihastuksensa kanssa, koska tämäkin on ujo tai lukee naista väärin ja demonisoi naisen, niin eikö ole ihan johdonmukaista, että ujo nainen ottaa sitten seksikumppanikseen sellaisen miehen, joka on halukas ja tarpeeksi määrätietoinen naisen saamaan?

Musta on kyllä todella surullista, että noinkin voi käydä kuin sinun tapauksessa eli nainen joutuu täysin väärinymmärretyksi ja haukutuksi, vaikka saattaa olla suhun todella ihastunut. Mutta voihan tietysti olla, että niin ei ole, mutta jotenkin tuon naisen käytös vaan muistuttaa paljon ujon ihmisen käytöstä. Mä tiedän, koska olen ujo ja tuntuu todella pahalta, jos minutkin joku väärintulkitsee omien käsitystensä pohjilta, ottamatta oikeasti selvää siitä mikä on ollut totuus.

• ccvgfxgf
        No ei kiitos kirjoitti:

Ehkä kirjoitin jotenkin epäselvästi tai jotain, mutta missä väitin ettei noin asia olisi kuten väitit?

Mutta onhan se huvittavaa väittää että on niin ujo jne. ettei uskalla tehdä mitään ihastuksen kanssa, mutta sitten hupsista rallakkaa kun itsevarma mies tulee hakemaan seksiä niin sitä sitten vain harrastetaan melkein kuin vahingossa.

Minusta se on pikkaisen sekavaa toimintaa. Ehkä silloin on kovempi tarve saada joku itsevarma uros sänkyynsä kuin se ihastuksen kohde itselleen?

Tarkoitin, että sänkyyn voi mennä toisen miehen kanssa, jos kokee, ettei jutusta ihastuksen kanssa tule koskaan mitään eli toinen ignooraa joka kerta. Surkuhupaisaa on, että olet saattanut välinpitämättömyydelläsi itse aiheuttaa toisen miehen mukaan lähtemisen, jos nainen on siinä luulossa, ettet voisi vähempää hänestä välittää. Ja ujokin on rohkeampi sellaisen miehen kanssa, johon ei ole niin ihastunut. Ihastuksen kohdetta pelätään ja ujostellaan potenssiin kymmenen.

• No ei kiitos
        ccvgfxgf kirjoitti:

Tarkoitin, että sänkyyn voi mennä toisen miehen kanssa, jos kokee, ettei jutusta ihastuksen kanssa tule koskaan mitään eli toinen ignooraa joka kerta. Surkuhupaisaa on, että olet saattanut välinpitämättömyydelläsi itse aiheuttaa toisen miehen mukaan lähtemisen, jos nainen on siinä luulossa, ettet voisi vähempää hänestä välittää. Ja ujokin on rohkeampi sellaisen miehen kanssa, johon ei ole niin ihastunut. Ihastuksen kohdetta pelätään ja ujostellaan potenssiin kymmenen.

Näytin hänelle kiinnostukseni. Hän vain pakeni enemmän, nähtävästi toisen miehen syliin. Ei siinä voi nostaa kuin kädet pystyyn.

• No ei kiitos
        ccvgfxgf kirjoitti:

Ja lisäyksenä sen verran, että myös ujoilla naisilla on normaali seksuaalisuus. Ja jos ujo nainen ei saa aloitetuksi mitään ihastuksensa kanssa, koska tämäkin on ujo tai lukee naista väärin ja demonisoi naisen, niin eikö ole ihan johdonmukaista, että ujo nainen ottaa sitten seksikumppanikseen sellaisen miehen, joka on halukas ja tarpeeksi määrätietoinen naisen saamaan?

Musta on kyllä todella surullista, että noinkin voi käydä kuin sinun tapauksessa eli nainen joutuu täysin väärinymmärretyksi ja haukutuksi, vaikka saattaa olla suhun todella ihastunut. Mutta voihan tietysti olla, että niin ei ole, mutta jotenkin tuon naisen käytös vaan muistuttaa paljon ujon ihmisen käytöstä. Mä tiedän, koska olen ujo ja tuntuu todella pahalta, jos minutkin joku väärintulkitsee omien käsitystensä pohjilta, ottamatta oikeasti selvää siitä mikä on ollut totuus.

"a jos ujo nainen ei saa aloitetuksi mitään ihastuksensa kanssa, koska tämäkin on ujo tai lukee naista väärin ja demonisoi naisen, niin eikö ole ihan johdonmukaista, että ujo nainen ottaa sitten seksikumppanikseen sellaisen miehen, joka on halukas ja tarpeeksi määrätietoinen naisen saamaan?"

Ei ole.

Eli siis mies joka vain on tarpeeksi halukas ja tarpeeksi määrätietoinen saa ujon naisen joka ei uskalla tehdä mitään ujon miehen kanssa?

En ole ujo mies, mutta alkaa oikeasti närkästyttää moinen paska.

Toisin sanottuna sinulle kelpaa mies joka on vain halukas ja määrätietoinen.

Sinähän et ole itse valmis ottamaan asiasta selvää vain sen vuoksi koska satut olemaan nainen.

Et sinä rakasta ketään vaan haluat vain jonkun halukkaan ja määrätietoisen miehen joka tavoittelee sinua.

Aika poistua, ei jaksa lukea moisia surkimuksia.

• ahaa!
        No ei kiitos kirjoitti:

Näytin hänelle kiinnostukseni. Hän vain pakeni enemmän, nähtävästi toisen miehen syliin. Ei siinä voi nostaa kuin kädet pystyyn.

eli hän ei vaan ollut kiinnostunut susta, vaan toisesta miehestä. Yritä nyt päästä katkeruudestasi yli.

• No ei kiitos
        ahaa! kirjoitti:

eli hän ei vaan ollut kiinnostunut susta, vaan toisesta miehestä. Yritä nyt päästä katkeruudestasi yli.

Hei, teini! Soita äidille tai iskälle jos keksisivät sinulle parempaa tekemistä kuin provoilla täällä palstalla.

• Surkimus
        No ei kiitos kirjoitti:

"a jos ujo nainen ei saa aloitetuksi mitään ihastuksensa kanssa, koska tämäkin on ujo tai lukee naista väärin ja demonisoi naisen, niin eikö ole ihan johdonmukaista, että ujo nainen ottaa sitten seksikumppanikseen sellaisen miehen, joka on halukas ja tarpeeksi määrätietoinen naisen saamaan?"

Ei ole.

Eli siis mies joka vain on tarpeeksi halukas ja tarpeeksi määrätietoinen saa ujon naisen joka ei uskalla tehdä mitään ujon miehen kanssa?

En ole ujo mies, mutta alkaa oikeasti närkästyttää moinen paska.

Toisin sanottuna sinulle kelpaa mies joka on vain halukas ja määrätietoinen.

Sinähän et ole itse valmis ottamaan asiasta selvää vain sen vuoksi koska satut olemaan nainen.

Et sinä rakasta ketään vaan haluat vain jonkun halukkaan ja määrätietoisen miehen joka tavoittelee sinua.

Aika poistua, ei jaksa lukea moisia surkimuksia.

Kukahan nyt lähti henkilökohtaisuuksiin? Ja tässäkin sinä ymmärsit väärin kirjoitukseni.

"Eli siis mies joka vain on tarpeeksi halukas ja tarpeeksi määrätietoinen saa ujon naisen joka ei uskalla tehdä mitään ujon miehen kanssa?"

Skenaariossa nainen ja mies eivät saa toisiaan ujouden/passiivisuuden takia tai käsityksen takia, jossa ei ole molemminpuolista kiinnostusta. Tällöin minusta on ainakin luonnollista, että otetaan sellainen mies, joka aktiivisesti ilmaiseen ihastuksensa ja tekee suoran aloitteen, eikä odota vain naisen lupaa aloitteeseen, kuten sinä tunnut ajattelevan. Ainakin ujojen kohdalla vähemmän ujon ON otettava ohjat käsiinsä, muuten mitään ei ala. Olisiko sen naisen sitten pitänyt olla loppuikänsä yksin ja murehtia miestä, jota ei saanut?

Mutta hyvää yötä vaan, ilmeisesti omien mahdollisten virheiden peilaaminen tekee sulle tiukkaa, etkä halua niitä nähdä.

• No ei kiitos
        Surkimus kirjoitti:

Kukahan nyt lähti henkilökohtaisuuksiin? Ja tässäkin sinä ymmärsit väärin kirjoitukseni.

"Eli siis mies joka vain on tarpeeksi halukas ja tarpeeksi määrätietoinen saa ujon naisen joka ei uskalla tehdä mitään ujon miehen kanssa?"

Skenaariossa nainen ja mies eivät saa toisiaan ujouden/passiivisuuden takia tai käsityksen takia, jossa ei ole molemminpuolista kiinnostusta. Tällöin minusta on ainakin luonnollista, että otetaan sellainen mies, joka aktiivisesti ilmaiseen ihastuksensa ja tekee suoran aloitteen, eikä odota vain naisen lupaa aloitteeseen, kuten sinä tunnut ajattelevan. Ainakin ujojen kohdalla vähemmän ujon ON otettava ohjat käsiinsä, muuten mitään ei ala. Olisiko sen naisen sitten pitänyt olla loppuikänsä yksin ja murehtia miestä, jota ei saanut?

Mutta hyvää yötä vaan, ilmeisesti omien mahdollisten virheiden peilaaminen tekee sulle tiukkaa, etkä halua niitä nähdä.

"Ainakin ujojen kohdalla vähemmän ujon ON otettava ohjat käsiinsä, muuten mitään ei ala. Olisiko sen naisen sitten pitänyt olla loppuikänsä yksin ja murehtia miestä, jota ei saanut?"

Miksi ei saanut?
        Yritän tässä tolkuttaa sitä että miksi oletetaan että nainen on se ujompi ja tietysti miehen on helpompi tehdä aloite?

Ajatellaan vaikkapa tilannetta jossa miehelle ei ole kukaan nainen koskaan tehnyt aloitetta ja harva nainen on suostunut hänen aloitteisiinsa ja toisaalta nainen joka ei ole tehnyt aloitteita sen vuoksi koska hänelle tulee itselleen tukuittain aloitteita.

Kumpikohan on aloitetta tehdessä sitten otommassa tilanteessa olipa vaikka sitten ujo tai ei?

Mies todennäköisesti kokee ettei ole erityisen suosittu naisten keskuudessa (joten miksi olisi tämänkään naisen?) ja toisaalta nainen kokee olevansa erittäin suosittu (hyvin todennäköistä että on tämän miehenkin).

Toisin sanottuna jos molemmat ovat yhtä ujoja niin mies joutuu ottamaan suuremman riskin että hänen aloitteensa epäonnistuu.

Ainut syy miksi nainen ei tee aloitetta tai edes anna selvää signaalia että aloite olisi odotettu on siis se että nainen on tottunut miesten huomioon, aloitteisiin sekä omaksunut passiiviisen toimintatavan?

Vai onko kyse ehkä siitä että nainen ei voi arvostaa miestä joka ei ole seksuaalisesti aggressiivinen ja pyri halukkaasti naisen seuraan?

Se mikä kuulostaa todellakin luonnolliselta on se että nainen antaa tilaisuuden mieluummin mennä tutustua johonkin varteenotettavaan koska ei ota itse vastuuta elämästään vaan tottuu siihen mitä miehet tarjoavat hänelle saaden näin valita ns. katetusta pöydästä.

Ilman että joutuisi ottamaan riskiä koskaan missään.

"Mutta hyvää yötä vaan, ilmeisesti omien mahdollisten virheiden peilaaminen tekee sulle tiukkaa, etkä halua niitä nähdä. "

Olen tehnyt joskus virheitä, niitä peilannut ja se lista on pitkä.
        Sen takia tässä asiassa varmasti puhunkin koska tiedän että itse toimin oikein ja puhun totuutta.

• sivusta...
        No ei kiitos kirjoitti:

"Ainakin ujojen kohdalla vähemmän ujon ON otettava ohjat käsiinsä, muuten mitään ei ala. Olisiko sen naisen sitten pitänyt olla loppuikänsä yksin ja murehtia miestä, jota ei saanut?"

Miksi ei saanut?
        Yritän tässä tolkuttaa sitä että miksi oletetaan että nainen on se ujompi ja tietysti miehen on helpompi tehdä aloite?

Ajatellaan vaikkapa tilannetta jossa miehelle ei ole kukaan nainen koskaan tehnyt aloitetta ja harva nainen on suostunut hänen aloitteisiinsa ja toisaalta nainen joka ei ole tehnyt aloitteita sen vuoksi koska hänelle tulee itselleen tukuittain aloitteita.

Kumpikohan on aloitetta tehdessä sitten otommassa tilanteessa olipa vaikka sitten ujo tai ei?

Mies todennäköisesti kokee ettei ole erityisen suosittu naisten keskuudessa (joten miksi olisi tämänkään naisen?) ja toisaalta nainen kokee olevansa erittäin suosittu (hyvin todennäköistä että on tämän miehenkin).

Toisin sanottuna jos molemmat ovat yhtä ujoja niin mies joutuu ottamaan suuremman riskin että hänen aloitteensa epäonnistuu.

Ainut syy miksi nainen ei tee aloitetta tai edes anna selvää signaalia että aloite olisi odotettu on siis se että nainen on tottunut miesten huomioon, aloitteisiin sekä omaksunut passiiviisen toimintatavan?

Vai onko kyse ehkä siitä että nainen ei voi arvostaa miestä joka ei ole seksuaalisesti aggressiivinen ja pyri halukkaasti naisen seuraan?

Se mikä kuulostaa todellakin luonnolliselta on se että nainen antaa tilaisuuden mieluummin mennä tutustua johonkin varteenotettavaan koska ei ota itse vastuuta elämästään vaan tottuu siihen mitä miehet tarjoavat hänelle saaden näin valita ns. katetusta pöydästä.

"Mutta hyvää yötä vaan, ilmeisesti omien mahdollisten virheiden peilaaminen tekee sulle tiukkaa, etkä halua niitä nähdä. "

Sen takia tässä asiassa varmasti puhunkin koska tiedän että itse toimin oikein ja puhun totuutta.

siis mitä veetä sä vielläkin täällä teet, sunhan piti lähtee jo!

• 2grpbu
        No ei kiitos kirjoitti:

Miksi ei saanut?

"Se mikä kuulostaa todellakin luonnolliselta on se että nainen antaa tilaisuuden mieluummin mennä tutustua johonkin varteenotettavaan koska ei ota itse vastuuta elämästään vaan tottuu siihen mitä miehet tarjoavat hänelle saaden näin valita ns. katetusta pöydästä."

Tai sitten nainen ei voi mistään päätellä, että miehelle ei yleensä tehdä aloitteita tai miehen aloitteet torjutaan. Onhan nainen itsekin kiinnostunut miehestä, miksei hän ajattelisi, että joku muukin voisi olla.

Kun mies ei tee mitään, nainen ajattelee, ettei miestä kiinnosta. Sitten joku "aggressiivisempi" mies tekee aloitteita naista kohtaan - ei hän automaattisesti suostu, vaan joutuu miettimään, kiinnostaako se mies missään mielessä.

• No ei kiitos
        sivusta... kirjoitti:

siis mitä veetä sä vielläkin täällä teet, sunhan piti lähtee jo!

Jos sinun kaltaisella urpolla ei ole muuta sanottavaa niin fuck off.

• No ei kiitos
        2grpbu kirjoitti:

"Se mikä kuulostaa todellakin luonnolliselta on se että nainen antaa tilaisuuden mieluummin mennä tutustua johonkin varteenotettavaan koska ei ota itse vastuuta elämästään vaan tottuu siihen mitä miehet tarjoavat hänelle saaden näin valita ns. katetusta pöydästä."

Tai sitten nainen ei voi mistään päätellä, että miehelle ei yleensä tehdä aloitteita tai miehen aloitteet torjutaan. Onhan nainen itsekin kiinnostunut miehestä, miksei hän ajattelisi, että joku muukin voisi olla.

Kun mies ei tee mitään, nainen ajattelee, ettei miestä kiinnosta. Sitten joku "aggressiivisempi" mies tekee aloitteita naista kohtaan - ei hän automaattisesti suostu, vaan joutuu miettimään, kiinnostaako se mies missään mielessä.

Nyt tässä alkaa tulla kyllä Internet-palstan kommunikaatio-rajat vastaan. Pitäisi alkaa käymään erilaisia mahdollisuuksia läpi kuka tekee mitä ja miten signaaloi toiselle.

Pähkinänkuoressa yritän sanoa sitä että aloituksessa mainittu oman sukupuoliroolin korostaminen passiivisena toimijana ei välttämättä ole kovin hedelmällinen vaihtoehto.

"Sitten joku "aggressiivisempi" mies tekee aloitteita naista kohtaan - ei hän automaattisesti suostu, vaan joutuu miettimään, kiinnostaako se mies missään mielessä. "

Tuttavanaisia seuratessani on aika usein tuntunut että naisia kiinnostaa sekä joka antaa itsevarmimman sekä luo eniten painetta naiselle hänen valintaansa.

Valitettavasti on suuri ero "kiinnostuksen" ja oikean kiinnostuksen välillä.

Esimerkiksi motiivit miehen "kiinnostukselle" voivat olla aika primitiivisiä ja sellaisen miehen itsevarmuus ja aktiivisuus voi olla korkeaa. Toisaalta jos kyseessä on oikea kiinnostus niin se voi lamauttaa itsevarmemmankin miehen ja mieskin voi ujostella juuri tätä naista.

Huomattavaa on että aika harva nainen osaa tai haluaa edes ottaa selvää mitkä ovat motiivit miehen kiinnostukselle. Tärkeämpää vaikuttaa olevan se onko mies naisesta kiinnostava ja mitä mies tekee asian eteen niin ettei naisen tarvitse toimia itse.

Joitakin havaintoja jotka tietysti tulevat katkeralta, mustasukkaiselta ja harvinaisen huono itsetuntoiselta tyypiltä. Heh.

• Surkimus
        No ei kiitos kirjoitti:

Miksi ei saanut?

En osaa tuosta normaalin ihmisen näkökulmasta keskustella, koska ujona ja ujolle se ujous on se suurin esteellisyys olla toimimatta, vaikka sitten menettäisi elämänsä rakkauden.

Siksi ujoa ihmistä sukupuolesta tai suosion tasosta riippumatta pitää töniä oikeaan suuntaan tai ottaa ohjat suurimmaksi osaksi alussa kokonaan itselleen. Mutta ei ujokaan välttämättä suostu sellaiseen mihin ei itse halua eli ole täysi vössykkä, vaan saattaa toisaalta jopa kauhuissaan kieltäytyä annetusta tilaisuudesta myös ujouden takia ja harmittelee sitä jälkikäteen. Kyllähän asiaan vaikuttaa paljon myös ulkonäkö ja itseluottamuksen taso ja muutkin asiat. Monet sosiaalisilta vaikuttavat ihmiset voivat olla todella ujoja.

Ujoudesta ei kannata kuitenkaan tehdä sellaisia johtopäätöksiä, että suhdekin tulee olemaan yhtä junnaamista, koska eihän ujokaan enää tuttuja tai läheisiään ujostele. Se ujous on vaan siinä alussa se hommaa vaikeuttava tekijä, kun sosiaaliset soidinmenot on meneillään, joissa ujo on avuton. Mutta, kun ujokin kokee tulevansa hyväksytyksi omana itsenään, se tavallinen ihminen sieltä kuoren alta tulee vihdoin esiin.

No niin, aivan liikaa keskityin nyt tähän ujouteen, mutta ehkä asia tuli vihdoin selväksi ei-ujoille ;)

Parempaa onnea seuraavan naisen kohdalla.

• Surkimus
        No ei kiitos kirjoitti:

Miksi ei saanut?

"Toisin sanottuna jos molemmat ovat yhtä ujoja niin mies joutuu ottamaan suuremman riskin että hänen aloitteensa epäonnistuu."

En huomannut tätä kohtaa, jten taas taisin vastata vähän aiheen vierestä, mutta menköön se jo väsymyksen piikkiin.

Mies ottaa tietysti suuremman riskin, mutta miehelle on biologisesti hyväksytympää saada torjunta. Tosiasiassa naiselle torjunta on paljon pahempi asia, koska se lyttää naisen koko naiseuden lytyyn, jos pakit tulee. Miksi? Koska yleensähän käsityksenä on, että nainen kuin nainen saa miehen tai seksiä, vaikkei olisi kovin kummoisen näköinenkään. Minusta tuo olettamus ei ole totta, mutta kovasti sitä toitotetaan näilläkiun palstoilla.

Summa summarun: jos mies saa pakit, se on vain luonnollista yleisellä tasolla (ei tietenkään yksilön tasolla, koska pakit kirpaisevat aina, varsinkin, jos on oikeasti ihastunut toisesta) mutta jos nainen saa pakit, nainen on varsinainen luuseri sekä yleisellä tasolla että yksityisellä tasolla.

• No ei kiitos
        Surkimus kirjoitti:

"Toisin sanottuna jos molemmat ovat yhtä ujoja niin mies joutuu ottamaan suuremman riskin että hänen aloitteensa epäonnistuu."

En huomannut tätä kohtaa, jten taas taisin vastata vähän aiheen vierestä, mutta menköön se jo väsymyksen piikkiin.

Mies ottaa tietysti suuremman riskin, mutta miehelle on biologisesti hyväksytympää saada torjunta. Tosiasiassa naiselle torjunta on paljon pahempi asia, koska se lyttää naisen koko naiseuden lytyyn, jos pakit tulee. Miksi? Koska yleensähän käsityksenä on, että nainen kuin nainen saa miehen tai seksiä, vaikkei olisi kovin kummoisen näköinenkään. Minusta tuo olettamus ei ole totta, mutta kovasti sitä toitotetaan näilläkiun palstoilla.

Summa summarun: jos mies saa pakit, se on vain luonnollista yleisellä tasolla (ei tietenkään yksilön tasolla, koska pakit kirpaisevat aina, varsinkin, jos on oikeasti ihastunut toisesta) mutta jos nainen saa pakit, nainen on varsinainen luuseri sekä yleisellä tasolla että yksityisellä tasolla.

Sillä ei ole mitään tekemistä biologian tai sosiaalisen hyväksynnän yms. kanssa jos ihan puhtaasti puhutaan.
        Naiselle torjunta ei ole mikään pahempi asia kuin miehelle. Jos sitä toitotetaan jossakin niin se ei tee siitä enempää totta.
        Itse teet aloitteen ja käsittelet sen mitä se tarkoittaa. Omissa aivoissasi.

Jos vaakakupissa on todellakin elämäsi rakkaus vs. pelko häpeästä yleisellä tasolla niin itse katson parhaaksi jättää moisen naisen rauhaan.

Hänelle todennäköisesti on myös tärkeää se että mies on sosiaalisesti oikein menestyvä ja kaikki tapahtuu sosiaalisesti hyväksytysti ja opetetun biologian mukaan eikä hänelle ole kykyä muokata omaa ajatteluaan.

Hän ei osaa rakastaa vaan hän vain välittää muiden mielipiteistä sekä mahdollisesta häpeästä enemmän kuin siitä lihaa ja verta olevasta toisesta ihmisistä. Hänelle oma häpeä muiden silmissä on siis tärkeämpi kuin siitä toisesta ihmisestä mahdollisesti välittäminen.

Anteeksi vain mutta minulle sellainen ihminen on lopullisesti todellakin surkimus sekä vässykkä vössykkä.

Syy minkä takia aloite ja torjunta ei voi lytätä miehen miehuutta lyttyyn tai mies oppii sietämään sitä johtuu vain siitä että mies joutuu tekemään aloitetta paljon ja usein.

Minunkin miehuuteni olisi aikaa sitten kadonnut jos laskisin sen naisten suosion tai torjuntojen/hyväksynnän varaan.

Voisinko kysyä että miten voimakas naiseutesi voi olla jos se häviää jos joku mies sinut torjuu?

Anteeksi vain mutta kuulostaa aika surkimusmaiselta ja vässykkämäiseltä.

• No ei kiitos
        Surkimus kirjoitti:

En osaa tuosta normaalin ihmisen näkökulmasta keskustella, koska ujona ja ujolle se ujous on se suurin esteellisyys olla toimimatta, vaikka sitten menettäisi elämänsä rakkauden.

Siksi ujoa ihmistä sukupuolesta tai suosion tasosta riippumatta pitää töniä oikeaan suuntaan tai ottaa ohjat suurimmaksi osaksi alussa kokonaan itselleen. Mutta ei ujokaan välttämättä suostu sellaiseen mihin ei itse halua eli ole täysi vössykkä, vaan saattaa toisaalta jopa kauhuissaan kieltäytyä annetusta tilaisuudesta myös ujouden takia ja harmittelee sitä jälkikäteen. Kyllähän asiaan vaikuttaa paljon myös ulkonäkö ja itseluottamuksen taso ja muutkin asiat. Monet sosiaalisilta vaikuttavat ihmiset voivat olla todella ujoja.

Ujoudesta ei kannata kuitenkaan tehdä sellaisia johtopäätöksiä, että suhdekin tulee olemaan yhtä junnaamista, koska eihän ujokaan enää tuttuja tai läheisiään ujostele. Se ujous on vaan siinä alussa se hommaa vaikeuttava tekijä, kun sosiaaliset soidinmenot on meneillään, joissa ujo on avuton. Mutta, kun ujokin kokee tulevansa hyväksytyksi omana itsenään, se tavallinen ihminen sieltä kuoren alta tulee vihdoin esiin.

No niin, aivan liikaa keskityin nyt tähän ujouteen, mutta ehkä asia tuli vihdoin selväksi ei-ujoille ;)

Parempaa onnea seuraavan naisen kohdalla.

Kiitos onnesta, mutta ihan oikeasti, jos haluat löytää mieleisesi miehen niin on mahdollista että joudut tunkemaan pääsi ulos kuorestasi jopa sosiaalisia tabuja rikkomalla.

Sellainen nainen tekisi ainakin minuun ehdottoman vaikutuksen jo rohkeudellaan.

Samaa uskon myös monista muista miehistä.

He näkisivät hyvällä jos nainen olisi aktiivisempi eikä vain omaksuisi sitä passiivista roolia.

Itselle tuli esimerkiksi tuossa tapauksessa jota kuvailin miehenä lä
        hes hyväksikäytetty olo.

Hyvää yötä ja tähtien tuiketta iltojen ratoksi, ehkä niistä yksi johtaa sitten prinssinne talon pihalle jossa hän odottaa teitä teidän kadonnut kenkä kourassaan valmiina sujauttamaan sen jalkaanne, heheh.

• on sulla kuviot
        No ei kiitos kirjoitti:

Mutta kun minä otin. Juuri tuossa tapauksessa josta oli puhe.
        Ei se sen enempää toki selvennyt mutta tuolta pohjalta uskallan sanoa sen mitä tänne kirjoitin.

"Ihmissuhteet on niin pirun paljon mutkikkaampia kuin sitä kuka on aloitteellinen ja kenen suhteen."

Itseasiassa ei ole. Kyse on vuorovaikutuksesta ja siitä mitä SINÄ teet sekä siitä miten se toinen reagoi siihen. Ei siitä mitä se toinen on ehkä tehnyt tai vaikuttaa tekevänsä jne.
        Kyse on useimmiten tahdosta. Ei mistään tunnemössytyksestä, epäselvyyksistä yms. Sen ei saisi olla kiinni myöskään pelailusta jne.

Syy minkä takia näin ei toimita on se että jos ihmiset ovat liian reiluja ja suoria niin osan ihmisistä tunteet kuolee. He haluavat salamyhkäisyyttä, viettelyä, kaaosta jne. jotta heille tulisi olo että siihen liittyy jotain mystistä.

Osaa kuten minua taas puolestaan salailu, pelailu yms. suoraan vituttaa. Sen takia tuo nainen menetti minun kiinnostukseni sekä osittain kunnioitukseni. Hän teki omat valintansa ja minä tein omani.

"Mä myönnän ihan reilusti, että mä en ymmärrä miehistä mitään. En niin mitään. "

Minä taas olen myöntänyt itselleni reilusti että tunnen naisia. Vähän liikaakin. Ei tee hyväksi tietää tiettyjä juttuja.

Ei se tarkoita että jokaikisen naisen ajatukset osaan lukea tai metkut tulkita, mutta aika pitkälle voi arvella asioita kuinka ne todennäköisesti ovat menneet tai voisivat mennä.

En tajunnut tuota naista ennen kuin tajusin että miten suosittu hän mahdollisesti on sekä että hän on omaksunut juuri sen passiivisen roolin, sitä ennen hänen käytöksensä oli ollut omituista, kunnes laskin 1 1.

Eli naisen pitää olla sosiaalipsykologian tohtori, osata käyttäytyä juuri niin kuin sinä olet naisilta oppinut käyttäytymään, oltava sinun luettavissa ja arvioitavissa, jotta pystyt vain päättelemään, mitä hän ajattelee ja miksi toimii kuin toimii. Ei koskaan tehdä virheitä, ei varsinkaan kahdenvälisissä suhteissa, osata aina reagoida sinun kirjoittamattomiin odotuksiisi ja toiveisiisi, ja toimia kuten tuntemasi naiset ennen, jotta asia menisi ajatuksissasi loogisesti.

Eli naisen pitää olla koulutettu tulemaan juuri sinun kanssasi toimeen. Hirvittää kieltämättä. Sanot ymmärtäväsi ujoutta, toisaalta vaadit tietynlaista aloitteellisuutta, aktiivisuutta, odotat naisen olevan sosiaalinen, ja jos hän ei viivana ole sitä sinulle olemassa, tulkiset sen niin, että hän tahallaan on vaikea, omituinen. Tai jos tulee hyvin toimeen muiden kanssa, se on tietysti huomion KERJÄÄMISTÄ muiden kanssa, ei sitä, että tulee toimeen muiden kanssa.

Tiedätsä, okei, jos lähdetään siitä, että sähän et tee virhettä, tulkitse naisen aina oikein, käyttäydyt itse aina hyvin selkeästi, sulla on naisten ymmärtämisen ylin ymmärrys, mitä ei ole alkuunkaan yleensä miehillä, niin mikset ole ottanut huomioon, että naisella ei ole mitään näitä ehkä sun suhteen.

Se ei välttämättä tajua koskaan, mitä sinä tulkitset, käyttäydyt, olet käyttäytymättä, sanot, jätät sanomatta, viivyttelet tai pistät asioihin vauhtia, tunnet tai olet tuntematta. Kaikista vähiten se varmaan osaisi tulkita susta vastaavia asioita; miten itse olet toisten naisten kanssa, kerjäätkö huomiota, teetkö aloitetta, oletko aktiivinen, mistä aivolokerojen kätköstä löytyy se solu, jolla sua tajuaa?
        Sä tietysti varmasti olet hyvä mies ja osaat ja ymmärrät ja tulkitset ja odotat ja sulla on maailman selvimmät sävelet, miten asioiden pitää hoitua, ja jos ne ei hoidu, sä edelleen tulkitset, määrität, päättelet ja tiedät jo etukäteen, että joo, ei tullut suhdetta. Tajuatko, ettei siinä toinen pääse koskaan edes kärryille, kun sä jo hyppäät alas ja olet elänyt päässäsi merkillisen havainnointi-merkitys-tulkinta-päätös-toiminta vaiheen, jossa missä hyvänsä vaiheessa voi käydä miten vain. Ja ton perusteella sä päätät, että huono nainen.

Aika haasteellinen mies olet varmaan monelle naiselle. Täytyy sanoa, vaikken idiootti ole minäkään.

• Näin meillä
        No ei kiitos kirjoitti:

Se kuva tässä tulee, että mies on arka ja odottaa vaan avausta naiselta ;(. Mulla ollut vastaava tilanne joskus; katseltiin miehen kanssa kun kohdattiin, mutta tosiaan odotin jotain avausta mieheltä ja sitä ei oikein koskaan tullut, joten en minäkään sitten viitsinyt panostaa... Miksi olisi jos toinen vaan tuijottaa, eikä saa hymyä eikä mitään naamalleen vaikka olisi 30 cm päässä. Tässä yhteiskunnassa on jo se kirjoitettu sääntö miesten puolelle, että miehelle on oikeutus aloitukseen suhteessa naisen kanssa, naislle taas on suurempi kynnys aloittaa jokin flirtti tai avaus, koska se on perusnormista poikkeavaa,,kuitenkin.

• Muutama fakta
        No ei kiitos kirjoitti:

Miksi ei saanut?

Muuten naiset rakastavat varmoja miehiä ;)...

Ujot naiset ovat rehellisiä tunteissaan. Joskus ne rohkeimmat naiset ovat vaan kovia pyrkyreitä ja jallittajia - ottakaa se huomioon miehet!

Eräskin miesten suhteen aina kovin rohkea nainen oli työpaikkansa suurin kiusaaja.. sellaisia ne rohkeat joskus ovat :(.. j a ne sitten vie miesten sydämmen, ujo ja rehellinen jää toiseksi..??!!

• Lintu vai kala
        No ei kiitos kirjoitti:

Kiitos onnesta, mutta ihan oikeasti, jos haluat löytää mieleisesi miehen niin on mahdollista että joudut tunkemaan pääsi ulos kuorestasi jopa sosiaalisia tabuja rikkomalla.

Sellainen nainen tekisi ainakin minuun ehdottoman vaikutuksen jo rohkeudellaan.

Samaa uskon myös monista muista miehistä.

He näkisivät hyvällä jos nainen olisi aktiivisempi eikä vain omaksuisi sitä passiivista roolia.

Itselle tuli esimerkiksi tuossa tapauksessa jota kuvailin miehenä lä
        hes hyväksikäytetty olo.

Hyvää yötä ja tähtien tuiketta iltojen ratoksi, ehkä niistä yksi johtaa sitten prinssinne talon pihalle jossa hän odottaa teitä teidän kadonnut kenkä kourassaan valmiina sujauttamaan sen jalkaanne, heheh.

Opintun mukaan, nainen ei saa olla liian innokas aloitteen tekijä, koska mieluiten hänet leimataan tyrkyksi.

Tapasin tässä miehen, jonka kanssa tunsin yhteyttä heti ensi treffeistä lähtien. Tapasimme usein, mutta sain kokea että mies antoi koko ajan eri viestejä. Eli että lähesty ja älä lähesty. Yritin muutaman kerran saada yhteyttä, mutta huonoin tuloksin. Hän oli torjuva ja oma käytökseni varmaan muuttui sitten myös välinpitämättömäksi, mutta ei kokonaan. Hän halusi tavata kuitenkin vielä monia kertoja. Juttua riitti puolin ja toisin. Itse olin ihan myyty ja en koskaan ymmärtänyt häntä, että mitä han sitten musta halusi.

Lopetimme siinä vaiheessa, kun hän ilmoitti ettei halua mitään vakavaa suhdetta. Hitaasti edeten olisi luullut jotain muuta olevan mielessä. Jäin häntä suremaan, olimme sentään tapaillet muutaman kuukauden jo. Eli kyllä niitä ihmeellisiä miehiäkin löytyy. Ehkä kuuluu sarjaan toisen tunteilla leikkijät.

• g19+bu
        No ei kiitos kirjoitti:

Nyt tässä alkaa tulla kyllä Internet-palstan kommunikaatio-rajat vastaan. Pitäisi alkaa käymään erilaisia mahdollisuuksia läpi kuka tekee mitä ja miten signaaloi toiselle.

Pähkinänkuoressa yritän sanoa sitä että aloituksessa mainittu oman sukupuoliroolin korostaminen passiivisena toimijana ei välttämättä ole kovin hedelmällinen vaihtoehto.

"Sitten joku "aggressiivisempi" mies tekee aloitteita naista kohtaan - ei hän automaattisesti suostu, vaan joutuu miettimään, kiinnostaako se mies missään mielessä. "

Tuttavanaisia seuratessani on aika usein tuntunut että naisia kiinnostaa sekä joka antaa itsevarmimman sekä luo eniten painetta naiselle hänen valintaansa.

Valitettavasti on suuri ero "kiinnostuksen" ja oikean kiinnostuksen välillä.

Esimerkiksi motiivit miehen "kiinnostukselle" voivat olla aika primitiivisiä ja sellaisen miehen itsevarmuus ja aktiivisuus voi olla korkeaa. Toisaalta jos kyseessä on oikea kiinnostus niin se voi lamauttaa itsevarmemmankin miehen ja mieskin voi ujostella juuri tätä naista.

Huomattavaa on että aika harva nainen osaa tai haluaa edes ottaa selvää mitkä ovat motiivit miehen kiinnostukselle. Tärkeämpää vaikuttaa olevan se onko mies naisesta kiinnostava ja mitä mies tekee asian eteen niin ettei naisen tarvitse toimia itse.

Joitakin havaintoja jotka tietysti tulevat katkeralta, mustasukkaiselta ja harvinaisen huono itsetuntoiselta tyypiltä. Heh.

Tottakai "oikea kiinnostus" voi lamauttaa itsevarmaakin miestä, ja saa miehen ujostelemaan. Mutta olen pahoillani - "oikea kiinnostus" ei automaattisesti johda siihen, että nainen kiinnostuu miehestä oikeasti tai edes yhtään, vaikka sen tunnistaisi. Tietysti tärkeää ja asian ytimessä on, että onko mies naisesta kiinnostava.

Mitä tulee itsevarmoihin miehiin --- heidän kanssaan on helppoa kommunikoida, vaikkei nainen olisi miehestä kiinnostunut yhtään. Heidän kanssa voikin kommunikoida kaikenlaista ja antaa pakit tarvittaessa, jos mies ei kiinnosta. Itsevarmuus, supliikkikyky ja hyvä itsetunto on sinänsä, terveesti toteutuessaan, ovat ominaisuuksia, joita tulee arvostettua miehissä ja ihmisissä yleensä, vaikkei heistä olisi kiinnostunut juuri seksuaalisesti/romanttisesti. Siten tällaisiä ihmisiä halutaan tuntea mielellään ja heidän ympärillään on myös naisia, joiden kanssa heillä ei ole seksuaalista suhdetta (vaikka joku mustasukkainen kyttääjäluonne näin kuvittelisikin).

Tietysti motiivit miehen kiinnostukselle voivat olla ja toisinaan ovat primitiivisiä, kertokaahan nyt jotain mikä ei ole jokaiselle itsestäänselvää... :-D

• Antaa olla
        No ei kiitos kirjoitti:

Sillä ei ole mitään tekemistä biologian tai sosiaalisen hyväksynnän yms. kanssa jos ihan puhtaasti puhutaan.
        Naiselle torjunta ei ole mikään pahempi asia kuin miehelle. Jos sitä toitotetaan jossakin niin se ei tee siitä enempää totta.
        Itse teet aloitteen ja käsittelet sen mitä se tarkoittaa. Omissa aivoissasi.

Jos vaakakupissa on todellakin elämäsi rakkaus vs. pelko häpeästä yleisellä tasolla niin itse katson parhaaksi jättää moisen naisen rauhaan.

Hänelle todennäköisesti on myös tärkeää se että mies on sosiaalisesti oikein menestyvä ja kaikki tapahtuu sosiaalisesti hyväksytysti ja opetetun biologian mukaan eikä hänelle ole kykyä muokata omaa ajatteluaan.

Hän ei osaa rakastaa vaan hän vain välittää muiden mielipiteistä sekä mahdollisesta häpeästä enemmän kuin siitä lihaa ja verta olevasta toisesta ihmisistä. Hänelle oma häpeä muiden silmissä on siis tärkeämpi kuin siitä toisesta ihmisestä mahdollisesti välittäminen.

Anteeksi vain mutta minulle sellainen ihminen on lopullisesti todellakin surkimus sekä vässykkä vössykkä.

Syy minkä takia aloite ja torjunta ei voi lytätä miehen miehuutta lyttyyn tai mies oppii sietämään sitä johtuu vain siitä että mies joutuu tekemään aloitetta paljon ja usein.

Minunkin miehuuteni olisi aikaa sitten kadonnut jos laskisin sen naisten suosion tai torjuntojen/hyväksynnän varaan.

Voisinko kysyä että miten voimakas naiseutesi voi olla jos se häviää jos joku mies sinut torjuu?

Anteeksi vain mutta kuulostaa aika surkimusmaiselta ja vässykkämäiseltä.

Et näköjään sitten tajunnut yhtään mitään... Ajatusmaailmamme ovat yhtä kaukana toisistaan kuin maa ja kuu.

• lucky guess

Olen tätä ketjua lukiessani tullut siihen tulokseen, että ap. on mies, joka on kyllästynyt liian aktiivisiin naisiin, mutta toisaalta pitää heitä parempana, koska heistä ei tarvitse välittää. AP:tä kiehtoo jonkin verran ujo, estynyt nainen. Mutta aikansa hän kuitenkin käyttää pääasiassa niihin, jotka eivät merkitse mitään. Ovat vaarattomia.

• carpe .....

Ei ujo tarkoita välttämättä estynyttä. Mun mielestä ihmisiä ei saisi lokeroida. Jokaisessa ihmisissä on monenlaisia puolia. Ihan sama kuka sen aloitteen tekee, mies tai nainen kunhan tekee.

• Koska olet

hyvännäköinen nainen, niin olet tehnyt virhetulkinnan, että kaikilla naisilla asiat olisivat kuten sulla.

Rumat ja tavis-naiset eivät saa miestä, elleivät ainakin joskus itse yritä tehdä jotain, joten luulisi, että naiset keskimäärin tekevät paljonkin aloitteita. Kuitenkaan näin ei ole.

Tämä johtuu siitä, että AKTIIVISTA NAISTA PIDETÄÄN HUORANA. Ja jos nainen tavoittelee vakavaa suhdetta, niin oma aktiivisuus ei juuri kannata, koska se ei johda pitkään suhteeseen em. syystä. Oma aktiivisuus kääntyy naista vastaan, ja kääntäjinä ovat miehet itse, joten turhaan valittavat!

• No ei kiitos

Hohhoohohoo.

Aktiivista naista ei pidetä huorana jos kyseessä ovat yksittäiset aloitteet tietylle miehille.

Mutta jos kyse on naisesta joka tarjoaa palveluksiaan vähän kaikille halukkaille ja tyrkyttää itseään vuoron perään eri miehille niin antaahan se vähän huonon kuvan naisesta.

Kyse ei ole pelkästään siitä että nainen nähtäisiin huorana vaan siinä että mieskin tahtoo tuntea itsensä erityiseksi. Jostakin syystä tälle asialle osa naisista suoraan nauraa vähätellen että "mitä sä kuvittelet olevas, miehiähän riittää", mutta ihme ja kumma, sama nainen haluaa tuntea ittensä erityiseksi kun mies puolestaan lähestyy häntä.

"Ja jos nainen tavoittelee vakavaa suhdetta, niin oma aktiivisuus ei juuri kannata, koska se ei johda pitkään suhteeseen em. syystä."

Väitän päinvastaista. Oma aktiivisuus kannattaa, mutta tietysti jos tavoittelee liian komeita naisten miehiä niin tulos voi olla ikävä.

Tärkeintä on löytää oikea kohde omalle aktiivisuudelle. Pelkkä yleinen aktiivisuus välttämättä ei riitä.

• leidi -

Kiitos kun puit sanoiksi myös omat kokemukseni! Toi on just noin kun sanoit: kun on saanut kärsiä tarpeeksi monesta itsensätyrkyttäjäukosta, niin sen tosi makean tyypin osuessa eteen sitä on ihan h-moilasena. Ja varmastikin on tullut viestitettyä ristiriitaisia viestejä. Mutta saahan nätti&ujo nainenkin olla tunteissaan oikukas, vai kuuluuko se vain tietyn näköisille ihmisille?

Itse olen päässyt elämänkokemuksien myötä eroon pahimmasta ujoudesta, mutta ihastuessani menee automaattisesti päälle epäilyksen suojamuuri. Lisäksi koen olevani liian vanha leikkimään mitään kissa-hiiri -leikkejä, joten ihastukset sitten aikaa myöten sammuvat, kun tuli ei pääse kunnolla leimahtamaan.

Siltikin ihastukset on ihana osa elämää ja antavat energiaa :-)

• viljo51

rakkastakaa jotta teitä rakkastetaisiin

• naisen mieleen

Kyllä, viljo51! Sanoisin, että olet asian ytimessä! :)

• naisen mieleen

Sunnuntaita kaikille! Ohhoh, onpas tästä aloituksestani syntyneet keskustelut! En jaksa enkä kerkeä nyt kaikkia lukemaan, mutta mukava huomata että aihe kirvoitti ajatuksia ja keskustelua! :)

• No ei kiitos

En jaksa enempää kommentoida ketjuun, mutta jos olette naisia niin miettikääpä että miksi on sallitumpaa naiselle olla arka joka kuvastaa sitten "rehellisyyttä ja aitoutta" kun taas miehen tulisi olla aina varma tai ainakin "varmempi"?

Eikö kuitenkin lopulta olisi parasta vain omalta kohdalta selvittää sitä tunteiden laatua ja ottaa selvää toisen tunteiden laadusta sekä pyrkiä varmistamaan että jotain voisi tapahtua?

Mutta jos on ikuisesti oman sukupuolensa tai annetun roolinsa vanki tai jonkun ominaisuuden kuten ujous niin sitten todellakin kaikki on muiden ihmisten käsissä sekä sattuman.

Silloin voi herkästi jäädä joko yksin tai sitten se yksi erityinen jää löytymättä.

Mieheltä on loputtomasti turha odottaa vastuuta, itsevarmuutta ja toimintaa jos nainen itse ei ole valmis osoittamaan että olisi halukas ottamaan miehen aloitetta edes vastaan tai kykene antamaan ensimmäistäkään signaalia sille että kiinnostusta löytyy.

Lopulta omasta passiivisuudestanne olipa siihen syy mikä hyvänsä kärsitte te itse.
      Tiedän että monelle naiselle löytyy mies siitä huolimatta koska monet miehet jaksavat loputtomasti pommittaa naista. Itsekin olin sinnikäs tuona esimerkkinä käyttämäni naisen kanssa, mutta juttu oli niin epäselvää alusta saakka että jossakin vaiheessa peli oli vain vihellettävä jo poikki ehkä ennen aikojaan.

Voitte kysyä naiset itseltänne miksi häpeätte omia tunteitanne, torjuntaa tai edes sitä että voisitte olla kiinnostuneita jostakusta miehestä?

Älkääkä heittäkö vastuuta mielessänne miehen harteille ja väittäkö että "ei mies ollut kiinnostunut kun ei tehnyt aloitetta tai oli arka surkimus" jne. vaan ottakaa tilanne itse haltuun.

Älkää kysykö mitä mies voi tehdä suhteen puolesta vaan mitä te voitte tehdä suhteen puolesta.

Heh.

• Diagnoosi

Mutta ilmeisesti ei sultakaan löytyny rohkeutta laittaa itseäsi likoon loppuun asti ja tehdä sitä suoraa aloitetta. Jäit odottelemaan naiselta merkkiä eli lupaa siihen ja koska nainen oli ujo, etkä siksi sitä lähestymislupaa saanut, joku sinnikkäämpi, suorempi ja röyhkeämpi mies tuli väliin ja vei naisen tekemällä suoran aloitteen.

Siksi olet niin kiukkuinen nyt ja moitit naista passiivisuudesta.

• s....

mitäs se mies sitten odottaa ylipäätään? sanoja vai tekoja vai molempia?

• No ei kiitos

Mitä sillä on väliä?

Mistä sitä tietää mitä se kyseinen mies odottaa?

Eikös täällä toitoteta että miten naiset ovat tunneälyisiä ja kommunikaation mestareita. Eipä vaikuta siltä.

Keksikää ne keinot että viesti menee perille, tavalla tai toisella. Ensin varovasti ja sitten vähemmän varovasti.

Miksi pidätte moisia esteenä OMALLE ONNELLENNE?

Jos jotakin olen oppinut niin nimenomaan tuon. Lopettakaa tekosyiden keksiminen ja olittepa miehiä tai naisia niin tehkää asioille jotakin älkääkä käpetykö kuin jänikset puskaan töpöhäntä vilkkuen.

• Maailma ei muutu

"miettikääpä että miksi on sallitumpaa naiselle olla arka joka kuvastaa sitten "rehellisyyttä ja aitoutta" kun taas miehen tulisi olla aina varma tai ainakin "varmempi"?"

Vastaus: Kun homman nimi on ollut jo aikojen alusta asti se (luolamies ajoista asti siis), että "mies vie ja nainen vikisee", niin on kumpaisekin helppoa olla roolissaan ;)

Vieläkin yhteiskunnassamme on kirjoittamaton sääntö, että miehelle
      on normaalia ottaa ensikontakti naiseen kuin naisen mieheen. Jos nainen ottaa ensikontaktin mieheen, niin hän ottaa vielä paineet/taakan siitäkin, että rikkoi tabua ja vielä siitä, että voi saada mahdollisesti pakit eli paine on naiselle kaksinverroin raskaampi kuin miehelle (ellei ole sitten baaritiskillä ja ns. lärvit).

Jos mies ei saa kontaktia tehtyä, nainen ajattelee, että no ei se ollut sitten mikään tosimieskään :D..että tuleehan noita vielä eteen..

• No ei kiitos

"Vastaus: Kun homman nimi on ollut jo aikojen alusta asti se (luolamies ajoista asti siis), että "mies vie ja nainen vikisee", niin on kumpaisekin helppoa olla roolissaan ;)"

Ihan BS:ää.

Jos haluatte elää luolamiehinä ja naisina niin siitä vaan.

Veikkaampa kuule että luolamiehet ja naiset eivät ole tällä tavoin rakkaudesta ajatelleet.

Se mitä teette elämässänne te teette itse. Älkää alistuko mihinkään alkukantaisten tai "ikiaikaisten" tapojen orjuuteen.

Tai sitten olette vain typeryksiä.

"Jos mies ei saa kontaktia tehtyä, nainen ajattelee, että no ei se ollut sitten mikään tosimieskään :D..että tuleehan noita vielä eteen.. "

Kuulostaa idioottinaiselta. Parempi ettei suku jatku sitä kautta ja saadaan tuo hölmöys loppumaan.

• Muitakin alotteita..

salittakoon sitten.. No jos naisille lykätään aloitteentekopaineet, niin sitten niitä pitää antaa joka elämänalueella eli naisia hallituksiin ja pörssiyhtiöihin toimitusjohtajiksi.. saataisi sitten tämä nykyinen hölmöys loppumaan joka suhteessa :D

mutta pelkäämpä, että miehet pitävät tiukasti sormet vereslihalla kiinni
      vanhoista privilegioistaan ja hyväveli-järjestelmistään, vapaamuurareista ja muista vanhoista "luolamies"-ilmiöistä :D

• No ei kiitos

Onpa ihmeellistä höpötystä.

Minähän puhuin teidän henkilökohtaisesta elämästä!

Ei se välttämättä tarkoita että naisen tulee tehdä se aloite vaan siitä että antaa miehelle signaalia tarpeeksi selkeäesti että mies tekisi sen aloitteen.

Mutta jos lähdette noin passiiviselle linjalle niin totta kai ette pääse hallituksiin ja pörssiyhtiöiden toimitusjohtajiksi ettekä saavuta henkilökohtaisessa elämässänne sitä miestä jota tahtoisitte.

Minusta kuulostaa että teillä naisilla on joku rakassisar järjestö joka puolestaan pitää huolen siitä että jokainen nainen pysyy passiivisena ja odottelee miesten aloitteita sekä oikein joukolla moititaan jos moista joku kehtaa ehdottaa.

Vai kyseessä on "aloitteentekopaineet".

Mitenkähän teistä on koskaan hoitamaan tulevia jälkeläisiä tai pitämään huolta siitä suhteesta jos lykkäättee kaikki nuo paineet miehen harteille?

Taitaa kuolla tämä laji sukupuuttoon tai enemmistöstä kasvaa vain räkäpäitä tuota vauhtia.

Mutta omapahan on elämänne, enempää en voi tehdä hyväksenne.

• asutko sä täällä
        No ei kiitos kirjoitti:

Onpa ihmeellistä höpötystä.

Minähän puhuin teidän henkilökohtaisesta elämästä!

Ei se välttämättä tarkoita että naisen tulee tehdä se aloite vaan siitä että antaa miehelle signaalia tarpeeksi selkeäesti että mies tekisi sen aloitteen.

Mutta jos lähdette noin passiiviselle linjalle niin totta kai ette pääse hallituksiin ja pörssiyhtiöiden toimitusjohtajiksi ettekä saavuta henkilökohtaisessa elämässänne sitä miestä jota tahtoisitte.

Minusta kuulostaa että teillä naisilla on joku rakassisar järjestö joka puolestaan pitää huolen siitä että jokainen nainen pysyy passiivisena ja odottelee miesten aloitteita sekä oikein joukolla moititaan jos moista joku kehtaa ehdottaa.

Vai kyseessä on "aloitteentekopaineet".

Mitenkähän teistä on koskaan hoitamaan tulevia jälkeläisiä tai pitämään huolta siitä suhteesta jos lykkäättee kaikki nuo paineet miehen harteille?

Taitaa kuolla tämä laji sukupuuttoon tai enemmistöstä kasvaa vain räkäpäitä tuota vauhtia.

Mutta omapahan on elämänne, enempää en voi tehdä hyväksenne.

palstalla? Maksetaanko sulle että kirjoittelet tänne vuorokaudet läpeensä? Eikö sulla ole työtä, harrastuksia, perhettä, ystäviä????

• Tosimies............

ottaa hyvän singnaalin kohteestaan "antenninsa päähän", luottaa siihen ja luotaa sen mukaan ... 99 %:sesti maaliin.. sanoo vaan housujaan nostellessaan että det glider in..

• 13

Selkeä aloite, ei kuitenkaan liiaan tungettelevasti. Mikäköhän aloittajan se kultainen keskitie sitten on? Vai onko niin, että juuri se keneltä toivot selkeää aloitetta, saisi olla tungetteleva, jopa odotat sitä, eihän kukaan kaipaa tungettelua sellaiselta kenestä ei ole kiinnostunut.

• tsemiä

Aloitajan ei tarvii ainakaan kauaa yksin olla jos tarjonta kerta ylittää kysynnän.

• Kiitos, "no ei kiitos" miehelle. Naisten passiivisuus on todellinen ongelma ja sille pitäisi tosiaan tehdä jotain. Passiivisuuden takia on naisille olemassa ns. lasikatto. Tämän lasikaton vartijana on yhtä paljon miehiä ja naisia. Passiivisuuden takia jää moni hyvä parisuhde saamatta. Passiivisuuden takia jää oma elämä elämättä. Loppukädessä naisten passiivisuus kalahtaa vain heidän omaan nilkkaansa, joten aktiivisuutta naiset tässäkin asiassa. Ymmärrän kyllä, että se on vaikeata, kun jo koulumaailmassa aloitetaan se "huora"-stigman kylväminen ja "kiltti tyttö"-opetus, mutta nämäkin raja-aidat on ylitettävissä. Ei kun rohkeutta ja "näin on aina ollut"-raja-aitojen kaatamisia.

