Hei. Maitoa 4kk vanhalle vauvalle!

onneton äiti

Hei. Apuwa auttakaa selittämään miehelleni miksi en anna vauvalle 1,5 % maitoa siis kaupan tavallista kevyt maitoa. Hän ei ymmärrä tai halua ymmärtää ettei kyse ole rasvasta vaan hänestä on liioittelua, ettei saa maitoa antaa vauvalle. Kun joku VIISAS OLI HÄNELLE SANONUT, ETTÄ ON 2KK IKÄISELLE LAPSELLE ANTANUT KAUPAN MAITOA EIKÄ SILLE OLE MITÄÄN TULLUT. Nyt tappelemme siitä ja olen huono äiti kun en suostu antamaan omalle lapselleni maitoa. Kuka selittää miksi on huonoa antaa maitoa vauvalle? En osaa tiedän vain kyse on jotenkin siitä ettei se ole suollstolle hyväksi ja munuaisille. Mutta kun on yksi todistus jollekin ei ole tullut mitään maidosta niin se on hänestä nyt liioittelua. APUWA.

2

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin pari syytä

Soita neuvolaan, sieltä saat kaiken tuon tiedon ja anna vaikka luuri miehellesi niin terveydenhoitaja voi selittää hänelle itselleen. Ehkä uskoo paremmin kun kuulee th:n suusta?

Mutta itse olen ymmärtänyt, että vauvan elimistö ei vielä osaa käsitellä tavallista maitoa koska siinä on liikaa maitoproteiinia. Korvikemaidosta tuota proteiinia on poistettu. Lisäksi äidinmaidossa ja korvikkeessa on paljon enemmän vauvan tarvitsemaa rasvaa, vitamiineja ynnä muita ravintoaineita kuin tavallisessa lehmänmaidossa. Tietääkseni liian aikainen maitotuotteiden käyttö voi myös lisätä riskiä että vauvalle puhkeaa maitoallergia.

Pysy vain tiukkana miehesi kanssa!

• miehet ei tajua

Mies neuvolaan mukaan jos ei muuten älyä!!! Munuaiset menee tavallisesta maidosta noin pienellä!! Eikä tavan maito ole "ruokaa" vaan juomaa. Itse annoin 10kk ikäiselle lapselle tavan maitoa ja neuvolassa sanottiin että aikaisintaan 11kk ikäisenä, suositus on että vasta vuoden ikäiselle. Silloinhan jo syö ruokaa elääkseen, ei tarvise maitoa elääkseen vaan juomaksi. Näytä vaikka näitä viestejä ukolles ja sitten neuvolaan mukaan. Minä lopetin heti tavan maidon antamisen 10kk ikäiselle kun neuvolan täti selitti miksi ei saa antaa. Voihan sitä antaa mitä haluaa mutta valitettavasti siinä voi mennä terveys

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe