Harrastuksista

Arpaix

Minkäläiset Teillä harrastukset? Minun on Ranskan historiaa, ja net, web sivujen tekemista, lukeminen,kissojen hoito. Harmi vaan että en voi löytää Savossa missä asun muut maahanmuuttajat keski Euroopasta tai suomalaiset jotka ovat kiinnostuneet Ranskasta ja ranskan historiasta ja kulttuurista. Olen paljon yksin, ja kontakt Euroopan kanssa vaan netin kautta, messengerin. Myös kirjoja ja kaikki tilan vaan ulkomaalta.
Minun sivut ovat:
http://www.chateauxmedievaux.com/
Tunnen 1 suomalaisen joka opiskeli ranskan filologia, mutta asuu Helsingissä, ja monet ranskalaiset mutta kaikki asuvat vaan eteläSuomessa, jotka ovat muutaneet. Epätoivoisesti etsin ystävä Kuopion seudulla, joka puhuu sujuvasti ranskaa ja on kiinnostunut Ranskan historiasta ja kulttuurista.
Olen aivan erakko ja etsin täällä sellaiset ystävät mutta tilanne Kuopion seudulla on toivoton.
Tunneteko jonkun? Aivan sama onko mies tai nainen, hetero tai homo tai trans, aivan sama onko nuori tai vanhaa, mutta haluan että on kielitaito ja kiinnostus historiaa kohtaan, ja myös ranskalaista keittiöttä kohtaan. Kiitos etukäteen.

29

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arpaix

Ei ne harrastukset tarvitse aina liityä siihen sukupuollisuuteen, mutta voi ihminen harrastaa, varsinkin kun on paljon aikaa.
      Etsin täällä jonkun, jolla olisi samat harrastukset kun minulla, ei vaan täällä löytyy. Pienessa paikkakunnassa Savossa ovat ne ihmiset kun metsästä tullut juntit, ei kulttuuria, ei kielitaitoa, ei paljon harrastukset kulttuuri, ja historian alalla..harmi.

• aikuinen nainen

Näin on ...
        tervetuloa Suomeen :)

• Pitäisikö suomalaist

sinun takiasi opiskella ranskaa? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin eivät ranskalaisetkaan halua opiskella vieraita kieliä. Ranskassa tulee toimeen vain ranskankielellä.

• Arpaix

kyllä, Helsingissä voi yliopistossa opiskella ranskan filologiaa ja historiaa, http://www.helsinki.fi/ranska/ ja vielä Jyväskylässä. Ajattelen kesällä pyrkiä.
      Mutta Savossa on yksinäistä kun ei ole ihmiset joilla samat harrastukset, ja kaikki kielitaitoiset ihmiset asuvan ainaa vaan Helsingissä, myös muut ranskalaiset vaan etelä Suomessa.
      Etsinut seuraa vaikka forum Salutfinlande.stä, mutta kaikki maahanmuuttajat Ranskasta ja Benelux maista asuvat ainoastaa etelä Suomessa.
      Minä etsin kaveri, joka puhuu sujuvasti ranskaa ja kiinnostaa Ranskan hitoriaa ja kulttuuri, joka olisi asunut Kuopion seudulla. Asun täällä 2 vuotta, en tavanut vielä ketään. Ovatko joku keskustelu tai muut palstat joiden avulla saisi ystävät jotka asuvat Savossa?

• söteem

Savossa tosiaan on juntteja, joiden mielestä Savossa pitää puhua vain savoa,
      koska he itse sattuvat olemaan savolaisia. Ranskasta sen sijaan löytyy superjuntteja, joiden mielestä Savossa pitäisi puhua Ranskaa, koska he sattuvat olemaan ranskalaisia.

• Arpaix

Minusta suomalaiset pitääopetella muita kieliä kun vaan englantia ja ruotsia.Kaikki ranskantaitoiset suomalaiset jotka tunnen, asuvat vaan etelä Suomessa, Helsingissä, mutta esim. Siilinjärvellä ei kukan osaa ranskaa.
      Se on surkea paikka. Ranska on pää EU . n kieli ja ihmisoikeustuomioistuimen pää kieli, ja mielestani suomalasten pitää opetella ranska, espanjaa ja italiaa.
      Toki, on suomalaiset jotka hallitsevat mutta kaikki kielitaitoiset asuvat lähes ainoastaan Helsingissä, ja täällä Savossa aivan metsäläiset malaiset vailla sivistysta. Ei kielitaitoa. Se on hyvin surullista. Miksi ei voi saada vaikka Siilinjärvella kaverin joka osaa ranskaa ja on kiinnostunut historiasta?
      On Helsingissa yliopisto, missä jotkut suomalaist opiskeleva ranskan filologia, on Suomen Ranskan instituutti, mutta kaikki tapahtumat vaan taas Helsingissä.
      Minusta tuntuu iksinäisellä kun voi puhua vaan netin tai puhelimen kautta. Onneksi on internet. Kun ei olisi, olisin lähtenut täältä. Ette tajuaa, kuinka eriläista täällä ole? Ei todelakaan kun keski Euroopasta. Se on vaan surullista. Toivosin ainakin että turistit käy, ei edes turisteja, vaan koko ajan kuunelee pelkästään suomea. Haluan monikulturisuus ja monikiellisuus...ja paljon ulkomaalaiset Ranskasta, Kamadasta ja Benelux maista, eikä primitif somali pakolaisia, jotka eivät osaa edes pyyhkiä takapuolta.
      Maahanmuuttajat olisin ottanut vaan sivistyneet ja monikielliset, ja oopineet. Ei afrikalaiset, jotka eivät osaa muuta kun tehdä lapsia. Suomessa on huono tuo "kiintiöpakolais politiikka", kun otetaan maahaan vaan mustat apinat jotka osavat vaan naida.

• 16+10

Miksi minun pitäisi opetella ranskaa kun en ole sitä vielä koskaan tarvinnut puhua ja asun sentään Helsingissä. Ikääkin on enemmän kuin sinulla. Mutta lupaan että jos minut valitaan joskus EU-parlamenttiin niin opettelen ranskankielen vaikka siellä voikin puhua suomeakin ja se tulkataan kaikille kielille.

• sellainen "afrikka"

Olet Arpaix aikamoinen rasisti vielä kaiken päälle. Uskottavuutesi laskee jatkuvasti.

• Arpaix

Tämä on KUNNIALOUKAUS! EN ole sopeutumaton, eikä pitkäaikaistyötön, eikä vailla mitään koulutusta! Olen EU kansalainen, on koulutusta, mutta omalla alalla ei ole töitä Savossa, missä asun. Se ei tarjoitta sopeuttomatomuutta!!
      Ja teen töitä nyt 5kk netin kautta kotoa käsiin, kuten juuri web sivuja ja käännöstyöt!
      Ja minulla on blogi, http://www.chateauxmedievaux.com/

• Hohhhoh

No sori. Muistelen sinun valittaneen töiden puutetta ja vasta suunnitelleen opiskelua. Pitkäaikaistyöttömäksi tai kouluttamattomaksi en sinua väittänytkään. Savon surkeudesta valitat niin paljon, että en tajua mitä meinaat jos väität sopeutuneesi sinne. Blogikommentti taas tarkoitti, että tavallisesti ihmiset keskustelevat keskustelupalstoilla ja tilittävät omasta elämästään blogissa.

• 18+10

ITSE olet tehnyt kunninaloukkauksia jo useasti ja syyllistynyt yllyttämiseen kansanryhmää vastaan. Saat varautua että ylläpito selvittää poliisin kanssa henkilöllisyytesi ja joudut poliisikuulusteluun.

• Arpaix
        18+10 kirjoitti:

ITSE olet tehnyt kunninaloukkauksia jo useasti ja syyllistynyt yllyttämiseen kansanryhmää vastaan. Saat varautua että ylläpito selvittää poliisin kanssa henkilöllisyytesi ja joudut poliisikuulusteluun.

Tämä on jo hysteerista. En illattanyt mitään kansaryhmää vastaan, vaan sanoin että haluan LISÄÄ MAAHANMUUTTAJIA, mutta keski Euroopasta ja ranska puhuvia. Ei muuta. Olen pahoillani ja pyydän anteeksi kun oli joku loukkaantunut.
        En ajatelut loukkataa, vaan ei ole oikein että joku ryhmä /kiintiopakolaiset/ saavat kaiket mahdolliset tuet, päivärahaa,lapsilisää ja ilmainen asunto, mutta suomalaiset ja muut euroopalaiset työttömät eivat saa mitään! ja kun työtönon naimisissa, puolison tulojen takia saa 0 tukea ja se on totta. Tämä on kokeiltu ja kun olin työttömänä en sanut mitään monta vuotta puolison tulojen takia!! ja asunto kallis, ja kaikki kallis,emme saanneet mitään tukea ei mistään. Muta kiintiopakkolaiset saavat kaikki ilmaiseksi ja vuokra maksaa valtio, ja sukulaisten matkat ja ylläpito. SE ON VÄÄRIN. Ja moni työtön suomalainen näkee nälkä.

• Arpaix

Koska Savo on masentava paikkakunta. Tiedän,että Helsinki tai Turku ovat parempi vaihtoehto kun Suomessa pitää olla.
      Haluan että paikkakunta missä asun on KANSAINVÄLLINEN!!!! Haluan ulkona kuunnella muitakin kieliä kun suomea. Masentaa kun oma kieli voi puhua vaan kotona ja netin kautta. Masentaa kuko koko Siilinjärvellä ei kukaan edes osaa ranskaa. Ei espanjaa, ei italiaa. Masentaa ihmisten tavat, naamat aina etäiset.
      Olin tästä jo kirjoittanut, olin aikaisemmin kirjoittanut blogia. Savossa asun vasta 2 vuotta, ennen se oli vaikka Lappi, ja siellä oli parempaa koska Ivalossa, Inarissa, Saarisellalla olivat turistit Ranskasta koko talvi!!
      Sammoin vaikka Kuusamon Ruka, se on kansainvällinen. Mutta Siilinjärvi se on kun hauta. Se paikkakunta masentaa, se on vieras, kylmää, ja en puhu vaan säästä. Kultturi ja kaikki niin vierasta. Helsingissä tai Lapissa olivat ainakin turistit etelä Euroopasta, ja enemmään kielitaitoista väkeä, mutta Siilinjärvellä ei ole mitään!!

• Muuta etelään

Lopeta vitinä ja muuta johonkin kansainvälisempään paikkaan; vaikkapa Helsinkiin tai Turkuun! Itse olet valinnut asuinpaikkasi periferiasta. Helsingissä ja Turussa on laajat HLGBT-piirit, ranskankielisiä ihmisiä, katoliset seurakunnat kummassakin kaupungissa, sekä paljon tapahtumia. Turun yliopistossa humanistisessa tiedekunnassa voit myös opiskella ranskan kieltä, Département d'études françaises (http://www.hum.utu.fi/oppiaineet/ranskankieli/fr/ ja http://www.hum.utu.fi/oppiaineet/ranskankieli/esittely/historiikki/).

• En ole koskaan
        Muuta etelään kirjoitti:

Lopeta vitinä ja muuta johonkin kansainvälisempään paikkaan; vaikkapa Helsinkiin tai Turkuun! Itse olet valinnut asuinpaikkasi periferiasta. Helsingissä ja Turussa on laajat HLGBT-piirit, ranskankielisiä ihmisiä, katoliset seurakunnat kummassakin kaupungissa, sekä paljon tapahtumia. Turun yliopistossa humanistisessa tiedekunnassa voit myös opiskella ranskan kieltä, Département d'études françaises (http://www.hum.utu.fi/oppiaineet/ranskankieli/fr/ ja http://www.hum.utu.fi/oppiaineet/ranskankieli/esittely/historiikki/).

kuullut kenenkään missään tilanteessa puhuvan Turussa ranskaa. Oikeastaan ainoat kielet mitä täällä kuulee on suomi ja ruotsi.

• Kansainvälinen Turku
        En ole koskaan kirjoitti:

kuullut kenenkään missään tilanteessa puhuvan Turussa ranskaa. Oikeastaan ainoat kielet mitä täällä kuulee on suomi ja ruotsi.

Etkö edes arabiaa, somaliaa, turkkia, thaikieltä, kiinaa, tai vietnaminkieltä (vietnamilaiset puhuvat yleensä myös ranskaa) - vaikka Turussa on lähes 10% väestöstä maahanmuuttajia?

• Onkohan sinulla
        Kansainvälinen Turku kirjoitti:

Etkö edes arabiaa, somaliaa, turkkia, thaikieltä, kiinaa, tai vietnaminkieltä (vietnamilaiset puhuvat yleensä myös ranskaa) - vaikka Turussa on lähes 10% väestöstä maahanmuuttajia?

vähän väärää tietoa tuosta maahanmuuttajien määrästä turussa? Muita kieliä kuulee kyllä kaupungilla, mutta ei Ranskaa.

• ranskan juntti

Miksi ihmeessä olet joskus muuttanut Suomen jos et ole kiinnostunut tästä maasta, suomalaisista ja Suomen historiasta? Kirjoitustesi perusteella olet tehnyt suuren virheen kun muutit tänne, sinun olisi pitänyt pysyä Ranskassa.

• Arpaix

Turussa kävin ja aika mukava kaupunki se on, ja olin tavanut muutkin ulkomaalaiset, keski Euroopasta, sammoin Helsingissä, tai sitten Lapissa aivan Ivalon -Inarin alueella. Minulla on paljon aktiviteetit netin kautta, kun olen aika yksinäinen. Mutta onneksi on tekniikka, ja minulla 2 tietokoneet, ja netti, vidéo, dvd, ja kirjoitan monet blogit historiasta ja kaikenlaisiin forumeihiin. Eli on kontakt Euroopaan ja Ranskaan. Olen tästä onnellinen. En voi kuvitella elämää ilman tekniikkaa täällä Savossa. Kotona kuunnelen ranskalaista musiikkia ja teen ranskalaiset ruat, ja kirjoitan blogi, keskustelen ymppäri Ranskaa ja Euroopaa ihmisten kanssa. On skype, mesenger, koti on myös sisustettu samalla tavalla kun Ranskassa. Se on minun suojaa tämä savolaisuutta vastaan. Nykyaikana en käy paljon ulkona, vaan kun on pakko käydä kaupassa, ja sitten kun saan joku töitä kodin ulkopuolella. Mutta parempi on tehdä etätöitä kotoa käsiin. Suomen Savossa minusta tuli erakko.

• njfbsdhgbfha

Harrastat outoa patriotismia kun et ole näin monen asuinvuoden jälkeen vielä halunnut omaksua suomalaista kulttuuria. Ehkäpä tässä on taustana ranskalaiskansallinen perinne että ei edes halua omaksua muita kulttuureita. Eikä tuo suomenkielen kirjallinen taitosikaan ole kovin kummoinen. Tässä ajassa olisi luullut jo oppivan paremmin suomenkielen. Savo on tietenkin vähän huono maakunta kielen opiskeluun kun siellä käytetään yleisesti melko vahvaa murretta.

