haluaisin opiskella avoimessa, mutta se on kallista, eikä sejohda mihinkään ellei saa opinto-oikeutta yliopistoon. Avoimesta yliopistosta ei myöskään hyödy pääsykokeessa, joka on oma taiteenlajinsa. Totta kai työssäkäyvillä täydennyskouluttautujilla on varaa maksaa esim. satojen eurojen avoimen yliopiston maksuja, ja joillekin työnantaja maksaa opiskelut. Työttömällä ei ole varaa esim. maksaa 300 eurooa avoimen yliopiston aineopinnoista. Olen sitä mieltä, että avoin yliopisto on rahastusta ja "hyötypuhe" on puppua.
avoimen yliopiston hinnat
4
1820
Vastaukset
- been there
Avoimessa yliopistossa ei tosiaankaan voi suorittaa tutkintoa. Sen sijaan siellä voi suorittaa monista aineista perus- tai aineopinnot. Niistä taas voi olla paljonkin hyötyä esim. työtä haettaessa tai työssä.
Työssä käyvälle opiskelijalle on avoimesta yliopistosta se hyöty, että opiskelu tapahtuu yleensä iltaisin. Se mahdollistaa tehokkaan opiskelun työn ohessa.
Monetkin yliopistoon pyrkijät suorittavat ko. aineen perusopinnot avoimessa. Se helpottaa sisäänpääsyä ja nopeuttaa opiskelua, koska avoimen yliopiston suoritukset luetaan tutkintoon hyväksi.
Kun suorituksia avoimessa yliopistossa on tarpeeksi, voi niiden perusteella päästä yliopistoon. Opiskelulla on tieteysti paljon muutakin kuin välinearvo
Sinunkin mielestäsi opiskelu avoimessa yliopistossa kannattaa, koska kerrot haluavasi opiskella siellä. Ongelmasi onkin sen hinnat tai oman rahattomuutesi, ei se, että avoin yliopisto olisi hyödytön. - ...
Kaikissa aineissa ei hyväksytä suoraan opintoja yliopistossa (kun sinne on ensiksi päässyt), joissakin täytyy täydentää avoimen opintoja yliopistossa ja sitten ne hyväksiluetaan.
Joissakin aineissa on vielä tiukempi raja, täytyy olla huippuhyvät keskiarvot kaikista avoimen tenteistä ym. Eli ihan ainekohtaista miten avoimen kautta pääsee yliopistoon.
Jo on työtön, niin sitten vaan työtä etsimään, että voi maksaa sen avoimen kurssin, jos sitä niin haluaa. Yliopistoon kyllä pääsee ihan ilman avoimen kurssejakin.
Suosittelisin valmistautumaan itse ensi vuoden pääsykokeeseen ja kunnolla, sillä avoimessa opiskelu kuitenkin hajottaa aika lahjakkaasti sitä keskittymistä ensi vuoden pääsykokeisiin pänttäämisessä. - S
Oma mielipiteeni on, että avoimessa opiskelu on kallista, mutta tämäkin asia on kaksipiippuinen. On mahtava juttu, että joidenkin yliopistojen avoimella puolella tarjotaan mahdollisuutta päästä väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi, jolloin ei voi suoraan sanoa, että rahat olisivat menneet hukkaan, kun jokainen suoritettu op on mahdollista sisällyttää tutkintoon.
Itse olen kuluttanut elämästäni liikaa aikaa valmistautuen pääsykokeisiin, jotka ovat epäonnistuneet enemmän tai vähemmän - avoin yliopisto antaa mahdollisuuden opiskella tehokkaasti, päästä yliopistoon ja näin olen mielestäni saanut täyden vastineen rahoilleni.
Ikävää on, että väyliä on varsin rajallisesti. - 2+22
Hain itsekin opiskelemaan väylähaussa, koska en halunnut varsinaisessa haussa viedä nuorisolta opiskelupaikkoja, koska olen aika vanha itse. Pääsin, ja suorituksia avoimessa hyväksyttiin usean vuoden opiskelun verran. Siispä sijoitus avoimen kursseille oli tosi kannattava. Reilun kahden tonnin sijoituksella säästin 3,5 vuoden päätoimisen opiskelun, johon ei edes olisi ollut varaa.
Elämässä mikään ei ole ilmaista, ja opiskelu varsinkin on luksusta ja ylellisyyttä. Ennemmin laitan rahaa opiskeluun kuin zumbaan ja tupakkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791