Kertoisitteko kokemuksia K-Raudan Puutalo-elementtipaketista, miten palvelu, toimitukset ja suunnittelu toimii? Onko myöhäisen syksyn/talven toimituksessa kosteusriskejä? Tarkoituksena olisi teettää Turun seudulle ulkopuolisella urakoitsijalla n.120m2 puurunkoinen valmistalo. Olisiko kyseinen paketti varteenotettava vaihtoehto "pitkästä rakentamiselle", koska yksi urakoitsija sanoi tekevänsä samaan hintaan pitkästä. Voiko pitää paikkansa?
K-Raudan Puutalo
6
2754
Vastaukset
- Talvirakentaja
Jos k.o. urakoitsija on luotettava ja vastaa tekemisistään vielä vuosienkin jälkeen on pitkästä rakentaminen varmasti hyvä vaihtoehto.
Jos taas epäilet urakoitsijan kykyä selvitä esim. rakennetakuusta seuraavan kymmenen vuoden ajan (jopa pitemmänkin koska "rakenteiden on kestettävä niiden luonnollisen käyttöiän ajan" kuluttajasuojan mielestä)niin suosittelen rungon ja jopa vesikaton tilaamista talotehtaalla ja lopputöiden teettämistä k.o. urakoitsijalla. - ???
pitkästä halvalla runkoja, mutta kyllö ovat useimmiten niin H..v.tin rimpuloita, jaot persiillään kaikki vinossa johonkin (yleensä erisuuntiin) yms. eli kyllä välttäisin noita urakoitsijoita runkohommissa.
- Rakentaja2004
Rimpularungot tehdään yleensä talopaketteihin. Kun ammattimies rakentaa pitkästä saadaan tukeva ja kestävä laatutalo.
- Porko
Meille tuli Puutalo K-Raudan myymänä. Kokonaisuutena voin todeta, että kaikki talopakettiin liittyvät asiat sujuivat kuin elokuvissa. Kiitos tästä kuuluu myös ammattitaitoiselle talomyyjälle, joka opasti heti rakennuslupahakemuksen laatimisesta alkaen.
Toimitukset menivät juuri sillä aikataululla, kuten oli myyjän kanssa sovittu. Asentajat saapuivat tontille sovittuna päivänä tasan kello 7 ja tekivät kaiken kuten pitikin. Mitään jälkikorjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Ja kustannukset olivat tietenkin juuri ne, mitä oli myyjän kanssa sovittu.
Meille paketti asennettiin elokuussa, joten en osaa sanoa syksy/talvitoimituksista. Sen tiedän, että nekin onnistuu. Asentajat kyllä huolehtivat suojauksesta, mikäli osaavat hommansa. Meillä ainakin osasi ! Toki suurin osa irtotavarasta täytyy varastoida ulos, jolloin suojaus on rakentajan vastuulla. Ja kokemuksesta voin kertoa, ettei useiden kipsilevy pakettien suojaaminen pressuilla syysmyrskyissä ole järin mukavaa puuhaa =0)- epäilevä
itse herra K-Rauta, heh, heh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358