Ilmeisesti laadit nettisivuja raskankielisille tahoille sillä yksikään palvelua ostava ei hyväksyisi näin huonoa suomenkielen taitoa, tai sitten saat kaiken tekstimateriaalin täysin valmiina. Itse ylläpidän kolmea nettisivustoa ja joudun suurimmaksi osaksi itse kirjoittamaan sisältöä vaikka en itsekään ole mikään oikeakielisyysvirtuoosi.

Ihmetyttää miksi olet tullut Suomeen ja miksi sinnittelet ja valitat olojasi täällä jatkuvasti. Puolisoksesi kutsuma henkilö ei liene se riippakivi koska ymmärtääkseni ette ole avioliitossa. Voisit aivan hyvin muuttaa Ranskaan tai muuhun sopivampaan kieli- ja kulttuuriympäristöön.

• Sivistynyt

Tunge se ranska jo peppuusi. Ruotsin kielikin on suomalaisille täysin turha; pakollisista ylioppilaskirjoituksista se poistettiin muutama vuosi sitten, eiköhän pakollinen opetuskin lopeteta vielä 2010-luvulla. Kaikkein vähiten tänne Suomeen nyt tarvitaan jotain ranskalaisia jeesustelijoita, keiden mielestä suomalaisten pitäisi opetella ranskaa ja olla jotenkin kiinnostuneita Ranskasta. Suksi sinne Ranskaan kun on sinun mielestäsi niin helvetin hieno maa.

KETÄÄN EI KIINNOSTA opetella ranskaa, koska kukaan EI TARVITSE sitä kieltä, paitsi Ranskassa asuvat ranskalaiset ja jotkut entiset siirtomaat - muualla se on TÄYSIN TURHA KIELI. Euroopassa pärjää ENGLANNILLA, ja ranskalaistenkin on opeteltava ENGLANTIA jos haluavat pärjätä ulkomailla. Minun tarpeeni ranskan kielen ja kulttuurin ymmärtämiselle jää ranskanperunoihin Hesburgerissa. Sitä enempää ranskalaiset eivät minua kiinnosta. Haluatko eurooppalaistumista? Learn English!

• Kaikenlaista on

Esim. Kuopiossa on Suomi-Ranska-yhdistys (ruoanlaittoa, kirjapiiriä, kulttuuririentoja) ja muuta kansainvälistä yhdistystoimintaa, sinne ajaa Siilinjärveltä 20 min. Onko kaikki tarjonta jo katsastettu? ja miksihän mä tässä koetan keksiä tekemistä kirjoittajalle... Miten alkaa tulla mieleen Daffyd Thomas, The only gay in the village?

• Arpaix

Ennen tein töitä Lapissa ainoastaan ranskankielisten turistien parissa, talvella. Kesällä vaan joskus. Savossa asun 2 vuotta, ja täällä eristunut täysin. Sivuja teen vaan ranskankielellä ja vasta viime aikoina olin alkanut vaan täällä kirjoittaa vähän suomea. En käytä suomen kieltä työkielenä, ja se on ongelmaa että täällä ei voi työllistyä. Työhakemukset kirjoitan ranskaksi ja suomea vaan auttavasti, puhelimessa en pysty suomea puhumaan enkä ymmärrä. Ja se on syy, että Savossa minulle mahdottonta saada työpaikkaa. Muuten kotona laitan ranskalaista ruokaa, kuunnelen ranskalainen tv. Suomalaisten kulttuuri ei kiinnostaa, Suomella ei ole historiaa kun meillä, ei paljon kulttuuria, kaikki on vierasta, ja kieli on mielestäni kovaa. Nämä Ä Ö, ei kuulostaa hyvältä ja suomalisia lauluja ovat sellaisia outoja, kovia.
      Paras laulukieli on ranskaa, occitan, gasconhá, catalá, espanja, italia. Pohjoismalaisista kielistä en tykä, ja se on totta, siksi en edes ajatelut paljon opetella. Minä tykään meidän kulttuurista, kielesta, ja ruasta ja viinesistä. En halua omaksua tuo suomalaisuutta koskaan!
      Minun puoliso on suomalainen,mutta häneltäkin vaadin että opii puhumaan ranskaa. Kotona minun luo on kiellety pohjoismaalaiset laulut, tv..minun sydän ja sielu on Ranskassa, vaan minun ruumis on Suomessa. Totta että Kuopiossa on yhistys, mutta ei tee mitään ja kaikki tapahtumat ovat vaan Helsingissä, myös kun etsin suomalaiset jotka puhuvat ranskaa, niin kaikki asuvat Helsingissä, ja Siilinjärvellä ei ketään. Olen etsinut ja kysyin jopa kirkossa että etsin kaveri joka puhuu hyvin ´ranskaa ja on kiinnostunut kulttuurista ja ruaonlaitosta, ja historiasta ja Rnaskasta. En löytänyt Siilinjärvellä, vaan kun otin yhteitä Suomi Ranskaa seuraan, niin kaikki van Helsingissä tai Tampereella, Jyväskyllä on lähin. Olen pahoillani minun gramatiikasta. Mutta se on vielä minulle vaikea.