• ???

Mitä hommaa sitten jää miehille, jos naisen vastuulle sysätään kaikki ? Aina
        miehet haluaa mennä sieltä missä aita on matalin :(

• Mistä "aita matalin". Kyllä tuosta ihan yhtä hyvin voi syyttää kumpaakin sukupuolta. Ei ole sukupuolisidonnainen ominaisuus.

• £££££

Sulle -No ei kiitos- kirjoittajalle haluan sanoa, että kuulostat pelottavan tutulle. Tuo huima vuodatus saa voimaan minut pahoin, mutta voin pahoin sinun vuoksesi, koska tuossa ns. vahvuudessasi olet hukassa ja olet tehnyt aivan vääriä johtopäätöksiä, koska niillehän tekstisi perustuvat, ne tulevat esille kirjoituksissasi muutamissa kohdissa. Mutta vaikka olet tehnyt vääriä johtopäätöksiä minun suhteeni ja näinollen olet väärässä lähes kaikessa, miten olet minua tulkinnut, niin nuo tekstisi selventävät mua omissa ajatuksissani ja auttavat mua pitäytymään päätöksessäni.

• Tuo on juuri sitä passiivisuutta. Ei anneta selkeitä vasta-argumentteja, vaan vedotaan "saa voimaan minut pahoin", "vahvuudessasi olet hukassa", "olet tehnyt aivan vääriä johtopäätöksiä," "näinollen olet väärässä lähes kaikessa". Nuo kaikki ovat latteuksia, joista ei saa kunnon keskustelua aikaiseksi tonkimallakaan. Aktiivista toimintaa, hopi hopi. No onneksi osa naisista jo tämän taidon osaa, mutta on se vielä lapsenkengissä kuitenkin suurimmalla osalla.

• naisellinen nainen

Ei naisten vain kuulu tehdä aloitteita. Opin tämän vaikeiden kokemusten kautta. Ennen tein aloitteita kun näytti ettei mitään tulisi tapahtumaan ilman, että minä ottaisin tilanteen haltuun. Kaikista aloitteista, joita tein suurin osa torjuttiin ja niihin joihin jollain tasolla suostuttiin niin niissä tapauksissa miehen mielenkiinto lopahti muutamassa viikossa. Nykyään en tee enää aloitteita, olenhan ujo muutenkin. Kun miehet tulevat juttelemaan minulle, tiedän silloin että he ovat kiinnostuneita ja mitään ongelmaa ei synny. Joten kyllä miesten kuuluisi olla miehiä ja aloitteellisia. Ja kyllä perinteiset sukupuoliroolit ovat olleet toimivin ratkaisu kaikkien osalta.

• Tyhmä N

Juuri näin. Ehkä pilasin yhden alkavan suhteen osoittamalla kiinnostusta liikaa.

• Jos miehen mielenkiinto lopahtaa muutamassa viikossa, niin eikös se kerro siitä, että on jokin vika joko ulkoisessa habituksessa tai luonteessa ? Ja jos kukaan ei tee aloitteita pitkään aikaan, niin se kyllä sitten kertoo jo jostain ulkonaisesta seikasta. En nyt tosiaan tarkoita naamataulua tässä vaan ihan siitä, että käytkö oikeissa paikoissa ja "markkinoitko" itseänsä oikein. Oletko käynyt treffipalstoilla ja laittanut sinne kuvasi ? Miehillä on sama ongelma. Tämä ei siis ole taas sukupuolikysymys, vaan ihan jostain muusta johtuva asia. Ei sitä voi selittää niinkään yksinkertaisesti, että se on nyt vain niin, että miesten tulisi olla aloitteellisia, vaan myös naisten on oltava aktiivisia ja etsittävä aktiivisesti sitä "oikeaa". Ujous on tietenkin seurustelua haittaava tekijä, koska se altistaa sille, että toinen ei välttämättä jaksa kiinnostua, kun toinen ei tee mitään suhteen eteen tai on liian ujo ehdottamaan parisuhdetta piristäviä asioita. Me miehet ollaan totuttu siihen jo pienestä pitäen, että kuraa tulee naamalle naisasioissa vähän väliä, mutta siitä se itseluottamus vain kasvaa ja ujous häviää, kun jaksaa olla rohkea ja yrittää. Usko vaan.

• jk

Hei aloittaja,

Älä ala jatkossakaan tekemään meille miehille aloitteita. Ainakin itsellä on huonoja kokemuksia naisista, jotka suoraan ja nopeasti näyttävät kiinnostuksensa. Tähän mennessä sellaisilla naisilla on ollut usein monta miestä pyörityksessä yhtaikaa, joutuu pettymään ja alkaa automaattisesti ajattelemaan seuraavan samantapaisen naisen kohdalla, että miksi se nyt noin innoissaan on, pyörittääkö tuokin montaa miestä tms.

Mutta jotain varmaan kannattaa pelkän katselun lisäksi tehdä, olla vähän niin kuin "avuksi". Yritän yleensä päästä juttelemaan kiinnostavan naisen kanssa, joten olisi hyvä jos ei esim. painele samantien pois paikalta ja yrittää itsekin puhua jotain. Siitä sitten voi mies kysyä ulos tms jos siltä tuntuu.

PS. Ehkä mun kohdalla ne naiset onkin painellu karkuun ja olen luullut väärin koko heidän kiinnostukseen minuun, mutta tiedätte varmaan mitä nyt meinasin :D

• tsädääääääääääääm

eikö näihin keskusteluihin voisi laittaa jotain ikä vinkkejä esim ikäväliltä 20v-25v. 40v-50v . 60v-70v yms..

• kaunis olin

No ei kiitos,
      oletko lopettanut kirjoittamisen aiheen ympärillä? Luin just ketjun ja olisin mielelläni väitellyt sun kanssa.

Ihmisillä on erilaisia luonteita. Voi olla ujo ja passiiivinen vaikka olisi kaunis ja saisi helposti "kenet vaan". Voi olla todella itsevarma ja aktiivinen, vaikka ulkonäkö olisi selkeästi ei niin visuaalista silmää miellyttävä.

Itse olen kuulunut (nyt jo hieman vanhempi) tähän ap:n kuvailemaan ihmistyyppiin. Olin nuorena niin kaunis, että kun menin ekaa kertaa kapakkaan, joka ikinen mies tuijotti minua hölmistyneen näköisenä. Olin peloissani kun luulin että minussa on jotakin vikaa, vähintään paita väärinpäin ja todennäköisesti liian pienet rinnat:)

Nyt olen jo vanhempi ja elämänkokemusta on kertynyt, itsetunto on vahvistunut. Kesti kauan ennen kuin tulin sinuksi miesten katseiden kanssa. Koin ne ahdistavina. 25- vuotiaana jo pukeuduin huomiota herättämättömästi (vaatteet ei missään nimessä ihonmyötäisiä ja pliisun värisiä). Lakkasin meikkaamasta paitsi ravinteliin mennessäni. Siellä pikku hiprakassa olin rohkeampi ja nautinkin miesten katseista. Arkisin koin tuskaa jos menin vaikka kauppaan ja katseltiin liian pitkään. Varsinkin jos pariskunnasta mies tuijottaa silmät pitkänä ja nainen kateellisena tai murhaavasti. Tekisi mieli sille naiselle sanoa, että en mä tota sun ukkoosi halua eikä ole mun vika jos tuijottaa.

Tämmöinen näkökanta tähän keskusteluun.

Edelleenkin, jos olen kiinnostunut miehestä, menen niin kipsiin, että hyvä jos tulee ääni kurkusta. Edelleenkin, olen passiivinen. Edelleenkin, mutta luojan kiitos ulkonäkö on aika lailla muuttunut vuosien mittaan, ja saan olla jo pääasiassa rauhassa.

• uppista..

up.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5720
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4621
    3. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      225
      2829
    4. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      43
      2631
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2240
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2206
    7. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1737
    8. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      14
      1588
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1430
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      170