kanttarellien hinta

mummikin

Paljonkohan maksavat kanttarellit tällä hetkellä täällä Saimaan rannalla? Paljonko poimia saa niistä entä millä hintaa niitä kannattaisi ostaa?

11

22014

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sienifriikki.

Itse myyn kantarelleja 9 euron kilohintaan, mutta se on täällä pääkaupunkiseudulsa.

• romualdo2

laittakaas nyt ihan kunnolla hintavertailuja tänne, keltavahverosta siis kyse, paljonko olette ottaneet lirasta tai mieluummin siis kilosta !!????

• Sienestäjä_81

Ensimmäistä syksyäni myyn kanttarelleja, alueena Pohjois-Karjala. Olen myynyt sieniä useampaan eri ravintolaan ja pyytänyt 10-12,5 euroa kilolta. Arvelen, että etenkin kauden alussa kanttarelleista voi pyytää enemmänkin. Alle kympillä en myisi. Osalla ravintoloista on vakikerääjiä, mutta pieniä määriä (3-5 kg) olen niihinkin saanut myytyä. Kannattaa punnita myytävä sienimäärä ja miettiä paljonko siitä haluaa, koska määrä ja hintapyyntö kysytään aina.

• Anonyymi

Paljonko on kilo kanttarelliä litroissa.
      Mitä teen pakasteessa oleville viimevuotisille heitänkö pois. Ja uutta tilalle.

• Anonyymi

Paino määräytyy sienien kosteuden mukaan joten vaikea sanoa litroissa johon vaikuttaa sitten sienien koko, isoja ei montaa litraan mene tai sitten kaikki pilkottava samankokoisiksi jos litroittain myy. Myynti siis VAIN joko litroittain TAI kilottain. Jotkut myy kantarellia 7€/litra tai 60€/ämpärillinen. Jotkut taas 14€/ puolen kilon rasia. Keskemmällä Suomea.
        Jos poimija myy suoraan ihmisille niin paremmin tienaa kun saa sen mitä pyytää. Isot ostajat jotka sitten myy ne eteenpäin ei maksa samoja hintoja vaan vähemmän. Sama marjojen kanssa.

• Anonyymi

Älä nyt missään tapauksessa heitä pois! Miksi heittäisit?

• Anonyymi

Älä heitä roskhin..jos esi käsiteltyjä.

• Anonyymi

Itse myyn 7-8€ litra riippuu ostajasta, sekä kanttarellien laadusta :)

• Anonyymi

Vienyt Kymenlaaksosta kantarelleja/suppiloita Laphin.

• Anonyymi

Ehdoton litra hinta..vesi virutus... Peräpohjolan murretta.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      116
      2098
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      411
      2086
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1146
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      938
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      750
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      718
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      716
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      686
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      680
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      629
    Aihe