• Voi taivas!

Jo on aivan ihmeellisiä mielipiteitä ja vaatimuksia. Olet todella ääripatriootti, miten joku voikin olla noin jyrkästi syntymämaansa ja sen kulttuuria sekä tapoja ylistävä. Miten kummassa ajauduitkin Suomeen!

Tuollainen asenne ettei halua opetella asuinmaansa kieltä on kummallista. Kuten tässä huomataan elämä olisi paljon helpompaa jos viitsisit opiseklla edes kieltä. Moni Suomeen muuttanut ulkomaalainen pyrkii mahdollisimman nopeasti oppimaan kielen ja vaikka esimerkiksi suomalainen keskustelukumppani osaisi ulkomaalaisen kieltä, hän haluaa puhua suomea harjoituksenkin vuoksi.

Kyllä Suomessakin on kulttuuria ja se on yhtä vanhaa kuin Ranskassa. Se on vain omanlaistaan historiallisen perintömme vuoksi ja ranskalaisen mielestä näköjään outoa. Täällä ei sentään ole ollut Ranskan tapaisia vallankumouksia, vaikka veljessodassa suomalaisetkin taistelivat keskenään. Sitten vielä vaadit puolisoasi sopeutumaan sinun kulttuuriisi ja opiskelemaan äidinkielesi. Kuinka kauan luulet hänen jaksavan tällaista itsekkyyttäsi. Parisuhde on aina jonkinasteinen kompromissi ja molempien puolisoiden pitää sopeutua toisen elämään, myös sinun pitää sopeutua.

Vaadit että Siilinjärvellä puhuttaisiin sinulle ranskaa, se on liikaa vaadittu. Sinun pitää opetella suomen kieli ja käyttää sitä. Suomenruotsalaisetkin ymmärtävät että Siilinjärvellä on puhuttava suomea jos haluaa hyvää palvelua, ruotsin kielellä toimiminen ei välttämättä onnistu. Suomessa on kyllä kaltaisiasi jääräpäitä, nimittäin Ahvenanmaalla. Sieltä löytyy ihmisiä jotka eivät halua puhua suomea vaikka osaisivat sitä.

Olet kyllä todellakin kummallinen tapaus jos kaikki kirjoittamasi asiat ovat tosia. En ole koskaan törmännyt toiseen yhtä kummalliseen ihmiseen.

• Minun ex-vaimoni

on Venäläinen. En minäkään pakoittanut häntä puhumaan suomea, mutta hän itse halusi suomenkieltä opiskella. Hän halusi tulla toimeen tässä maassa tämän maan kielellä. Exäni opiskeli lähihoitajaksi ja on nyt työssä eräässä vanhainkodissa. Kyllä Venäjälläkin on rikas kulttuuri perintö, mutta ei hän sitä koko ajan esiin tuo. Exälläni on paljon suomalaisia ystäviä, mutta myös Venäläisiä.

• Arpaix

Minä opin suomea, ja opetelen itse mutta se on hyvin vaikea ja ääntäminen ei onnistu. Ahvenanmaalla kävin ja se on parempi paikka kun Savo. Marienhaminnassa enemmään turisteja kesällä, ja paikkalliset olivat aika kohtelliaat vaikka en osa ruotsia. Minä vaan olen suuri osa ajasta kotona ja teen web sivuja kuten http://www.chateauxmedievaux.com/ Suomeen tulin uteliaisuudesta ja puolisoni kutsui. Nyt ei ole mitään suhdetta, vaan olemme kaverit. Fyysinen rakkaus ei onnistu, koska koen itseä mieheksi, vaikka paperit ovat naisen. Olemme ystävät ja totta on, että minun puolisoni minulle paljon auttanut kun minulla ei ollut töitä, ja edelleen maksaa kaikki minun laskuja ja kaikki. On vaan vaikea jättä ja lähteä takaisin Ranskaan. Haluan käydä talvella ainakin viikoksi koska minulla on kotiikävä.
      Patriot olen, se on totta, kun olin asunut Carcassonnessa ja olin jopa matkaopias Carcassonnen linnassa, niin en tarvinut puhua tai osatta edes englantia, ja totta että olin vaatinut että ulkomaalaiset opisivat ranskaa. Meillä ei ole mikään velvollisuus puhua omassa maassa englantia, vaan tulokkaat pitää osataa ranskaa. Se on maailman ja EU.n pääkieli! En tykä kun La Provence.een tlevat englantilaist ja holantilaiset ja vaativat ettäpuhumme englantia. Mutta Suomessa on pahintaa kotiikävä ja yksinäisyys. Haluasin että Suomessa olisivat enemmään ihmiset jotka hallitsevat ranskan kielen.Mutta he ovat vaan eteläSuomessa, Savossa on aivan surkea. Ja työ ei ole.

• 17+13

Miksi sinä tuhlaat aikaasi ja energiaasi valittamiseen? Luuletko että saat täältä lottovoiton? Luuletko että löydät täältä muita ranskalaisia? Suomi24:n trans-palstalta???

Sinä haluat muuttaa Ranskaan, mutta kun puoliso haluaa asua Suomessa. Sinä haluat puhua ranskaa ja jauhaa Ranskan kulttuurista, mutta kun täällä puhutaan vain suomea ja jonkun verran englantia. Sinä haluat olla mies, mutta et voi kun on puoliso - vaikka ette ole suhteessa. Sinä haluat sukupuolenkorjaukseen, mutta sinulla on "muuta tekemistä" - vaikka olet työtön. Sinä haluat töihin, mutta tarjolla olevat työt eivät miellytä.

Jos et halua tehdä yhtään mitään, valittaminen ei auta. Netissä itkeminen ei todellakaan ole mikään mieheyden mitta, sinä vaikutat naiselta joka taipuu miehen mieltymyksiin. Vedä itsesi vaikka jojoon, kun et halua tehdä yhtään mitään kuin vain valittaa kuin pikkutyttö.

• Antaa vetää!

Nyt alkaa mennä jo liian pitkälle! Olet kirjoittanut kymmeniä viestejä jotka eivät liity vähääkään tämän keskustelupalstan aiheeseen. Siirry jollekin muulle keskustelupalstalle joka sopii paremmin ranskalaisuudesta ja sen kulttuurista keskusteluun. Saisit enemmän vastakaikua jossain muualla tuolla Suomen haukkumisella ja työttömyydestä puhumisella.

Kiitos, näkemiin ja tervemenoa!

• pepe70000

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7495
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3987
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3520
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2822
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2672
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2411
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2299
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2264
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1982
    Aihe