Avainkortin patterinvaihto

Hossi 61

Moi,onko kellään tietoa voiko avainkortinpatterin lähteä itse vaihtaan. Ostais vaikka Prismasta patterin ja vaihtais.Vieläkö toimii kortti vaikka patteri pois vaihdon ajan? Tiedoista etukäteen kiittäen.Vanhan rellun normaali avaimen patteri kyllä onnistu vaihtaa,tästä kortista ei ole varmaa tietoa.

3

3597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdhgs
      • xmara

        Patteri vaikuttaa siis vain oven kaukosäätimeen, ei ajonestoon. Voit ajaa kortilla vaikka patteria ei olisi ollenkaan, mutta ensin ovi pitää saada auki. Toisin kuin manuskassa kerrotaan, kojetaulun näyttö ei varoita patterin loppumisesta, vaan se loppuu aina yllättäen. Jos ovi ei aukea, niin patteriin saa lisävirtaa kun irroittaa hätäavaimen ja pyöritää paristoa edestakaisin (tai irroittaa /kiinnittää ) . Siitä tulee muutama millivoltti lisää mikä johtuu hapettumien kirkastumisesta . ja ovi aukeaa taas vähän aikaa kakella. .

        Mekaanisen ovilukon kuori hajoaa helposti ainakin pakkasella ja missään ei kerrota miten sen saa auki. Omistajan käsikirjassa ei varsinkaan. kuori ei irtoa vaikka tekisi mitä jos ei tiedä. Minulla on ollut Scenic vuosikausia ja vasta nyt näin miten hätäavaimen kuori irroitetaan ilman voimaa. Sitä saa heilutella paljain sormin vaikka kuinka, niin ei liiku. --- Onneksi patterin remplaaminen on aina auttanut ja kakella on päässyt sisään.


    • '

      Se kuorihan on takrkoitus avata sillä hätäavaimella ja ainakin Lagunan ohjekirjassa tämä on selitetty varsin selkeästi.

      Tuo näytön varoittaminen patterin loppumisesta tarkoittaa varmaan sitä hands-free-avainta. Ainakin Jaguarissa tuli välillä teksti "smart-key lataus vähäinen", kun avain oli ajon aikana taskussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe